CBR 125'in Ustaları Yardım edin...
Reklamlar
-
Selam Ustalar
Yarın Honda bayisine girecem ve inş. CBR 125 alıp çıkcam..
burdan sonrasını merak ediyorum..
1) Alınca İçinde azda olsa benzin olcakmı?
2) Motor yağı yeni haldemi verililiyor.. Yoksa alırken gidip yağınıda değiştirmelimiyim?
3) Ruhsat ve Plaka çıakrmam ne kadar sürer?
4) EN ÖNEMLİSİ! --> Hayatımda hiç kullanmadım bu tür motor! Vites değiştirme vs.. hiç bir şey bilmiyorum
Bana 1-2 saat Sürüş eğitimi verecek bir usta arıyorum...
Yerim: İstanbul /merter
İstanbulda AYMERKeZ civarında ders vercek ustalar varmı?
saygılarımla...
Reklamlar
-
1 - İçinde az sa olsa benzin oluyor tabiki. Yaklşk 2 lt. En yakın benzinliğe gidip dolduracaksın depoyu.
2 - Motor yağı 1000 km.de 1000 bakımında değişecek. Ondan sonra periyodik servislerde değişir.
3 - 1 iş gününde ruhsat plaka çıkar.
4 - Keşke motor almadan önce eğitim alsaydın. Ben kısaca Teorik olarak anlatayım.
- Sol tarafın vitesler sağ tarafın frenler unutma. Sol el debriyaj, sol ayak vites. Sağ el ön fren sağ ayak arka fren.
- Çoğu motorsiklette vitesler aşağıdan yukarıya artar . CBR125 de aşağıdan yukarıya sırasıyla 1-N-2-3-4-5-6.
-Motor boşta iken motora biniyorsun. Bu durumda anahtar on konumuna gelirse ön panelde yeşil N harfi yanar
-Anahtarı on konumuna getir. N harfi yanmıyorsa debriyajı sık ve sol ayağınla yeşil N harfi yanana kadar vitesi aşağı yukarı kurcala.
-Gazın hemen yanındaki start düğmesine bas. Motor şimdi çalışıyor.
-Motoru dik konuma getirip yan sehpayı sol ayağınla kapatıyorsun. Yan sehpa açıkken motor sadece boşta çalışır.
Vitese geçirmeden yan sehpayı kapatmalısın. Kapatmazsan vitese geçer geçmez motor istop eder. Motor vitesteyken yan sehpayı açarsan motor yine istop eder.
-Debriyajı sonuna kadar sık ama bırakma
-Sol ayağınla vites pedalını aşağıya bastır. Vitesin bire geçtiğini duyacaksın. Yeşil N lambası sönecek.
-Şimdi gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş salmaya başla. Bir noktada motor hareket etmek isteyecek. İşte burası kavrama noktası.
-Bu noktadan sonra hemen debriyajı bırakırsan motor istop eder. O yuzden bırakmadan o noktada tutarak gaz vermeden motorla ileriye hareket edebilirsin. Bu arada ayakların yerde olabilir.
-Debriyajı dahada bırakmak için aynı anda sağ elinle gazıda açacaksın. Bu durumda debriyajı istop ettirmeden tamamen bırakabilirsin.
-1. vitesde biraz gittikten sonra gazı kes, debriyajı tam olarak sık ve vites pedalını yukarıya kaldır. Fakat dikkat et N de kalmasın. Onun bir üstü olacak.
-Debriyajı seri bir şekilde bırak ve tekrar gazı aç. Şimdi ikidesin.
Bu işlemleri iyice anlayana kadar tekrar et ve daima motorun üstünde kalmaya çalış.
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
-
valla helal olsun ben bile örendim teorik olarak
-
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ben aldım benzin ne ki. Bana artçısıyla beraber verdiler. 1000 bakımında değiştirirsin dediler
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
gaffar adlı üyeden alıntı
1 - İçinde az sa olsa benzin oluyor tabiki. Yaklşk 2 lt. En yakın benzinliğe gidip dolduracaksın depoyu.
2 - Motor yağı 1000 km.de 1000 bakımında değişecek. Ondan sonra periyodik servislerde değişir.
3 - 1 iş gününde ruhsat plaka çıkar.
4 - Keşke motor almadan önce eğitim alsaydın. Ben kısaca Teorik olarak anlatayım.
- Sol tarafın vitesler sağ tarafın frenler unutma. Sol el debriyaj, sol ayak vites. Sağ el ön fren sol ayak arka fren.
- Çoğu motorsiklette vitesler aşağıdan yukarıya artar . CBR125 de aşağıdan yukarıya sırasıyla 1-N-2-3-4-5-6.
-Motor boşta iken motora biniyorsun. Bu durumda anahatar on kounumuna gelirse ön panelde yeşil N harfi yanar
-Anahtarı on konumuna getir. N harfi yanmıyorsa debriyajı sık ve sol ayağınla yeşil N harfi yanana kadar vitesi aşağı yukarı kurcala.
-Gazın hemen yanındaki start düğmesine bas. Motor şimdi çalışıyor.
-Motoru dik konuma getirip yan sehpayı sol ayağınla kapatıyorsun. Yan sehpa açıkken motor sadece boşta çalışır.
Vitese geçirmeden yan sehpayı kapatmalısın. Kapatmazsan vitese geçer geçmez motor istop eder. Motor vitesteyken yan sehpayı açarsan motor yine istop eder.
-Debriyajı sonuna kadar sık ama bırakma
-Sol ayağınla vites pedalını aşağıya bastır. Vitesin bire geçtiğini duyacaksın. Yeşil N lambası sönecek.
-Şimdi gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş salmaya başla. Bir noktada motor hareket etmek isteyecek. İşte burası kavrama noktası.
