Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

8 Aydır Yatan Motorum.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    inci1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-Kartal // Çanakkale-Gelibolu
    Motosikleti
    Windy S 150 - 12
    Selam Aleyküm;
    Motorum Windys 150 2012 model 2550km'de,daha öncede eylül başından ekim sonuna kadar yattı,aküyü sökmüştüm,depo küflenir dediler ama aceleye geldiği için içinde 1lt. benzin kalmıştı,üstünü örtüp eve sokmuştum gittim aküyü bağladım 2.marşda çalıştı sorunsuz 1hafta gezdim ettim sorun çıkarmadı.
    Malesef iznim bitince istanbula dönceğim için yine aküsünü söktüm,depoda yine 1lt kadar benzin kaldı ,eve sokup üstünü örttüm ve tam 8(Sekiz)Aydır yağmur,çamur,kar görmez şekilde memlekette evin içinde duruyo.


    1 hafta sonra motoruma kavuşucam çalıştırmadan önce acil olarak değişmesi gerekenler nedir?,
    Çalıştırdıktan sonra değişmesi gereken yada ayar verilmesi gerekenler nedir?,
    Ne gibi sorunlar yaşarım?

    ÖZETÇİLERE : 8 Aydır yatan motorum ne gibi sorunlar çıkarır yapmam gerekenler nelerdir..

    Değerli yorumlarıyla yardımcı olucak abi ve kardeşlerime Teşekkür Ediyorum.
    Çanakkale Aşığı..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Lastik havasını kontrol et, zinciri yağla, bir de yıka.

    Bas marşa, motor çalışmaz.

    Neden?

    Aküyü takmadın.

    Aküyü tak.

    Çok titizsen yağını da değiştirebilirsin.
    okan kartal, Wazaa.35, hyce ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yeni Çelik Crown 150
    Bana kalırsa aküyü değiştir.

  4. #4

    Üyelik
    09 Ağustos 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Pulsar
    Bujiyi ve hava filtresini değiştirmen faydalı olacaktır...

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Kapalı garajda veya evin içinde tutuyosan bişey olmaz. Motoru yıka, yağını değiştir akü boşalmışsa ayak marşından çalıştır gez.
    inci1903 bunu beğendi.

  6. #6
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapalı garajda veya evin içinde tutuyosan bişey olmaz. Motoru yıka, yağını değiştir akü boşalmışsa ayak marşından çalıştır gez.
    CB ciler napcak pampa ?
    madlive bunu beğendi.
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  7. #7
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CB ciler napcak pampa ?
    Bi ayak marşı bile yok. :D
    ölümün seni nerde beklediğini bilemezsin..

  8. #8
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı madlive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi ayak marşı bile yok. :D
    İşte ya aküleri biterse Cinlilerden takviye
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  9. #9
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    karbüratör sorun çıkarabilir. benzin oksitlenme yaparsa memeler kapanır bu nedenle de motor calısmaz. nıye calısmıyo etmıyo dıye korkma, gotur bı ustaya karburatorunu temızler ayarını yapar ılk gunku gıbı calısır. yapabılırsen kendın temızle

  10. #10
    inci1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-Kartal // Çanakkale-Gelibolu
    Motosikleti
    Windy S 150 - 12
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte ya aküleri biterse Cinlilerden takviye
    amacın ne arkadaşım?başlık belli içerik belli,sonra bu konular niye amacından sapar forumu bırakıyorum zart zurt muhabbetleri olur.Yeri burasımı?,git adama başka platformda laf sokmaya çalış.

    ---------- Post added at 14:59 ---------- Previous post was at 14:54 ----------

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik havasını kontrol et, zinciri yağla, bir de yıka.

    Bas marşa, motor çalışmaz.

    Neden?

    Aküyü takmadın.

    Aküyü tak.

    Çok titizsen yağını da değiştirebilirsin.
    sağolasın kardeş ,aküyü takmadan olmaz tabi

    Alıntı i.tufekci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana kalırsa aküyü değiştir.
    neden?şarj edilme imkanı yok mu ?
    Alıntı fbcino adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujiyi ve hava filtresini değiştirmen faydalı olacaktır...
    sağolasın,değiştirmeyi düşünüyodum bende.
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapalı garajda veya evin içinde tutuyosan bişey olmaz. Motoru yıka, yağını değiştir akü boşalmışsa ayak marşından çalıştır gez.
    eyvallah,inşallah dediğin gibi çok sorun çıkarmaz
    fbcino bunu beğendi.
    Çanakkale Aşığı..

  11. #11

    Üyelik
    17 Nisan 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yeni Çelik Crown 150
    Şarj edilme imkanı tabi ki var kardeşim. Zaten hemen değiştir demiyorum biraz bin ölç tart motoru sorun yoksa bin gitsin. Ama baktın arada sorun çıkarıyor değiştir uğraşma. Benimde bi motosikletim yatmıştı uzun süre akü hayretmemişti sonra. Tabi seninki de böyle olacak diye bişey yok ki inşallah olmaz boşa masraf
    inci1903 bunu beğendi.
    Sizler bir yerlere gidebilmek için demir yığınlarınıza binersiniz, biz ise motosikletimize binebilmek için bir yerlere gideriz... Not : '' İmza Çalıntıdır...''

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CB ciler napcak pampa ?
    Kader kısmet

  13. #13
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    cb cilerde vurdurur ozaman.
    (güzel dilimiz türkçe nereye gidiyor arkadaş )
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  14. #14
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    İyi akşamlar. Öncelikle kazasız belasız ve keyifli bir sürüş dilerim size.

    Motorunuzu uzunca bir sure (8 ay) kadar kullanmadan bırakmışsınız. Bu durumda birkaç işlemi gerçekleştirmenizi uzun vadeli motor sağlığı açısından tavsiye ederim.

    1-Motorunuzun yağı muhtemelen özelliğini yitirmiştir. Motor yağlarının raf ömrü genelde 6 aydır. Bu sürecin sonunda yağ içerisindeki katkılar ve su ayrışarak yağın özelliğini kaybetmesine neden olur. Çay şekeri gibi karıştırılınca da eski haline gelmediği için mutlak surette yağın değiştirilmesi tavsiye edilir.

    2- 8 ay süresince motorunuzun segmanı ve supapları yağsız bir şekilde bir konumda beklemiştir. Mesela motorunuzun emme supapı, kam milinin o zamana denk gelmesine mütevellit, açık kalmış, ve sekiz ay boyunca da o şekilde beklemiş olabilir. Bu durumda motorunuz şu an oldukça kurudur ve piston segmanları, motorun yağı tamamen süzüldüğünden, silindir yüzeyine yapışmış olabilir. Bu durumda tavsiye edilen, bir miktar (çok değil 250cc gibi) hidrolik fren yağını, bujiyi sökerek içeriye boşaltın. en az bir gün bekleyin ve sonrasında karter tapasını sökerek bu yağı boşaltın. Bujiyi takmadan birkaç kez ayak marşı ile silindirin yağlanmasını sağlayın. Böylece segmanlarınıza ve yağ pompanıza gelecek zararları en aza indirgersiniz.

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2- 8 ay süresince motorunuzun segmanı ve supapları yağsız bir şekilde bir konumda beklemiştir. Mesela motorunuzun emme supapı, kam milinin o zamana denk gelmesine mütevellit, açık kalmış, ve sekiz ay boyunca da o şekilde beklemiş olabilir. Bu durumda motorunuz şu an oldukça kurudur ve piston segmanları, motorun yağı tamamen süzüldüğünden, silindir yüzeyine yapışmış olabilir. Bu durumda tavsiye edilen, bir miktar (çok değil 250cc gibi) hidrolik fren yağını, bujiyi sökerek içeriye boşaltın. en az bir gün bekleyin ve sonrasında karter tapasını sökerek bu yağı boşaltın. Bujiyi takmadan birkaç kez ayak marşı ile silindirin yağlanmasını sağlayın. Böylece segmanlarınıza ve yağ pompanıza gelecek zararları en aza indirgersiniz.
    2. maddeyi sakın yapmayın fren hidroliği yağ diye bilinir ama aşırı derecede aşındırıcı bir sıvıdır yağ ile alakası yoktur.

  16. #16
    inci1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-Kartal // Çanakkale-Gelibolu
    Motosikleti
    Windy S 150 - 12
    hoca sağol çok güzel yazmışsın da adam uygulama diyor içerinin kurumuş olması muhtemel napmak gerekir

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı inci1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoca sağol çok güzel yazmışsın da adam uygulama diyor içerinin kurumuş olması muhtemel napmak gerekir
    Niye kurusun yağ kapalı bir kapta kolay kolay buharlaşmaz, sen zaten yağı boşaltıp yeni yağ koyacaksın yağ 50ml uçsun ne olacak. Motora yağdan başka bişey konulmaz mazotla fren hidroliğiyle motor temizlemek olmaz. Motoru söksen parçaları teker teker temizlersin durularsın kurutursun öyle olur ama motorun tortusu aksın diye mazot doldurursan, o mazotu motorun içinden çıkaramazsın az da olsa kalır yeni koyduğun yağı bozar.

  18. #18
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    genelde yatan motor benzin yüzünden çalışmaz akü saglamsa, karbüratör diyaframlıysa zamanla sıkışıp yukarı çıkmıyo bugün yaptıgım gibi elimle igneyi kastım anca attı baya sıkışmıştı ama kapalı yerde bekletmen güzel bence çalışır şu durumda söz konusu baya yatmış bir motoru çalıştırmak yürütmek sıkıntı diyolar bugün ustayla tartışmasını yaptım bendeki scuter 2 sene yatmış bana sök konple motoru tekrar topla diyo üşeniyorum mazot döküp biraz çalıştrim diyorum mengüde dökülmez diyo mazotun %90ı yağ degilmi zaten biraz dumanlı gider motor bi kac yag degişiminde atar hepsini bi zamanla mondi zata mazot dökmüştüm sonra mazotu cıkarıp yag koydum bir yokuş çıkıyodu görme ama aynadan arkasını göremiyodum full duman :D 2-3 kez yagı degiştim ama duman gitmemişti:D ömür boyu kalmadı tabi mazot 2 haftaya uctu gitti ben denedim sorun olmadı yani tabi scuterda devriyaj balataları yaglı çalışmıyo o açıdan mazot biryere zarar veremez ama vitesli yaglı devriyajda balataları cizer çortlatır oda sorun yani.motoru arada çalıştırmak lazım umarım yatarken motorun sentede yatmıştır sübap yayları 8 ay kasıntı acık kaldıysa nolur acaba
    benim minibüs 1 sene hiç çalışmadan yattı dedim nolur be çalışır illaki dizeldi ana 5 akü bitirdi çalışmıyo oraya git onu ara şuna sor yok çalışmıyo sanayiye gittim usta getirdim dedi sübaplar basmıyo açık kalıp konpresyon yapmıyo ee dedim napcam dedi yokuş aşşa vurdurcan araba 2ton dedim yandım ben benim arabayla celik halatı kopara kopara dayadım yokuşa minibüsü bi salladım tekte çalıştı:D
    motor için bu anlattıklarım sıkıntı degil mansat mantıgı kavramak ama dedigim gibi seninki çalışır bence sorunsuz :=)

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genelde yatan motor benzin yüzünden çalışmaz akü saglamsa, karbüratör diyaframlıysa zamanla sıkışıp yukarı çıkmıyo bugün yaptıgım gibi elimle igneyi kastım anca attı baya sıkışmıştı ama kapalı yerde bekletmen güzel bence çalışır şu durumda söz konusu baya yatmış bir motoru çalıştırmak yürütmek sıkıntı diyolar bugün ustayla tartışmasını yaptım bendeki scuter 2 sene yatmış bana sök konple motoru tekrar topla diyo üşeniyorum mazot döküp biraz çalıştrim diyorum mengüde dökülmez diyo mazotun %90ı yağ degilmi zaten biraz dumanlı gider motor bi kac yag degişiminde atar hepsini bi zamanla mondi zata mazot dökmüştüm sonra mazotu cıkarıp yag koydum bir yokuş çıkıyodu görme ama aynadan arkasını göremiyodum full duman :D 2-3 kez yagı degiştim ama duman gitmemişti:D ömür boyu kalmadı tabi mazot 2 haftaya uctu gitti ben denedim sorun olmadı yani tabi scuterda devriyaj balataları yaglı çalışmıyo o açıdan mazot biryere zarar veremez ama vitesli yaglı devriyajda balataları cizer çortlatır oda sorun yani.motoru arada çalıştırmak lazım umarım yatarken motorun sentede yatmıştır sübap yayları 8 ay kasıntı acık kaldıysa nolur acaba
    benim minibüs 1 sene hiç çalışmadan yattı dedim nolur be çalışır illaki dizeldi ana 5 akü bitirdi çalışmıyo oraya git onu ara şuna sor yok çalışmıyo sanayiye gittim usta getirdim dedi sübaplar basmıyo açık kalıp konpresyon yapmıyo ee dedim napcam dedi yokuş aşşa vurdurcan araba 2ton dedim yandım ben benim arabayla celik halatı kopara kopara dayadım yokuşa minibüsü bi salladım tekte çalıştı:D
    motor için bu anlattıklarım sıkıntı degil mansat mantıgı kavramak ama dedigim gibi seninki çalışır bence sorunsuz :=)
    Mazot motorunun bi yerini bozmaz ama yağı bozuyor. Mazot karışmış yağ motoru tam korumaz. Mazotla motoru yıkadıktan sonra 200km arayla 2 kere yağ değiştiririm diyosan biraz daha kabul edilebilir bir işlem.

  20. #20
    Wazaa.35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2012
    Şehir
    Bornova
    Motosikleti
    İnnova 125 (7.000km) 07
    Mazot yagı inceltir kim nereden cıkardı böyle şeyleri durup dururken hepsi kafa karıştıracak şeyler yağın içinde zaten bi kısım kurumlaşmayı önleyen deterjanlar var, sadece motorun içinde durgun bir vaziyette duran yagın tortuları dibe iner size tavsiyem gerekli parçaları değiştirdikten sonra motosikleti 1dk çalıştırıp yagını değiştirmenizdir sakın ha hidrolik falan denemeyin ufakta olsa segmanlardan sızıp yagın içine karışır çok incedir ve çok tehlikelidir biraz daha fazla kaçarsada supap keçelerini unutun artık işe yaramazlar. Yatan bir motora yapmanız gereken şey önce depoyu çalkalayıp tahliye edin içinden akan bulanık paslı benzini görürsünüz, yeni benzin koyup yeni benzin filtresi takıp ayak marşıyla denersiniz (ki akü zaten bitmiştir) büyük ihtimal çalışır.çalışmassada buji değiştirin ve yine çalışmıyorsa kabiratörü temizletin. en son yagını değiştirirsiniz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)