Yani bu kadarda olmaz diyorum 3 .köprü ücretlerine bakın 1. sınıfı motosiklet ve otomobil ?
http://www.aksam.com.tr/ekonomi/3-ko...m/haber-210477
Yani bu kadarda olmaz diyorum 3 .köprü ücretlerine bakın 1. sınıfı motosiklet ve otomobil ?
http://www.aksam.com.tr/ekonomi/3-ko...m/haber-210477
7 Tepe Motosiklet Kulübü
bu konu kilitlenir hocam :D
ust sınır 3 dolar nekadar olacağını işletmeci belirlicekmiş yani özelleştirildiği için üst bir sınır koymuşlar bu çok kötü birşey değil..
bence ücretlerinden çok geçtiği yere bakmak lazım. garipçe köyü. istanbulun en doğal kalmış alanları yok olacak. ve kimse bunun önüne geçemiyor.
E şuanda köprü geçişi 4.25 tl zaten. Arada 1 tl fark var. Benzin, doğalgaz, elektrik, ötv, mtv, her türlü gıda vs. deki kazığa zamma alışan millet buna da alışır. Sıkıntı yok.
gereksiz pahalı biz mecbur 1. sınıf geçicez yine
7 Tepe Motosiklet Kulübü
Vay be köprü daha bitmeden fiyatlar açıklanmış ha.
Siz merak etmeyin arkadaşlar o fiyat 6 lirada olur 7 lirada.
Nasılsa bu kadar şey gire çıka yalama olduk hep beraber bundan sonrada olmaya devam.
Ayrıca o para paşa paşa ödenecek o da ayrı mesele.
En basitinden kamyon otobüs minibüs kamyonet gibi araçları oraya zorunlu olarak gönderirler ve iş biter.
Daha yazmak istemiyorum.
Yoksa ceza alabilirim.
2 tane ayyaş demeyi biliyor kafası ayık. Ayıklık bu işte.
Konu kalabalıklaşmadan yazıyım bence görüşüme hak vericeksiniz.Gerekiyosa 4.köprüyüde yapsınlar 5.yide istiolarsa 5 lira olsun köprü.Niye diceksiniz hükümetin değil dünya kuruluşlarının yaptığı net bir araştırma ilk 10 a giren trafik sıkışıklıgı ülkelerin 3 milyar dolardan 10 milyar dolara kadar senelik masrafı oluyormuş trafikte bekleme süreleri,kaza ve yol yıpranma muhabbetinden.Köprü maliyeti o kadar etmiyor o parayla 3. de 4.de dikilir.Bugün saat 10.30da ataşehirden çıkan servis levente 12.20 de geldi tekrar oraya 1.30da vardık.O kadar boş beleş gezen dolaşan insan varki arabayla tek kişi seyahat ediyorlar o köprüyü diksinlerde kaç para yapıyorlarsa yapsınlar ödemek istemeyenede vapur ve otobüsler var.
Birde motosiklete hiç bir şey yapmazlar boşa ümitlenmeyin bugün köprüden 20 tane motorun geçtiğini gördüm abartmıyorum 15 16 tanesinin ya plakası yok ya bezle örtmüş yada plakayı alltan katlamış.Bu kadar şerefsizin içinde motosiklet adına hiç bir şey kazanamayız kusura bakmayın.
iktidara bu kadar öfke duyan varken neden 3 kez üst üste hep aynı parti hep aynı badem bıyıklı seçildi?
sanırım deve, diken ve eşek üçlüsü burada devreye giriyor.
yani %50 ne istiyorsa o. iktidarın suçu yok
oradan zaten siz motosikletinizle geçmeyeceksiniz! belki görmek için 1 yada 2 kez gidilir ama şu lanet kamyon ve tırlardan, istanbul içi temde biraz daha yırtacağız.
Yanliz konuyu paylasan arkadas dikkat ettiyseniz ucretli link vermis siz linke tiklayinca kendisine bir takim ucret odeniyor reklamlari gordugunuz icin.
"İşletmecinin vereceği karar" diyor, geçiş ücretleri için. İşletmeci kim ? Bizim vergilerimizle yapılan köprüden parayı kıracak olan kim ?
Anca motosiklet sevdası...
İstanbul trafiğini rahatlamak için bir köprüye ihtiyaç var ama bu köprü doğa mümkün olduğunca az zarar vererek mümkün olduğunca az ağaç keslilerek yapılmalı.İnsana saygısı olmayan badem bıyıklılar amcaların ağaçlara saygısı olacağı hiç sanmıyorum dolayısıyla projenin doğaya saygılı bir proje olduğunu düşünmüyorum.Bir de şu köprü geçiş ücretlerini bir türlü akıl erdiremiyorum.Bizim vergilerimizle yapılıyor sonra yine geçmek için biz para ödüyoruz.Olaya şöyle düşünün siz bir müteahhite para ve arsa veriyorsunuz bana ev yap diyorsunuz.Müteahhit evi yapıyor ama siz kendi paranızla yaptığınız evde oturmak için tekrar kira ödüyorsunuz.Hadi köprünün bakım masraflarını karşılamak için bir miktar ücret alınır gerçi bizden toplanan faiş vergilerle binlerce köprünün bakım masrafları karşılanır orası ayrı konu.Ama Türkiye'de devlete para getiren herşey bütün gelir kaynakları satılıdığı için şu anda devlet babanın başlıca gelir kaynakları vergiler,trafik cezaları,köprü ve yol geçiş ücretleri.Son 10 senede bir çok kar eden kurum,kuruluş,fabrika bir senelik getirisi fiyatına yabancılara satıldı.Bunlar daha iyi günlerimiz benden söylemesi.
2015 e kadar çok yol var
şimdiden bunun kavgasını yapmak zaten
yeterince derdi olan milletimiz için gereksiz
laf kalabalığı..
dolar ne zaman para birimimiz oldu?
tamam, abd birilerinin abisi olabilir ama bizim değil ki
İstanbul trafiğini rahatlatacak diye düşünüyorsunuz naifçe bir biçimde, ama yapılacak olan istanbulun karadenize olan kıyılarında da yeşili ortadan kaldırıp yapılaşma sağlamaktır. Şu anda; gidilen mesafeyi o kadar uzatıp üçüncü köprü kurulmaz. Yeni bir rant kapısı açılacak yeni köprü yapılıp. Yapılacak yeni köprü hatta mevcut trafiği daha bile fazlalaştıracaktır; doğayı da katledecektir. Köprü de yapılsın 30-40 milyona dayansın istanbul nüfusu; zenginler daha zengin olsun görürsünüz gününüzü o zaman; hava kirliliğinden, kalabalıktan nasıl duracaksınız bakalım. Yol bakım masrafından filan bahsediliyor da benzinden alınan, otomobilden alınan dünyalar kadar vergilerden hiç bahsedilmiyor. Bir de orada kapitalizm gölgesini, havasını satamadığı ağaçları kesip beton çirkin yapılar kondurup satacak. Yok bakım masrafıymış, yok trafiğin rahatlamasıymış, geçin bunları. Talan edilen bir ülke var ortada maddi çıkarlar uğrunda. İstanbulun trafiğini çözmek de basit aslında; yatırımların çoğu İstanbul'a yapılmaz; ülkenin geri kalanı da dikkate alınır, dengeli bir nüfus dağılımı sağlanır. İş imkanları başka yerde de olunca insanlar her gün daha da büyüyen çirkinlik abidesi haline gelen bir beton yığınının içine doluşmaz.
1. ci ve 2. ci köprüler için bizim vergilerimizle yapıldı iddiası doğrudur ama bu 3. köprü sizin vergilerinizle yapılmıyor arkadaşlar artık nerdeyse hiçbir kamu yatırımına devlet para ödemiyor... yap-işlet-devret modeli yapılıyor bu işler... işletmeci köprü ve otoyolları yapıyor 25 yıl boyunca işletmesi, bakımı vs. yapıyor ve süre sonunda işler vaziyette sistemi devlete teslim ediyor bu süre içerisinde köprü ve otoyolu işleterek elde ettiği gelirden de devlet gelirler vergisi vb. vergiler vermeye devam diyor.. ha bu dolaylı olarak yine bizlerden çıkıyor ama zaten bunun aksi mümkün değil babasının hayrına bir iş yapan varsa bunu şirketlerden fonlardan da beklesin...ücretlere gelince tavan fiyat belirlemek zorunda devlet sana bu işi veriyorum ama en fazla şu kadar ücret alabileceksin teklifini ona göre ver demek için ...taban belirlemesi mümkün değil zaten... şu an için 3 dolar denmiş ki çok yüksek değil şu an ki köprü ücretlerinden 1 lira daha yüksek yaklaşık olarak... işletmeci bunun altına inebilir limitte bir ücret belirleyeceğini düşünmüyorum...burada çevre için kritik olan konu otoyoldan verilecek ayrımlar-çıkışlar şimdiki e-5 veya tem gibi her mahalleye çıkış verilirse yapılan köprü v otoyolun hiçbir anlamı kalmaz 5-10 yıl sonra otoyolun çevresindeki köyler-mahalleler büyür ve orman arazileri tarım arazileri özelliğini yitirir...bir diğer konu din ve siyaset... bu memlekette din ve siyaset konuşacak kültür yok maalesef kendisini aydın-çağdaş sananda da yok diğerlerinde de yok o yüzden forumlarda sadece forumla ilgili konuların konuşulması taraftarıyım....çünkü kimsenin ağzının-linin ayarı yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------
rezerv para denen bir şey var pek çok ülke uluslararası ihaleleri büyük ölçekli yatırımları dünyadaki rezerv paralara gör veriyor vermek zorunda...Dolar değil de Japon yeni olsa sorun değil sanki
Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)