bilerek mi soruyorsun yoksa citti mi
ben yine cvp vereyim.. madem sakin kullanmayı seviyorsun rahat 2.6-2.8 arası yakarsın..
şimdi ben cinde de yakarım onu dersin..
ben cevabımı şimdiden aldım teşekkürler
ama şu var.. maddi imkanlar 3000 tl elverir..gidersin çin alırsın tabi.. alınabilecek en iyi motor dirift, mr olur.. 5000 tl paran vardır cbf ybr tarzı.. 10000 vardır cbr 250 vs vs
tamamen duygusal aslında..
amaa cbf güzel motor.. bak yağında benden
Sakin kullanınca benim mondial'de 3 litreyi geçmiyo hatta yokuş aşağı yolları az gazla inerseniz rüzgar da yoksa 2.8'e düşüyo. 250'lik alacak olsam cbr250 düşünebilirim ama 150'liklerde çinliler iş görüyo.
NİYE MOTOR YAG YAKAR
1:YAG SEKMANLARI BİTMİŞ OLABİLİR
2:SİBOP SEKMANLARI VAR TAM İSMİNİ BİLMİYORUM YIPRANMIŞ OLABİLİR
EGER BAŞKA BİYERDE YAG SIZINTISI YOKSA Kİ MUHTEMELEN KENDİN BAKMIŞSINDIR SİBOPLARIN OLDUGU BÖLÜMÜ SÖKÜP (KAPAKLA BİRLİKTE) SİBOPLARIN DİBİNE Bİ MİKTAR BENZİN DÖKEREK KONTROL EDEBİLİRSİZ YOK KAÇIRMIYORSA DİGER SEÇENEGİ ZATEN BELLİ SEGMAN OLAYI
yağı fazla koyduğunda çıkacak sonuçlarıda düşün derim ben
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
cbr125 üzerindeki motoru cbf150 koysa..
o zaman saygı duyarım hondaya .
su soğutmalı olmasın tabi.. (maliyet açısından)
aga ugradıgında bileydim dukanda 1 litre yag vardı hediye ederdim sana
http://savasbariskorucan.blogspot.co...-problemi.html
günaydın ustam, ben vermiş oldugunuz linki inceledim ve gayet mantıklı çözüm sundugu kanısına vardım.
profilimdede görebileceginiz gibi modifiye mondial x treme max kullanıyorum, her seyiyini kendim yaptım yapmaya da devam ediyorum,
son olarak motoruma uygun 67mm piston silindir kitini incelerken buna benzer bişeyi bende farkettim, (orjınal 150 cc iken 62mm pistonlu idi, 210 cc yapınca 65.5mm taktım )
67 mm pistonun üstündeki yaglama delikleri 65.5 dan daha genişti, bende ince matkap ucu alarak mevcut 65.5 mm pistonumdaki yaglama deliklerini genişlettim, sonuc motorun çalısması ve sesi cok değişti rahatladı, cbf de orjınalde bu delikler yoksa sonradan acılması büyük değişim yapacagını düşünmekteyim.
bütün cbf kullanıcılarına duyrulur, yararı olur zararı olmaz
temsili cg piston resmi
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Metocum, bence fazla yağ koydurmak yerine, değişimlerde 1 lt yağ koydur. Mesela 1000. km ye ulaştığında 200-250 gram yağ ilavesi yap, veya 1000.km de ne kadar yaktıysa yağ çubuğunun max. seviyesine kadar yağ ilavesi yap, çünki temmuz ağustos sıcaklarında yağ yakma oranı artabilir. Bu dahada güzel olur. Senin motorunun yağ eksiltme eğilimine göre bu periyotta git. Zaten 2000 km de yağ değiştiriyorsun. Yine 2000 km sonraki yağ değişiminde çıkan yağı ölçtürerek, 1 lt+arada ilave ettiğin yağın toplamından çıkararak 2000 km deki yağ yakma oranını bulursun.
Bu uygulama çok tatlı olur. Motoru aldığım ilk günden beri yaptığım uygulama budur. şu anda 35 bindeyim. Allah nazarlardan saklasın, motor durumu çekişi gidişi, motoru ilk aldığım günle aynı, yağ yakma oranıda aynı, hatta eskisi gibi yakmadığını bile söyleyebilirim.
Ben hep böyle gidiyorum. Çok daha tatlı olur Metocum. Benim formül budur, böyle yaparsan, motorun eksik yağ da görmemiş, gereksiz fazla yağ ile de çalışmamış olur.
Fazla yağ, motoru yorar, boğar, hissedersin veya hissetmezsin bilemem ama çekişini düşürür, motordaki yağ eksildikçe çekiş artar. Hemde, fazla yağ ile çalışan motor yağı daha çabuk yakma eğilimi, keçelerden atma eğilimi gösterebileceğinden, sağlıklı bulmuyorum. Bu bağlamda yağ yakma değerin olması gerektiğinden fazla çıkmış olabilir. Gözlemlerim cbf 150 için söz konusudur.
bütün mesajları beğene tıkladım küslük dargınlık olmasın...arada söven olduysa yanlışlıkla beğenmiş olabilirim...
eee kime cevap yazacam şimdi... nası yetişeyim siz söyleyin...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
geçen sahibinden.com da 150.000 km de gördüm cbf.. öhh dedim...
şimdi bilgin arkadaşlar yaktığı yağı hesaplar
yahu mete abi bu konu nedir yaa... konu başlığını gördüklerinde "hass...r bu ne be artık nasıl çamur atacaz" demişlerdir. konuyu okuyup sonra bi güzel gülmüşlerdir.. şimdi oldu mu bu konu reizz oldu mu böyle güldürmek ..
diyorum ki yakıyor evet napalım, o kadar kusur kadı kızında da olur.. haala çamur..
birGarip..
maximum ticari kullanım için hesap yapalım.
motor masrafsız kullanım ömrü ortalama 70.000km diyelim. yılda 20.000km yapsak , 3,5 yılda yaşam ömrü verelim cbf ye.42 ay yani..
1000kmde 250gr yağ yaksa
motorada 10-40 castrol power1 koyalım litresi 25tl den.
motor ömrü boyunca extra 437tl yağ yakacaktır.
en kötü şartlarda ayda extra 10tl yağ yakacak diye şu kopan yaygaraya bak arkadaş
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)