evet arkadaşlar kask alırken 35 tl ye 100 tl ye gibi kask alan arkadaşlarımız var bu kasklar kafaya şapka olmaktan başka bir görevi yok biliyorum peki bizi kaza anında koruyabilecek kask minumum kaç paradır ?
evet arkadaşlar kask alırken 35 tl ye 100 tl ye gibi kask alan arkadaşlarımız var bu kasklar kafaya şapka olmaktan başka bir görevi yok biliyorum peki bizi kaza anında koruyabilecek kask minumum kaç paradır ?
koruma onayı almış olan en ucuz kasklar ls2ler olması lazım. 120 lira yani ;)
kasksızlıktan daha iyidir 100-200 liraya aldığınız kasklar.tabii ki değeri arttıkça güvenilirliği ve konforu dahada artacaktır.güvenlik için sharp gibi test yapan kurumların verdiği değerleri incelemesin ama fiyat dahada artıyorsa bil ki konforu içindir ve işin garip tarafı kask ne kadar konforluysa kendini o kadar güvende hissediyorsun.cümlelerim bayağı devrik olduda kendimi anlatabildim galiba
sharp güvenlik testine bak orda değerler yazıyor ben şahsen 100 lıralık bir kask kulanıyorum açılık siyah vizörü var yandan çıkan felan kulanışlı ama güvenli olduğunu düşünmüyorum bide 40 liraya aldığım art cı için kask var konfor 0 ama aşırı sağlam çıkdı geçenlerde motorun üstünden düştü yanda kamyon geliyodu üzerinden geçdi şok oldum hafif bir çatlak dışında hiç birşey yok aşırı sağlam çıkdı..
ha birde birisi yazmışdı ls2 adında bir başlıkda yere düşmüş kırılmış ..
burda marka ve model belirterek ne kadar sağlam olduğuna bakabiliyorsun ama bazı markalar bu testin çok sağlıklı olmadığını söylüyorlar.
http://sharp.direct.gov.uk/content/how-fit-your-helmet
I am the Lizard King, i can do anything
Sharp testinden 4 ve üstü yıldız alanlar düşük süratlerde üzmez diye düşünüyorum.
Şu an öyle kullanıyorum ben de.
Ama 120+ üzeri hızlarda rahatça seyredebileceğim makine alırsam o zaman kesinlikle sharp'ın 5 yıldızını düşünürüm.
Şunu özellikle belirtmek isterim ki yüksek meblağlarda kaskın sağlamlığı kadar konforuna da para ödüyorsun.
tek derdin sağlamlıksa konfor özellikleri daha az ama fiyatı uygun bir model bulabilirsin.
Sharp kesinlikle yeterli bir kriter değil ama en azından belli bir standartları karşıladığını düşünüp rahatça takabiliyorsun kaskı.
EuroNCAP gibi Volvo da 5 yıldız alıyor renault da...
Ls2 nın kaskını kullanıyorum. Ecel gelmiş ise öbür tarafı zaten boylarız. 25 Mayıs 2013 tarihinde ağır kaza geçirdim. benı Kurtaran LS2 oldu. Bariyerlere fırlattı araba yandan vurunca. Müthiş bi darbe aldım. ve korudu kask benı. sadece diz bölgemde açılma oldu. Kask olmasa şu anda Yüzüm tanınmaz Halde idi. Daha iyileri elbette vardır ama LS2 de kötü denilemez.
imkanınız olmadığından dolayı düşük bütçeli kask almak zorunda iseniz, en azından bilenen (agv, nolan...vb.) markaların düşük fiyatlı modellerini seçmekte fayda var diye düşünüyorum. ls2 alacaksanız temo plastik değilde fiberglass dış kabuklu olmamasına özen gösterin.
Sharp testi çok yanlı bir test arkadaşlar sakın oraya sadece yıldızına bakıp almayın 4 5 yıldız verip içeride gürültüden durulamayan kasklar var.Dünya üzerinde belki 5den fazla ciddi anlamda test merkezi var sharp.snell,ece,dot gibi ve hepsinden farklı farklı skorlar çıkabiliyor.Termoplastik yani en düşük kalite kask en düşük korumayı sağlar isterse 5 yıldız alsın çarpışma anında en çabuk dağılıcak malzemedir.Sonra fiberglass fiber carbon fiber gibi karışımlar geliyor.Çok katmanlı tek katmanlı gibi ayrımlar var sadece paraya takılmayın malzeme kalitesi ve kafada oturma rahatlık olayını incelemek lazım fiyat herşeyi temsil etmiyor.
LS2 ye güvenen arkadaşlara söylüyorum
başlık bile acmışlardı ls2 nin en cok satan kaskı vardı bi ara hatırlarmısınız bilmiyorum ls2 cartoon diye.
onunla kaza geçiren bi arkadaşımız vefat etmişti. motosikleti 70 80 le giderken sola yatmış kask ikiye ayrılmıştı.
sharp güvenlik testine güvenerek konuşuyorum
sharp 5 yıldız alan kaskları kullanın. lazer lz6 - nitro aikido - mt revenge - marushin 777 gibi
fiyat performans olarak en iyi kask sıralaması bunlar sharp a göre
daha iyi kasklarda mevcut fakat fiyatları yüksek.
motosiklete cok para verip binebiliyoruz sevdiğimiz için.
fakat kask insana bir kere lazım olur bunu da unutmayalım..
snell, ece, dot test uygular. yeterlilik kriteleri vardır ve geçen kask modellerine sertifika verir. yani şu daha iyi bu daha iyi diye bir derecelendirme yapmaz. başarım derecelendirmesi çok zor bir iştir. ben açıkçası sahrp'ın taraflı yaklaşım sergilediğini düşünmüyorum. ancak sharp'tan iyi derece almış bir kask sizi kaza anında en iyi şekilde koruyabileceği anlamına gelmiyor. çünkü yapılan testler gerçek kaza darbeleriyle bire bir aynı değil. makine tarafından üretiliyor ve ölçümleniyor. ancak düşüncem şu dur ki, bir kaskın bazı kısımları bu testten kötü derece ile çıkıyorsa, o kaskın o bölümleri yeterli sönümlemeyi yapamıyor ve yeterli korumaya sahip değildir.
