Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBR 125'in Ustaları Yardım edin...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    Selam Ustalar

    Yarın Honda bayisine girecem ve inş. CBR 125 alıp çıkcam..
    burdan sonrasını merak ediyorum..

    1) Alınca İçinde azda olsa benzin olcakmı?
    2) Motor yağı yeni haldemi verililiyor.. Yoksa alırken gidip yağınıda değiştirmelimiyim?
    3) Ruhsat ve Plaka çıakrmam ne kadar sürer?


    4) EN ÖNEMLİSİ! --> Hayatımda hiç kullanmadım bu tür motor! Vites değiştirme vs.. hiç bir şey bilmiyorum

    Bana 1-2 saat Sürüş eğitimi verecek bir usta arıyorum...

    Yerim: İstanbul /merter

    İstanbulda AYMERKeZ civarında ders vercek ustalar varmı?

    saygılarımla...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    1 - İçinde az sa olsa benzin oluyor tabiki. Yaklşk 2 lt. En yakın benzinliğe gidip dolduracaksın depoyu.

    2 - Motor yağı 1000 km.de 1000 bakımında değişecek. Ondan sonra periyodik servislerde değişir.

    3 - 1 iş gününde ruhsat plaka çıkar.

    4 - Keşke motor almadan önce eğitim alsaydın. Ben kısaca Teorik olarak anlatayım.

    - Sol tarafın vitesler sağ tarafın frenler unutma. Sol el debriyaj, sol ayak vites. Sağ el ön fren sağ ayak arka fren.
    - Çoğu motorsiklette vitesler aşağıdan yukarıya artar . CBR125 de aşağıdan yukarıya sırasıyla 1-N-2-3-4-5-6.
    -Motor boşta iken motora biniyorsun. Bu durumda anahtar on konumuna gelirse ön panelde yeşil N harfi yanar
    -Anahtarı on konumuna getir. N harfi yanmıyorsa debriyajı sık ve sol ayağınla yeşil N harfi yanana kadar vitesi aşağı yukarı kurcala.
    -Gazın hemen yanındaki start düğmesine bas. Motor şimdi çalışıyor.
    -Motoru dik konuma getirip yan sehpayı sol ayağınla kapatıyorsun. Yan sehpa açıkken motor sadece boşta çalışır.
    Vitese geçirmeden yan sehpayı kapatmalısın. Kapatmazsan vitese geçer geçmez motor istop eder. Motor vitesteyken yan sehpayı açarsan motor yine istop eder.
    -Debriyajı sonuna kadar sık ama bırakma
    -Sol ayağınla vites pedalını aşağıya bastır. Vitesin bire geçtiğini duyacaksın. Yeşil N lambası sönecek.
    -Şimdi gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş salmaya başla. Bir noktada motor hareket etmek isteyecek. İşte burası kavrama noktası.
    -Bu noktadan sonra hemen debriyajı bırakırsan motor istop eder. O yuzden bırakmadan o noktada tutarak gaz vermeden motorla ileriye hareket edebilirsin. Bu arada ayakların yerde olabilir.
    -Debriyajı dahada bırakmak için aynı anda sağ elinle gazıda açacaksın. Bu durumda debriyajı istop ettirmeden tamamen bırakabilirsin.
    -1. vitesde biraz gittikten sonra gazı kes, debriyajı tam olarak sık ve vites pedalını yukarıya kaldır. Fakat dikkat et N de kalmasın. Onun bir üstü olacak.
    -Debriyajı seri bir şekilde bırak ve tekrar gazı aç. Şimdi ikidesin.
    Bu işlemleri iyice anlayana kadar tekrar et ve daima motorun üstünde kalmaya çalış.
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  3. #3
    burak89izmir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Motosikleti
    kangda 50cc
    valla helal olsun ben bile örendim teorik olarak

  4. #4
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı mustafatuzlu adlı üyeden alıntı
    Selam Ustalar
    1) Alınca İçinde azda olsa benzin olcakmı?
    Allah seni emi
    Hayırlısı olsun ne diim
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Ben aldım benzin ne ki. Bana artçısıyla beraber verdiler. 1000 bakımında değiştirirsin dediler
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  6. #6
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Alıntı gaffar adlı üyeden alıntı
    1 - İçinde az sa olsa benzin oluyor tabiki. Yaklşk 2 lt. En yakın benzinliğe gidip dolduracaksın depoyu.

