Motosiklette xenon neden kötü bir fikir (xenon takacaklara hitaben)
Reklamlar
-
Öncelikle şunu diyeyim; sadece halogen ampulu çıkartıp yerine xenon ampul takan ve aracını bu şekilde kullanan herkes yanlış yapmaktadır ve xenon'un adını kötüye çıkarmaktadır. Xenon farlar bu şekilde değil, mercek içerisinde kullanılmalıdır. Buna özen gösteriniz.
Burda xenon konusunda çok detaylı bilgiler mevcut değil ancak yabancılar bu işe ciddi anlamda kafa patlatıyor zira xenon far konusu öyle hemencecik geçiştirilebilecek bir hadise değil malesef. 'Motosiklette xenon neden kötü bir fikir'e gelmeden önce şu linkte bulunan, farklı xenon mercekleri ile yapılmış karşılaştırmaya bir göz atın: http://www.hidplanet.com/forums/show...-FX-IS-e46-LR3 (linkteki fotoları görüntüleyemezseniz internet explorer ile açın)
Bu karşılaştırmadaki çoğu mercek, otomobillerden çıkma (bmw, porsche vs.). Birkaç tanesi ise aftermarket olarak tabir edilen genel ürünler (mini h1, g1, g3). Mercek dizaynları arasındaki farkı iyi analiz edin. Kimisi çok geniş alana yayıyor, kimisinin ışığı sönük. Bazısının 'cutoff' diye tabir edilen, kısa-uzun far geçişini sağlayan metal aksamı ışığı yeteri kadar kıramıyor (duvarda ışığı yatayda kesen kısım bu cutoff parçası. ışığı kesen bu çizginin üzerine sarkan tüm yansımalar karşıdan gelen sürücünün gözüne girmektedir. Bundan ötürü cutoff mekanizması xenon merceklerdeki en önemli parçadır. cutoff çizgisi ne kadar keskin ise o kadar iyidir.). O sitede farklı karşılaştırmalar da var, hepsine bakmanızı öneririm.
O linki inceledikten sonra, motosiklette böyle bir kullanım neden kötü hemen ona gelelim. 2 basit nedeni var:
Birincisi, fotolarda da görüleceği üzere tüm merceklerdeki cutoff çizgisi duvara yatay olarak uzuyor. Otomobiller sağa veya sola dönerken bu çizgi hep yatay kaldığından onlar için bir sorun yok ancak motosiklette ne yazık ki durum aynı değil. Motosiklet viraj alırken veya düz yolda kontra yaparken bile yatmaya başladığından, motorunuza bu şekilde bir xenon takmanız durumunda cutoff çizginiz de sizinle beraber eğilmeye başlayacak, bu çizginin altında kalan ışık da karşıdan gelen sürücünün gözüne girecektir. Gece yolculuk ederken karşıdan uzunları açmış gelen biri sizi nasıl rahatsız ediyorsa, sizin xenon ile yaratacağınız bu durumun da onlar için ne ifade edeceğini tahmin edebilirsiniz. Araç sürücüleri sinirlenip üzerinize kırabilir, sizi yoldan bile çıkartabilir.
Kötü bir fikir olmasının diğer nedeni de yukardaki ile aynı, sadece bu defa sizin adınıza bir dezavantaj oluşturması. Aynı yukardaki gibi yine motoru yatırdığınızda, bu defa yattığınız tarafa doğru cutoff çizginiz eğileceğinden, yattığınız taraf içindeki ışığınız azalacaktır. Bundan ötürü, viraj alırken viraj içini görememe gibi bir sorunla karşılaşırsınız. Bu sorun halogen ampullerde bile oluyorken, mercekli bir xenonda çok daha fazla belirginleşir.
Bu iki ana unsur dışında da, xenonu motosiklet için kötü bir fikir yapan birkaç ekstra neden var. En başta montaj sorunu geliyor. Kaliteli bir mercek ebat olarak çok büyük olduğundan (örneğin mini h1), hali hazırdaki far haznenize montajda sorun yaşamanız olasıdır. Xenon için ekstra kablolama yapmanız, röle kullanmanız, bazı durumlarda ise statör ve akünüzü güncellemeniz de gerekebilir. Zaten tüm bu sebeplerden ötürü günümüzde bile hala en kaliteli motosikletler halogen farlar ile üretilmektedir.
Motosikletinize merceksiz xenon asla takmayınız. Mercekli xenon takacaksanız da yukarda yazdığım iki kriteri iyi analiz ediniz.
Sağlıcakla.
Reklamlar
-
Faydalı bir yazı olmuş. Paylaşımınız için teşekkür ederim.
-
Güzel bir yazı ve mantıklı bir tez olmuş...
-
Adana İl Temsilcisi
israrla xenon takanlara duyurulur.paylaşım için teşekkürler.
-
3 gün kullandım sonra söktüm. Nedenmi, kulaklarımın çınlaması hiç birmedi.
-
Zenon karanlıktan ziyade gündüz için daha iyi. Görünürlük üst seviyede. İş geceye gelince aydınlatma iyi ama karşıdan gelen sürücüler için virajlarda rahatsız edici. Yolların %80i viraj varsayımından yola çıkarsak zenon takmak karşımızdaki için çok da zararlı değil. Bütün yolu uzunları yanık giden nice öküz bilirim.
-
-
5200k üzeri xenon ile hayatta işim olmaz. artık bana çok kıro ve demode geliyor. hemide parabol eski tip farlara takanlar oluyor
-
durum biraz abartılıyor gibi sanki.
bende merceksiz zenon kullanıyorum bugüne kadar hiç bir sürücüden gerek selektör gerekse sözlü olarak bir uyarı almadım. gayet güzel ve kullanışlı. sizin dediğiniz genelde şahinciler ve piç kasa bmw cilerin kullandığı 100 liralık ucuz zenonlar olmasın?
-
uzun yolda selektör yapmama rağmen uzunlarını kapatmayan heyvanlar varya sırf onlar için özel bir düzenek daha koyucam motosiklete. 3 tane 1200lük xenonu bir açıcam görecek tersten birşeyleri
-
xenonlar benim bildiğim muayenede de problem çıkartıyormuş. bilgisi olan var mı?
-
Mantıklı bir yazı hiç bu açıdan düşünmemiştim.
Güncellemek adına atıyorum bu mesajı..
-
Güzel bir yaklaşım ve konu. Güncellenmesi iyi olmuş.
Şahsen 22.000 Volt ile çalışan bir far sistemini motosiklete takmayı da aklımdan bile geçirmem. Yine de düşünen arkadaşlar vardır eminim.
Aşırı akım çekeceği gibi bu kadar yükü kaldıramayan ve genellikle motosikletlerde oldukça kısıtlı bir aralığa sahip şarj sistemini kucağa alıp sanayide gezip serviste soluklanmak isterseniz başka tabi.
-
Bu videoyu çok önceden görmüştüm.
YApması epey zahmetli ama düşünenlere faydalı olabilir.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
O farları adamın gözünü kör edercesine yaptırıp birde uzunlara alıp gezenler inşallah kamyonun tırın altında kalıp geberirler. Adama selektör yapıyorsun hala uzun birde kısaya alıyor kısa uzunla aynı Ya arkadaş bu nasıl bir genel ev çalışanının çocukluğudur.Yol araç vs hiçbir şey gözükmüyor ne oldu yoldan çıktı öldü virajı alamadı öldü.
-
Araba motor fark etmez... deli gibi sövüyorum gözümü alırsa... uzun yada xenon selektörle uyarmama rağmen gözümü almaya devam ederse karşıdan gelen aracı kasıtlı sıkıştırıyorum... çünkü oda kasıtlı olarak gözümü alacak şekilde uzunla geliyor yada sonradan xenon yaptırıyor...
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
şu keko takımına Power led xenon olmadığını öğretemedim adam hala led xenon diyor
Bu xenon felan değil bu AMerikan power led
COB LED nedir?
İngilizce ‘chip on board’ kelimelerinin baş harflerinden oluşan paketlenmiş LED dizininin jenerik adıdır. Esas itibarı ile bir bord üzerine dizilmiş birden fazla LED yongasının paketlemiş adıdır. LED yongalar iyi ısıl iletkenlik için genellikle alüminyum veya seramik bir taban üzerine dizilirler. Elektriksel olarak seri, paralel veya seri dizinler kendi aralarında paralel olarak tasarlanabilir. Beyaz led için mavi LED yongalarının üzeri fosfor ihtiva eden silika jel veya epoksi reçine ile ışık çıkışı için pencere katmanı oluşturulur, aynı zamanda varsa optik sistemler bu katmanda bulunur.
-
led med bunlar sadece parlak yanıyor ama aydınlatması daha iyi değil.. milletin gözünü alıyor hepsi o.. beyaz ışığın çirkinliğine girmeyeyim de takan takmayan ayrılsın zaten
-
-
Ben uğraştım bi-zenon taktım, öndeki aracın plaka seviyesine ayarlı.. Bana kimse sövmez ama alayına ben kazıtıyorum.. Bir de sislere de beyaz zenon takan manyaklar var, açık havada yakıyor, siste kapatıyor geri zekalılar; camlar 5 numara filim 6 tane far olsa yine görmez önünü..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)