Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125 UAG, DEBRİYAJ BALATASI SET DEĞİŞİMİ VE YARARLARI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tiRyakio6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mct 250
    Öncelikle Herkese Merhaba .
    Sizinle deneyimimi paylaşmak istiyorum ben baya yararını gördüm, eğer kullanıcısı varsa sizinde yapmanızı tavsiye ederim .
    Öncelikle , Motorun değiştiriceğimiz parçası debriyaj balatası , Yerine alınacak olan 6lı debriyaj balatası.
    Gerekli Olan Malzemeler , 6 lı Debriyaj balatası set, Karteli sökmek için anahtar takımı , debriyaj somununu açma anahtarı karteli sökerken yırtarsak diye , conta , ve Sıvı Conta .

    İşlem basamakları ;
    İlk Önce Motorun Alt kısmından motor soğuk iken yağını boşaltın.
    Yağı boşalttıkdan sonra yağ tıpasını kapatın.
    Gelelim Kartel kısmına , Marş pedalını sökün , ardından ayak koyma pedalını sökün . buraya kadar yaptıysak , gelelim kartel kısmını sökmeye .
    Sırasıyla kartelin vidalarını gevşetelim ( Tek tek sökmeyin , Sağdece gevşetin kartel esneme yapmasın ) Kartelin Vidasınıda Söktükden Sonra .
    Kartelin Orda kulakları olur .
    Cam çekici diye bir çekiç var plastikden yapılma , Normal Çekiç Karteli Çatlata bilir .
    Ufak Ufak O kulaklara tıklayalım ve kartelde Çıktı .
    Önümüze , Debriyaj balatası ve yağ pompasının olduğu bölme çıkıcaktır , ve gelelim debriyajı sökmeye , Debriyajın ordaki Somunu sökün , ve bekleyin .
    Sırada , Yağ Pompasının üstündeki yağ bölümü çıkıcaktır. Bu parçayı Çıkartmassanız Debriyaj Balatası Çıkmayacaktır .
    Ve Elimize Çektiriciyi Alalım Ve Somunu Sökelim . Ve Yerine Yeni Debriyaj Balatası Setini Takalım .

    VE ARTIK , DEBRİYAJ BALATASI SETİMİZ DEĞİŞMİŞTİR .
    Balata değiştikden Sonra, Karteli Takarken ; SIVI CONTA SIKALIM NE OLUR NE OLMAZ .

    İşlem Basamaklarını Tekrarlayarak , Çıkarttıgımız Malzemeleri Geri Takalım .
    Hayırlı olsun .

    6 Lı Debriyaj Balatası Setin ; Yararları .

    Motorun Çekişi İnanılmaz derecede artıyor . tek teker meselesi çok basit bir hale geliyor . ( Denemenizi Tavsiye Etmiyorum ) ama yinede . denenirse çok rahat bir biçimde olucaktır .
    Diğer Türlü Takılmadan Önce Eğer Balata Bitmişse Orjinal 4 lüsünü takmaktansa 6 lı Takmak Çok daha cazip .
    Motorsikletimize , - bir zararı yoktur .
    + sı BOLDUR .

    Eksik takıldığı bir yer olursa yapacak arkadasların mesaj atmaları yeterlidir .

    " KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER"
    "MOTORSİKLET KULLANIRKEN , TAM KORUNMALI EKİPMAN CAN SAĞLIĞI DEMEKTİR" ..
    Sağlıcakla kalın.

    utkan35 ve İlker41 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cbr 250 r
    ya bu yag pompasını calıstıran kocaman bır dıslı var debrajı cıkarabılmek ıcın once bunu sokmelı ıcınde bı somun var cevır babam cevır cıkaramadım nasıl cıkaracaz bunu ya benımkı yalama yada bı formulu var bıde debraj cok dıpden kavrıyo onu yukardan kavratmak ıcın ne yapmalı yanı kolu tamamen kendıme cekıyorum ama bırakırken kolun bıtmesıne 10 uzerınden degerlendırırsek 2 tık kala baskı kapanıyo bunu ayarlıyamazmıyız

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum resimli anlatsaydın daha iyi olurdu,
    Ben öyle yapıyorum sürekli,
    yinede tebrikler,
    eline sağlık...
    cenkito bunu beğendi.

  4. #4
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Evet resimli süper olurdu ama eline emeğine sağlık.

  5. #5
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    oncelikle ellerine saglik guzel paylasim olmus simdi senin sorunun debriyaj ayarindan galiba guzel kavramiyor gibi geldi tavsiyem bir ustaya goturup ustune bindircen 2 tur atip gelicek sonra debriyaji ayarlicak
    Alıntı QASVA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya bu yag pompasını calıstıran kocaman bır dıslı var debrajı cıkarabılmek ıcın once bunu sokmelı ıcınde bı somun var cevır babam cevır cıkaramadım nasıl cıkaracaz bunu ya benımkı yalama yada bı formulu var bıde debraj cok dıpden kavrıyo onu yukardan kavratmak ıcın ne yapmalı yanı kolu tamamen kendıme cekıyorum ama bırakırken kolun bıtmesıne 10 uzerınden degerlendırırsek 2 tık kala baskı kapanıyo bunu ayarlıyamazmıyız

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Sevgili arkadaşlar ben de bunu yapacağım başka uygulayan varmı

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Debriyaj göbeğini tutan sekmanı çıkarmak, geri takmak biraz zor. Onun dışında çocuk oyuncağı bir iş. Debriyaj balatalarını değiştirmek yerine, 6 yay 6 balatalı performans debriyaj takmanızı tavsiye ederim. Motorun kalkış torkunu çok artırıyo ve aşırı uzun ömürlü.

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj göbeğini tutan sekmanı çıkarmak, geri takmak biraz zor. Onun dışında çocuk oyuncağı bir iş. Debriyaj balatalarını değiştirmek yerine, 6 yay 6 balatalı performans debriyaj takmanızı tavsiye ederim. Motorun kalkış torkunu çok artırıyo ve aşırı uzun ömürlü.

    Çok pis gaza geldim, yakıt tüketimi nasıl oluyor peki.

    Debriyaj göbeği ile bir yok ki dostum

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok pis gaza geldim, yakıt tüketimi nasıl oluyor peki.

    Debriyaj göbeği ile bir yok ki dostum
    5. viteste tam gaz giderken birden gaz kestiğinde motosiklet daha yavaşlamadan devir düşüyorsa debriyaj kaçırıyodur. Böyle bi durum yoksa debriyaj kaçırma yapmıyodur ve yakıt tüketimi artmaz. Sert vites değiştirdiğinde debriyaj kavrama sorunu yapıp motor bağırmıyosa da debriyajı değiştirmenize gerek yok.

  10. #10

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj göbeğini tutan sekmanı çıkarmak, geri takmak biraz zor. Onun dışında çocuk oyuncağı bir iş. Debriyaj balatalarını değiştirmek yerine, 6 yay 6 balatalı performans debriyaj takmanızı tavsiye ederim. Motorun kalkış torkunu çok artırıyo ve aşırı uzun ömürlü.
    Abicim ben 2 kişi ile olan performansını beğenmiyorum, onun dışında ne gibi artıları var bahsedermisiniz

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim ben 2 kişi ile olan performansını beğenmiyorum, onun dışında ne gibi artıları var bahsedermisiniz
    6 yay 6 balata debriyajı soruyosan, motoru 5-6 bin devire kadar bağırtıp debriyaj kaçırmadan, yanmadan kalkış yapmana imkan sağlıyo. 1. vitesin çoğunu yarım debriyaj olarak geçirip çok seri bir şekilde kalkabilirsin. Ayrıca vites değişimlerinde gaz kesmene de gerek yok. 6 yaylı 6 balatalı olunca her türlü kitliyo debriyaj. Ve çok debriyajı çok berbat kullansan da 10 bin km'den fazla dayanıyo.

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj göbeğini tutan sekmanı çıkarmak, geri takmak biraz zor. Onun dışında çocuk oyuncağı bir iş. Debriyaj balatalarını değiştirmek yerine, 6 yay 6 balatalı performans debriyaj takmanızı tavsiye ederim. Motorun kalkış torkunu çok artırıyo ve aşırı uzun ömürlü.
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 yay 6 balata debriyajı soruyosan, motoru 5-6 bin devire kadar bağırtıp debriyaj kaçırmadan, yanmadan kalkış yapmana imkan sağlıyo. 1. vitesin çoğunu yarım debriyaj olarak geçirip çok seri bir şekilde kalkabilirsin. Ayrıca vites değişimlerinde gaz kesmene de gerek yok. 6 yaylı 6 balatalı olunca her türlü kitliyo debriyaj. Ve çok debriyajı çok berbat kullansan da 10 bin km'den fazla dayanıyo.
    Süper yaa genel de 2 kişi biniyorum.torklı makine ama yetmiyor birde ben cross kullanıyorum. Dişli lastikler ile bol dur kalk ile 1 lt ile 25-30 km anca gidiyorum 150 cc bana çok gibi geldi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    Aldım pazar günü takarım
    Mengu16 bunu beğendi.

  13. #13
    Egee22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul/Küçükçekmece Edirne/Enez
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Prince
    Elinize sağlık ilerde değiştirmeyi düşünürsem bende orjinali yerine 6lı takarım

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Aklınızda bulunsun. 6'lı debriyaj takınca debriyaj kolu, artan yay gücü nedeniyle biraz sertleşir. Ama debriyaj teli, debriyaj kolu ile hizalaysa debriyaj teli tel hortumunun kenarına sürtmüyorsa kopma yapmaz. Bazı Cg motorlarda malesef bu konuda fabrika çıkışlı tasarım hatası var, debriyaj teli hortuma sürtüyor.

