Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kaza anında bizi koruyabilecek kask minimum kaç paradır ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    3n3s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kazazede
    evet arkadaşlar kask alırken 35 tl ye 100 tl ye gibi kask alan arkadaşlarımız var bu kasklar kafaya şapka olmaktan başka bir görevi yok biliyorum peki bizi kaza anında koruyabilecek kask minumum kaç paradır ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    koruma onayı almış olan en ucuz kasklar ls2ler olması lazım. 120 lira yani ;)
    antilop_skul bunu beğendi.

  3. #3
    3n3s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kazazede
    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    koruma onayı almış olan en ucuz kasklar ls2ler olması lazım. 120 lira yani ;)
    fakat forumlarda gezzerken 100 liraya 200 liraya aldığınız kaskın size hiç bir faydası yok şapka niyetine alıp ölüme gidersiniz gibisinden şeyler diyorlardı

  4. #4
    tuc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2012
    Şehir
    adana/kozan
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    kasksızlıktan daha iyidir 100-200 liraya aldığınız kasklar.tabii ki değeri arttıkça güvenilirliği ve konforu dahada artacaktır.güvenlik için sharp gibi test yapan kurumların verdiği değerleri incelemesin ama fiyat dahada artıyorsa bil ki konforu içindir ve işin garip tarafı kask ne kadar konforluysa kendini o kadar güvende hissediyorsun.cümlelerim bayağı devrik olduda kendimi anlatabildim galiba

  5. #5
    3n3s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kazazede
    Alıntı tuc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kasksızlıktan daha iyidir 100-200 liraya aldığınız kasklar.tabii ki değeri arttıkça güvenilirliği ve konforu dahada artacaktır.güvenlik için sharp gibi test yapan kurumların verdiği değerleri incelemesin ama fiyat dahada artıyorsa bil ki konforu içindir ve işin garip tarafı kask ne kadar konforluysa kendini o kadar güvende hissediyorsun.cümlelerim bayağı devrik olduda kendimi anlatabildim galiba
    anladım ben teşekkürler...

  6. #6

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mh drift, phamtom-inazuma250-calibre250
    sharp güvenlik testine bak orda değerler yazıyor ben şahsen 100 lıralık bir kask kulanıyorum açılık siyah vizörü var yandan çıkan felan kulanışlı ama güvenli olduğunu düşünmüyorum bide 40 liraya aldığım art cı için kask var konfor 0 ama aşırı sağlam çıkdı geçenlerde motorun üstünden düştü yanda kamyon geliyodu üzerinden geçdi şok oldum hafif bir çatlak dışında hiç birşey yok aşırı sağlam çıkdı..
    ha birde birisi yazmışdı ls2 adında bir başlıkda yere düşmüş kırılmış ..

  7. #7
    poweranimal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Abs
    burda marka ve model belirterek ne kadar sağlam olduğuna bakabiliyorsun ama bazı markalar bu testin çok sağlıklı olmadığını söylüyorlar.

    http://sharp.direct.gov.uk/content/how-fit-your-helmet
    I am the Lizard King, i can do anything

  8. #8
    Dr.MZÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Suzuki DL650 + Hero Xpulse 200
    Sharp testinden 4 ve üstü yıldız alanlar düşük süratlerde üzmez diye düşünüyorum.
    Şu an öyle kullanıyorum ben de.
    Ama 120+ üzeri hızlarda rahatça seyredebileceğim makine alırsam o zaman kesinlikle sharp'ın 5 yıldızını düşünürüm.
    Şunu özellikle belirtmek isterim ki yüksek meblağlarda kaskın sağlamlığı kadar konforuna da para ödüyorsun.
    tek derdin sağlamlıksa konfor özellikleri daha az ama fiyatı uygun bir model bulabilirsin.

    Sharp kesinlikle yeterli bir kriter değil ama en azından belli bir standartları karşıladığını düşünüp rahatça takabiliyorsun kaskı.
    EuroNCAP gibi Volvo da 5 yıldız alıyor renault da...

