Vida sıkma sanatı (ustadlara seslenıyorum)
Reklamlar
-
15 Haziran 2013, 15:55
#21
her faydalı gavur icadı gibi elimize yüzümüze bulaştırdığımız birşeydir tork anahtarı.
kullandıktan sonra sonra sıfırlamayınca içindeki yay gerili kalıyor.
bu şekilde gerili bekliyince yay özelliğini kaybediyor. ve tork olması gerekenden fazla sıkıyor.
bu yüzden sık sık kalibrasyon şart.
kalibrasyonsuz tork kullanmak kaş yaparken göz çıkarmak gibi bişey..
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Reklamlar
-
15 Haziran 2013, 17:21
#22
Kocaeli İl Temsilcisi
sessizsakin adlı üyeden alıntı
Kokusundan belli oluyor...
Ya aslında gerçekte Tork anahtarı ciddi ve önemli bir araç. Ama iyi bir tork anahtarı. Yaklaşık 300 - 400 kilo civata parası
O da kafadan 10.000 civata yapar. Tork anahtarı Daha ziyade cıvatanın Sıkıldığı yuvanın selameti için kullanmaya değer. Cıvatanın her türlüsü her yerde var sonuçta. Onun için almaya değmez.. Sıkıldığı yer önemli. Bi motorda metrik 6 vida yuvasını yalama yaparsanız, her türlü durumda orayı zayıflatmış olursunuz.
Ama o noktada da işte çok kaliteli bir tork anahtarı almadıktan sonra, elle sıkacağınız hassasiyetten daha da iyi olmayacaktır. O yüzden tork anahtarı yerine El hassasiyetinizi geliştirseniz daha güzel olur.
Para akmıyosa, Yada tork anahtarı alıp işletmeye bir fayda sağlamış olmayacaksanız, el hassasiyeti candır. Ama onu da geliştirmek lazım.
anladın sen olayı
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
15 Haziran 2013, 20:47
#23
Torkun kalibrasyonu 20 lira. Onay Belgeli ustelik. Biz hersene yuzlerce civataya kullaniyor olmamiza ragmen 2 senede bir kalibrasyona gidiyor ve fazla sapma orani cikmiyor. Anahtarlar britool marka.
Not: circirla oslugunu alip son olarak torkluyoruz, o da torkun omrunu uzatiyor.
Bence hassas yerlerde varsa tork kullanilmali. Bireysel kullanicinin tork almasi anlamsiz ama tamirhaneler bir zahmet kullanmali. Senede bir kere 2 sigara parasi verip kalibrasyonunu yapacak.
-
15 Haziran 2013, 21:09
#24
Tork anahtarının cıvata kırmak veya kırmamak ile ilgisi yok. Motorlarda silindir kapakları, yataklar gibi yerlerde kullanılır. Diğer yerlerde neyle istersen onunla sıkabilirsin. Örneğin krank yataklarını aşırı sıkarsanız yataklar da sıkı olur. Sonuç yatak sarması. Gevşek sıkarsanız boşluk fazla olacak yeterli yağ basıncı olmayacak ve yeterli kalınlıkta yağ filmi oluşmayacaktır, önce yatak vuruntusu sonra yatak sarmasına neden olacak. Bu yüzden servis kılavuzunda tork anahtarı kullanılması gerekir diyorsa orada tork anahtarı kullanılması gerekir.
Günümüzde motor blokları alüminyumda yapılmaktadır. Torklu sıkılması gereken yerlerde yuvaların yalama olması tehlikesi her zaman vardır. En çok silindir kapaklarını sıkarken ne kadar dikkat etseniz de yuva yalama olabilir. Bu durumda yuvanın tekrar delinip helicoil yapılması gerekir. Bu durumu bmwde de mercedes motorlarında da gördüm.
-
15 Haziran 2013, 21:29
#25
mckayrak adlı üyeden alıntı
Tork anahtarının cıvata kırmak veya kırmamak ile ilgisi yok. Motorlarda silindir kapakları, yataklar gibi yerlerde kullanılır. Diğer yerlerde neyle istersen onunla sıkabilirsin. Örneğin krank yataklarını aşırı sıkarsanız yataklar da sıkı olur. Sonuç yatak sarması. Gevşek sıkarsanız boşluk fazla olacak yeterli yağ basıncı olmayacak ve yeterli kalınlıkta yağ filmi oluşmayacaktır, önce yatak vuruntusu sonra yatak sarmasına neden olacak. Bu yüzden servis kılavuzunda tork anahtarı kullanılması gerekir diyorsa orada tork anahtarı kullanılması gerekir.
Günümüzde motor blokları alüminyumda yapılmaktadır. Torklu sıkılması gereken yerlerde yuvaların yalama olması tehlikesi her zaman vardır. En çok silindir kapaklarını sıkarken ne kadar dikkat etseniz de yuva yalama olabilir. Bu durumda yuvanın tekrar delinip helicoil yapılması gerekir. Bu durumu bmwde de mercedes motorlarında da gördüm.
Evet. Mesela benim motorun servis klavuzunda 3 vidadan 2'sinde tork bilgisi var ... Şimdi tamirci olmadığımdan biraz el hassasiyetine güveniyorum. lakin sanayide de 30 ustadan birinde belki vardır ne yazıkki..
-
16 Haziran 2013, 00:18
#26
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
16 Haziran 2013, 00:59
#27
motoru çalıştırdım bugun , ilk denemede vidalar gevşek kaldığı için sızdırma oldu, bugun tekrar açıp vidaları sıktım , silindir saplamalarında rahatca sıkabiliyosunuz sorun olmuyo ,genel olarak sorun yaşamadım vidalarda , sonuç olarak motor çalışıyor iyi oldu gibi :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------
TheArcheus adlı üyeden alıntı
motoru çalıştırdım bugun , ilk denemede vidalar gevşek kaldığı için sızdırma oldu, bugun tekrar açıp vidaları sıktım , silindir saplamalarında rahatca sıkabiliyosunuz sorun olmuyo ,genel olarak sorun yaşamadım vidalarda , sonuç olarak motor çalışıyor iyi oldu gibi :D
anahtar almadığıma ben pişman oldum açıkcası , keşke alsaydımda uğraşmasaydım bu kadar ayrıcada halen kuşku var içimde gevsek oldu sıkımı oldu ,açılırmı patlarmı diye, içim rahat etmedi açıkcası 130-140 liraya tork anahtarları var proxxon marka felan ,alınabilirdi.
-
16 Haziran 2013, 03:04
#28
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
bir ara bende niyetlenmiştim tork anahtarı almaya , lakin her gün motor sök tak işi yapmadığım için gerek görmedim , aslında gerek görmememdeki sebep fiyatlarıydı
bende madem tork anahtarı alamıyorum bari elim değimişken tork tornavida alayım dedim
sıkarken değil ama başı yalama olmuş vidaları sökmek için muhteşem bir alat
bu arada ne oldu senin makina en son hatırladığım mdf den, cnc de kalıp yapılmıştı ? bittimi ne oldu ?
yoksa yatıştamı ?
Tehehehe Gül gibin lastik takımı aldım. Üstüne gül gibi zincir aldım.. Birileri motora takcak da, ben de bincem :D... İzmire taşındım gene ben. işlerden de başımı kaldırıp motorun daha lastiğiyle ilgilenemiyorum :D
Ama izmire taşınma sebebim burada benim hatunla beraber güzel bir atölye kurmak. bütçe planlaması yapıyoruz. cnc olcak ama tork anahtarı olmucak işte atölyede
-
16 Haziran 2013, 11:46
#29
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
16 Haziran 2013, 23:19
#30
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
yatıştasın yani
piiiii utanmaz cnc si var tork anahtarı yok
CNC yle bi tur pindirirsin dimi ?