-Bu noktadan sonra hemen debriyajı bırakırsan motor istop eder. O yuzden bırakmadan o noktada tutarak gaz vermeden motorla ileriye hareket edebilirsin. Bu arada ayakların yerde olabilir.
-Debriyajı dahada bırakmak için aynı anda sağ elinle gazıda açacaksın. Bu durumda debriyajı istop ettirmeden tamamen bırakabilirsin.
-1. vitesde biraz gittikten sonra gazı kes, debriyajı tam olarak sık ve vites pedalını yukarıya kaldır. Fakat dikkat et N de kalmasın. Onun bir üstü olacak.
-Debriyajı seri bir şekilde bırak ve tekrar gazı aç. Şimdi ikidesin.
Bu işlemleri iyice anlayana kadar tekrar et ve daima motorun üstünde kalmaya çalış.
çok teşekkürler. motosiklet kullanmaktan hiç anlamayan biri olarak çok iyi anladım. debriyaj olayı arabadakine benziyor. zamanla alışılır. tabi en önemlisi pratik yapmak
-
abi vitesli öğrenmeden vitesli almışsın.. allah kolaylık versin, kazasız belasız inşallah
-
ya çok sağoılun mükemmel di
İŞİME YARAYACAK::....
GAFFAR 1 numarasın...
-
bayi motoru kullanıma hazır verir, motoru alıp direk benzinliğe gidip depoyu 98 oktanla fulle. motorun mükemmel bir dengesi var alışman kolay olacak merak etme. her bindiğinde motoruna seni iyiki almışım diyeceksin, ben öyle diyorum çünkü.
-
gaffar adlı üyeden alıntı
1 - İçinde az sa olsa benzin oluyor tabiki. Yaklşk 2 lt. En yakın benzinliğe gidip dolduracaksın depoyu.
2 - Motor yağı 1000 km.de 1000 bakımında değişecek. Ondan sonra periyodik servislerde değişir.
3 - 1 iş gününde ruhsat plaka çıkar.
4 - Keşke motor almadan önce eğitim alsaydın. Ben kısaca Teorik olarak anlatayım.
- Sol tarafın vitesler sağ tarafın frenler unutma. Sol el debriyaj, sol ayak vites. Sağ el ön fren sol ayak arka fren.
- Çoğu motorsiklette vitesler aşağıdan yukarıya artar . CBR125 de aşağıdan yukarıya sırasıyla 1-N-2-3-4-5-6.
-Motor boşta iken motora biniyorsun. Bu durumda anahatar on kounumuna gelirse ön panelde yeşil N harfi yanar
-Anahtarı on konumuna getir. N harfi yanmıyorsa debriyajı sık ve sol ayağınla yeşil N harfi yanana kadar vitesi aşağı yukarı kurcala.
-Gazın hemen yanındaki start düğmesine bas. Motor şimdi çalışıyor.
-Motoru dik konuma getirip yan sehpayı sol ayağınla kapatıyorsun. Yan sehpa açıkken motor sadece boşta çalışır.
Vitese geçirmeden yan sehpayı kapatmalısın. Kapatmazsan vitese geçer geçmez motor istop eder. Motor vitesteyken yan sehpayı açarsan motor yine istop eder.
-Debriyajı sonuna kadar sık ama bırakma
-Sol ayağınla vites pedalını aşağıya bastır. Vitesin bire geçtiğini duyacaksın. Yeşil N lambası sönecek.
-Şimdi gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş salmaya başla. Bir noktada motor hareket etmek isteyecek. İşte burası kavrama noktası.
-Bu noktadan sonra hemen debriyajı bırakırsan motor istop eder. O yuzden bırakmadan o noktada tutarak gaz vermeden motorla ileriye hareket edebilirsin. Bu arada ayakların yerde olabilir.
-Debriyajı dahada bırakmak için aynı anda sağ elinle gazıda açacaksın. Bu durumda debriyajı istop ettirmeden tamamen bırakabilirsin.
-1. vitesde biraz gittikten sonra gazı kes, debriyajı tam olarak sık ve vites pedalını yukarıya kaldır. Fakat dikkat et N de kalmasın. Onun bir üstü olacak.
-Debriyajı seri bir şekilde bırak ve tekrar gazı aç. Şimdi ikidesin.
Bu işlemleri iyice anlayana kadar tekrar et ve daima motorun üstünde kalmaya çalış.
kusura bakma arkadaş bunu yanlışlıkla yazdın galiba,,,,
"Sağ el ön fren sol ayak arka fren" yazmışsın bi yanlışlık var galiba, sağ ayak arka fren olucak herhalde...
anlatım gayet güzel .....ellerine sağlık,sanada şimdiden hayırlı olsun arkadaşım...
-
evet cümlenin gidişinden sağ ayak olduğu belli ama imla hatası olmuş
Hemen düzeltiyorum
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
-
hayırlı olsun.. gaffar o kadar güzel anlatmışsınki ben bile kendimi hiç bilmiyo gibi hissettimmm harikasın..
-
Çok iyi anlatmışsın GAFFAR ama bir ayrıntı daha var vites 1 deyken sert bir şekilde yukarı kaldırırsa direk 2 ye geçer buda önemli bir ayrıntı
-
mustafatuzlu adlı üyeden alıntı
ya çok sağoılun mükemmel di
İŞİME YARAYACAK::....
GAFFAR 1 numarasın...
Hiç böyle motora binmemişsin ama profilin galeri gibi anlam veremedim
Genede hayırlı olsun inşallah kafana yatar alırsın..
Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..
-
6 yıl önceki konu hortlamamış reankarnasyon geçirmiş.6 yılda almıştır üstüne neler almış diyebilirsin sadece
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler