Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sizlere fikir danışmak istiyorum..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Merhaba, biraz önce foruma üye oldum. Adım Mert. Ehliyetim yok eylül-ekim döneminde alacağım. Kuzenim de yamaha ybr 125 var. Sürüş tecrübem olmamasına rağmen motoru kullandım. Hatta 1 hafta üstünden inmedim. Tabi ki trafiğe kapalı alanda.. Çok fazla da hız yapmadım 60 km max yapmışımdır. Kask ım vardı tabiki... Trafiğe kapalı alan olduğu için de problem olmadı. Hatta babam bile kullandı (bundan 40 yıl önce almanyada motor kullanıyormuş eski motorculardan yani...) Şaka bir yana arkadaşım honda cbr 125r aldı 2012 model. Onun motorunu da 2 kere kullanma fırsatı buldum. Tabiki bunlar tecrübe değil. Ama 2 motor arasında fark cidden var. Gerek tork gerek beygir..

    Herneyse çanakkalede okuduğum için motor alıcam. Honda cbr 250r aklımdaki ve yükseltmiceğim bir motor. Fakat öncelikle tvs apache rtr 150 ile başlayıp 250r a geçmeyi düşünüyorum ama işin satış boyutunu da düşününce kararsız kaldım. Veya bende 125r ile başlayıp 250r hondaya geçebilirim. Herneyse sorun burda başlıyor.. kask,mont seçimlerinde çok çok kararsızım.


    Tabiki gönül ister arai, shoei falan.. Ama fiyatları malumunuz. Kask olarak sharp testlerini ve araştırma sonucunda Bell m1 modelini düşünüyorum. Kullanan vs var mı? Gerek kabuk yapısı, gerek sharp testleri başarısıyla ile göz doldurmuş bir kask. Agv k-3 serileri genelde termoplastik kabuk reçine ile güçlendirilnmiş. Öyle 200-250 km yapcak ne motorum var ne tecrübem fakat termoplastik kabuk beni düşündürüyotr.. Shark , bell ve belki agv kasklara olumlu bakıyorum. (Kask tavsiyesi olan varsa söyleyebilşir bu arada)

    Fakat mont konusunda çok sıkıntı çekiyorum.

    CE Korumalı omuz,dirsek soft sırt koruma ceketler var. Hangi mont alacağımı bilmiyorum. Dainese istiyorum ama pahalı. Venom bakındım. Fakat benim anlamadığım mont alırken korumalarını neye göre seçicez. Yani şöyle söyleyim deri ceket bakınıyorum aslında ama güzel tekstil ceket olursa (koruması yüksek) tabiki tercihim.
    Mesela k-froam korumalar var japon bir marka cekette görmüştüm.

    Hangi montu almalıyım? Koruması yüksek olan mont nedir acaba?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    kardeşim öncelikle foruma hoşgeldin.

    Motor konusuna deginmek istiyorum 125cc alıp 1 ayda sıkılacagını düşünüyorum zaten çabuk ögrenen ve kavrayan birisin okudugum kadarıyla. benim görüşüm tvs 150 yerine cbr 250 alman zaten cbr 250de bana göre başlangıc motorudur. Kullanması gayet basit yakıt az tek silindir ve oturuş posizyonuda rahatsız edici degil. ayrıca cbr 250 satarkende cok zarar etmiyecegini düşünüyorum 2nci elde.

    Gelelim yükseltmiyecegim bi motor olarak hiç şimdiden konuşma herkez en başta böyle diyor 1 yıl sonra görüyoruz 4 silindirliyi motor hastalıktır sen cbr 250 alınca motor sevdan 10 kat daha fazlasına fırlıcak ve 4 silindirlere kayacak gözün basit bi örnek yani kesin böyle olur diye bişi yok şimdi biri çıkıpta muhalefet olmasın ben tek silindir 660x seviyorum hesabı

    Ceket alırken en dikkat etmen gereken rüzgarı geçirmemesi dirseklik ve omuzluk korumalarının olması ceket sadece koruma degil aynı zamanda konforuda saglar. rüzgardan dövülen bedenini tıpkı bir arabada gidiyormussun hissi yaratan bir konfor saglar aynı zamanda sıcakta pişmemek içinde havalandırmalı ceket bulman iyi olacaktır.

    Genelde ceketlerde dirseklik ve omuzluk kesinlikle olur. + olarak sırt koruması olan ve hörgüçlü olanlarda var ve çeşitleri. bence sırt korumasına fazla takılma çünkü kendine belllik alsan iyi edersin bu yüzden sırt koruması bana göre 2nci planda kalıyor.. marka olarak seçenek cok fazla örnek veremiyecegim kadar fakat dikkat etmen gereken bunlar. ceket alıp gövdeyi korudum olmuyor zaten daha yanına alıcakların var.

    son olarakta şunu söyliyim trafikte kullanmakla trafige kapalı alanda kullanmak arasında daglar kadar fark var km yaptıkca belirli tehlikelerle karşılaştıkca git gide tecrübe kazanıcaksın. örnek mıcıra girmemek yada virajda ön freni sıkmamak arabalarla takip mesafeni korumak motorlarla gezerken fermuar düzeni gibi..

