Sizlere fikir danışmak istiyorum..
Reklamlar
-
12 Haziran 2013, 19:24
#1
Merhaba, biraz önce foruma üye oldum. Adım Mert. Ehliyetim yok eylül-ekim döneminde alacağım. Kuzenim de yamaha ybr 125 var. Sürüş tecrübem olmamasına rağmen motoru kullandım. Hatta 1 hafta üstünden inmedim. Tabi ki trafiğe kapalı alanda.. Çok fazla da hız yapmadım 60 km max yapmışımdır. Kask ım vardı tabiki... Trafiğe kapalı alan olduğu için de problem olmadı. Hatta babam bile kullandı (bundan 40 yıl önce almanyada motor kullanıyormuş eski motorculardan yani...) Şaka bir yana arkadaşım honda cbr 125r aldı 2012 model. Onun motorunu da 2 kere kullanma fırsatı buldum. Tabiki bunlar tecrübe değil. Ama 2 motor arasında fark cidden var. Gerek tork gerek beygir..
Herneyse çanakkalede okuduğum için motor alıcam. Honda cbr 250r aklımdaki ve yükseltmiceğim bir motor. Fakat öncelikle tvs apache rtr 150 ile başlayıp 250r a geçmeyi düşünüyorum ama işin satış boyutunu da düşününce kararsız kaldım. Veya bende 125r ile başlayıp 250r hondaya geçebilirim. Herneyse sorun burda başlıyor.. kask,mont seçimlerinde çok çok kararsızım.
Tabiki gönül ister arai, shoei falan.. Ama fiyatları malumunuz. Kask olarak sharp testlerini ve araştırma sonucunda Bell m1 modelini düşünüyorum. Kullanan vs var mı? Gerek kabuk yapısı, gerek sharp testleri başarısıyla ile göz doldurmuş bir kask. Agv k-3 serileri genelde termoplastik kabuk reçine ile güçlendirilnmiş. Öyle 200-250 km yapcak ne motorum var ne tecrübem fakat termoplastik kabuk beni düşündürüyotr.. Shark , bell ve belki agv kasklara olumlu bakıyorum. (Kask tavsiyesi olan varsa söyleyebilşir bu arada)
Fakat mont konusunda çok sıkıntı çekiyorum.
CE Korumalı omuz,dirsek soft sırt koruma ceketler var. Hangi mont alacağımı bilmiyorum. Dainese istiyorum ama pahalı. Venom bakındım. Fakat benim anlamadığım mont alırken korumalarını neye göre seçicez. Yani şöyle söyleyim deri ceket bakınıyorum aslında ama güzel tekstil ceket olursa (koruması yüksek) tabiki tercihim.
Mesela k-froam korumalar var japon bir marka cekette görmüştüm.
Hangi montu almalıyım? Koruması yüksek olan mont nedir acaba?
Reklamlar
-
12 Haziran 2013, 19:38
#2
İzmir İl Temsilcisi
-
12 Haziran 2013, 20:04
#3
Merhaba hoşbulduk. Evet daha sürücü kursuna gitmeden motor işini çözdüm şükür fren olsun, gazlama olsun yapabiliyorum ama dediğim gibi tabiki trafik olayı çok başka.. Şöyle ki zaten 250cc honda cbr almayı düşünüyorum. Ailem de onayladı fakat ilk başta dedikleri ufak bir motor alıp trafikte pişmen.. Bu yüzden aklım tvs apache ye veya 125r hondaya gidiyor.. Her ne kadar racing motor sevsem de 600 cc ye çıkarsam (maddi imkanlar doğrultusunda) fazer 600 veya naked lardan şaşmam diyorum..
Bu arada hyosung gt 250r da düşünüyordum fakat daha sonra vazgeçtim. Hondadan şaşmamak lazım diyerek. Sende izmirdensin sanırım bir ara hem seninle hemde sanırım hyosungun var onla beraber turlamayı isterim mecburen kapalı alanda haha veya artçın olarak..
Aslında ceket olarak hörgüçlüler gayet hoş ama netten baktım 1-2 model harici bulamadım.. Sen hangi ceketi kullanıyorsun? Sırt korumasındansa belliğin ne önemi var? Yani tabiki beli koruyor ama. Ayrıyetten çok fazla kafamı taktığım birşey CE onaylı korumalar. Yani bir sürü çeşit var k-froam koruma. Yok level 2 bilmemne. Bunları araştırdım fakat ona uygun bir ceket bulamadım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Bu arada bahsettiğim ceket budur.. http://www.motomaxonlineshop.com/Urun/Kushitani-Junichi-Deri-Ceket-pmu2155.html
-
12 Haziran 2013, 20:34
#4
İzmir İl Temsilcisi
-
12 Haziran 2013, 21:23
#5
Yazdığın montun bir değişik modelini kullanıyorum(slj-4) monttan çok mennunum deri kaliteli dikim kalitesi çok iyi fermuarları YKK yani kolay kolay bozulmaz.
Korumalarına gelirsek omuzlarda ve dirseklerde silikon tarzı yumuşak bir koruma var ama hızlı bir darbe geldiğinde sertleşerek koruyor.Ben bir kez sağ yatırdım motoru 50 km ile filan tek çizik ağrı sızı almadım.
Ama yazın sıcaklarda biraz problem olabilir sonuçta deri hareket hali problem değil ama dururken biraz terletiyor.Bir de son tavsiye montu giyip al biraz dar olması daha iyi korumalar tam oturuyor.Hayırlı sürüşler...
-
12 Haziran 2013, 21:41
#6
SLJ-4 montu çok tavsiye ediyorlar fakat sanırım artık üretilmiyor mu ne hiç bir yerde bulamadım. Asıl istediğim mont oydu aslında ama stoklarda olmayınca yapcak bişey yok.. Başka tavsiyeniz varmı montla ilgili? Yazın yazlık mont alırım revit-air tarzı bir sıkıntı olmaz ama önceliğim deri bir mont..
Bu arada Cem, tabiki artçın da olabilirim. Hyosung u 2013 alan bi arkadaş vardı. Bence cbr 250r dan hyosung a geçiş düşünüyodum gerek hız gerek tork ama virajlarda çok sıkıntılı oldugunu soyledı. Bir kaç kişide öyle virajlarda patlamış. O yüzden honda diyip güvenlik diyorum. Tecrübe olmadığından..
-
13 Haziran 2013, 21:23
#7
İzmir İl Temsilcisi
cbr 250den hyosunga geçiş garip olur biraz zaten 250 cc klasmanında aynı katogerideki motorlar aralarında daglar kadar fark yok cbr 250den inip hyosungu küçümseyebilirsin bile benim bu konudaki tecrübelerim bu kadar arkadaş ceket ve mont konusunda daha tecrübeli arkadaşlar cevap verecektir
-
14 Haziran 2013, 15:07
#8
Hyosung un virajlardaki güvensizliği ve arka tekerin kitlenmesinden dolayı tecrübe sahibi kişilerce kullanılması gerektiğini düşündüğümden cbr 250r da tecrübe edinip hyosung a geçmek gibi bi fikir vardı kafamda çünkü gerek tipi gerek kalıbı gerek çift silindir oluşu + işaretler diye..
-
14 Haziran 2013, 15:14
#9
-
14 Haziran 2013, 15:42
#10
Peki cbr 250r konusunda titreşim seni rahatsız ettimi ? Veya ivmelenmesi torku nasıl ? Arada pek fark yok diyorsunuz öyle top speed i görerek kullanmıcam zaten o kadar tecrübem de yok fakat biraz param olsa gözümü kırpıp ninja 250r alırdım kesinlikle ama işte hondanın da güven vermesi var
-
15 Haziran 2013, 15:47
#11
Ben cbr125 ile ybr 125 arasindaki tork ve beygir farkindan sonrasini okumadim sahsen.
-
15 Haziran 2013, 17:43
#12
CBR 250 kıvrak dengeli ve az yakıyor. Güç ve tork seni memnun edecek kadar yeterli, hataları kapatacak seni motorla bir tutatacak kadar yerinde. Ninjayada binmişliğim var. Cbr daha rahat bir motor
-
16 Haziran 2013, 16:21
#13
Ninjanın torku vs nasıl? Yani cbr daha rahat olabilir ama çift silindirin getirdiği bir rahatlık, vs var. Bence ninja 250r honda fiyatına satılsaydı hondayı kimse tercih etmezdi bu kadarda emin konuşuyprum ne kadar hondayı sevsemde..
-
16 Haziran 2013, 21:10
#14
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)