    2 - Motor yağı 1000 km.de 1000 bakımında değişecek. Ondan sonra periyodik servislerde değişir.

    3 - 1 iş gününde ruhsat plaka çıkar.

    4 - Keşke motor almadan önce eğitim alsaydın. Ben kısaca Teorik olarak anlatayım.

    - Sol tarafın vitesler sağ tarafın frenler unutma. Sol el debriyaj, sol ayak vites. Sağ el ön fren sol ayak arka fren.
    - Çoğu motorsiklette vitesler aşağıdan yukarıya artar . CBR125 de aşağıdan yukarıya sırasıyla 1-N-2-3-4-5-6.
    -Motor boşta iken motora biniyorsun. Bu durumda anahatar on kounumuna gelirse ön panelde yeşil N harfi yanar
    -Anahtarı on konumuna getir. N harfi yanmıyorsa debriyajı sık ve sol ayağınla yeşil N harfi yanana kadar vitesi aşağı yukarı kurcala.
    -Gazın hemen yanındaki start düğmesine bas. Motor şimdi çalışıyor.
    -Motoru dik konuma getirip yan sehpayı sol ayağınla kapatıyorsun. Yan sehpa açıkken motor sadece boşta çalışır.
    Vitese geçirmeden yan sehpayı kapatmalısın. Kapatmazsan vitese geçer geçmez motor istop eder. Motor vitesteyken yan sehpayı açarsan motor yine istop eder.
    -Debriyajı sonuna kadar sık ama bırakma
    -Sol ayağınla vites pedalını aşağıya bastır. Vitesin bire geçtiğini duyacaksın. Yeşil N lambası sönecek.
    -Şimdi gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş salmaya başla. Bir noktada motor hareket etmek isteyecek. İşte burası kavrama noktası.
    -Bu noktadan sonra hemen debriyajı bırakırsan motor istop eder. O yuzden bırakmadan o noktada tutarak gaz vermeden motorla ileriye hareket edebilirsin. Bu arada ayakların yerde olabilir.
    -Debriyajı dahada bırakmak için aynı anda sağ elinle gazıda açacaksın. Bu durumda debriyajı istop ettirmeden tamamen bırakabilirsin.
    -1. vitesde biraz gittikten sonra gazı kes, debriyajı tam olarak sık ve vites pedalını yukarıya kaldır. Fakat dikkat et N de kalmasın. Onun bir üstü olacak.
    -Debriyajı seri bir şekilde bırak ve tekrar gazı aç. Şimdi ikidesin.
    Bu işlemleri iyice anlayana kadar tekrar et ve daima motorun üstünde kalmaya çalış.
    çok teşekkürler. motosiklet kullanmaktan hiç anlamayan biri olarak çok iyi anladım. debriyaj olayı arabadakine benziyor. zamanla alışılır. tabi en önemlisi pratik yapmak

  7. #7
    ya-ma-ha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2005
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha bws
    abi vitesli öğrenmeden vitesli almışsın.. allah kolaylık versin, kazasız belasız inşallah

  8. #8
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    ya çok sağoılun mükemmel di

    İŞİME YARAYACAK::....

    GAFFAR 1 numarasın...

  9. #9
    zeronero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    crf 250l
    bayi motoru kullanıma hazır verir, motoru alıp direk benzinliğe gidip depoyu 98 oktanla fulle. motorun mükemmel bir dengesi var alışman kolay olacak merak etme. her bindiğinde motoruna seni iyiki almışım diyeceksin, ben öyle diyorum çünkü.

  10. #10

    Üyelik
    14 Mart 2006
    Alıntı gaffar adlı üyeden alıntı
    1 - İçinde az sa olsa benzin oluyor tabiki. Yaklşk 2 lt. En yakın benzinliğe gidip dolduracaksın depoyu.

    2 - Motor yağı 1000 km.de 1000 bakımında değişecek. Ondan sonra periyodik servislerde değişir.

