Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Vida sıkma sanatı (ustadlara seslenıyorum)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    her faydalı gavur icadı gibi elimize yüzümüze bulaştırdığımız birşeydir tork anahtarı.
    kullandıktan sonra sonra sıfırlamayınca içindeki yay gerili kalıyor.
    bu şekilde gerili bekliyince yay özelliğini kaybediyor. ve tork olması gerekenden fazla sıkıyor.
    bu yüzden sık sık kalibrasyon şart.
    kalibrasyonsuz tork kullanmak kaş yaparken göz çıkarmak gibi bişey..
    piyanist_irf bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kokusundan belli oluyor...

    Ya aslında gerçekte Tork anahtarı ciddi ve önemli bir araç. Ama iyi bir tork anahtarı. Yaklaşık 300 - 400 kilo civata parası O da kafadan 10.000 civata yapar. Tork anahtarı Daha ziyade cıvatanın Sıkıldığı yuvanın selameti için kullanmaya değer. Cıvatanın her türlüsü her yerde var sonuçta. Onun için almaya değmez.. Sıkıldığı yer önemli. Bi motorda metrik 6 vida yuvasını yalama yaparsanız, her türlü durumda orayı zayıflatmış olursunuz.

    Ama o noktada da işte çok kaliteli bir tork anahtarı almadıktan sonra, elle sıkacağınız hassasiyetten daha da iyi olmayacaktır. O yüzden tork anahtarı yerine El hassasiyetinizi geliştirseniz daha güzel olur.

    Para akmıyosa, Yada tork anahtarı alıp işletmeye bir fayda sağlamış olmayacaksanız, el hassasiyeti candır. Ama onu da geliştirmek lazım.
    anladın sen olayı
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  3. #23
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Torkun kalibrasyonu 20 lira. Onay Belgeli ustelik. Biz hersene yuzlerce civataya kullaniyor olmamiza ragmen 2 senede bir kalibrasyona gidiyor ve fazla sapma orani cikmiyor. Anahtarlar britool marka.
    Not: circirla oslugunu alip son olarak torkluyoruz, o da torkun omrunu uzatiyor.

    Bence hassas yerlerde varsa tork kullanilmali. Bireysel kullanicinin tork almasi anlamsiz ama tamirhaneler bir zahmet kullanmali. Senede bir kere 2 sigara parasi verip kalibrasyonunu yapacak.
    fz6_fazer bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Tork anahtarının cıvata kırmak veya kırmamak ile ilgisi yok. Motorlarda silindir kapakları, yataklar gibi yerlerde kullanılır. Diğer yerlerde neyle istersen onunla sıkabilirsin. Örneğin krank yataklarını aşırı sıkarsanız yataklar da sıkı olur. Sonuç yatak sarması. Gevşek sıkarsanız boşluk fazla olacak yeterli yağ basıncı olmayacak ve yeterli kalınlıkta yağ filmi oluşmayacaktır, önce yatak vuruntusu sonra yatak sarmasına neden olacak. Bu yüzden servis kılavuzunda tork anahtarı kullanılması gerekir diyorsa orada tork anahtarı kullanılması gerekir.
    Günümüzde motor blokları alüminyumda yapılmaktadır. Torklu sıkılması gereken yerlerde yuvaların yalama olması tehlikesi her zaman vardır. En çok silindir kapaklarını sıkarken ne kadar dikkat etseniz de yuva yalama olabilir. Bu durumda yuvanın tekrar delinip helicoil yapılması gerekir. Bu durumu bmwde de mercedes motorlarında da gördüm.

  5. #25
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı mckayrak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork anahtarının cıvata kırmak veya kırmamak ile ilgisi yok. Motorlarda silindir kapakları, yataklar gibi yerlerde kullanılır. Diğer yerlerde neyle istersen onunla sıkabilirsin. Örneğin krank yataklarını aşırı sıkarsanız yataklar da sıkı olur. Sonuç yatak sarması. Gevşek sıkarsanız boşluk fazla olacak yeterli yağ basıncı olmayacak ve yeterli kalınlıkta yağ filmi oluşmayacaktır, önce yatak vuruntusu sonra yatak sarmasına neden olacak. Bu yüzden servis kılavuzunda tork anahtarı kullanılması gerekir diyorsa orada tork anahtarı kullanılması gerekir.
    Günümüzde motor blokları alüminyumda yapılmaktadır. Torklu sıkılması gereken yerlerde yuvaların yalama olması tehlikesi her zaman vardır. En çok silindir kapaklarını sıkarken ne kadar dikkat etseniz de yuva yalama olabilir. Bu durumda yuvanın tekrar delinip helicoil yapılması gerekir. Bu durumu bmwde de mercedes motorlarında da gördüm.
    Evet. Mesela benim motorun servis klavuzunda 3 vidadan 2'sinde tork bilgisi var ... Şimdi tamirci olmadığımdan biraz el hassasiyetine güveniyorum. lakin sanayide de 30 ustadan birinde belki vardır ne yazıkki..
    piyanist_irf bunu beğendi.
    !?

  6. #26
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet. Mesela benim motorun servis klavuzunda 3 vidadan 2'sinde tork bilgisi var ... Şimdi tamirci olmadığımdan biraz el hassasiyetine güveniyorum. lakin sanayide de 30 ustadan birinde belki vardır ne yazıkki..
    bir ara bende niyetlenmiştim tork anahtarı almaya , lakin her gün motor sök tak işi yapmadığım için gerek görmedim , aslında gerek görmememdeki sebep fiyatlarıydı bende madem tork anahtarı alamıyorum bari elim değimişken tork tornavida alayım dedim sıkarken değil ama başı yalama olmuş vidaları sökmek için muhteşem bir alat

    bu arada ne oldu senin makina en son hatırladığım mdf den, cnc de kalıp yapılmıştı ? bittimi ne oldu ? yoksa yatıştamı ?
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  7. #27
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    motoru çalıştırdım bugun , ilk denemede vidalar gevşek kaldığı için sızdırma oldu, bugun tekrar açıp vidaları sıktım , silindir saplamalarında rahatca sıkabiliyosunuz sorun olmuyo ,genel olarak sorun yaşamadım vidalarda , sonuç olarak motor çalışıyor iyi oldu gibi :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------

    Alıntı TheArcheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru çalıştırdım bugun , ilk denemede vidalar gevşek kaldığı için sızdırma oldu, bugun tekrar açıp vidaları sıktım , silindir saplamalarında rahatca sıkabiliyosunuz sorun olmuyo ,genel olarak sorun yaşamadım vidalarda , sonuç olarak motor çalışıyor iyi oldu gibi :D
    anahtar almadığıma ben pişman oldum açıkcası , keşke alsaydımda uğraşmasaydım bu kadar ayrıcada halen kuşku var içimde gevsek oldu sıkımı oldu ,açılırmı patlarmı diye, içim rahat etmedi açıkcası 130-140 liraya tork anahtarları var proxxon marka felan ,alınabilirdi.

  8. #28
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir ara bende niyetlenmiştim tork anahtarı almaya , lakin her gün motor sök tak işi yapmadığım için gerek görmedim , aslında gerek görmememdeki sebep fiyatlarıydı bende madem tork anahtarı alamıyorum bari elim değimişken tork tornavida alayım dedim sıkarken değil ama başı yalama olmuş vidaları sökmek için muhteşem bir alat

    bu arada ne oldu senin makina en son hatırladığım mdf den, cnc de kalıp yapılmıştı ? bittimi ne oldu ? yoksa yatıştamı ?
    Tehehehe Gül gibin lastik takımı aldım. Üstüne gül gibi zincir aldım.. Birileri motora takcak da, ben de bincem :D... İzmire taşındım gene ben. işlerden de başımı kaldırıp motorun daha lastiğiyle ilgilenemiyorum :D

    Ama izmire taşınma sebebim burada benim hatunla beraber güzel bir atölye kurmak. bütçe planlaması yapıyoruz. cnc olcak ama tork anahtarı olmucak işte atölyede
    piyanist_irf bunu beğendi.
    !?

  9. #29
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tehehehe Gül gibin lastik takımı aldım. Üstüne gül gibi zincir aldım.. Birileri motora takcak da, ben de bincem :D... İzmire taşındım gene ben. işlerden de başımı kaldırıp motorun daha lastiğiyle ilgilenemiyorum :D

    Ama izmire taşınma sebebim burada benim hatunla beraber güzel bir atölye kurmak. bütçe planlaması yapıyoruz. cnc olcak ama tork anahtarı olmucak işte atölyede


    yatıştasın yani piiiii utanmaz cnc si var tork anahtarı yok CNC yle bi tur pindirirsin dimi ?
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  10. #30
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yatıştasın yani piiiii utanmaz cnc si var tork anahtarı yok CNC yle bi tur pindirirsin dimi ?
    Ayarlarız bişeyler :D bi kuralım atölyeyi. cnc'yle ege turu da yaparık :D
    !?

  11. #31
    HEROCAN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha Xenter
    s.a. arkadaşlar yeni konu açmakdansa aynı soru altına yazmak istedim en azından bilgi isteyen arkadaşlarada kolaylık olmuş olur

    benim 2009 model keeway outlook 150 nin geçtiğimiz yaz devirdaim borusu delinmişti ben durumu farkettiğimde gözümü hararet ibresinden ayırmadan (hararet yaptırmadan) gideceğim yere gitmiştim ,orda o gün motoru bıraktım ve ertesi günü gidip yeni boruyu taktım


    ancak üst kapakdan radyatöre üfleme yapmaya başlamıştı bunun üzerine hemen bi üst kapak contası sipariş ettim ve motorsikletçi arkadaşımın dükkanında değiştirdik

    motoru topladık herşey normaldi ancak motorsiklet ısınınca radyatöre ufakda olsa hava baloncukları çıkartmaya başlıyor ,şimdi esas mesele şu ben bu kapağın sağlam olup olmadığına baktıracam gerekirse üst kapağı taşlatrıcam ancak torklu anahtarla eşit sıkmak istiyorum ,motosiklet üst kapak sıkma torku kaç olmalıdır ,saplamaları kökünden sökmek istemiyorum çünkü

  12. #32

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı HEROCAN35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a. arkadaşlar yeni konu açmakdansa aynı soru altına yazmak istedim en azından bilgi isteyen arkadaşlarada kolaylık olmuş olur

    benim 2009 model keeway outlook 150 nin geçtiğimiz yaz devirdaim borusu delinmişti ben durumu farkettiğimde gözümü hararet ibresinden ayırmadan (hararet yaptırmadan) gideceğim yere gitmiştim ,orda o gün motoru bıraktım ve ertesi günü gidip yeni boruyu taktım


    ancak üst kapakdan radyatöre üfleme yapmaya başlamıştı bunun üzerine hemen bi üst kapak contası sipariş ettim ve motorsikletçi arkadaşımın dükkanında değiştirdik

    motoru topladık herşey normaldi ancak motorsiklet ısınınca radyatöre ufakda olsa hava baloncukları çıkartmaya başlıyor ,şimdi esas mesele şu ben bu kapağın sağlam olup olmadığına baktıracam gerekirse üst kapağı taşlatrıcam ancak torklu anahtarla eşit sıkmak istiyorum ,motosiklet üst kapak sıkma torku kaç olmalıdır ,saplamaları kökünden sökmek istemiyorum çünkü
    Hava'almak için radyatör kapağı açık iken , gaz verip 1500 devir civarında 3-5 saniye tutulmasını bi önceki motorumun kitapçığında okumuş idim bilginize , kabarcık nereden görünuyor anlayamadim ancak radyatör kapagi acikken ve calisirken ise durum normal.

    Motor modelinizin servis kitapçığını bulma/okumalısınız , her modelin farklı yapısından dolayı bir genelleme olamaz .

    Tavsiye : Söktüğünüzde contaları yenilemeyi unutmayın.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Eskiden daha bi saygiliymis forum...

    Tork anahtari ilk aldigim seylerdendi. Modern motosikletlerin bir cok parcasi alasim, cok sikinca yalama oluyor. Surekli titremeye maruz kaldigi icin de, az sikinca da gevsiyor. Risk almaya gerek yok. Kitapciklarda motosikletteki hemen hemen her vidanin hangi tork degerine gore sikilacagi yazili.

    Tabii ki her vida icin gerek yok ama bazi durumlarda onemli. Mesela bakir conta takili yag tipasi icin kullaniyorum. Conta metal ama cok yumusak. Nedense tam sikmisim gibi hissetmiyorum hic. Arka tekerin, zincir ayari icin ileri geri oynamasina izin veren bir vida var. Onun icin kullaniyorum. Cok sikip bozsam buyuk dert. Az siksam ve yolda gevsese daha buyuk dert.

    Kalibre olayini abartmis ustte yazan biri. Tork anahtari kullanmama gevsekligini ve usengecligini binbir dereden su getirerek kapatmaya calismis. Yok tork anahtari kullanan ustalar cok vida kopariyormusta vs. Sanki istatistik tutmus gibi. Bir de vidanin tepesi vidanin tork degerine gore dizayn ediliyormus vs. Ufak vidanin tepesi ufak olur, buyuk vidanin tepesi buyuk O vidayi oraya koyan muhendis kitapciga tork degerini de yazmis...


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)