EĞİTİM ile 600cc'lik bir ss kullanılır mı?
-
30 Haziran 2013, 03:59
#41
genel kanı ''kullanılması doğru değildir.''
fakat 600cc deyince birçok insanın aklına doğal olarak ss motolar geliyor. ama işin aslı bu değil. yani cc meselesi değil hp meselesi.
eskiden motor yelpazesi bu kadar geniş değildi. onun için büyük cc'lere ''öcü'' gözüyle bakılıyordu. ama şimdi işler değişti.
aldığın eğitim 600cc 120 beygirlik bir ss kullanmana yetmez. aslında yeter ama tek parça halinde inmen için büyük şans gerekir. fakat 700cc'lik 50 beygirlik nc serisini kullanmana yeter. (bence)
benim kanaatim budur.
Reklamlar
-
30 Haziran 2013, 06:17
#42
125 lik yada 250 likle başlamanı tavsiye ederim.2 yıl scooter kullandım cbr 125 aldım iki motor arasında bile dünya kadar fark var..600 lük bir makinayı düşünemiyorum.Eğitimini 1 ay alırsan evet kullanabilirsin ama hem eğitim biraz zor olur hemde trafik tecrübesi başka bir şey..karar senin
-
30 Aralık 2013, 02:01
#43
Merhaba Arkadaşlar ne kadar Honda 600rr ile başlamak istesemde internette yazılan yazıları okuyup sorun yaşamamak ve daha uzun yıllar motor kullanabilmek için 1 sene önce Mondial 150mr vulture ile başladım iyiki sizleri dinleyip 150cc başlamışım diyorum 150cc bile çok hızlı gelmişti 600rr düşünemiyorum motora ilk bindiğimde üstünde durmakta motoru kaldırmakta baya zorlandım hatta yana düşüodum zor tutuyodum motoru heralde direk bir 600rr alsaymışım 1.veya 2. gazlamada bir yere girip sakatlanırmışım şimdi 5000 KM tecrübe edindim hiçbir problemmim kalmadı en ufak sorun yaşamıyorum sizce honda 600rr alsam sorun yaşarmıyım sıkıntı çekermiyim çok sabırsızım artık 1 sene geçirdim nedersiniz sizce geçebilirmiyim alsam rahat kullanırmıyım arkadaşlar
-
30 Aralık 2013, 02:46
#44
Dostum ben 125 lik scooterla başladım 2007 de. Sonra motoru büyütmek istedim, honda yamaha ve gisparktan eğitim aldım. Suzuki c800 aldım. Çok keyifli kullandım. Eğitim almış insanlarla gezdim dolaştım. Çok şey öğrendim onları virajlarda izlerken. Ardından tarz değiştirmek istedim. Bmw r1150gs aldım. Benim için önemli olan gerçek anlamda motor sürmek ve keyifli yol almak.
Ss makinalar bana göre değil. Böyle büzülüp gitmek, kafayı yukarda tutmak için ekstra zahmet, bel ağrısı cabası. Şimdi ki genç arkadaşların çoğu ss makinaları cafenin önüne park etmek için istiyorlar o ayrı
-
30 Aralık 2013, 16:53
#45
Ben ehliyeti 3 ay önce aldım ve 600RR ile başladım motor hayatıma. Ama öncesinde bir eğitim merkezinde ki bütün eğitimleri tamamladım. Bol bol 250 CC'lik makinelerle trafiğe kapalı alanda pratik yaptım.
Yaşım 32. Daha önce 17-18 yaşına kadar bisiklet tecrübem olmuştu o kadar.
600RR aldım, gittim trafiğe kapalı alanda motoru, oturuş pozisyonlarını tanıdım, tatbik ettim. Mesela ilk binişimde 500 metre gittikten sonra kollarım ağrıdan iflas etti. Anladım ki oturuş pozisyonunda bir hatam var. Hocamla görüştüm, buluştuk onunla, o bana gösterdi ve ağrı, sızı kalmadı.
Bol bol pratik yaptım 600RR ile sonra trafiğe çıktım.
Şu anda halen trafikte kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Allah yaşatmasın zaten.
Yalnızzzzzz altımda 600RR var diye motorun limitlerini zorlamadım. Henüz E5'e çıkmıyorum tehlikeli olabileceği için. Ataköy civarında dolaşıyorum ve en fazla bakırköy-ataköy sahil yoluna çıktım.
2. vitesten yukarısına çıkmadım. Maksimum yaptığım hız 115 KM. O da çok kısa bir süreliğine. Genelde 70-80 KM ortalama ile kullanıyorum.
