Motosiklet motorlarının ömürleri
Reklamlar
-
04 Haziran 2013, 00:25
#1
Arkadaşlar motosikletler ile ilgili çok bilgim yok.Birşeyi merak ediyordum.
Otomobil alırken çoğunuz duymuşsunuzdur 100.000 km psikolojik sınırdır.
100.000'den sonra dizel ya da benzinli motor biter diye bir durum asla olmaz ama bu km'den sonra motorlar sıkıntılar çıkarabilir.
Motosikletler de bu durum nasıl?
Mesela hacimlere görek motorlar kaç km yol yapabilirler?Kaç km'den sonra sıkıntılar çıkarırlar?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
04 Haziran 2013, 00:32
#2
bu soruna ancak kullanıcılar cevap verebilir mesela bir ybr 125 in düzgün kullanımda 100.000 km ye kadar dayandığı söylenmiştir tabi 100.000 den sonra ki masrafına yeni bi motor alabilirsin. cg 125 serilerinde kullandığım motor şuan 50.000 ni geçti ama ne yağ yakması var ne bişi allaha şükür. bu kullanıcılarına göre çok değişken bişi . daha yeni motora yağ yaktıranıda var 50-100 bin kullanan da var .
şöyle diyebiliriz :
enduro motorlar motor yapıları itibariyle dah uzun ömürlüdür.
racing maknalar yüksekdevir çevirdikleri için daha kısa ömürlüdür gb.
-
04 Haziran 2013, 01:12
#3
250 bin kmde ilk rektefesini olmuş 91 jawa 350 ts bile gördükten sonra yeni 4 zamanlı motorların adam gibi kullanıldıktan sonra sorun çıkarması bence çok zor. Makineye bakarsan, kullanmasını bilirsen kolay kolay zarar veremezsin.
-
04 Haziran 2013, 01:19
#4
Kanuni Seyhan 150 ile 70.000 km ye kadar gideni ve devam edeni duydum.Hyosungların 250cc motorlarıın düzgün kullanım ve bakımla 200.000 km yi gören olduğu rivayetleride kulağıma geldi tabii doğruluğu tartışılır.Ama forumda 86.000 km de ve hala sorunsuz GV 250 sahipleri var bu kesin bilgi.Yamaha YBR 125 lerin düzgün kullanımla ve bakımla 100.000 km yi rahat devirdiklerini biliyorum.
-
04 Haziran 2013, 02:26
#5
ybr 125 kullanan 110 bin km yi devirmiş hatta motora her türlü işkenceyi yapmış bir abimiz vardı..
thraian'nında dediği gibi 80 bin küsürü devirmiş gv 250 var..
cruiser motorlar düşük devir çevirdiği için onların motorları uzun ömürlü olur..
aslında herşey kullanıma bağlı düzgün kullanıldığı sürece çoğu motor baya gider..
-
04 Haziran 2013, 13:02
#6
Honda Africa Twin: 748.000
Kymco People: 260.000
Sym HD200: ~200.000
Harley Davidson V-Rod: 320.000
Suzuki V-Strom: 240.000
Yamaha YBR125: 138.000
vs. vs...
Bunlar duyduğum ve bazılarını gördüğüm en yüksek kilometreler. Motorları açılmışmıdır o konuda net bilgim yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
ybr 125 kullanan 110 bin km yi devirmiş hatta motora her türlü işkenceyi yapmış bir abimiz vardı..
thraian'nında dediği gibi 80 bin küsürü devirmiş gv 250 var..
cruiser motorlar düşük devir çevirdiği için onların motorları uzun ömürlü olur..
aslında herşey kullanıma bağlı düzgün kullanıldığı sürece çoğu motor baya gider..
GV250'deki tipik bir cruiser motoru değildir aslında. GT250 ve GT250R'daki motorun birebir aynısı olduğundan oldukça yüksek devirde çalışır.
Fakat Hyosung'un bu 250'lik motorlarının çok sağlam olduğunu bende işitmiştim.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
04 Haziran 2013, 13:06
#7
53 000 km de hyosung gt 250 sattım eski sahibide sinan er nickli arkadaştı
-
04 Haziran 2013, 13:10
#8
Tek silindirli motorların ömürleri doğal olarak düşük oluyor. 4 silindirli veya 2 silindirli makinelerle ve özellikle düşük devir çalışan araba motorları ile kıyaslamak yanlış olur. Tek silindirli bir makinenin normal kullanım şartlarında rektefe ömrü 100.000 km'den sonra gelir diye düşünüyorum.