  3. #3

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Merhaba hoşbulduk. Evet daha sürücü kursuna gitmeden motor işini çözdüm şükür fren olsun, gazlama olsun yapabiliyorum ama dediğim gibi tabiki trafik olayı çok başka.. Şöyle ki zaten 250cc honda cbr almayı düşünüyorum. Ailem de onayladı fakat ilk başta dedikleri ufak bir motor alıp trafikte pişmen.. Bu yüzden aklım tvs apache ye veya 125r hondaya gidiyor.. Her ne kadar racing motor sevsem de 600 cc ye çıkarsam (maddi imkanlar doğrultusunda) fazer 600 veya naked lardan şaşmam diyorum..

    Bu arada hyosung gt 250r da düşünüyordum fakat daha sonra vazgeçtim. Hondadan şaşmamak lazım diyerek. Sende izmirdensin sanırım bir ara hem seninle hemde sanırım hyosungun var onla beraber turlamayı isterim mecburen kapalı alanda haha veya artçın olarak..

    Aslında ceket olarak hörgüçlüler gayet hoş ama netten baktım 1-2 model harici bulamadım.. Sen hangi ceketi kullanıyorsun? Sırt korumasındansa belliğin ne önemi var? Yani tabiki beli koruyor ama. Ayrıyetten çok fazla kafamı taktığım birşey CE onaylı korumalar. Yani bir sürü çeşit var k-froam koruma. Yok level 2 bilmemne. Bunları araştırdım fakat ona uygun bir ceket bulamadım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

    Bu arada bahsettiğim ceket budur.. http://www.motomaxonlineshop.com/Urun/Kushitani-Junichi-Deri-Ceket-pmu2155.html

  4. #4
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    İşte dedigim gibi cbr 250de başlangıc motorudur onda pişmen çok daha iyi olacak bence. Hyosungu ben önermiyorum benim fikrimi alırsan ayrıca hyosung kesinlikle başlangıc motoru olmalalı benim şahsi görüşüm.

    birkaç eksisini sayayım daha fazla konuşmayayım hyosungcular toplanmasın örnek motor oturuş posizyonu sele yükseligi motorun kalıplı ve cüsseli olması gidon döndürme açısının dar olması.

    başıma gelen örneklerden vereyim arkamda artçı varken geri geriye gitmekte zorlanıyorum oysaki daha evel chopperım varken bir hayli kolaydı yere gayet yakındı

    Ha motorumu seviyorum o ayrı oturuş posizyonu bana bandit 600 S'den bile daha hoş geliyor orası ayrı arkadaşımın banditini sürdügümde bi garip hissetmiştim scooter hissi

    Bunu sakın şahsi algılama ben prensip olarak kimseye motoru vermiyorum onun debriyajını erken bırakman ani frenleme yapman bi anlık yüksek devir yapman yada arka teker koyman her anı canımı acıtır bu yüzden babama bile vermem fakat artçım olarak tabiki turlarız.

    Benim kendi ceketim var almanyadan aldıgım onu bulamassın piyasada birde tulumum var 2 parçaya bölünebilen.

    Sırt koruması genelde ceketlerde hassas oluyor bu yüzden bellik şart diye düşünüyorum omurilikleri malum önemli noktalar.

    Kaskta rüzgar föktörüde çok önemli otobanda resmen tokatlıyor kafanı bir saga bir sola.

    bunlarda birkaç foto konuna renk gelsin.







  5. #5
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    Yazdığın montun bir değişik modelini kullanıyorum(slj-4) monttan çok mennunum deri kaliteli dikim kalitesi çok iyi fermuarları YKK yani kolay kolay bozulmaz.
    Korumalarına gelirsek omuzlarda ve dirseklerde silikon tarzı yumuşak bir koruma var ama hızlı bir darbe geldiğinde sertleşerek koruyor.Ben bir kez sağ yatırdım motoru 50 km ile filan tek çizik ağrı sızı almadım.
    Ama yazın sıcaklarda biraz problem olabilir sonuçta deri hareket hali problem değil ama dururken biraz terletiyor.Bir de son tavsiye montu giyip al biraz dar olması daha iyi korumalar tam oturuyor.Hayırlı sürüşler...