Yolda beni geçen pizzacılar, kuryeler oluyor ama sinir, hırs yapmıyorum, gerek yok. Sahil yolunda makas atmıyorum, takip mesafemi koruyorum arabalarla. Çok sıkışık trafikte de kullandım geçebileceğim yerlerden geçtim, geçemeyeceğim yerlerde bekledim. Tabi sıkışık trafikte kullanmak daha yorucu oluyor. Motoru 2 defa stop ettirdim şu ana dek o kadar. Artık yokuş yukarı kırmızı ışıklarda bile rahat kalkabiliyorum. Yokuştan inerkende zaten 1. viteste motor freniyle iniyorum usul usul.
Şimdi lütfen arkadaşlar bana açıklasın böyle bir başlangıç yapacaksam neden 600RR ile başlanmaz? Ne gibi bir sakıncaları olabilir?
Bu arada bir çocukla tanıştım kaza yapmış düzelmiş ama 600RR'a yine binsem yine top speed görürüm o yüzden binmiyorum diyor. Böyle adamlarda var.
Önemli olan kişinin olgunluğunda bitiyor iş.
-
30 Aralık 2013, 17:19
#46
redmachine adlı üyeden alıntı
Ben ehliyeti 3 ay önce aldım ve 600RR ile başladım motor hayatıma. Ama öncesinde bir eğitim merkezinde ki bütün eğitimleri tamamladım. Bol bol 250 CC'lik makinelerle trafiğe kapalı alanda pratik yaptım.
Yaşım 32. Daha önce 17-18 yaşına kadar bisiklet tecrübem olmuştu o kadar.
600RR aldım, gittim trafiğe kapalı alanda motoru, oturuş pozisyonlarını tanıdım, tatbik ettim. Mesela ilk binişimde 500 metre gittikten sonra kollarım ağrıdan iflas etti. Anladım ki oturuş pozisyonunda bir hatam var. Hocamla görüştüm, buluştuk onunla, o bana gösterdi ve ağrı, sızı kalmadı.
Bol bol pratik yaptım 600RR ile sonra trafiğe çıktım.
Şu anda halen trafikte kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Allah yaşatmasın zaten.
Yalnızzzzzz altımda 600RR var diye motorun limitlerini zorlamadım. Henüz E5'e çıkmıyorum tehlikeli olabileceği için. Ataköy civarında dolaşıyorum ve en fazla bakırköy-ataköy sahil yoluna çıktım.
2. vitesten yukarısına çıkmadım. Maksimum yaptığım hız 115 KM. O da çok kısa bir süreliğine. Genelde 70-80 KM ortalama ile kullanıyorum.
Yolda beni geçen pizzacılar, kuryeler oluyor ama sinir, hırs yapmıyorum, gerek yok. Sahil yolunda makas atmıyorum, takip mesafemi koruyorum arabalarla. Çok sıkışık trafikte de kullandım geçebileceğim yerlerden geçtim, geçemeyeceğim yerlerde bekledim. Tabi sıkışık trafikte kullanmak daha yorucu oluyor. Motoru 2 defa stop ettirdim şu ana dek o kadar. Artık yokuş yukarı kırmızı ışıklarda bile rahat kalkabiliyorum. Yokuştan inerkende zaten 1. viteste motor freniyle iniyorum usul usul.
Şimdi lütfen arkadaşlar bana açıklasın böyle bir başlangıç yapacaksam neden 600RR ile başlanmaz? Ne gibi bir sakıncaları olabilir?
Bu arada bir çocukla tanıştım kaza yapmış düzelmiş ama 600RR'a yine binsem yine top speed görürüm o yüzden binmiyorum diyor. Böyle adamlarda var.
Önemli olan kişinin olgunluğunda bitiyor iş.
zaten yaşadığınız birçok sıkıntıyı kendi ağzınızla ifade etmişsiniz, bunları yaşamamak için 600rr ile başlanmaz Üstüne, bir de ana trafiğe çıkın yüksek hızda hemen arkanızda sabırsız arabalar, makas atanlar belirsin. Siz binbir zahmet viraj almaya çalışırken arkanızda selektörle hadi artık yapan kuyruğunuza kadar yapışmış arabalar biriksin. O zamanlarda o virajı almak gerek.. keyifli kazasız sürüşler
-
Kendini bu kadar sıkıp, tedirgin tedirgin bineceğine, küçük modelden başlayıp, keyfine vara vara, sindire sindire başlasan bence daha iyi olurdu. Keyif senin keyfin.
-
redmachine adlı üyeden alıntı
Ben ehliyeti 3 ay önce aldım ve 600RR ile başladım motor hayatıma. Ama öncesinde bir eğitim merkezinde ki bütün eğitimleri tamamladım. Bol bol 250 CC'lik makinelerle trafiğe kapalı alanda pratik yaptım.
Yaşım 32. Daha önce 17-18 yaşına kadar bisiklet tecrübem olmuştu o kadar.
600RR aldım, gittim trafiğe kapalı alanda motoru, oturuş pozisyonlarını tanıdım, tatbik ettim. Mesela ilk binişimde 500 metre gittikten sonra kollarım ağrıdan iflas etti. Anladım ki oturuş pozisyonunda bir hatam var. Hocamla görüştüm, buluştuk onunla, o bana gösterdi ve ağrı, sızı kalmadı.
Yalnızzzzzz altımda 600RR var diye motorun limitlerini zorlamadım. Henüz E5'e çıkmıyorum tehlikeli olabileceği için. Ataköy civarında dolaşıyorum ve en fazla bakırköy-ataköy sahil yoluna çıktım.
2. vitesten yukarısına çıkmadım. Maksimum yaptığım hız 115 KM. O da çok kısa bir süreliğine. Genelde 70-80 KM ortalama ile kullanıyorum.
Yolda beni geçen pizzacılar, kuryeler oluyor ama sinir, hırs yapmıyorum, gerek yok. Sahil yolunda makas atmıyorum, takip mesafemi koruyorum arabalarla. Çok sıkışık trafikte de kullandım geçebileceğim yerlerden geçtim, geçemeyeceğim yerlerde bekledim. Tabi sıkışık trafikte kullanmak daha yorucu oluyor. Motoru 2 defa stop ettirdim şu ana dek o kadar. Artık yokuş yukarı kırmızı ışıklarda bile rahat kalkabiliyorum. Yokuştan inerkende zaten 1. viteste motor freniyle iniyorum usul usul.
Şimdi lütfen arkadaşlar bana açıklasın böyle bir başlangıç yapacaksam neden 600RR ile başlanmaz? Ne gibi bir sakıncaları olabilir?
Bu arada bir çocukla tanıştım kaza yapmış düzelmiş ama 600RR'a yine binsem yine top speed görürüm o yüzden binmiyorum diyor. Böyle adamlarda var.
Önemli olan kişinin olgunluğunda bitiyor iş.
açıkçası ben tatmin olmadım bu yazılandan.bugüne kadar kaza geçirmemişsiniz ve umarım hayatınızın geri kalanında da geçirmezsiniz.ancak burada tecrübeli arkadaşlarımızın anlatıkları ve tabii kendi yaşadıklarım tecrübe ile sabittir.yeni motosiklete başlayan bir insan evladı eninde sonunda o motoru en hafif tabir ile devirir.bir kere motosikletin bütün ağırlığını üstüne başına dizlerine yükler.motorun kendi ağırlığını nasıl taşıyacağını hesap edemez.ama ilk etapta düşük cc bisiklet kıvamında, ağırlığı 100-110 kiloluk motosikletle çok rahat hareket eder.ve hata yapsa bile motosiklet bunu telafi eder.bu sadece tek bir örnek.
bunun yanında onlarca farklı yaşayacağı ve tecrübe edeceği hata olacaktır.600cc bir motosiklet ile bu hataları yaşamak istemezsiniz.böyle bir motosiklet ile başlamak insanın kendi hayatını çok ucuz görmesi ile alakalıdır.lütfen ama lütfen tecrübeli arkadaşları dinleyin.saygılar!
-
8 yıldır 125cc, 150cc kullanıyorum ve her geçen gün yeni bir şeyler tecrübe ediniyorum trafikte, şimdi eğitim alarak 600cc motorla başlamak mermisi olmayan silahla savaşa katılmak gibi sağ çıkarsan şansına?
-
ss değilde cruiser olabilir.zaten bir ustadan alınacak derste ne kadar verimli olur orasıda tartışılır. Benim eniştem direkt dragstar 1100 ile başladı ve Art'dan temel sürüş ve uzun yol eğitimi aldı çok güzel kullanıyordu fakat ss cruisera benzemez ss' binmek için güven özveri ve tecrübe lazım
-
redmachine adlı üyeden alıntı
Ben ehliyeti 3 ay önce aldım ve 600RR ile başladım motor hayatıma. Ama öncesinde bir eğitim merkezinde ki bütün eğitimleri tamamladım. Bol bol 250 CC'lik makinelerle trafiğe kapalı alanda pratik yaptım.
Yaşım 32. Daha önce 17-18 yaşına kadar bisiklet tecrübem olmuştu o kadar.
600RR aldım, gittim trafiğe kapalı alanda motoru, oturuş pozisyonlarını tanıdım, tatbik ettim. Mesela ilk binişimde 500 metre gittikten sonra kollarım ağrıdan iflas etti. Anladım ki oturuş pozisyonunda bir hatam var. Hocamla görüştüm, buluştuk onunla, o bana gösterdi ve ağrı, sızı kalmadı.
Bol bol pratik yaptım 600RR ile sonra trafiğe çıktım.
Şu anda halen trafikte kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Allah yaşatmasın zaten.
Yalnızzzzzz altımda 600RR var diye motorun limitlerini zorlamadım. Henüz E5'e çıkmıyorum tehlikeli olabileceği için. Ataköy civarında dolaşıyorum ve en fazla bakırköy-ataköy sahil yoluna çıktım.
2. vitesten yukarısına çıkmadım. Maksimum yaptığım hız 115 KM. O da çok kısa bir süreliğine. Genelde 70-80 KM ortalama ile kullanıyorum.
Yolda beni geçen pizzacılar, kuryeler oluyor ama sinir, hırs yapmıyorum, gerek yok. Sahil yolunda makas atmıyorum, takip mesafemi koruyorum arabalarla. Çok sıkışık trafikte de kullandım geçebileceğim yerlerden geçtim, geçemeyeceğim yerlerde bekledim. Tabi sıkışık trafikte kullanmak daha yorucu oluyor. Motoru 2 defa stop ettirdim şu ana dek o kadar. Artık yokuş yukarı kırmızı ışıklarda bile rahat kalkabiliyorum. Yokuştan inerkende zaten 1. viteste motor freniyle iniyorum usul usul.
Şimdi lütfen arkadaşlar bana açıklasın böyle bir başlangıç yapacaksam neden 600RR ile başlanmaz? Ne gibi bir sakıncaları olabilir?
Bu arada bir çocukla tanıştım kaza yapmış düzelmiş ama 600RR'a yine binsem yine top speed görürüm o yüzden binmiyorum diyor. Böyle adamlarda var.
Önemli olan kişinin olgunluğunda bitiyor iş.
Motoru kullanmiyorsunuz ki 600rr'la baslamanizda sakinca olsun.. 1. Vitese atip gezip geliyorsaniz scootera binin, nerde bunun vites gecislerini ogrenmesi? 250cc alarak coktan trafikte tecrube kazaniyordunuz su an. Sizin yaptiginiz bindiginiz makinadan, yeterli tecrubeniz olmadigi icin korkmaktan ibaret..
Forumun çikolata renkli bi maddeye donmesi sonucu pek fazla takılmayı düşünmüyorum artık. İsteyen iletisimdeki facebook veya skype adreslerinden iletisebilir. Sağlıcakla..
-
Aynı şeyi bende düşünmüştüm. Eğitim alırsam acaba 600 cc ile başlayabilir miyim diye. Forumdan da sordum ve mesele eğitim değil mesele yol ve yolda karşımıza çıkan tehlikelerin tecrübesiymiş onu anladım. Eğer o adam sana böle dediyse bil ki sırf senden para kazanmak için senin katilin olmayı göze almış. Sen 125-250 cc ile başla ne zaman 600 cc kullanacağını sen anlarsın zaten sürdükçe.
-
motor ustasından sürüş dersi??? bu işte ne kadar usta!!! olduğu bir ay sonra 1000 lik bile kullanabilirsin demesinden belli.
hayatında bisikletten başka iki tekerli araca binmemiş birisi motor üzerine ilk kez çıktıktan bir ay sonra 1000 liğe binerse ÖLÜR. bak tekrar ediyorum büyük harflerle, ÖLÜR.
böyle bir niyetin varsa vasiyetini yaz, mezarını ferah bir yerden ayırt sonra bin 1000 liğe.
-
Arkadaşım şöyle örnek vermek istiyorum ...
Hiç seks yapmamış bir genç kız ne kadar bilgi alırsa alsın diğer kadınlardan, başına ne geleceğini sonra anlar ama iş işten geçmiştir. Anlatılanlar ve duyulanlar size keyif verirken uygulamada canınız yanabilir..
Tüm motor sevenlere sevgilerle..
