CBF500 ön kafa sallaması lütfen yardım
Reklamlar
-
11 Haziran 2013, 15:06
#1
Merhaba arkadaşlar 2006 model CBF500 kullanıcısıyım yaklaşık 1 yıldır motorumda ön kafa sallama sorunu var lastiklerden kaynaklanıyor dediler değiştirdim arka çantadan olur dediler çıkardım ön cam dediler onuda çıkardım fakat önceden yüksek bir hızla bile giderken ellerimi bıraktığımda motor ok gibi giderken şimdi 1 saniyeliğine bile elimi düşük hızda bile kaldırsam sudan çıkmış balık gibi sağa sola kafa sallıyor konu ile ilgili bilgisi olan varsa yardımcı olmasını rica ederim yardımlarınız için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
11 Haziran 2013, 15:09
#2
Arkada agir bisey varsa kafa sallar. Zannetmiyorum ama amortisorlerine baktir. Birde rulmana baktir
-
11 Haziran 2013, 15:14
#3
bende önceki motorumda ne yaptıysam çözmediğim sorunu lastiği değiştirdikten sonra yok olduğu gördüm. lastiğin doğal balansı yada jantın balans ağırlıkları veya rulmanları kontrol ettir.
-
11 Haziran 2013, 15:19
#4
lastikler takıldığında rulmanlar kontrol edildi balans ayarıda yapıldı sorun yok amortisörler kaldı bir tek ama ondada bir sıkıntı göremiyorum çukurlarda veya ön frene bastığımda bir dengesizlik sertlik veya yumuşaklık hissetmiyorum her ihtimale karşı keçe ve yağı değiştirmeme gerek varmı onuda bilmiyorum sevişler para kazanmak için sağlamm olan parçalarada değişmesi gerek diyorlar
-
11 Haziran 2013, 15:23
#5
Jantta balans sorunu var büyük ihtimalle.
-
11 Haziran 2013, 15:28
#6
Balans yeni yapıldı jantta darbe eğilmede yok
-
11 Haziran 2013, 15:33
#7
frene bastığında durum nedir?
-
11 Haziran 2013, 15:39
#8
arkadaşım gidon rulmanını değiştirmen gerekecek
eğer lastikte ve jantta sorun yoksa kesin gido rulmanı yapar
-
11 Haziran 2013, 15:47
#9
frene basınca sorun yok amortisör keçe ve ya fiyatı sordum az önce 2 ayrı servise biri 160 TL diğeri 220 Tl verdi gidon rulmanlarını kontrol ettiririm
-
11 Haziran 2013, 16:05
#10
Kafa sallama," tank slapping de derler " , hızlı giden tekerin yoldaki bir tümsek veya çıkıntı sebebiyle yoldan anlık kesilmesi ve daha sonra tekrar yola inişinde çizgisinin bozulması sonucu ortaya çıkar. Amortisör sorunudur.
-
11 Haziran 2013, 17:04
#11
kurubuz adlı üyeden alıntı
Kafa sallama," tank slapping de derler " , hızlı giden tekerin yoldaki bir tümsek veya çıkıntı sebebiyle yoldan anlık kesilmesi ve daha sonra tekrar yola inişinde çizgisinin bozulması sonucu ortaya çıkar. Amortisör sorunudur.
tank slapping olayınun kronik olduğu düşünmüyorum...sebebi senin söylediğin gibi olup her zaman olmaz...ki meydana gelmesi için genellikle çok yüksek sürat gerektirir...tank slapping bir amortisör sorunu olsaydı bunu önlemek için gidon amortisörü kullanılmazdı...
-
11 Haziran 2013, 17:25
#12
Motor takozları ( şase takozları ) aşınmış olabilir. Kuzenimin motoru da aynı sizin anlattığınız gibi kafa sallıyordu lastikler değişti herşeyine bakıldı. Sonradan farkettik ki takozlar aşınmış değiştirdik bir sorun kalmadı. Benim sportcity de de vardı arka amortisör sertliğini tam ortaya getirdim bir sorun kalmadı umarım yardımcı olabilmişimdir.
-
11 Haziran 2013, 17:40
#13
erro adlı üyeden alıntı
tank slapping olayınun kronik olduğu düşünmüyorum...sebebi senin söylediğin gibi olup her zaman olmaz...ki meydana gelmesi için genellikle çok yüksek sürat gerektirir...tank slapping bir amortisör sorunu olsaydı bunu önlemek için gidon amortisörü kullanılmazdı...
Tank slapping 100 km/s gibi süratlerde de olabilir. Eğer amortisör görevini yapmıyorsa ön tekerlek yolda tavşan gibi zıplıyorsa kronik sorun haline gelebilir. Tabi motoru görmediğimiz için sadece tahmin yürütüyoruz. Bambaşka birşey de çıkabilir.
-
11 Haziran 2013, 20:52
#14
arkadaşlar bende kaza yaptım 40 la filan motoru yatırdım motor arabaya çarptı amortisörler yamuldu tornada düzelltim ama içim rahat değil acaba ön takımı komple rulmanları filan değiştirsem eskisi gbi olur demi şasede bi yamukluk yok
-
11 Haziran 2013, 21:37
#15
hocam her şey denmiş ön fren disklerinde bişe varmı çünkü herşeyi saymışsın bütün şıklar gitmiş bitek disklere balataları bi kontrol et...
-
11 Haziran 2013, 22:03
#16
başka bişey öneriyorum, o da zincirin durumu ve arka tekerin hizasını kontrol etmeniz...
-
11 Haziran 2013, 22:40
#17
Bahsedilmiş ama ben de yazayım, gidon rulmanı/göbek rulmanında boşluk veya bozulma varsa aynı şeyi yapıyor. Onu kontrol edebilirsiniz. Boşluk varken 160 ı 1 km bile geçince başlıyor, gaz verdikçe artıyordu. Bilyelerini değiştirip gresledikten sonra herhangi bir sıkıntı kalmamıştı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)