  6. #6

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    SLJ-4 montu çok tavsiye ediyorlar fakat sanırım artık üretilmiyor mu ne hiç bir yerde bulamadım. Asıl istediğim mont oydu aslında ama stoklarda olmayınca yapcak bişey yok.. Başka tavsiyeniz varmı montla ilgili? Yazın yazlık mont alırım revit-air tarzı bir sıkıntı olmaz ama önceliğim deri bir mont..

    Bu arada Cem, tabiki artçın da olabilirim. Hyosung u 2013 alan bi arkadaş vardı. Bence cbr 250r dan hyosung a geçiş düşünüyodum gerek hız gerek tork ama virajlarda çok sıkıntılı oldugunu soyledı. Bir kaç kişide öyle virajlarda patlamış. O yüzden honda diyip güvenlik diyorum. Tecrübe olmadığından..

  7. #7
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    cbr 250den hyosunga geçiş garip olur biraz zaten 250 cc klasmanında aynı katogerideki motorlar aralarında daglar kadar fark yok cbr 250den inip hyosungu küçümseyebilirsin bile benim bu konudaki tecrübelerim bu kadar arkadaş ceket ve mont konusunda daha tecrübeli arkadaşlar cevap verecektir

  8. #8

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Hyosung un virajlardaki güvensizliği ve arka tekerin kitlenmesinden dolayı tecrübe sahibi kişilerce kullanılması gerektiğini düşündüğümden cbr 250r da tecrübe edinip hyosung a geçmek gibi bi fikir vardı kafamda çünkü gerek tipi gerek kalıbı gerek çift silindir oluşu + işaretler diye..

  9. #9
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    kagıt üstünde öyle gözüküyor çift silindir arka fren virajlardaki güvensizlik fakat cbr 250den inip hyosung sürdügünde daha iyi anlarsın öyle geçiş motoru olacak biçimde fark yok. şahsen ben cbr 250de sürdüm hiçte küçümsemedim hyosung yerine onu verseler tercih ederim o derecede begendim.

    virajlardaki kötü durumu şöyle 2 teker mesafesi biraz uzun böyle olunca tabi çizgide tutmak daha zor oluyor ama öyle ahım şahımda bi güvensizlik degil sonuçta diz vermiceksindir piste çıkmıcaksın virajda üzmez yani

    arka fren olayı öyle resmen arka frenle duruyorsun ön frenden daha saglam gibi geldi bana 2012 hyosungda. fakat daha eski modellerinde 2006 2007 2008 2009 falan onlarıda kullanmama ragmen arka fren gayet normal geldi.

    benim önerim cbr 250 ile başlayıp daha sonra kawasaki er6f almandır. tam bir geçiş diye buna derim ben hyosunga degil :/ saygılar

  10. #10

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Peki cbr 250r konusunda titreşim seni rahatsız ettimi ? Veya ivmelenmesi torku nasıl ? Arada pek fark yok diyorsunuz öyle top speed i görerek kullanmıcam zaten o kadar tecrübem de yok fakat biraz param olsa gözümü kırpıp ninja 250r alırdım kesinlikle ama işte hondanın da güven vermesi var

  11. #11
    agilty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Ben cbr125 ile ybr 125 arasindaki tork ve beygir farkindan sonrasini okumadim sahsen.

  12. #12

    Üyelik
    17 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    CBR 250 kıvrak dengeli ve az yakıyor. Güç ve tork seni memnun edecek kadar yeterli, hataları kapatacak seni motorla bir tutatacak kadar yerinde. Ninjayada binmişliğim var. Cbr daha rahat bir motor

  13. #13

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Ninjanın torku vs nasıl? Yani cbr daha rahat olabilir ama çift silindirin getirdiği bir rahatlık, vs var. Bence ninja 250r honda fiyatına satılsaydı hondayı kimse tercih etmezdi bu kadarda emin konuşuyprum ne kadar hondayı sevsemde..

  14. #14
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    ninja hiç sürmedim birşey diyemiyecegim fakat ninja yerine cbr 250 almak daha mantıklı geliyor parça fiyatları bakımından sonuçta ilk motorun ve kesinlikle düşmicem diye birşey yok.

    cbr 250 titreşim gayet normal rahatsız etmicek seviyede torkuda kuvvetli çekişide top speed olayı zaten gereksiz kalıyor hyosunga diyorlar 180 yaptım fakat sen 180ne çıkana kadar kaç zaman geçti motor ne halde devir ne durumda deli gibi titriyor makine yerinden cıkıcak yada patlıcak gibi aglıyor resmen yapma etme diye. olay top speed degil önemli olan zorlanmadan hangi hızda hangi devirde gidebildigidir ben buna bakarım. cbr 250da gayet bunu karşılıyor.

    ninjanın torkuna gelirsek tabiki daha iyi fakat kararını degiştirme cbr 250 al dogru yoldasın hyosung alırsan tabikide pişman olmazsın ama seçimini yaptın kafan hiç bulanmasın cbr 250 dogru karar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)