EĞİTİM ile 600cc'lik bir ss kullanılır mı?
Reklamlar
-
25 Haziran 2013, 21:24
#21
Bastada soyledigim gibi benim görüntü ile ilgim yok baslangis icin uygunsa elektrikli bisiklet bile alirim canimi pazarda bulmadim hosuma giden bi hobim olsun aksam arabayla gittigim yerlere motorumla gidiyim ogrendikce kendimi gelistirdikce zaten cc kendiliginden yukselecektir araba kullandigim ilk gun ile bugunun bir olmadigi gibi anlasilan ben bir 125lik veya 250lik arkadasla yollarimi birlestiriyim egitimle bu risk goze alinmaz
Reklamlar
-
25 Haziran 2013, 21:28
#22
sagibo adlı üyeden alıntı
Bastada soyledigim gibi benim görüntü ile ilgim yok baslangis icin uygunsa elektrikli bisiklet bile alirim canimi pazarda bulmadim hosuma giden bi hobim olsun aksam arabayla gittigim yerlere motorumla gidiyim ogrendikce kendimi gelistirdikce zaten cc kendiliginden yukselecektir araba kullandigim ilk gun ile bugunun bir olmadigi gibi anlasilan ben bir 125lik veya 250lik arkadasla yollarimi birlestiriyim egitimle bu risk goze alinmaz
600clerin hiç şakası olmaz aktivite hobiyi kabusa dönüştürebilir riskli yani
Yalnızlkık diye birşey yoktur ,daha çok sigara vardır , alkol vardır , küfür vardır...
-
25 Haziran 2013, 21:32
#23
600le başladığında illa kaza yapacaksın diye birşey yok. Bu tamamen kişiye ve teorik bilgisine bağlı. Ne kadar düşük cc motorla başlarsan, motorun hataları tolere etme ihtmali o kadar artar buna bağlı olarak kaza riski azalır. Asla olmaz diyenlere bakma ama tavsiye etmemelerinin arkasında sadece seni düşündüklerinide unutma.
-
25 Haziran 2013, 21:39
#24
visamlord adlı üyeden alıntı
600le başladığında illa kaza yapacaksın diye birşey yok. Bu tamamen kişiye ve teorik bilgisine bağlı. Ne kadar düşük cc motorla başlarsan, motorun hataları tolere etme ihtmali o kadar artar buna bağlı olarak kaza riski azalır. Asla olmaz diyenlere bakma ama tavsiye etmemelerinin arkasında sadece seni düşündüklerinide unutma.
Beni dusunduklerinden kesinlikle suphem yok bu kadar insan bisey soyluyorsa vardir tabi ki bi bildikleri 250cc uzerine cikmadan arastirip sizin fikirlerinizi alarak bir motor secimi yapacagim ilginiz icin tesekkur ederim
-
25 Haziran 2013, 21:40
#25
bak emir kipi ile konuşuyorum dediklerimi aynen yap .
1) Hyosun g GT 250 R ile motora başla ( honda cbr falan hikaye oturuş pozisyonuyla piyasadaki tek gerçek racing pozisyonu hyosungtur)
2) O tanıştığın ustayla irtibatı kes. ( imkanın varsa git seni çakal bilmeyene sözde eğitimle paraları indragandi de iki tokatla. eğitimle 600 lüğe başlatacakmış . ona şu soruları sor avrupada bu yasak abi sen nasıl bi eğitim verecen de kanunun üstüne çıkacan avrupalılar senden aptal mı ? . ikarus sendromu nedir? - kontra tekniği nedir ? - lastik basıncı düşük leastikli motor ne yapar ? - motosiklette en yüksek tork aralığı ile devir aralığı neden farklıdır ? en yüksek tork ne zaman kullanılır en yüksek devir ne zaman ? acil fren durumunda ön arka kombinasyonu nasıl yapılır- hatta honda CBR 600 RR ın ön arka lastik basınç değerlerini sor sadece onu bile bilemeyecektir. ) bıunları sor kaçını bildi gel yaz burda.