  9. #9
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Ls2 nın kaskını kullanıyorum. Ecel gelmiş ise öbür tarafı zaten boylarız. 25 Mayıs 2013 tarihinde ağır kaza geçirdim. benı Kurtaran LS2 oldu. Bariyerlere fırlattı araba yandan vurunca. Müthiş bi darbe aldım. ve korudu kask benı. sadece diz bölgemde açılma oldu. Kask olmasa şu anda Yüzüm tanınmaz Halde idi. Daha iyileri elbette vardır ama LS2 de kötü denilemez.

  10. #10
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    imkanınız olmadığından dolayı düşük bütçeli kask almak zorunda iseniz, en azından bilenen (agv, nolan...vb.) markaların düşük fiyatlı modellerini seçmekte fayda var diye düşünüyorum. ls2 alacaksanız temo plastik değilde fiberglass dış kabuklu olmamasına özen gösterin.

  11. #11
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Sharp testi çok yanlı bir test arkadaşlar sakın oraya sadece yıldızına bakıp almayın 4 5 yıldız verip içeride gürültüden durulamayan kasklar var.Dünya üzerinde belki 5den fazla ciddi anlamda test merkezi var sharp.snell,ece,dot gibi ve hepsinden farklı farklı skorlar çıkabiliyor.Termoplastik yani en düşük kalite kask en düşük korumayı sağlar isterse 5 yıldız alsın çarpışma anında en çabuk dağılıcak malzemedir.Sonra fiberglass fiber carbon fiber gibi karışımlar geliyor.Çok katmanlı tek katmanlı gibi ayrımlar var sadece paraya takılmayın malzeme kalitesi ve kafada oturma rahatlık olayını incelemek lazım fiyat herşeyi temsil etmiyor.

  12. #12
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    LS2 ye güvenen arkadaşlara söylüyorum
    başlık bile acmışlardı ls2 nin en cok satan kaskı vardı bi ara hatırlarmısınız bilmiyorum ls2 cartoon diye.
    onunla kaza geçiren bi arkadaşımız vefat etmişti. motosikleti 70 80 le giderken sola yatmış kask ikiye ayrılmıştı.
    sharp güvenlik testine güvenerek konuşuyorum
    sharp 5 yıldız alan kaskları kullanın. lazer lz6 - nitro aikido - mt revenge - marushin 777 gibi
    fiyat performans olarak en iyi kask sıralaması bunlar sharp a göre
    daha iyi kasklarda mevcut fakat fiyatları yüksek.
    motosiklete cok para verip binebiliyoruz sevdiğimiz için.
    fakat kask insana bir kere lazım olur bunu da unutmayalım..

  13. #13
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    snell, ece, dot test uygular. yeterlilik kriteleri vardır ve geçen kask modellerine sertifika verir. yani şu daha iyi bu daha iyi diye bir derecelendirme yapmaz. başarım derecelendirmesi çok zor bir iştir. ben açıkçası sahrp'ın taraflı yaklaşım sergilediğini düşünmüyorum. ancak sharp'tan iyi derece almış bir kask sizi kaza anında en iyi şekilde koruyabileceği anlamına gelmiyor. çünkü yapılan testler gerçek kaza darbeleriyle bire bir aynı değil. makine tarafından üretiliyor ve ölçümleniyor. ancak düşüncem şu dur ki, bir kaskın bazı kısımları bu testten kötü derece ile çıkıyorsa, o kaskın o bölümleri yeterli sönümlemeyi yapamıyor ve yeterli korumaya sahip değildir.

  14. #14
    Panter38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2011
    Şehir
    talas kayseri
    Motosikleti
    ******* 250r+bora '03 trendline
    Alıntı ak1n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sharp güvenlik testine bak orda değerler yazıyor ben şahsen 100 lıralık bir kask kulanıyorum açılık siyah vizörü var yandan çıkan felan kulanışlı ama güvenli olduğunu düşünmüyorum bide 40 liraya aldığım art cı için kask var konfor 0 ama aşırı sağlam çıkdı geçenlerde motorun üstünden düştü yanda kamyon geliyodu üzerinden geçdi şok oldum hafif bir çatlak dışında hiç birşey yok aşırı sağlam çıkdı..
    ha birde birisi yazmışdı ls2 adında bir başlıkda yere düşmüş kırılmış ..
    Bildigim kadariyla kasklar tyere dusunce bile mikrometrelerle olculecek derecede catlak olusturabilir. Ve bu catlaklar kaskinizi tamamen sifir guvenlige dönüştürebilir o nedenle üstünden kamyon gecen kaskin artik o tasligi kalmadi maalesef