-
Seks benzetmesi güzel olmuş...Ben de erkek benzetmesi yapayım.. 600RR'la başlamak ilk tecrübede porno yıldızıyla yatağa girmek gibi birnevi... Tecrübesizliğinle her an dalga geçip moral bozabilir... Ama al bir toy aile kızı, tecrübesizliğinle dalga geçmesin, beraber yaşayın bazı ilkleri ;)
-
Linwelin adlı üyeden alıntı
Motoru kullanmiyorsunuz ki 600rr'la baslamanizda sakinca olsun.. 1. Vitese atip gezip geliyorsaniz scootera binin, nerde bunun vites gecislerini ogrenmesi? 250cc alarak coktan trafikte tecrube kazaniyordunuz su an. Sizin yaptiginiz bindiginiz makinadan, yeterli tecrubeniz olmadigi icin korkmaktan ibaret..
Aslında haklısın. Yazdığımı şimdi okudum da baya bir sorunla cebelleşiyorum aslında bu 600RR ile. Ama zaten alırken bunu düşünmüştüm. Benim arabam var. Motoru amiyane tabirle artislik ve gösteriş için aldım. yakın çevrede bara, cafeye gidip önüne çekip o havayla içeri girmek fln
Evet 32 yaşındayım ama sanırım bu konuda olgunluğa ulaşamamışım.
-
arkadaşlar insanlar biraz abartıyo neymiş 125cc 15000 250cc ile 20000 KM ondan sonra 600cc ben 40.000 km yapana kadar 10 yıl geçer motoru bırakırım zaten uzun yol şöförümüyümde 2 yılda yada daha kısa sürede 40.000 km tecrübe edinicem şu anda 10.000 km tecrübe edindim bana göre 10.000 km gayet yeterlidir kendini bildikten sonra 10,000 km tecrübe ile 600cc kullanılabilinir vede kararımı verdim haziranda 600cc geçiş yapıcam herkeze yorumları için teşekkür ediyorum bütün 600cc denedim hiç bir sorun yaşamadım
-
redmachine adlı üyeden alıntı
Ben ehliyeti 3 ay önce aldım ve 600RR ile başladım motor hayatıma. Ama öncesinde bir eğitim merkezinde ki bütün eğitimleri tamamladım. Bol bol 250 CC'lik makinelerle trafiğe kapalı alanda pratik yaptım.
Yaşım 32. Daha önce 17-18 yaşına kadar bisiklet tecrübem olmuştu o kadar.
600RR aldım, gittim trafiğe kapalı alanda motoru, oturuş pozisyonlarını tanıdım, tatbik ettim. Mesela ilk binişimde 500 metre gittikten sonra kollarım ağrıdan iflas etti. Anladım ki oturuş pozisyonunda bir hatam var. Hocamla görüştüm, buluştuk onunla, o bana gösterdi ve ağrı, sızı kalmadı.
Bol bol pratik yaptım 600RR ile sonra trafiğe çıktım.
Şu anda halen trafikte kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Allah yaşatmasın zaten.
Yalnızzzzzz altımda 600RR var diye motorun limitlerini zorlamadım. Henüz E5'e çıkmıyorum tehlikeli olabileceği için. Ataköy civarında dolaşıyorum ve en fazla bakırköy-ataköy sahil yoluna çıktım.
2. vitesten yukarısına çıkmadım. Maksimum yaptığım hız 115 KM. O da çok kısa bir süreliğine. Genelde 70-80 KM ortalama ile kullanıyorum.
Yolda beni geçen pizzacılar, kuryeler oluyor ama sinir, hırs yapmıyorum, gerek yok. Sahil yolunda makas atmıyorum, takip mesafemi koruyorum arabalarla. Çok sıkışık trafikte de kullandım geçebileceğim yerlerden geçtim, geçemeyeceğim yerlerde bekledim. Tabi sıkışık trafikte kullanmak daha yorucu oluyor. Motoru 2 defa stop ettirdim şu ana dek o kadar. Artık yokuş yukarı kırmızı ışıklarda bile rahat kalkabiliyorum. Yokuştan inerkende zaten 1. viteste motor freniyle iniyorum usul usul.
Şimdi lütfen arkadaşlar bana açıklasın böyle bir başlangıç yapacaksam neden 600RR ile başlanmaz? Ne gibi bir sakıncaları olabilir?
Bu arada bir çocukla tanıştım kaza yapmış düzelmiş ama 600RR'a yine binsem yine top speed görürüm o yüzden binmiyorum diyor. Böyle adamlarda var.
Önemli olan kişinin olgunluğunda bitiyor iş.
Bu yazı Türkiyede neden 2. el Race makine alınmayacağının kanıtıdır...
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Bu yazı Türkiyede neden 2. el Race makine alınmayacağının kanıtıdır...
Keşke bütün SS'çiler benim gibi kullansa. Ben ne teker yaparım ne redline'a girerim. usul usul kullanırım. Asıl benden alınır motor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)