Ayarlarız bişeyler :D bi kuralım atölyeyi. cnc'yle ege turu da yaparık :D
-
s.a. arkadaşlar yeni konu açmakdansa aynı soru altına yazmak istedim en azından bilgi isteyen arkadaşlarada kolaylık olmuş olur
benim 2009 model keeway outlook 150 nin geçtiğimiz yaz devirdaim borusu delinmişti ben durumu farkettiğimde gözümü hararet ibresinden ayırmadan (hararet yaptırmadan) gideceğim yere gitmiştim ,orda o gün motoru bıraktım ve ertesi günü gidip yeni boruyu taktım
ancak üst kapakdan radyatöre üfleme yapmaya başlamıştı bunun üzerine hemen bi üst kapak contası sipariş ettim ve motorsikletçi arkadaşımın dükkanında değiştirdik
motoru topladık herşey normaldi ancak motorsiklet ısınınca radyatöre ufakda olsa hava baloncukları çıkartmaya başlıyor ,şimdi esas mesele şu ben bu kapağın sağlam olup olmadığına baktıracam gerekirse üst kapağı taşlatrıcam ancak torklu anahtarla eşit sıkmak istiyorum ,motosiklet üst kapak sıkma torku kaç olmalıdır ,saplamaları kökünden sökmek istemiyorum çünkü
-
HEROCAN35 adlı üyeden alıntı
s.a. arkadaşlar yeni konu açmakdansa aynı soru altına yazmak istedim en azından bilgi isteyen arkadaşlarada kolaylık olmuş olur
benim 2009 model keeway outlook 150 nin geçtiğimiz yaz devirdaim borusu delinmişti ben durumu farkettiğimde gözümü hararet ibresinden ayırmadan (hararet yaptırmadan) gideceğim yere gitmiştim ,orda o gün motoru bıraktım ve ertesi günü gidip yeni boruyu taktım
ancak üst kapakdan radyatöre üfleme yapmaya başlamıştı bunun üzerine hemen bi üst kapak contası sipariş ettim ve motorsikletçi arkadaşımın dükkanında değiştirdik
motoru topladık herşey normaldi ancak motorsiklet ısınınca radyatöre ufakda olsa hava baloncukları çıkartmaya başlıyor ,şimdi esas mesele şu ben bu kapağın sağlam olup olmadığına baktıracam gerekirse üst kapağı taşlatrıcam ancak torklu anahtarla eşit sıkmak istiyorum ,motosiklet üst kapak sıkma torku kaç olmalıdır ,saplamaları kökünden sökmek istemiyorum çünkü
Hava'almak için radyatör kapağı açık iken , gaz verip 1500 devir civarında 3-5 saniye tutulmasını bi önceki motorumun kitapçığında okumuş idim bilginize , kabarcık nereden görünuyor anlayamadim ancak radyatör kapagi acikken ve calisirken ise durum normal.
Motor modelinizin servis kitapçığını bulma/okumalısınız , her modelin farklı yapısından dolayı bir genelleme olamaz .
Tavsiye : Söktüğünüzde contaları yenilemeyi unutmayın.
-
Eskiden daha bi saygiliymis forum...
Tork anahtari ilk aldigim seylerdendi. Modern motosikletlerin bir cok parcasi alasim, cok sikinca yalama oluyor. Surekli titremeye maruz kaldigi icin de, az sikinca da gevsiyor. Risk almaya gerek yok. Kitapciklarda motosikletteki hemen hemen her vidanin hangi tork degerine gore sikilacagi yazili.
Tabii ki her vida icin gerek yok ama bazi durumlarda onemli. Mesela bakir conta takili yag tipasi icin kullaniyorum. Conta metal ama cok yumusak. Nedense tam sikmisim gibi hissetmiyorum hic. Arka tekerin, zincir ayari icin ileri geri oynamasina izin veren bir vida var. Onun icin kullaniyorum. Cok sikip bozsam buyuk dert. Az siksam ve yolda gevsese daha buyuk dert.
Kalibre olayini abartmis ustte yazan biri. Tork anahtari kullanmama gevsekligini ve usengecligini binbir dereden su getirerek kapatmaya calismis. Yok tork anahtari kullanan ustalar cok vida kopariyormusta vs. Sanki istatistik tutmus gibi. Bir de vidanin tepesi vidanin tork degerine gore dizayn ediliyormus vs. Ufak vidanin tepesi ufak olur, buyuk vidanin tepesi buyuk O vidayi oraya koyan muhendis kitapciga tork degerini de yazmis...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)