aga Mondıalı arkasına aldıysa rahatlar MT...
aga Mondıalı arkasına aldıysa rahatlar MT...
Mondial Mh drift
Ybr 125 le kıyaslanır oldu
Buna ne diyeceksiniz peki
Çin motorlarına biraz önyargı var sanırım.
Aslında scooter bazında bakarsak bu makinelerin teknolojileri ayyuka çıkmış.
Herkes yapabiliyor.Marifet servis ağı,montaj ve satabilmek.
Çin malının atıyorum bi Fizy ile çok farkı yoktur.Marka algısı.
Bu arada yerli scooterlar var mı,onlar nasıl sizce??
F/P oranını düşünürsek çinli motosikletler birinci bunu herkesin bilmesi gerekir.
Çin malı alıp da motoru sürekli tam gaz sürmeyen varmıdır, tam gaz saatlerce sürüp canını çıkarmamıza rağmen motor kitlemiyor. Bi motosikletin de sağlam olması en önemli parçası da motor olduğuna göre o konuda da yeterince sağlam olduklarına göre çin mallarının ne eksiği var. Grenajları veya plastik parçaları biraz uyduruk onun dışında bi sorun yok. İddia edildiği gibi plastik vidalar falan da yok motorda, gereken yerlerde çelikten civatalar bile kullanılmış.
İşte o dandik grenajlar adeta mide bulandırıyor.İnsanın motor zevkini söndürüyor.
Bir de bunların elektrik problemleri var,yok beyin yakar,yok akü boşalır vs.
Ama beni sağolsun 8000 km taşıdı bisiklet fiyatına aldığım scooter.
Ama yeri geldi ben de onu taşıdım.
Sonra ybr aldım 2006 model,kurye çıkması.
86.000 de aldım,şu anda 89.000'de.
Onu da çinli parasına aldım,benzin haricinde beni yolda bırakmadı.
Bakalım 15.000 km üzerindeki motorlar için bu forumda,"Sakın alma"diyen andavallar,benim motor için birde ne söyleyecek?
Bizim millette km hastalığı var birde,bu forumda arkadaşın 50.000 km'de satılmayan Hyosung'unu da gördük.
Ama arkadaş onu ufak bir katakulli yapıp ta km'yi 10000 km'ye düşürseydi kral olurdu,baştacı olurdu.
İnşallah satılmıştır motoru,param olsa inanın ki alacaktım.
Lada marka arabamız var,adama öneriyoruz,hayatında kuş serisinden başka arabaya binmemiş,birde utanmadan "Yok şöyle,yok böyle"yorum yapıyor.Alışmış yıllarca parçaçılarda ...ilmeye.
Yani açıkçası,çok önyargılı bir miiletiz.
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
Var, ben. Önemli olan japon veya çinli motosiklet almak değil. İhtiyaçlarınıza göre motosiklet almaktır. Bumoto calibreyi beğendim aldım. Motoran MT-150'yi, yazlığım için aldım. Koy yağı, benzini yol seçmez . Japon alamaz mıydım? Alasını alırdım. Ama dediğim gibi. Burada kişinin belirlediği kriterler önemli. Ben ihtiyaçlarımı ucuz yollu çözmek istedim.
Dip not: Kötü motosiklet yoktur. Kötü sürücü vardır.
Önce emniyet, sonra hareket...
Bir kere 2006 ve öncesi modellerle yaşanan kötü anıları bir kenara bırakalım. Mondial'in MC ve MR modellerinden itibaren işin boyutu değişti. Bu motorlardan yaka silken adam sayısıyla 2006 modellerden yaka silken adam sayısı aynı değil. YBR'nin kalitesi tabi ki daha iyi ama dışardan bakınca, üzerine oturunca hiç öyle durmuyor. Benim için değerini kaybetmemesi dışında aynı motora sahip Çinlilerden çok üstün değil. Motorundan memnun olmayan Salcano Wolf kullanıcısı duydunuz mu hiç ?
peugeot vivacity 125 de bile çin malı scooter motoru gy6 olarak geçen motorlardan var :D bence çin malı diyip geçmeyin basit ama başarılı bir sistem
bu konu sıkmadımı... ? bence su model kötü bu model kötü olmalı ırkçılığa gerek yok ... şaka maka gerçekden sıktı bu konu gerçekden 5 para etmez modeller var çinlilerde bu oran yüksek ama dedğim gibi model ve neyi kötü olduğu kıyaslanmalı özelikle kulanmadan yorum yapanlar.. veya topluca onyargı yürütenler cb125 i kulandım gecenlerde berbat ben şimdi honda kötü leşşş berbat desem... ktm 200 kulandım o ne berbat sele o ne .. aynalar yaw.. rezilik desem.. nekadar mantıklıysa yaptığınızda ego tatmini gibi geliyor biryerden sonra..
İşte konunun AÇILIŞ amacı da bu...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------
Bunları biliyorum bende. Duayen dememdeki yegane amaç; çok gezen ve sürekli çin motosiklete hatta küçük motosiklete binmesine rağmen bak adam biniyor çinliye ama bişey olmuyor 'a dikkat çekmekti.
Sizler bir yerlere gidebilmek için demir yığınlarınıza binersiniz, biz ise motosikletimize binebilmek için bir yerlere gideriz... Not : '' İmza Çalıntıdır...''
Arkadaşlar cubumda bir sorun var mesela akü dolu diyelim 1 saat sonra marşa basınca çalışmıyor akü kendi kendinemi boşalıyor acaba ?
Çin malı dediğin zaman... hondanın tüm küçük cc leri de çin malı yamaha da aynı. Ha, eski honda veya yamaha gibi değiller tabi ki. Kalite çok düştü. Bu da çinin ucuz işçiliği ile dünyayı değiştirmesinden kaynaklı birşey.
Kawasaki suzuki gibi çizgisini hiç değiştirmeden japonyada üretip satmaya devam edenler de var tabi. Ama bunun da bedeli var ki kawanın 125 liği 3500 euro dan başlamakta. Ki parasını sonuna kadar hak eden makinalar bunlar. Aradaki fark çok açıktır bu açıdan bakarsanız. Genelde komik bir kıyaslama yapılmakta. Aslında çin malı motorla çin malı honda yamaha kıyaslanıyor ki bunlar da o eski hondalar değil. Artık 50000 lerde motor yapılan yığınla honda görüyoruz ortalıkta.
Çin malı çok geniş bir kavram oldu. Öz be öz amerikan hp bilgisayara bakıyorsunuz o bile çinde yaptırıyor malını. İki çeşit mal var. Biri avrupa amerika ve japonya için yine bu ülkelerde üretilenler... Diğeri ise aynı markaların çinde üretilenleri. Mesela artık o eski bosch çamaşır makinalarının kalitesi kalmadı. Çünkü alman malı sadece avrupa ve amerikaya üretiliyor. Senin aldığın bosch çin malı. Hakikisini zengin ülkeler kullanıyor.
Yani aslında ayrımın daniskası bu çin malı denen olayla ortaya çıktı. Ucuz işçlikle 3. sınıf kalitede mal alıp, dünya markalarını aldığını sanıyorsun ya... Heyhat aslında gariban ülkelere iyi ayar çekiyorlar yine.
Sen şimdi ciddi ciddi japonyada satılan honda ile burada satılanların veya amerikada satılanların aynı honda olduğunu mu sanıyorsun? Bence bir daha düşün...
tamam kardeş uzak dururuz.
Sanırım Almanların lafıydı
'Kımse aynı malı daha ucuza maledemez'
Herkes ne satınaldıgını bılıp beklentısını ona gore ayarlarsa bı sıkıntı cıkmıyor .
Sonucta ımkan meselesı .
Hıc para sorunum yok KTM mı alsam Ramzeymı alsam dıye soranı gormedım.
dediğim gibi hermarkanın iyisi kötüsü olur çinli japon alman değil ürün önemli olan bu zihniyet titanyum kasa en yeni teklonojiyle donatsalar motoru markası ... diye çamur atıcak..
dediğim şeye çok güzel örneksiniz bende ara sıra uzun soluklu geziyorum ama aynı markanın başka bir modeli belki yaratır.. önemli olan model..
bide ne olursa olsun ybr tamam kaliteli hoş ama 2005 modeli 2012 wolf drift veya tiger gibi modellerle kıyas ediliyor bukadar mı tapılır japona gözde mi görmüyor.. adamlar bukadar garanti veremiyor reklamını yapmıyor..
arkadaşlar şunuda ekliyim.
cross, enduro, chopper, touring tarzı motosikletler öyle 3-5bin tl lik bütçelerle başa bela almak demektir. (çinli yada değil)
scooter ve commuter de iş farklı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)