Motorda ara gaz zararlı mıdır ?
Reklamlar
-
19 Haziran 2013, 17:05
#1
Merhabalar arkadaşlar. Malum bu motor işlerini yeni yeni öğreniyorum. Sizlere bir sorum daha olacak. Vites atarken vitesi attıktan sonra debriyajı bırakmadan ara gaz vermek (yani motoru bağırtmak) motora yakıt sarfiyatından başka bi sorun yaratır mı ? Yorumlarını ve görüşlerinizi beklemekteyim. Sağlıcakla kalın..
Kask - Mont - Eldiven Her nereye gidersen git seninle olsun.
Reklamlar
-
19 Haziran 2013, 17:08
#2
senin dediğin şekilde aragazın zararı yok bildiğim kadarıyla hatta bazı zamanlar gerekli bile oluyor..
-
19 Haziran 2013, 17:16
#3
arkadaşım bu konu ile teknik bilgim yok, benim düşüncem gereksiz bir şey olur
ama şunu belirtmek için yazdım, yüksek hızda giderken hızını çok çok düşürdüğün zaman vites küçültürken geçmiyordu. ama ara gazı vererek vitesi çok rahat istediğim vitese geçiriyordum. belki biliyorsundur
-
19 Haziran 2013, 17:18
#4
Garip1701 adlı üyeden alıntı
arkadaşım bu konu ile teknik bilgim yok, benim düşüncem gereksiz bir şey olur
ama şunu belirtmek için yazdım, yüksek hızda giderken hızını çok çok düşürdüğün zaman vites küçültürken geçmiyordu. ama ara gazı vererek vitesi çok rahat istediğim vitese geçiriyordum. belki biliyorsundur
Onu tabiki yapıyoruz ama benim belirtmek istediğim vites yükseltirken vites aralarında tabiri caizse motoru bağırtmanın motora yakıttan başka bi sıkıntısı olur mu bunu öğrenmek
Kask - Mont - Eldiven Her nereye gidersen git seninle olsun.
-
19 Haziran 2013, 17:19
#5
Yaglamaya sebeb olur iyi birseydir, ayrica vites dusururken verdiginiz aragazi kivaminda oldugu surece dislilerin gecmesine yani daha etkin kavramaya yardimci olur.. Buda mekanik parcalarin daha az asinmasina nedendir.. B.ku cikarilmadiginsurece yakit sarfiyatindan baska bir zarari yoktur hatta faydalidir..
-
19 Haziran 2013, 17:21
#6
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Yaglamaya sebeb olur iyi birseydir, ayrica vites dusururken verdiginiz aragazi kivaminda oldugu surece dislilerin gecmesine yani daha etkin kavramaya yardimci olur.. Buda mekanik parcalarin daha az asinmasina nedendir.. B.ku cikarilmadiginsurece yakit sarfiyatindan baska bir zarari yoktur hatta faydalidir..
Bilgilendirmen için teşekkürler
Kask - Mont - Eldiven Her nereye gidersen git seninle olsun.
-
19 Haziran 2013, 17:23
#7
ara gazın sebebi, vites değiştirene kadar geçen sürede düşen motor devrini eski haline çıkarmak. Bu şekilde pürüzsüz vites geçişi olur. 5bin devirde vites yükseltirken ara gazla devri 12 bine çıkarıp vites geçirmenin bir anlamı yok tabi.
-
19 Haziran 2013, 17:24
#8
pistolpitt adlı üyeden alıntı
ara gazın sebebi, vites değiştirene kadar geçen sürede düşen motor devrini eski haline çıkarmak. Bu şekilde pürüzsüz vites geçişi olur. 5bin devirde vites yükseltirken ara gazla devri 12 bine çıkarıp vites geçirmenin bir anlamı yok tabi.
Iste b.kunu cikarmaktan kastim buydu :-)
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
19 Haziran 2013, 17:27
#9
Ya işte ben 8 binde atıyosam vitesi 10-11 e ara gaz verip öyle geçişi sağlıyorum yani gazı çek bırak yaparak ara gaz olayını gerçekleştirmiş oluyorum. Bunda bi sakınca var mıdır sormak istediğim aslında tam anlamıyla bu
-
19 Haziran 2013, 17:28
#10
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
senin dediğin şekilde aragazın zararı yok bildiğim kadarıyla hatta bazı zamanlar gerekli bile oluyor..
Aynen, özellikle kırmızı ışıkta duruşta gerekli. Motosiklet rölantide bayılıp kalkarken sorun çıkarmasın diye ara gazı vermek gerekebiliyor.
Bahsi Geçen Teori - Kırmızı Işıkta Duruş
Tabi ara gazı vereceğim diye boş boş abanmak ve bunu sürekli yapmak da yanlış. Geçenlerde bir video görmüştüm, durduğu yerde motosiklete ara gazı verip yakmıştı.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)