    3 - 1 iş gününde ruhsat plaka çıkar.

    4 - Keşke motor almadan önce eğitim alsaydın. Ben kısaca Teorik olarak anlatayım.

    - Sol tarafın vitesler sağ tarafın frenler unutma. Sol el debriyaj, sol ayak vites. Sağ el ön fren sol ayak arka fren.
    - Çoğu motorsiklette vitesler aşağıdan yukarıya artar . CBR125 de aşağıdan yukarıya sırasıyla 1-N-2-3-4-5-6.
    -Motor boşta iken motora biniyorsun. Bu durumda anahatar on kounumuna gelirse ön panelde yeşil N harfi yanar
    -Anahtarı on konumuna getir. N harfi yanmıyorsa debriyajı sık ve sol ayağınla yeşil N harfi yanana kadar vitesi aşağı yukarı kurcala.
    -Gazın hemen yanındaki start düğmesine bas. Motor şimdi çalışıyor.
    -Motoru dik konuma getirip yan sehpayı sol ayağınla kapatıyorsun. Yan sehpa açıkken motor sadece boşta çalışır.
    Vitese geçirmeden yan sehpayı kapatmalısın. Kapatmazsan vitese geçer geçmez motor istop eder. Motor vitesteyken yan sehpayı açarsan motor yine istop eder.
    -Debriyajı sonuna kadar sık ama bırakma
    -Sol ayağınla vites pedalını aşağıya bastır. Vitesin bire geçtiğini duyacaksın. Yeşil N lambası sönecek.
    -Şimdi gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş salmaya başla. Bir noktada motor hareket etmek isteyecek. İşte burası kavrama noktası.
    -Bu noktadan sonra hemen debriyajı bırakırsan motor istop eder. O yuzden bırakmadan o noktada tutarak gaz vermeden motorla ileriye hareket edebilirsin. Bu arada ayakların yerde olabilir.
    -Debriyajı dahada bırakmak için aynı anda sağ elinle gazıda açacaksın. Bu durumda debriyajı istop ettirmeden tamamen bırakabilirsin.
    -1. vitesde biraz gittikten sonra gazı kes, debriyajı tam olarak sık ve vites pedalını yukarıya kaldır. Fakat dikkat et N de kalmasın. Onun bir üstü olacak.
    -Debriyajı seri bir şekilde bırak ve tekrar gazı aç. Şimdi ikidesin.
    Bu işlemleri iyice anlayana kadar tekrar et ve daima motorun üstünde kalmaya çalış.


    kusura bakma arkadaş bunu yanlışlıkla yazdın galiba,,,,
    "Sağ el ön fren sol ayak arka fren" yazmışsın bi yanlışlık var galiba, sağ ayak arka fren olucak herhalde...


    anlatım gayet güzel .....ellerine sağlık,sanada şimdiden hayırlı olsun arkadaşım...

  11. #11

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    evet cümlenin gidişinden sağ ayak olduğu belli ama imla hatası olmuş
    Hemen düzeltiyorum
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  12. #12
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    hayırlı olsun.. gaffar o kadar güzel anlatmışsınki ben bile kendimi hiç bilmiyo gibi hissettimmm harikasın..
    CBR 600F Honda,

  13. #13

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Çok iyi anlatmışsın GAFFAR ama bir ayrıntı daha var vites 1 deyken sert bir şekilde yukarı kaldırırsa direk 2 ye geçer buda önemli bir ayrıntı

  14. #14
    poyraz010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr ESD 125 - 2016
    Alıntı mustafatuzlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya çok sağoılun mükemmel di

    İŞİME YARAYACAK::....

    GAFFAR 1 numarasın...
    Hiç böyle motora binmemişsin ama profilin galeri gibi anlam veremedim


    Genede hayırlı olsun inşallah kafana yatar alırsın..
    Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..

  15. #15
    YILDIRIMBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Taşdelen-Kadiköy
    Motosikleti
    KTM 990 SMT
    6 yıl önceki konu hortlamamış reankarnasyon geçirmiş.6 yılda almıştır üstüne neler almış diyebilirsin sadece


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler