Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet motorlarının ömürleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mayıs 2013
    Arkadaşlar motosikletler ile ilgili çok bilgim yok.Birşeyi merak ediyordum.

    Otomobil alırken çoğunuz duymuşsunuzdur 100.000 km psikolojik sınırdır.

    100.000'den sonra dizel ya da benzinli motor biter diye bir durum asla olmaz ama bu km'den sonra motorlar sıkıntılar çıkarabilir.

    Motosikletler de bu durum nasıl?

    Mesela hacimlere görek motorlar kaç km yol yapabilirler?Kaç km'den sonra sıkıntılar çıkarırlar?

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bu soruna ancak kullanıcılar cevap verebilir mesela bir ybr 125 in düzgün kullanımda 100.000 km ye kadar dayandığı söylenmiştir tabi 100.000 den sonra ki masrafına yeni bi motor alabilirsin. cg 125 serilerinde kullandığım motor şuan 50.000 ni geçti ama ne yağ yakması var ne bişi allaha şükür. bu kullanıcılarına göre çok değişken bişi . daha yeni motora yağ yaktıranıda var 50-100 bin kullanan da var .
    şöyle diyebiliriz :
    enduro motorlar motor yapıları itibariyle dah uzun ömürlüdür.
    racing maknalar yüksekdevir çevirdikleri için daha kısa ömürlüdür gb.
    extra_serkan, cenkito ve otopsici bunu beğendiler.

  3. #3
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    250 bin kmde ilk rektefesini olmuş 91 jawa 350 ts bile gördükten sonra yeni 4 zamanlı motorların adam gibi kullanıldıktan sonra sorun çıkarması bence çok zor. Makineye bakarsan, kullanmasını bilirsen kolay kolay zarar veremezsin.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Kanuni Seyhan 150 ile 70.000 km ye kadar gideni ve devam edeni duydum.Hyosungların 250cc motorlarıın düzgün kullanım ve bakımla 200.000 km yi gören olduğu rivayetleride kulağıma geldi tabii doğruluğu tartışılır.Ama forumda 86.000 km de ve hala sorunsuz GV 250 sahipleri var bu kesin bilgi.Yamaha YBR 125 lerin düzgün kullanımla ve bakımla 100.000 km yi rahat devirdiklerini biliyorum.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    ybr 125 kullanan 110 bin km yi devirmiş hatta motora her türlü işkenceyi yapmış bir abimiz vardı..
    thraian'nında dediği gibi 80 bin küsürü devirmiş gv 250 var..
    cruiser motorlar düşük devir çevirdiği için onların motorları uzun ömürlü olur..

    aslında herşey kullanıma bağlı düzgün kullanıldığı sürece çoğu motor baya gider..
    extra_serkan bunu beğendi.

  6. #6
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Honda Africa Twin: 748.000

    Kymco People: 260.000

    Sym HD200: ~200.000

    Harley Davidson V-Rod: 320.000

    Suzuki V-Strom: 240.000

    Yamaha YBR125: 138.000

    vs. vs...

    Bunlar duyduğum ve bazılarını gördüğüm en yüksek kilometreler. Motorları açılmışmıdır o konuda net bilgim yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr 125 kullanan 110 bin km yi devirmiş hatta motora her türlü işkenceyi yapmış bir abimiz vardı..
    thraian'nında dediği gibi 80 bin küsürü devirmiş gv 250 var..
    cruiser motorlar düşük devir çevirdiği için onların motorları uzun ömürlü olur..

    aslında herşey kullanıma bağlı düzgün kullanıldığı sürece çoğu motor baya gider..
    GV250'deki tipik bir cruiser motoru değildir aslında. GT250 ve GT250R'daki motorun birebir aynısı olduğundan oldukça yüksek devirde çalışır.
    Fakat Hyosung'un bu 250'lik motorlarının çok sağlam olduğunu bende işitmiştim.
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  7. #7
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX250 ABS
    53 000 km de hyosung gt 250 sattım eski sahibide sinan er nickli arkadaştı

  8. #8
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Tek silindirli motorların ömürleri doğal olarak düşük oluyor. 4 silindirli veya 2 silindirli makinelerle ve özellikle düşük devir çalışan araba motorları ile kıyaslamak yanlış olur. Tek silindirli bir makinenin normal kullanım şartlarında rektefe ömrü 100.000 km'den sonra gelir diye düşünüyorum.

  9. #9
    hello_moto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bir zamanlar Toyota Corrola nın el kitabında, bu araba 200.000 km (ekonomik şartlarda) gidecek şekilde tasarlanmıştır yazıyordu. Sonuç her motorun bir dizayn ömrü var. Ama kullanım ve bakım şekli bu süreyi uzatır da kısaltır da...

    Kawasaki ER-6F için, 200 ya da 400 bin diye hatırlıyorum Ya da el kitabından öyle çıkarmıştım. Ama kilometre saati 1.000.000 (Bir milyon) Km. de kilitleniyor yazıyordu. Yani maksimum bu kadar ... Buna varırsanız servise gidip açtırmanız lazım diye optimisitik bir şeyler de vardı.

    Şimdiki Honda da bu tür bir açıklama hatırlamıyorum. Ama makul kullanımda tüm motorların 100.000 in üzerinde gitmesi gerekir. Devamlı 12.000 devirde kullanılan Racing in ömrü de kısa olur tabii.

  10. #10
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Africa twin 748.000

    Bizim 94 model araba 250 bin kmde

    Ortalama 748.000 km yol kac senede yapılır

  11. #11
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Elimdeki Duke 200 ile kaç yüz bin yapacağım inş yazarım buraya. Şu an 15binde. Sürekli uzun yol giderim çıktığım her yol en aşağı 60-80 km arasındadır. Uzun yolda 7500 - 8000 devirde gidiyorum. Bu şekilde en az 100k yaparım diyorum. Kaza bela olmazsa satmaya niyetim yok.

  12. #12
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    ilk motorum cinli scooter dı 2-3 binde motor yaptırıyordum sonraki gene aynı marka vıteslı motordu onu 45 bın kullandım sıkıntı cıkmadı sattım sonrakı motorum gene cınlıydı 20000 de aldım yag yakmaya basladı aldıgımda suanki motorum 13.000 de gene yag eksıltıyor oda mct 250

  13. #13
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    117 000 de afrıka twınım var rodajı yenı bıttı
    ogzcngdk, TATLIHIZ, oknglr ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2013
    Yol yapan tüm arkadaşlara maşallah

    Hacim büyüdükçe ömür uzuyor.

    600lükler için 200-400k çok iyi.

    Tek silindirliler için sorun değil,motor sıfırlamak uygun fiyata

  15. #15
    isimbulamadı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2013
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    600F
    49.000 de gt250R sahibiyim. Düzgün baktıktan sonra daha çok 49 binler devirir.
    cenkito bunu beğendi.

  16. #16
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Africa twin 748.000

    Bizim 94 model araba 250 bin kmde

    Ortalama 748.000 km yol kac senede yapılır
    sadece 5 günde motora 8 bin km yaptırdım
    (g.tüm halen acıyor o zamandan beri motora yan biniyom)

    260 binde v-strom gördüm bizzat kuryedeydi halen kullanıyor

    900 bin de bmw r1100gs gördüm (bi fransızdaydı) herif 4 kere sadece sekman değişmiş

    kendi motorumu 32 bin de sattım hiç sorunsuzdu

    motorun ömrü kullanan kişi ile alakalıdır ben aldığı gün pistonu patlatanı da gördüm
    1000 km de motorun motorunun anasını ağlatanıda
    Soykan67 bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  17. #17
    Kargaburun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Motosikleti
    '15 MT-07 ABS Race Blu


    Reddit'te gördüğüm 2002 model bir Goldwing'in km saati. Birimin mil olduğunu hatırlatırım. 679732 km'ye tekabül ediyor. Sahibi su pompasını ve alternatörü değiştirmiş. Hafiften de yağ yakmaya başladı demiş. İlgilenenler http://www.reddit.com/r/motorcycles/...ldwing_1500cc/ adresinden okuyabilir.

  18. #18
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    GV250'deki tipik bir cruiser motoru değildir aslında. GT250 ve GT250R'daki motorun birebir aynısı olduğundan oldukça yüksek devirde çalışır.
    Fakat Hyosung'un bu 250'lik motorlarının çok sağlam olduğunu bende işitmiştim.
    o söylediğimi gv için dememiştim zaten maksimum devri 7000 rpm olan cruiser makineleri kastetmiştim..

  19. #19
    güvenyahya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Şehir
    çanakkale gelibolu
    Motosikleti
    mobylette hemide 2005 70 cc oldu
    ben mondial 125 agk ile 85,360 km olmuş motor görmüştüm serviste ama adam motoruna nasıl bakmış makinada çızık yok sonra 55,000 de cup 100 gördüm zonşhen marka

  20. #20
    dftuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    kentkart
    benim ilk motorum olan 2004 ybr'm 44.000kmdeydi sattıgımda. kış sonunda sahibini gördüm 58.000kmye gelmişti. kullanıcıya bağlı açıkcası.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler