BJK007 adlı üyeden alıntı
Devir kontrol, yakıt tasarrufu, kontrol bende olacak ağa, manuel keyif verir, falan da filan da...hepsi hikaye. Bunları sade, yok aslında manuel zor da, herkez yapamaz da, ben biliyorum kullanmayı da, manuelde isem ustayım da, asıl motor adı manuel dir filancılar söyler aslında.Burada durum, yakıt tasarrufu imiş filan da değil. Vites işin zor-kolay olması da değil.
Önemli olan senin, tüm dikkatini yola trafiğe vermektir! Kafada ne kadar az vites debriyaj devir canlandirirsin, dikkatini o kadar çok trafiğe verirsin, o kadar. Önemli olan bu dur!
Debriyajı freni bunun nerde idi demeden zamanında durmak, yolun ortasında motoru susturmadan, ulan debriyajı vitesi ne yapacağız düşünmeden zamanında gaza yüklenmek hayat kurtarır.
Manueli ne zaman kullanırım? Devir kontrolü, devirin belli sınırların içerisinde tutmanın gerektirdiği anlar değişik şartlar karşısında. Nedir bunlar? Daha çok piste kullanılan taktikler, doğru devirle giriyim doğru devirle çıkıyım, saniyeler kazanıyım filan..Günlük kullanımda sen ancak yokuş aşağı yokuş yukarı olayında kullanırsın torku kontrol etmek için o kadar. Bunları sana variyatör (otomatik) da sağlar rahatlıkla, illa da manuele gerek yok. Ha, dersin yok ağa elim ayağım alışır, klak klak atarım keyif giderim, sonuçta manuele de alışmak şart, ki aslında bence önce manuele alışarak otomatiğe öyle geçmek lazım, o zaman 100% manuel. Yeterki alışana kadar, trafikten dikkatini esirgemeyeceksin