-
04 Haziran 2013, 13:46
#9
Bir zamanlar Toyota Corrola nın el kitabında, bu araba 200.000 km (ekonomik şartlarda) gidecek şekilde tasarlanmıştır yazıyordu. Sonuç her motorun bir dizayn ömrü var. Ama kullanım ve bakım şekli bu süreyi uzatır da kısaltır da...
Kawasaki ER-6F için, 200 ya da 400 bin diye hatırlıyorum Ya da el kitabından öyle çıkarmıştım. Ama kilometre saati 1.000.000 (Bir milyon) Km. de kilitleniyor yazıyordu. Yani maksimum bu kadar ... Buna varırsanız servise gidip açtırmanız lazım diye optimisitik bir şeyler de vardı.
Şimdiki Honda da bu tür bir açıklama hatırlamıyorum. Ama makul kullanımda tüm motorların 100.000 in üzerinde gitmesi gerekir. Devamlı 12.000 devirde kullanılan Racing in ömrü de kısa olur tabii.
-
04 Haziran 2013, 13:50
#10
-
04 Haziran 2013, 17:49
#11
Elimdeki Duke 200 ile kaç yüz bin yapacağım inş yazarım buraya. Şu an 15binde. Sürekli uzun yol giderim çıktığım her yol en aşağı 60-80 km arasındadır. Uzun yolda 7500 - 8000 devirde gidiyorum. Bu şekilde en az 100k yaparım diyorum. Kaza bela olmazsa satmaya niyetim yok.
-
04 Haziran 2013, 18:00
#12
ilk motorum cinli scooter dı 2-3 binde motor yaptırıyordum sonraki gene aynı marka vıteslı motordu onu 45 bın kullandım sıkıntı cıkmadı sattım sonrakı motorum gene cınlıydı 20000 de aldım yag yakmaya basladı aldıgımda suanki motorum 13.000 de gene yag eksıltıyor oda mct 250
-
04 Haziran 2013, 18:22
#13
117 000 de afrıka twınım var rodajı yenı bıttı
-
04 Haziran 2013, 21:09
#14
Yol yapan tüm arkadaşlara maşallah
Hacim büyüdükçe ömür uzuyor.
600lükler için 200-400k çok iyi.
Tek silindirliler için sorun değil,motor sıfırlamak uygun fiyata
-
08 Haziran 2013, 22:33
#15
49.000 de gt250R sahibiyim. Düzgün baktıktan sonra daha çok 49 binler devirir.
-
08 Haziran 2013, 22:58
#16
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Africa twin 748.000
Bizim 94 model araba 250 bin kmde
Ortalama 748.000 km yol kac senede yapılır
sadece 5 günde motora 8 bin km yaptırdım
(g.tüm halen acıyor o zamandan beri motora yan biniyom)
260 binde v-strom gördüm bizzat kuryedeydi halen kullanıyor
900 bin de bmw r1100gs gördüm (bi fransızdaydı) herif 4 kere sadece sekman değişmiş
kendi motorumu 32 bin de sattım hiç sorunsuzdu
motorun ömrü kullanan kişi ile alakalıdır ben aldığı gün pistonu patlatanı da gördüm
1000 km de motorun motorunun anasını ağlatanıda
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
09 Haziran 2013, 01:32
#17
Reddit'te gördüğüm 2002 model bir Goldwing'in km saati. Birimin mil olduğunu hatırlatırım. 679732 km'ye tekabül ediyor. Sahibi su pompasını ve alternatörü değiştirmiş. Hafiften de yağ yakmaya başladı demiş. İlgilenenler http://www.reddit.com/r/motorcycles/...ldwing_1500cc/ adresinden okuyabilir.
-
09 Haziran 2013, 01:48
#18
NoVaRiX adlı üyeden alıntı
GV250'deki tipik bir cruiser motoru değildir aslında. GT250 ve GT250R'daki motorun birebir aynısı olduğundan oldukça yüksek devirde çalışır.
Fakat Hyosung'un bu 250'lik motorlarının çok sağlam olduğunu bende işitmiştim.
o söylediğimi gv için dememiştim zaten maksimum devri 7000 rpm olan cruiser makineleri kastetmiştim..
-
09 Haziran 2013, 11:41
#19
ben mondial 125 agk ile 85,360 km olmuş motor görmüştüm serviste ama adam motoruna nasıl bakmış makinada çızık yok sonra 55,000 de cup 100 gördüm zonşhen marka
-
09 Haziran 2013, 12:17
#20
benim ilk motorum olan 2004 ybr'm 44.000kmdeydi sattıgımda. kış sonunda sahibini gördüm 58.000kmye gelmişti. kullanıcıya bağlı açıkcası.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler