şimdi Metehan..olaya el koymayı gerekli görüyorum..
şimdi işin teknik boyutuna girelim..
1. vites cup sonrası debriyajlı demişsin..tamam ama ...
cup otomatik şanzumanının momentum katsayısının,hipotenüse oranı, gerekli olan ivmelenme katsayısının karesinin pi sayısıyla çarpılıp vites sayısına bölünmesi gerekir..bu da 1.vites otomatik olacağından geri kalan 4 vites üzerinden ve dişli oranlarının x/y tanjant durumuna göre düşündüğümüzde,tekerlek çapını yarıçap bölü kotenjantının 18 inç olması durumunda ivmelenme had safhada olacaktır..
Ama sen debriyaja basıpta dişlileri birbirine 2500 devirde birleştirdiğinde ortaya çıkan güç motorun jantının kotenjantla uyum sağlayamaması durumunda tek tekere kalkma ve birdaha inmeme sorunu yaşayabilirsin ki istenmeyen bir yan etki olarak karşımıza hep çıkmıştır.dolayısıyla tekerler 18 inç olmasaydı yada motor 6 vites olsaydı daha güzel bişeyler düşünülebilirdi...
ayrıca zincir dişli oranına da değinmek istiyorum ama dayak yemeyeceğimden emin olmadan o konuya şimdilik girmeyeceğim...
anlamadığın bir yer olursa sakın bana sorma..anlamaya çalış.madem kafan çalışıyor di mi yaa...