Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Düz mü otomatik mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kaangngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Selamunaleyküm arkadaşlar. Benim scooterim var yanlız satıp vitesli almak istiyorum. Ama vitesli otomatik gibi rahat değil diyorlar. İstanbulda şehir içi kullanıyorum ama vitesliyede hiç binmedim heves ettim zevkli diyenler var. Trafikte çok yorucu oluyormu sizce ? Alsam pişman olurmuyum yoksa maxi scooter tarzı bişeymi bakayım ama arada şehir dışı gideceğim kararsızım önerileriniz nelerdir cevap bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Bende vitesliye geçiyorum , scooterdan . O depoyu bacakların arasına almak başka bir zevktir bence. Eğer acil değilse 1 ay olmadan alırım motoru sana mesaj atarım.
    hasanrs bunu beğendi.

  3. #3
    Kaangngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Peki ne alacaksın ? İstanbuldamı oturuyon

  4. #4
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    honda cbf olabilir , inazuma olabilir. O tarz bişey olacak . Hayır bursada oturuyorum. Tecrubelerimi yazarım size aldıktan sonra.

  5. #5
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Hic scooter surmedim ama bence istanbul trafigine her halukarda otomatik vites sart. Bazen bende bakiyorum scooterlara. Cussemden dolayi vazgeciyorum.
    hasanrs bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    10 Şubat 2013
    Şehir
    BOSTANCI
    Motosikleti
    CBR 250
    süreklı trafikte kullanıcaksanız yada söyle söyliyim ulasım ıcın kullanıcaksanız devam edın otomatige yok ara sıra zevk ıcın surucem dıyorsanız viteslının tadıda bı baskadır

  7. #7

    Üyelik
    20 Aralık 2009
    Ben dorado corvus aldım 2 hafta olmuştur sanırım pek piyasası yok fakat şekil ve gidişi beni tatmin etti açıkcası

  8. #8
    Kaangngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Bide alıp pişman olmak var istanbul avrupa yakasında bayrampasa ve cevresinde oturan bana öğretebilcek olan birisi varmıdır yakıtı sorun degil onu ben tamamlarım.

  9. #9
    Uway - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara-Samsun
    Motosikleti
    Rks Titanic 150-SYM Wolf 250-Hyosung RT125
    El alışkanlığı,tecrübe öğrenme işi..otomatikte açarsın gazı bızzzzzzzz....diye gidersin..ama viteslinin zevki bambaşkadır ve otomatiğe göre az yakar

  10. #10
    Kaangngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Hoşuma gidende o zaten devri kontrol etmek ve yakıt tasarrufu otomatikte ne kadar gazlamasamda fazla yakıyor
    Uway bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    02 Nisan 2014
    Devir kontrol, yakıt tasarrufu, kontrol bende olacak ağa, manuel keyif verir, falan da filan da...hepsi hikaye. Bunları sade, yok aslında manuel zor da, herkez yapamaz da, ben biliyorum kullanmayı da, manuelde isem ustayım da, asıl motor adı manuel dir filancılar söyler aslında.Burada durum, yakıt tasarrufu imiş filan da değil. Vites işin zor-kolay olması da değil.

    Önemli olan senin, tüm dikkatini yola trafiğe vermektir! Kafada ne kadar az vites debriyaj devir canlandirirsin, dikkatini o kadar çok trafiğe verirsin, o kadar. Önemli olan bu dur!
    Debriyajı freni bunun nerde idi demeden zamanında durmak, yolun ortasında motoru susturmadan, ulan debriyajı vitesi ne yapacağız düşünmeden zamanında gaza yüklenmek hayat kurtarır.

    Manueli ne zaman kullanırım? Devir kontrolü, devirin belli sınırların içerisinde tutmanın gerektirdiği anlar değişik şartlar karşısında. Nedir bunlar? Daha çok piste kullanılan taktikler, doğru devirle giriyim doğru devirle çıkıyım, saniyeler kazanıyım filan..Günlük kullanımda sen ancak yokuş aşağı yokuş yukarı olayında kullanırsın torku kontrol etmek için o kadar. Bunları sana variyatör (otomatik) da sağlar rahatlıkla, illa da manuele gerek yok. Ha, dersin yok ağa elim ayağım alışır, klak klak atarım keyif giderim, sonuçta manuele de alışmak şart, ki aslında bence önce manuele alışarak otomatiğe öyle geçmek lazım, o zaman 100% manuel. Yeterki alışana kadar, trafikten dikkatini esirgemeyeceksin

  12. #12
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    triptonik

  13. #13

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    Hocam ben şu an ne olursa olsun scoter a bınmem umarım burdan mesajı almışsındır :D

  14. #14

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    3 ten 2 ye çekmeyeceksen 1 de teker yapıp 2 de yan vermeyeceksen motosiklet sürmenin ne anlamı var?

  15. #15
    suato21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2010
    Şehir
    İZMİR /DİYARBAKIR
    Motosikleti
    R1200GS/ZX10R
    Kimi motosiklet kullanıcıları vardır,bedava vitesli motor verseniz almaz.Aynı şekilde kimi motorculara,bedava otomatikte verseniz binmez.Bu tamamen zevk ve beceriye dayalıdır..Mesela ben hem otomatik hemde vitesli kullanıyorum.Şehir içinde,araçların arasında otomatik şahane..Algılarınız full açık,sadece akan trafiğe odaklanıyorsunuz..
    Bence vitesli motosikleti hemen satın almayın,önce bir arkadaşınızda varsa.Binip bir sürmeye çalışın,ondan sonra satın alırsınız..Benim bir arkadaşım da 8 yıl scooter kullandı,sonra satıp vitesli aldı..50-60 km gitmeden geri sattı,yapamıyorum dedi beceremedi,sevemedi sattı..Dediğim gibi tamamen zevk ve beceriye dayalı bir seçim bu..Ben şehir içinde scooter,şehir dışında vitesli kullanıyorum.İkiside güzel ama vitesliden daha çok zevk alıyorum..Gönlünüzdeki en doğru,motosiklete sahip olmanız dileğiyle..

  16. #16

    Üyelik
    02 Nisan 2014
    Alıntı BJK007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir kontrol, yakıt tasarrufu, kontrol bende olacak ağa, manuel keyif verir, falan da filan da...hepsi hikaye. Bunları sade, yok aslında manuel zor da, herkez yapamaz da, ben biliyorum kullanmayı da, manuelde isem ustayım da, asıl motor adı manuel dir filancılar söyler aslında.Burada durum, yakıt tasarrufu imiş filan da değil. Vites işin zor-kolay olması da değil.

    Önemli olan senin, tüm dikkatini yola trafiğe vermektir! Kafada ne kadar az vites debriyaj devir canlandirirsin, dikkatini o kadar çok trafiğe verirsin, o kadar. Önemli olan bu dur!
    Debriyajı freni bunun nerde idi demeden zamanında durmak, yolun ortasında motoru susturmadan, ulan debriyajı vitesi ne yapacağız düşünmeden zamanında gaza yüklenmek hayat kurtarır.

    Manueli ne zaman kullanırım? Devir kontrolü, devirin belli sınırların içerisinde tutmanın gerektirdiği anlar değişik şartlar karşısında. Nedir bunlar? Daha çok piste kullanılan taktikler, doğru devirle giriyim doğru devirle çıkıyım, saniyeler kazanıyım filan..Günlük kullanımda sen ancak yokuş aşağı yokuş yukarı olayında kullanırsın torku kontrol etmek için o kadar. Bunları sana variyatör (otomatik) da sağlar rahatlıkla, illa da manuele gerek yok. Ha, dersin yok ağa elim ayağım alışır, klak klak atarım keyif giderim, sonuçta manuele de alışmak şart, ki aslında bence önce manuele alışarak otomatiğe öyle geçmek lazım, o zaman 100% manuel. Yeterki alışana kadar, trafikten dikkatini esirgemeyeceksin
    Artı, artçıyı düşünürsem(arkamda çok sırıtmasın yukarıya)ve de motorcuyum diye kaskı elimde taşımak yerine selenin altında bırakabilmek (arai değilse) bir avantajdır, motorun arkasına saçma sapan plastik çanta eklemekten iyidir. Dezavantaj (çoğu durumda) teker çapın manuelle göre hep az olmasıdır.

  17. #17
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Konu ilk açıldığında scooter im vardı.
    Şuan cbr 250r kullanıyorum.

    Bence 2 motorunda yeri ve zevki ayrı.
    Ben scooter imede keyifle biniyordum , cbr ımada keyifle biniyorum
    Ama bence vitesli ...

  18. #18

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Sıkışık trafikte dur-kalklarda otomatik olması mutlaka avantaj. Ama triptronik almayı düşünüyorsanız viraj gibi olmadık yerlerde vites değiştirebiliyorlarmış. Buna dikkat.

  19. #19
    hasanrs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya AS 150 T1 7k, SYM GTS250i Evo16k, Yamaha R25
    Bugün ilk defa trafiğe çıktım scooter ımla... İstanbul için çok uygun ve kısa sürede uyum sağladım. Bundan sonra daha kaliteli bir maxi scooter daha düşünebilirim Chopper sevdası geçmedi ama scooter sevgisi başladı. Sen hangisi ile mutlu isen onu al bence.
    http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!

  20. #20

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    ben alışkın olmadığımdan, yoğun trafikte işkence gibi geliyor vitesli.
    hasanrs bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)