  15. #15
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    500+ dan başlar

  16. #16
    3n3s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kazazede
    herkese teşekkürler

  17. #17
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı puser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    snell, ece, dot test uygular. yeterlilik kriteleri vardır ve geçen kask modellerine sertifika verir. yani şu daha iyi bu daha iyi diye bir derecelendirme yapmaz. başarım derecelendirmesi çok zor bir iştir. ben açıkçası sahrp'ın taraflı yaklaşım sergilediğini düşünmüyorum. ancak sharp'tan iyi derece almış bir kask sizi kaza anında en iyi şekilde koruyabileceği anlamına gelmiyor. çünkü yapılan testler gerçek kaza darbeleriyle bire bir aynı değil. makine tarafından üretiliyor ve ölçümleniyor. ancak düşüncem şu dur ki, bir kaskın bazı kısımları bu testten kötü derece ile çıkıyorsa, o kaskın o bölümleri yeterli sönümlemeyi yapamıyor ve yeterli korumaya sahip değildir.
    Sharpın ingiliz ve avrupa firmalarına verdiği puanlara bir bakınız birde uzakdoğu firmalarına ve başka üreticilere rahatlıkla anlarsınız.Temel güvenligi saglayana keyiflerine göre 3 yıldız ve üstünü verip basıyorlar yıldızı,aynı kaskların farklı test sonuçlarını araştırırsanız görürsünüz,hiçbirinde uzay teknolojisi yok hepsi hemen hemen aynı mekanizmayı kullanıyor.Bu telefonların veya elektronik eşyaların testlerinin farklı çıkması gibi demek istediğim bu sanal ortamda ekleme yapmak kolaydır gerçek olmayan şeylere göre.Tek katmanı olan ve içindeki strafordan,kaskın hammaddesine kadar işçiligi basit olan 90 100 liralık bir kaskın,2 3 5 katmanı olan ve minimum katmanının fiberden oluştugu içinde kevlar,aramid fiber ve karbon bulunan kasktan sağlamdır testi alması gerçekten imkansıza yakın bir hayalcilik olur.Dışarının aldıgı hasar değil içerideki kafanın ne durumda oldugu önemli ve testlerde ncap gibi vücut kullanmıyorlar.Hepsi birer sertifika alıyor almazsa piyasaya çıkamıyor zaten,o yüzden siz yorumları irdeleyin testleri değil size bir arkadaş tavsiyesi.

  18. #18
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sharpın ingiliz ve avrupa firmalarına verdiği puanlara bir bakınız birde uzakdoğu firmalarına ve başka üreticilere rahatlıkla anlarsınız.Temel güvenligi saglayana keyiflerine göre 3 yıldız ve üstünü verip basıyorlar yıldızı,aynı kaskların farklı test sonuçlarını araştırırsanız görürsünüz,hiçbirinde uzay teknolojisi yok hepsi hemen hemen aynı mekanizmayı kullanıyor.Bu telefonların veya elektronik eşyaların testlerinin farklı çıkması gibi demek istediğim bu sanal ortamda ekleme yapmak kolaydır gerçek olmayan şeylere göre.Tek katmanı olan ve içindeki strafordan,kaskın hammaddesine kadar işçiligi basit olan 90 100 liralık bir kaskın,2 3 5 katmanı olan ve minimum katmanının fiberden oluştugu içinde kevlar,aramid fiber ve karbon bulunan kasktan sağlamdır testi alması gerçekten imkansıza yakın bir hayalcilik olur.Dışarının aldıgı hasar değil içerideki kafanın ne durumda oldugu önemli ve testlerde ncap gibi vücut kullanmıyorlar.Hepsi birer sertifika alıyor almazsa piyasaya çıkamıyor zaten,o yüzden siz yorumları irdeleyin testleri değil size bir arkadaş tavsiyesi.
    uzak doğu markası olan shoei bu testlerden son derece iyi puanlar almakta. avrupalı üreticilerinden nolan, agv, arioh ve shark gibi markaların 5 yıldız alan kask modeli sayı olarak son derece az. kayırma gibi bir durum olsaydı bence sonuç daha farklı olurdu.

