Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vida sıkma sanatı (ustadlara seslenıyorum)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Herkese iyi aksamlar . Sonunda motorumun parçalarını tamamladım rektefe işlemlerini yaptırdım ,artık herşey hazır bismillah deyip başlayacağız inşallah ama daha önce defalarca denemiş olmama rağmen hala korkuyorum şu vida sıkma işinden , az sıksak vida gevşeyecek yağ atacak diye cok sıksak yuva patlayacak diye .tork anahtarı alayım dedim iyileri 300 tl ile başlıyor . varmıdır bu işin bir püf noktası nasıl davranmak gerekir vidacıklara napsam neetsem bilemedim. hangi bölgeler hassastır v.s dikkat edilmesi gereken noktalar konusunda tecrübelerinize sığınıyorum teşekkürler
    mete_han bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    hocam tamam sıktım dediğin yerde bırak
    yoksa işin cılkı çıkıp vidalar elinde kalır başıma geldi biliyorum

  3. #3
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6
    vidayı yuvaya oturt kürekle vur şaka bi yana ne gevşek olacak ne tam sıkılacak.
    TATLIHIZ bunu beğendi.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    110 liraya einhell marka havalı tabanca aldım setin içinden bi sürü kaliteli lokma da çıktı iş görecek ebatlarda. Çok güzel doğrusu, motoru sökmede de toplamada da büyük yardımcı. Tabi hava kompresörün yoksa bi işe yaramaz.
    htmetin bunu beğendi.

  5. #5
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    valla genelde vida kafaları bu iş için düşünülür. mesela m6 civataya 10luk kafa öngörülmüş. yani 10 açıkağız ile normal sıkarsan tam gelir. ne koparırsın ne yuvayı yalama yaparsın. çok sıkılmasını uygun görmediği m6 civataya bazen 8lik kafa koyar.
    mesela m8 civataya 13 kafa uygun görülmüştür. ama tasarlayan mühendis çok sıkılmasını istemediği m8 civataya 10 kafalı vidada uygun görebilir.
    demek istediğim lokma ucuna t-kol yada cırcır takıpda sıkma sakın.
    kendi yıldız anahtarı ile sık vidalarını hiçbirşey olmaz. yıldız anahtarıların boyları zaten gerekli boydadır.
    dediğim gibi tasarlayan mühendis herzaman sıkılmasını istediği gibi kafa koyar civataya..
    ercan41 ve htmetin bunu beğendiler.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  6. #6
    hello_moto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Torkmetre kullanan oldu mu?

  7. #7
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla genelde vida kafaları bu iş için düşünülür. mesela m6 civataya 10luk kafa öngörülmüş. yani 10 açıkağız ile normal sıkarsan tam gelir. ne koparırsın ne yuvayı yalama yaparsın. çok sıkılmasını uygun görmediği m6 civataya bazen 8lik kafa koyar.
    mesela m8 civataya 13 kafa uygun görülmüştür. ama tasarlayan mühendis çok sıkılmasını istemediği m8 civataya 10 kafalı vidada uygun görebilir.
    demek istediğim lokma ucuna t-kol yada cırcır takıpda sıkma sakın.
    kendi yıldız anahtarı ile sık vidalarını hiçbirşey olmaz. yıldız anahtarıların boyları zaten gerekli boydadır.
    dediğim gibi tasarlayan mühendis herzaman sıkılmasını istediği gibi kafa koyar civataya..
    aradığım bilgi buydu teşekkür ediyorum cok işe yarayacak
    tahsins bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Yatak, kapak gibi yerlerde tork anahtarı şart.

  9. #9
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı TheArcheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aradığım bilgi buydu teşekkür ediyorum cok işe yarayacak
    sadece motor değil araba veya pekçok motorlu araçta böyledir. kural budur. kimsede tork anahtarı bulunmaz. zaten tork anahtarı başka bir sıkıntı. boyna kalibrasyon ister. kafan döner yanlış ayarlarsın. civata kopar. silindir kapak civataları ve önemli civatalar hariç tork anahtarı zor hocam.
    civata kombine anahtarla sıkılır.
    ben benim motorun debriyajını 4-5 kez söküp taktım. ne civata kopardım ne de yalama yaptım. 50 kezde söksem gene koparmam civata adam 8lik kafa koymuş. tutupta t-kolla sıkarsan bunu ya kırar ya yalama olur. alıcan 8 anahtarı paşa paşa 50 kez sök tak sonra..
    TheArcheus bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  10. #10
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece motor değil araba veya pekçok motorlu araçta böyledir. kural budur. kimsede tork anahtarı bulunmaz. zaten tork anahtarı başka bir sıkıntı. boyna kalibrasyon ister. kafan döner yanlış ayarlarsın. civata kopar. silindir kapak civataları ve önemli civatalar hariç tork anahtarı zor hocam.
    civata kombine anahtarla sıkılır.
    ben benim motorun debriyajını 4-5 kez söküp taktım. ne civata kopardım ne de yalama yaptım. 50 kezde söksem gene koparmam civata adam 8lik kafa koymuş. tutupta t-kolla sıkarsan bunu ya kırar ya yalama olur. alıcan 8 anahtarı paşa paşa 50 kez sök tak sonra..

    çok mantıklı , t kolu heryere sokamıyoruz zaten , hem tork anahtarından daha ekonomık olur hemde her işe kullanırız kaliteli bi anahtar seti şart ozaman

  11. #11

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    vida ve civata konusu aslında çok geniş kapsamlıdır.Belirtmek isterim civataların kafası tork gücünü belirleyici değildir. mesela m6 dişlide 10mm'lik kafa olabiliyorken motosikletin üzerinde m6 dişli kafa ise 8mm olabilir.Baktığınızda aynı tork değerlerinde sıkılmalıdır.Tork aslından önemlidir.Civataların ömrü açısından ve başka sorunlarla karşılaşmamak için gerekli.Tork anahtarlarından kalibrasyon çok hassas kullanımlar için geçerlidir.Mesela 6mm motor civatalarında 1kg tork gerekiyorsa 1,5 yada 1,1 yapmanıza gerek yoktur 0,9kg bile yeterlidir.Eski tip tork anahtarlarından kullanabilirsin.

    http://www.aliexpress.com/wholesale?...20130609043114

    http://www.aliexpress.com/item/free-...769400545.html

    Ekonomik modelleri var.50-60tl'ye sahip olabilirsiniz.Klasik modellerde kalibre i,okuma derdi yok(klasik olmayanlar mikrometrelidirler)ve tork ayarı yapmanız gerekir bilmeyinin elinde tehlikeli olabilir.Civata katili olursunuz.Ben mümkün mertebe klasik modellerden kullanıyorum,şu ana kadar hiçbir sıkıntı yaşamadım...


    tork metre önemli değil demek büyük yanlış olur
    (meslek odaları sitelerinde , makalelerde detaylıcaanlatılmaktadır Megep alıntı;

    https://www.google.com.tr/url?sa=t&r...47534661,d.ZWU



    https://www.google.com.tr/url?sa=t&r...47534661,d.ZWU
    hasmet bunu beğendi.

  12. #12
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vida ve civata konusu aslında çok geniş kapsamlıdır.Belirtmek isterim civataların kafası tork gücünü belirleyici değildir. mesela m6 dişlide 10mm'lik kafa olabiliyorken motosikletin üzerinde m6 dişli kafa ise 8mm olabilir.Baktığınızda aynı tork değerlerinde sıkılmalıdır.Tork aslından önemlidir.Civataların ömrü açısından ve başka sorunlarla karşılaşmamak için gerekli.Tork anahtarlarından kalibrasyon çok hassas kullanımlar için geçerlidir.Mesela 6mm motor civatalarında 1kg tork gerekiyorsa 1,5 yada 1,1 yapmanıza gerek yoktur 0,9kg bile yeterlidir.Eski tip tork anahtarlarından kullanabilirsin.

    http://www.aliexpress.com/wholesale?...20130609043114

    http://www.aliexpress.com/item/free-...769400545.html

    Ekonomik modelleri var.50-60tl'ye sahip olabilirsiniz.Klasik modellerde kalibre i,okuma derdi yok(klasik olmayanlar mikrometrelidirler)ve tork ayarı yapmanız gerekir bilmeyinin elinde tehlikeli olabilir.Civata katili olursunuz.Ben mümkün mertebe klasik modellerden kullanıyorum,şu ana kadar hiçbir sıkıntı yaşamadım...


    tork metre önemli değil demek büyük yanlış olur
    (meslek odaları sitelerinde , makalelerde detaylıcaanlatılmaktadır Megep alıntı;

    https://www.google.com.tr/url?sa=t&r...47534661,d.ZWU



    https://www.google.com.tr/url?sa=t&r...47534661,d.ZWU

    teşekkürler cok faydalı bilgiler ,ancak bu eski tip torkmetreleri nasıl ve nerden temin edebilirz

  13. #13
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla genelde vida kafaları bu iş için düşünülür. mesela m6 civataya 10luk kafa öngörülmüş. yani 10 açıkağız ile normal sıkarsan tam gelir. ne koparırsın ne yuvayı yalama yaparsın. çok sıkılmasını uygun görmediği m6 civataya bazen 8lik kafa koyar.
    mesela m8 civataya 13 kafa uygun görülmüştür. ama tasarlayan mühendis çok sıkılmasını istemediği m8 civataya 10 kafalı vidada uygun görebilir.
    demek istediğim lokma ucuna t-kol yada cırcır takıpda sıkma sakın.
    kendi yıldız anahtarı ile sık vidalarını hiçbirşey olmaz. yıldız anahtarıların boyları zaten gerekli boydadır.
    dediğim gibi tasarlayan mühendis herzaman sıkılmasını istediği gibi kafa koyar civataya..
    Bu bilgi çok iyi gerçekten. Hiç bu açıdan bakmamıştım teşekkürler.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  14. #14
    erdem_cengiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2013
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    cbr600f 5i
    Tahsinin dedigi gibi civata yada allen basli vidalar kullanilicagi yere gore yapilir. Sen m10 civatayi istesende m24 civata torkunda sikamassin.
    benim tavsiyem uzatma kullanma anahtar yada allen kullanirken. Vidayi kendi anahtariyla sik kurbacik sakin kullanma

  15. #15
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    bide ne hikmetse benim ustalar tork anahtarı kullandıkları zaman çok daha fazla civata koparıp yalama yapıyorlar. hem iş yavaşlıyor.
    tork anahtarını ayarlı unuttuklarından kalibrasyonu da bozuluyor. aslında işleri bittiğinde sıfırlasalar sorun yok.
    geçen bizdeki bi tane torku sıfırıyla karşılaştırdık. 2kg daha fazla sıktı.
    o yüzden bizde tork anahtarlarını cırcır niyetine kullanıyoruz artık
    şaka şaka kalibrasyona yollayıp rafa kaldırdık tork anahtarını. silindir kapak civataları ana yatak civataları gibi özel yerler harici kullanmıyoruz artıkın
    saatlerce tork ayarlamaktansa. ki onuda zaten beceremezler. benim kafasına göre anahtarla sıkma tekniğim oldukça işe yarıyor.
    civata koparsa kaynak var
    yalama olursa helikoil var
    ki emin olun her civataya tork kullanan ustalar, en çok yalama yapıp civata koparan ustalardır.
    muhittinKaplan ve kahveisteyen bunu beğendiler.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  16. #16
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    İşi bilen adamın hali başka maşallah

  17. #17
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    bari motor montajinda tork anahtari kullanin! Saatlerce de tork ayarlanmaz ki, arkadan cevirmeli modellerde. 5-10 saniyeni alir her degisik metrik civatanin nm degeri icin. Yazik gunah.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

    İlave : tork degerleri : http://www.anadolcivata.com/images/stories/pdf/teknik_belgeler/pdf/metrik_civatalarin_gerilme_yuku_ve_sma_torku.pdf

  18. #18
    muhittinKaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Tracer900
    Cıvatanın Kullanıldığı Yerde "Civata Sünme" riski varsa Tork kullanılır ve manuelinde yazan kadar sıkılır.

  19. #19
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    civatayla benim aramda özel bir ilişki var birbirimizi anlıyor ve hissediyoruz , torktan corktan ben anlamam

  20. #20
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    civatayla benim aramda özel bir ilişki var birbirimizi anlıyor ve hissediyoruz , torktan corktan ben anlamam
    Kokusundan belli oluyor...

    Ya aslında gerçekte Tork anahtarı ciddi ve önemli bir araç. Ama iyi bir tork anahtarı. Yaklaşık 300 - 400 kilo civata parası O da kafadan 10.000 civata yapar. Tork anahtarı Daha ziyade cıvatanın Sıkıldığı yuvanın selameti için kullanmaya değer. Cıvatanın her türlüsü her yerde var sonuçta. Onun için almaya değmez.. Sıkıldığı yer önemli. Bi motorda metrik 6 vida yuvasını yalama yaparsanız, her türlü durumda orayı zayıflatmış olursunuz.

    Ama o noktada da işte çok kaliteli bir tork anahtarı almadıktan sonra, elle sıkacağınız hassasiyetten daha da iyi olmayacaktır. O yüzden tork anahtarı yerine El hassasiyetinizi geliştirseniz daha güzel olur.

    Para akmıyosa, Yada tork anahtarı alıp işletmeye bir fayda sağlamış olmayacaksanız, el hassasiyeti candır. Ama onu da geliştirmek lazım.
    piyanist_irf bunu beğendi.
    !?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)