Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBF500 ön kafa sallaması lütfen yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    baggio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul b.paşa
    Motosikleti
    cgl 125 + cbf 500
    Merhaba arkadaşlar 2006 model CBF500 kullanıcısıyım yaklaşık 1 yıldır motorumda ön kafa sallama sorunu var lastiklerden kaynaklanıyor dediler değiştirdim arka çantadan olur dediler çıkardım ön cam dediler onuda çıkardım fakat önceden yüksek bir hızla bile giderken ellerimi bıraktığımda motor ok gibi giderken şimdi 1 saniyeliğine bile elimi düşük hızda bile kaldırsam sudan çıkmış balık gibi sağa sola kafa sallıyor konu ile ilgili bilgisi olan varsa yardımcı olmasını rica ederim yardımlarınız için teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Nisan 2013
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Triumph Street Triple 675
    Arkada agir bisey varsa kafa sallar. Zannetmiyorum ama amortisorlerine baktir. Birde rulmana baktir

  3. #3
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    bende önceki motorumda ne yaptıysam çözmediğim sorunu lastiği değiştirdikten sonra yok olduğu gördüm. lastiğin doğal balansı yada jantın balans ağırlıkları veya rulmanları kontrol ettir.

  4. #4
    baggio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul b.paşa
    Motosikleti
    cgl 125 + cbf 500
    lastikler takıldığında rulmanlar kontrol edildi balans ayarıda yapıldı sorun yok amortisörler kaldı bir tek ama ondada bir sıkıntı göremiyorum çukurlarda veya ön frene bastığımda bir dengesizlik sertlik veya yumuşaklık hissetmiyorum her ihtimale karşı keçe ve yağı değiştirmeme gerek varmı onuda bilmiyorum sevişler para kazanmak için sağlamm olan parçalarada değişmesi gerek diyorlar

  5. #5
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Jantta balans sorunu var büyük ihtimalle.

  6. #6
    baggio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul b.paşa
    Motosikleti
    cgl 125 + cbf 500
    Balans yeni yapıldı jantta darbe eğilmede yok

  7. #7
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    beat-cbf150-apache-cbf150-NC700-XMAX-DJANGO-ACTIVA
    frene bastığında durum nedir?

  8. #8
    mkaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda Transalp PD10
    arkadaşım gidon rulmanını değiştirmen gerekecek
    eğer lastikte ve jantta sorun yoksa kesin gido rulmanı yapar

  9. #9
    baggio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul b.paşa
    Motosikleti
    cgl 125 + cbf 500
    frene basınca sorun yok amortisör keçe ve ya fiyatı sordum az önce 2 ayrı servise biri 160 TL diğeri 220 Tl verdi gidon rulmanlarını kontrol ettiririm

  10. #10
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Kafa sallama," tank slapping de derler " , hızlı giden tekerin yoldaki bir tümsek veya çıkıntı sebebiyle yoldan anlık kesilmesi ve daha sonra tekrar yola inişinde çizgisinin bozulması sonucu ortaya çıkar. Amortisör sorunudur.
    muhittinKaplan bunu beğendi.

  11. #11
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafa sallama," tank slapping de derler " , hızlı giden tekerin yoldaki bir tümsek veya çıkıntı sebebiyle yoldan anlık kesilmesi ve daha sonra tekrar yola inişinde çizgisinin bozulması sonucu ortaya çıkar. Amortisör sorunudur.
    tank slapping olayınun kronik olduğu düşünmüyorum...sebebi senin söylediğin gibi olup her zaman olmaz...ki meydana gelmesi için genellikle çok yüksek sürat gerektirir...tank slapping bir amortisör sorunu olsaydı bunu önlemek için gidon amortisörü kullanılmazdı...
    İHTİYAR bunu beğendi.

  12. #12
    waeder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    Aprilia Sportcity 250ie vardı satıldı :( (2009)
    Motor takozları ( şase takozları ) aşınmış olabilir. Kuzenimin motoru da aynı sizin anlattığınız gibi kafa sallıyordu lastikler değişti herşeyine bakıldı. Sonradan farkettik ki takozlar aşınmış değiştirdik bir sorun kalmadı. Benim sportcity de de vardı arka amortisör sertliğini tam ortaya getirdim bir sorun kalmadı umarım yardımcı olabilmişimdir.

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tank slapping olayınun kronik olduğu düşünmüyorum...sebebi senin söylediğin gibi olup her zaman olmaz...ki meydana gelmesi için genellikle çok yüksek sürat gerektirir...tank slapping bir amortisör sorunu olsaydı bunu önlemek için gidon amortisörü kullanılmazdı...
    Tank slapping 100 km/s gibi süratlerde de olabilir. Eğer amortisör görevini yapmıyorsa ön tekerlek yolda tavşan gibi zıplıyorsa kronik sorun haline gelebilir. Tabi motoru görmediğimiz için sadece tahmin yürütüyoruz. Bambaşka birşey de çıkabilir.
    ozgurakman bunu beğendi.

  14. #14
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    arkadaşlar bende kaza yaptım 40 la filan motoru yatırdım motor arabaya çarptı amortisörler yamuldu tornada düzelltim ama içim rahat değil acaba ön takımı komple rulmanları filan değiştirsem eskisi gbi olur demi şasede bi yamukluk yok

  15. #15
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    hocam her şey denmiş ön fren disklerinde bişe varmı çünkü herşeyi saymışsın bütün şıklar gitmiş bitek disklere balataları bi kontrol et...

  16. #16
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    başka bişey öneriyorum, o da zincirin durumu ve arka tekerin hizasını kontrol etmeniz...

  17. #17
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bahsedilmiş ama ben de yazayım, gidon rulmanı/göbek rulmanında boşluk veya bozulma varsa aynı şeyi yapıyor. Onu kontrol edebilirsiniz. Boşluk varken 160 ı 1 km bile geçince başlıyor, gaz verdikçe artıyordu. Bilyelerini değiştirip gresledikten sonra herhangi bir sıkıntı kalmamıştı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)