Öncelikle merhaba değerli arkadaşlar. Bu moto Calibre 250'yi yeni almış biri olarak yaşamış olduğum deneyimleri aktarmak istedim. Gerçi bu konuyla ilgili detaylı bilgileri "TheSonpoL" vermişti ama bende kendi çapımda ufak bir yazı yazmak istedim
4 sene önce ilk bu foruma cbr 125 hakkında fikir danışmak için üye olup yazdığımda değerli abilerim bana "Ehliyetini al öyle gel" demişlerdi bende onların sözüne uyup ehliyetimi alma yaşımı bekledim. Ve beklerken bi yandan aileme yük olamamak açısından kendi paramı biriktirdim. 4 sene sonunda ehliyetimide aldım paramıda birikirdim. Bu senenin başında ise herşeyim tamamdı fakat motorum ne olmalıydı sorusu kafamı kurcalıyordu. Bir türlü karar veremiyordum. Sene içinde olan motorsiklet fuarında Calibre ile tanıştık. Ozaman kendime "Bu motor benim olmalı dedim" ve niyeti bozdum.Motoru almadan "TheSonPoL"a fikir danıştım. Kendisi bana sağolsun cidden çok yardımcı oldu. Bana SS başlama oturuş pozisyonu seni yorucaktır dedi dinlemedim aldıgım günden beri yer yer bel ve sırt ağrıları çekiyorum.
Şunuda söylemekte fayda görüyorum. Motorsikleti daha teslim almadan önce kendimi ölçtüm biçtim. Şöyle kii hızı aşırı seven birisiyim öyle böyle değil hemde küçükken bisiklet sürdüğümde eve geldiğim zaman hep üstüm başım kan için de dönerdim. Kaldı ki bu bisiklet değil. O yüzden kendime güvenmedim ve gaz koluna motordan yapılan bi işlem ile somun koydurdum. 1000 km kadar da dokunmadım. Niyetim içimdeki o hız sevgisini öldürmekti ve başardım o yüzden kendine bu konuda güvenmeyen arkadaşlara böyle bir önlem almalarını TAVSİYE ediyorum. Kendinizi düşünmeseniz bile ardınızdan üzülecek birileri vardır..
1 ay önce calibre 250'yi teslim aldım ve çeşitli şeyler gördüm yaşadım ve internette dönen çoğu bilginin kirlilikten ibaret olduğunu anladım. İlk motorsikleti sürmeye başladığımda zor bir motor olmadığını fark ettim. Çalışma prensibini bilen birisinin sürebileceği bir motor. İlk gün biraz gezintinin ardından 2 şey gözüme takıldı. 1.si hararet; İlk gün stop ettirmemek açısından yüksek devirlerde kaldırdım motoru hararetın o yuzden yuksek olabileceğini tahmin ettim ama motoru biraz daha iyi sürmeye başladıgımda da ufak bi sıkıştırmada hararet tavan yapmaya başladı. Hele sıkışık trafikte motor yolda kalmasın diye varacagım yere kadar içimden dua ediyorum. 2.si ise Ön freni kullandığımda gevşemiş bisiklet gidonu gibi sallanıyo olmasıydı. İnsana güvensizlik veriyor haliyle ama bunu 1000 km bakımına goturdugumde kolayca hallettirdim. Geçen gün gaz kolundan somun çıkartılınca motor daha bi aslan kesildi. Ama hızlandığında 110 kmden sonra sanki fren kendi kendine yavaşlatıyor gibi geldi motoru yarın onun için servise gidicem umarım derin bişey değildir de kolay halledilir. Ayarlana bilir ön amortisör fazla sert yada yumuşak ayarlandığında çamurluğa vurup yara yaptı buda haliyle beni üzdü.. Ve benim en çok önem verdiğim lastik konusu.. 1000'den öncesinde lastiklerin hiç abartılacak kadar kötü olmadığı konusunda iddaya bile girebilirdim ama gazı açıldıktan sonra motor çok kaymaya meyillendi dünden beri sayamadığım kadar bi saga sola salladı kendısını. En yakın zamanda lastiği değiştirmeyi düşünüyorum.
Bunların haricinde gerçekten dikkat çeken güzel ve tatlı bir motorsiklet. Size öyle kaçıyor böyle hızlanıyor demek isterdim ama gazı açıldıktan sonra bende daha tadına bakamadım. Bu halini tanıdıktan sonra sizlere daha geniş bir bilgi vermeye çalışıcam.
Saygılarımla..