ustaymış eğitim verecekmiş alayı apaçi s...min ustaları
-
25 Haziran 2013, 21:44
#26
Imkanim var kesinlikle yapacam hatta unuturum bazilarini avucuma yazacam
Anlasilan tek derdi egitim diye para alip birde elinde kalmis 600luk bi makinayi bana kakalamak olacakti
Kayseri burasi cok dikkatli olmak lazim
-
25 Haziran 2013, 21:46
#27
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Barkın abinin söyledikleri yanlış değil ancak ben motor sürmeye diavelle başladım koca bir yazı onunla geçirdim,hiçbirşey olmadı iş tamamen kişinin bilinc ve olayı kontrol edebilme durumuyla alakalı başka faktör gelirse 125lede ölür insan.Çocuklaşmaya gerek yok bence kask ömründe bitmeyen tartışma gibi kanıtıda olmadıgı gibi kimsenin 600lük veya 1000likle başlayıp başlayamayacagının kanıtıda olmaz.Araştırın bakın motor ölümlerinin ve agır yaralanmaların çogu ucuz motorlarla oluyor.Kişi gider profesyonel birinden eğitim alır kafasında ve bedeninde de yatkınlık vardır az bi eğitimle pistte yarışıcak düzeye gelir büyük şehirlerde yaşıyanlar zaten trafigin düzeyini saçmalıgını biliyor,motoruda anlarsa ne farkeder ccsi.
Bilimadamları zaten depreminde ölümcül olup olmayacağını, yada ne zaman olup ne büyüklükte olacağını tahmin edemiyorlar dimi.ama bunun bir istatistiği var.Şu şiddette olursa şu kadar can alabilir diye.Buda onun gibi kimse kimseye sen kesin öleceksin demiyor,böyle yaparsan ölebilme ihtimalin daha yükselir diyor.ama tabiki bu demek değilki diğer türlü olursada ölümsüzlük iksiri veriyorlar,hayır.Ha bu arada konuyla alakası yok ama saçma ergen dizisi ''Green Arrow'' rumuzlu ve avatarlı birisinin bana çocuklaşmayalım demeside çok ironik oldu
O dediğin 125likle ölenlerde o 125liği bilinçsiz olarak kullandıkları için ölüyorlar.Çünkü eğitimin cc si yok.Her cc ve güç için bir bilinçlenme şart.ama yüksek cc ve güç için gereken bilinçlenme arasında ne kadar fark var onu düşün
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
25 Haziran 2013, 22:11
#28
Felon adlı üyeden alıntı
Bilimadamları zaten depreminde ölümcül olup olmayacağını, yada ne zaman olup ne büyüklükte olacağını tahmin edemiyorlar dimi.ama bunun bir istatistiği var.Şu şiddette olursa şu kadar can alabilir diye.Buda onun gibi kimse kimseye sen kesin öleceksin demiyor,böyle yaparsan ölebilme ihtimalin daha yükselir diyor.ama tabiki bu demek değilki diğer türlü olursada ölümsüzlük iksiri veriyorlar,hayır.Ha bu arada konuyla alakası yok ama saçma ergen dizisi ''Green Arrow'' rumuzlu ve avatarlı birisinin bana çocuklaşmayalım demeside çok ironik oldu
O dediğin 125likle ölenlerde o 125liği bilinçsiz olarak kullandıkları için ölüyorlar.Çünkü eğitimin cc si yok.Her cc ve güç için bir bilinçlenme şart.ama yüksek cc ve güç için gereken bilinçlenme arasında ne kadar fark var onu düşün
Sen onu dizi olarak bildiğin için öle sanırsın o karakter belki senin yaşından büyük,ben 10 senedir o alemi takip ediyorum hala çocuk gözüyle görüyorsan dünyada anime ve hentai diye kavramlar var ve ne kadar yogun takip edildigini incelersen anlarsın,söz dinlemeyen ve soruyu düzgünce sormayan o adama o lafları ve ignelemeleri yapabilirsin ancak çocuk düzgünce sormuş ve gereken cevabı veriyoruz.Düzgün sormayana iletilerime bakarsan ne laflar soktugumu görürsün.Herneyse fazla konuşmayacagım ömrümün çogunu Türkiye dışında geçirdim motora 600 ccyle başladım Amerikada avrupada başlangıç motoru genelde 500 600 cc olarak öneriliyor fiyatları uygun oldugu için çok nadir tavsiye gelir 250liklerle alakalı çevremde kullananlarda öyle başlamışlardı.Türk insanının da motorun dolu dolu yaşandıgı yerlerden fazla bilgisi olduguna inanmıyorum o yüzden eğitim alıcagını söyleyen birine ve bilinci olana ben çok verimli olmayan 600 700 cc motorları öneririm çünkü bende öyle kullandım.
-
26 Haziran 2013, 11:34
#29
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Sen onu dizi olarak bildiğin için öle sanırsın o karakter belki senin yaşından büyük,ben 10 senedir o alemi takip ediyorum hala çocuk gözüyle görüyorsan dünyada anime ve hentai diye kavramlar var ve ne kadar yogun takip edildigini incelersen anlarsın,söz dinlemeyen ve soruyu düzgünce sormayan o adama o lafları ve ignelemeleri yapabilirsin ancak çocuk düzgünce sormuş ve gereken cevabı veriyoruz.Düzgün sormayana iletilerime bakarsan ne laflar soktugumu görürsün.Herneyse fazla konuşmayacagım ömrümün çogunu Türkiye dışında geçirdim motora 600 ccyle başladım Amerikada avrupada başlangıç motoru genelde 500 600 cc olarak öneriliyor fiyatları uygun oldugu için çok nadir tavsiye gelir 250liklerle alakalı çevremde kullananlarda öyle başlamışlardı.Türk insanının da motorun dolu dolu yaşandıgı yerlerden fazla bilgisi olduguna inanmıyorum o yüzden eğitim alıcagını söyleyen birine ve bilinci olana ben çok verimli olmayan 600 700 cc motorları öneririm çünkü bende öyle kullandım.
Hangi Amerika hangi Avrupada 600cc öneriliyor yahu ona bir açıklık getirelim.Şimdi bu amerikanlar Avrupalılar 250cc motorlara keyif olsun diyemi beginner bike diyorlar,600le başlıyorlarsa ;)
600CC ile başlanılan ülkelerdeki motorlar özel kitle 40hp ye düşürülüyor bu güçte bir ninja 250ile eş değer sayılır..Avrupada yaşamak büyümek marifet değil bilgili olmak çok araştırmak olay
selamlar
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
26 Haziran 2013, 11:52
#30
en son böyle bir konuya yorum yaptığımda 3 gün banladım
artık girmeyecem böyle konulara
-
26 Haziran 2013, 12:09
#31
Büyük motor ile başlama hevesini anlıyorum. Ancak bu işler böyle olmuyor. Bence kuryeden çıkma en ucuzundan cbf 150 veya ybr 125 al. 5000 km kullan. Yan yatırma , kırma , parçalama, yedek parça parası korkusu olmadan motorun tadını çıkart. Viraj almayı, fren yapmayı, motorun sağını solunu vidalamayı, ufak tamirleri kendin yapmayı öğren. En önemlisi tarzına karar ver. Şimdi ss istiyorsun ama 5000 km lik tecrübeden sonra kararın değişicek...
Sonra 3-5 kuruş zarar ile sat, istersen 2000 lik motor al.
-
26 Haziran 2013, 12:22
#32
Eğitime vericeğin para ile alıcağın 250lik makinaya adam akıllı bir lastik al, eğitimden çok daha faydalı olur. Hepsi üzerinde çin malı lastiklerle geliyo markası ne olursa olsun. Güzel bi pirelli sport demon en azından senin hatalrını biraz kapatarak daha ayakta durmanı sağlar.
-
26 Haziran 2013, 12:37
#33
-
29 Haziran 2013, 03:58
#34
Kullanılmaz. Tamam belki eğitimli olursun kullanmayı iyi bilirsin ama tecrübe tarafı var bir de. Yani gelişen olaylar karşısında vereceğin tepki çok önemli.
-
29 Haziran 2013, 10:25
#35
Kimileri eğitim al yok yaparsın, edersin, binersin vs yazmış....
Tecrübe olmadıkdan sonra? Uzaya çıkman muhtemeldir diyorum bende. Git al... Önündeki araç ani bir frenleme yapınca ne yapacağını buraya konu açar sorarsın. Veya Yolunda giderken birisi seni sıkıştırdığında. Veya Motor freni ile motoru nasıl yavaşlatacağını? Duramayıp çarptığında hastanedeyken buraya konu açar danışırsın... Olmadı helvanı yeriz
Genelde bizim halkımız 125CC bir motor alır. Herşeyi kendi öğrenir... Motor freninden tut viraja nasıl girildiği. Deneme yanılma yaparlar. Düşerler, kaza yaparlar... PİŞERLER iyicene. Sonra gider +cc motor alırlar. Direk olmaz o işler.
-
29 Haziran 2013, 10:25
#36
Kardeşim tecrüben bisiklet ise eğitim alıp CBR 250 ile başlayabilirsin. En az 5.000 km yol tecrübesi yaptıktan sonra 600'lük bir makine düşün derim. Altında 100 beygirlik bir güç olduğunu bilip ona hakim olabilmek önemli. 1. viteste 120-130 gören makineler bunlar şakaya gelmez tecrübe ister. İkinci el temiz bir CBR250 ile bu işe başlayabilirsin hem benzini az yakar hem de motora birşey olsa yedek parçaları daha uygun fiyatlı olur.
-
29 Haziran 2013, 16:35
#37
İlla görüntü olsun diyorsan Megelli 250 R alıp tecrübe kazanabilirsin. 600 cc başlarsanda dedeme selam söyle
-
30 Haziran 2013, 01:02
#38
600 CC'yi boşver.
1000 CC al.
Varacağın yere daha çabuk yetişirsin
-
30 Haziran 2013, 02:25
#39
Bu sorudan önce siteyi biraz inceleseniz hoş olurdu tabi.Lakin bilmeden klavyeşörlük yapmak yerine sormak çok güzel bir davranış.Kutlarım..Laf sokmakta hoş olmamış o ayrı.
600 cc scooterla bile başlanmaz bırakın supersport'u...Kilograma neredeyse 1hp veren makinalardan söz ediyoruz.Bunun eğitimi filan olmaz.Komedi olur sadece.Deneme amaçlı 1. 2. viteste ne olur acaba diye bir gaz açarsınız ya önü kalkar üzerinize yıkılır,ya eliniz gidondan kayar siz bir yere motor biryere,yada öyle bir spin atarki yıldızları saymaya bile fırsat kalmaz.Yani basit bir mantık yürütün minimum 250 km yapan bir motosiklet ve 6 adet vitesi var.1. vitesi bile hızlı
İleride fikrim değişmez supersport kullacağım diyosanız hiç olmazsa tepkileri benzer ağırlığı fazla olmayan başınızı derde sokmayacak serilikte cbr 250 ninja 250 filan alın...Ben honda c90(super cup bile değil direk c90 91 model) ile başladım.Ardından fzr600 aldım,hani bu yanında kocaman genesis yazanlar...Ailem kızdı karşı çıktı ama "kendi paramla alıyorum size ne ulan" diye atarlanarak.Sonuç ? Her iki omzumda birer adet delik.Sol bacağımın 3 yerinde çatlak...Şanslı biriyim tüm sülalem motosikletci her çeşitini bilerek büyüdüm ona rağmen "ölüyordum".
Çok konuştum yine ama kısacası eğitim hikaye.Tek gerek olan tecrübe.Sağdan sağdan zorlamadan biraz sabırla 1 şerit sola.Az daha alışınca 1 şerit daha sola.Orası boş olur basmaya çok vaktiniz olur.
-
30 Haziran 2013, 02:35
#40
bahsettiğin hoca denilen adama şunu sormanı istiyorum..
hocam eğitimimin sonunda ilk litrelik motorumda artçım olursun değilmi????
yada bir abim var..litrelik motor almışş...bir artçı olup hataları varsa uyarırmısın deyip beni hedef gösterebilirsinde...ama indiğinde bırak hocalığı motorculuk hayatından vazgeçerse karışmam ona göre...
cevabına göre karar verirsin artık...
kapılma böyle adamlara..merdivenler birer birer çıkılır..yürümek için önce emeklemek gerekir..ben sana bi öğreteyim basamakları geç direk merdivenin sonuna basarsın diyen adama ne kadar inanlılabilirki???
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)