500+ dan başlar
Sharpın ingiliz ve avrupa firmalarına verdiği puanlara bir bakınız birde uzakdoğu firmalarına ve başka üreticilere rahatlıkla anlarsınız.Temel güvenligi saglayana keyiflerine göre 3 yıldız ve üstünü verip basıyorlar yıldızı,aynı kaskların farklı test sonuçlarını araştırırsanız görürsünüz,hiçbirinde uzay teknolojisi yok hepsi hemen hemen aynı mekanizmayı kullanıyor.Bu telefonların veya elektronik eşyaların testlerinin farklı çıkması gibi demek istediğim bu sanal ortamda ekleme yapmak kolaydır gerçek olmayan şeylere göre.Tek katmanı olan ve içindeki strafordan,kaskın hammaddesine kadar işçiligi basit olan 90 100 liralık bir kaskın,2 3 5 katmanı olan ve minimum katmanının fiberden oluştugu içinde kevlar,aramid fiber ve karbon bulunan kasktan sağlamdır testi alması gerçekten imkansıza yakın bir hayalcilik olur.Dışarının aldıgı hasar değil içerideki kafanın ne durumda oldugu önemli ve testlerde ncap gibi vücut kullanmıyorlar.Hepsi birer sertifika alıyor almazsa piyasaya çıkamıyor zaten,o yüzden siz yorumları irdeleyin testleri değil size bir arkadaş tavsiyesi.
uzak doğu markası olan shoei bu testlerden son derece iyi puanlar almakta. avrupalı üreticilerinden nolan, agv, arioh ve shark gibi markaların 5 yıldız alan kask modeli sayı olarak son derece az. kayırma gibi bir durum olsaydı bence sonuç daha farklı olurdu.
ayrıca eğer arai'nin bu testlerden düşük puan alması bu şekilde düşünmenizin sebebiyse oradaki durum bence şu şekilde.
arai snell sertifikayon testlerinde de önem verilen kafatasının üst bölgesini esas alarak, en güvenli olduğuna inandığı sistemleri geliştirmeye çalışıyor. çünkü hayati bölge burası ve kaza anında darbe alması neredeyse kaçınılmaz. sharp'ın yan darbe testlerinin uygulandığı kısım ile arai ilgilnemiyor. nedeni ise buradan darbe alma ihtimalinizin çok çok zayıf olması ve hayati olmayışı. arai yaklaşık olarak kulak hizasında kalan bu bölgeyi sessizlik ve konfor için kullanıyor. deneyen hemen herkesin ortak olduğu bir nokta vardır o da arai'nin kaslarının diğerlerine göre daha konforlu olmasıdır. bu kısımlarda güvenlik yerine konfor seçimi yapıldığından, haliyle testlerde çok düşük puan ortaya çıkıyor. kaskın üst tarafları çok güvenli olduğundan iyi değerlerle derecelendirilmesine karşın, genel puan hesaplanırken yan kısımlardan gelen çok düşük puanlar kaskın ortalamasının da düşük çıkmasına neden oluyor. bakarsanız arai için yapılan testlerin çoğunda üst bölümler yeşilken yan kısımlar siyah veya kırmızıdır. bu durumda dolayısıyla arai sharpın genel derecelendimeye ulaşırken uyguladığı ortalama puan sisteminin neticesinde düşük puan almaktadır.
Ben şahsen Sharp testlerine güveniyorum.
4-5 yıldız alıp içinde gürültüden durulmayan kasklar var demişsiniz de zaten sharp testlerinin ses yalıtımı konusunda bir kriteri yok...
Ayrıca Sharp'ın İngiliz-avrupa kasklarına verdiği yıldıza bakın demişsiniz.
Sharp İngiliz, mesela nitro kasklar da İngiliz. Ancak Nitro'nun 5 yıldız alan kaskı da var, 2 yıldız alan kaskı da var...
Sharp testi, kaskın sadece doğrusal darbelere dayanıklılığını ölçüyor; konfor, yalıtım, ağırlık vs konularına bakmıyor. Ben de değerlendirmemi ona göre yapıyorum...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
çok kısa bir süre LS2 nin ilk çıkan cartoon modelni kullanmış, konforu yeterli gelmediği için kenara atmıştım. 5 yıl sonra aynı kask arkadaşın motorun yanında takılı iken, 150 km hızda yerinden çıkarak yolda sert darbelere maruz kalmış ve ardaından bir aracın altına girerek çok uzun bir süre sürüklenmiştir. kask aracın altından çıktığında sürüklenen kısım düzleşerek kaskın ovalliği gitmiş kare formatına geçmiş olduğunu gördük fakat iç tarafa yansıyan bir darbesi, çatlağı, kırığı bulunmamaktaydı.
yani ls2nin en basit modeli dahi sağlamlık testini geçmiştir. eğer ecel gelmişse arkadaşın dediği gibi kafadaki kaskın ne olduğununda çok önemi kalmıyor. ama onay almış tüm kasklar korumaya sahiptir. 100 liralık kask ile 1000 liralık kask arasındaki fiyat farkı konfordur. sessizlik,rüzgar,aerodinamik,pedlerin konforu vs.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)