    ayrıca eğer arai'nin bu testlerden düşük puan alması bu şekilde düşünmenizin sebebiyse oradaki durum bence şu şekilde.

    arai snell sertifikayon testlerinde de önem verilen kafatasının üst bölgesini esas alarak, en güvenli olduğuna inandığı sistemleri geliştirmeye çalışıyor. çünkü hayati bölge burası ve kaza anında darbe alması neredeyse kaçınılmaz. sharp'ın yan darbe testlerinin uygulandığı kısım ile arai ilgilnemiyor. nedeni ise buradan darbe alma ihtimalinizin çok çok zayıf olması ve hayati olmayışı. arai yaklaşık olarak kulak hizasında kalan bu bölgeyi sessizlik ve konfor için kullanıyor. deneyen hemen herkesin ortak olduğu bir nokta vardır o da arai'nin kaslarının diğerlerine göre daha konforlu olmasıdır. bu kısımlarda güvenlik yerine konfor seçimi yapıldığından, haliyle testlerde çok düşük puan ortaya çıkıyor. kaskın üst tarafları çok güvenli olduğundan iyi değerlerle derecelendirilmesine karşın, genel puan hesaplanırken yan kısımlardan gelen çok düşük puanlar kaskın ortalamasının da düşük çıkmasına neden oluyor. bakarsanız arai için yapılan testlerin çoğunda üst bölümler yeşilken yan kısımlar siyah veya kırmızıdır. bu durumda dolayısıyla arai sharpın genel derecelendimeye ulaşırken uyguladığı ortalama puan sisteminin neticesinde düşük puan almaktadır.

  19. #19
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sharp testi çok yanlı bir test arkadaşlar sakın oraya sadece yıldızına bakıp almayın 4 5 yıldız verip içeride gürültüden durulamayan kasklar var.Dünya üzerinde belki 5den fazla ciddi anlamda test merkezi var sharp.snell,ece,dot gibi ve hepsinden farklı farklı skorlar çıkabiliyor.Termoplastik yani en düşük kalite kask en düşük korumayı sağlar isterse 5 yıldız alsın çarpışma anında en çabuk dağılıcak malzemedir.Sonra fiberglass fiber carbon fiber gibi karışımlar geliyor.Çok katmanlı tek katmanlı gibi ayrımlar var sadece paraya takılmayın malzeme kalitesi ve kafada oturma rahatlık olayını incelemek lazım fiyat herşeyi temsil etmiyor.
    Ben şahsen Sharp testlerine güveniyorum.

    4-5 yıldız alıp içinde gürültüden durulmayan kasklar var demişsiniz de zaten sharp testlerinin ses yalıtımı konusunda bir kriteri yok...
    Ayrıca Sharp'ın İngiliz-avrupa kasklarına verdiği yıldıza bakın demişsiniz.
    Sharp İngiliz, mesela nitro kasklar da İngiliz. Ancak Nitro'nun 5 yıldız alan kaskı da var, 2 yıldız alan kaskı da var...
    Sharp testi, kaskın sadece doğrusal darbelere dayanıklılığını ölçüyor; konfor, yalıtım, ağırlık vs konularına bakmıyor. Ben de değerlendirmemi ona göre yapıyorum...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  20. #20
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    çok kısa bir süre LS2 nin ilk çıkan cartoon modelni kullanmış, konforu yeterli gelmediği için kenara atmıştım. 5 yıl sonra aynı kask arkadaşın motorun yanında takılı iken, 150 km hızda yerinden çıkarak yolda sert darbelere maruz kalmış ve ardaından bir aracın altına girerek çok uzun bir süre sürüklenmiştir. kask aracın altından çıktığında sürüklenen kısım düzleşerek kaskın ovalliği gitmiş kare formatına geçmiş olduğunu gördük fakat iç tarafa yansıyan bir darbesi, çatlağı, kırığı bulunmamaktaydı.

    yani ls2nin en basit modeli dahi sağlamlık testini geçmiştir. eğer ecel gelmişse arkadaşın dediği gibi kafadaki kaskın ne olduğununda çok önemi kalmıyor. ama onay almış tüm kasklar korumaya sahiptir. 100 liralık kask ile 1000 liralık kask arasındaki fiyat farkı konfordur. sessizlik,rüzgar,aerodinamik,pedlerin konforu vs.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)