  15. #15
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklınızda bulunsun. 6'lı debriyaj takınca debriyaj kolu, artan yay gücü nedeniyle biraz sertleşir. Ama debriyaj teli, debriyaj kolu ile hizalaysa debriyaj teli tel hortumunun kenarına sürtmüyorsa kopma yapmaz. Bazı Cg motorlarda malesef bu konuda fabrika çıkışlı tasarım hatası var, debriyaj teli hortuma sürtüyor.
    cCc MenGü cCc

    keçiörende baya dik bir yokuşta 2 kişi motor yokuşu çıkamadı. Verdim gazı, verdim coşkuyu ama motor durduğu yerden kalkamadı. Arkadaş indi mecburen.

    ayrıca kavrama aralığı sıfıra indi. Eskiden debriyaj levyesini yavaş yavaş bırakırken belirli bir aralıkta kademeli olarak kavrıyordu, şimdi sadece tek bir noktada şakk diye kavrıyor.

    Gazı sonuna kadar açınca devir saati 7 bin devir ile 10 bin devir arasında sapıtıyor.

    Bağırıyor ama gitmiyor.

    vites yükseltrken debriyajı aniden bıraksam bile devir saati bedford gamyonlar gibi önce yükselip sonra yavaş yavaş düşüyor.

    Tüm bunlardan sonra baskı balatam yanmış galübe Ustalara güvenemiyom, elinde ne varsa onu takmaya falan çalışır, abuk subuk şeylerle uğraşmak istemiyom. Yar bana bir çare, hangi balatayı almalıyım ?

    dipnot: tek kişi iken sıkıntı yok. Canavar gibi gidiyi

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cCc MenGü cCc

    keçiörende baya dik bir yokuşta 2 kişi motor yokuşu çıkamadı. Verdim gazı, verdim coşkuyu ama motor durduğu yerden kalkamadı. Arkadaş indi mecburen.

    ayrıca kavrama aralığı sıfıra indi. Eskiden debriyaj levyesini yavaş yavaş bırakırken belirli bir aralıkta kademeli olarak kavrıyordu, şimdi sadece tek bir noktada şakk diye kavrıyor.

    Gazı sonuna kadar açınca devir saati 7 bin devir ile 10 bin devir arasında sapıtıyor.

    Bağırıyor ama gitmiyor.

    vites yükseltrken debriyajı aniden bıraksam bile devir saati bedford gamyonlar gibi önce yükselip sonra yavaş yavaş düşüyor.

    Tüm bunlardan sonra baskı balatam yanmış galübe Ustalara güvenemiyom, elinde ne varsa onu takmaya falan çalışır, abuk subuk şeylerle uğraşmak istemiyom. Yar bana bir çare, hangi balatayı almalıyım ?

    dipnot: tek kişi iken sıkıntı yok. Canavar gibi gidiyi
    http://www.kalyoncumotor.com/cg-perf...&category_id=0
    Şundan al, ama haberin olsun sadece debriyaj göbeğini gönderiyo, arkadaki dişlili tamburu göndermiyo. E bu kadar paraya bu kadar olur.

    Benim Mondial, Pulsarın ağladığı yokuşta fıtı fıtı kalkıyo. Dizel motor gibi düşük devirli tork var makinede
    Dün yüklediğim videodaki sadece motorun ilk hamlesine bakman yeterli torku görmek için. 1. vitesi Pulsar ile aynı oranda şu anda, ona rağmen ilk hamlesi Pulsar'dan 2-3 kat hızlı.
    erensipahi bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Benim 150 cc cross 5 de yırtınıyor debriyaj da kaçırmıyor ama bilmiyorum inşallah düzelecek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

    Bu motor zorlandıkça açılıyor

  18. #18

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.kalyoncumotor.com/cg-perf...&category_id=0
    Şundan al, ama haberin olsun sadece debriyaj göbeğini gönderiyo, arkadaki dişlili tamburu göndermiyo. E bu kadar paraya bu kadar olur.

    Benim Mondial, Pulsarın ağladığı yokuşta fıtı fıtı kalkıyo. Dizel motor gibi düşük devirli tork var makinede
    Dün yüklediğim videodaki sadece motorun ilk hamlesine bakman yeterli torku görmek için. 1. vitesi Pulsar ile aynı oranda şu anda, ona rağmen ilk hamlesi Pulsar'dan 2-3 kat hızlı.
    https://www.youtube.com/watch?v=inOjVffGz_I
    abi yapma gözünü seveyim gidip cg aldırtcan bana ya izleyince canım çekmedi değil özledim motosiklet kullanmayı valla


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)