Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

viraj tehlikesi !!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Ağustos 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbr 250
    arkadaşlar bazen virajlara yüksek viteste giriyorum.bu durumda dönerken motor gaz istiyor.yapmam gereken ya gaz vercem yada frene basıp vites küçültecem ama virajlarda hiçbişey yapılmayacağını biliyorum.şimdiye kadar öyle yada böyle virajlardan sağ salim çıktım.henüz yeni sayılırım.bana kimse nasıl süreceğimi öğretmedi.düşe kalka öğrendim.bu senede cc büyülttüm.tecrübelerinize ihtiyacım var.bu gibi durumlarda siz ne yapıyorsunuz? tşkler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Virajda ÇOK ÇOK MECBUR KALMADIKÇA FREN YAPMAAA!!!!!! Viraja uygun hızda girip, dönüş noktanı yakaladığında hafif hafif gaz aç doğru noktaya BAK!!!!

    Sadece kafanı çevirme aynı zamanda gözlerinle bak!!! o kendi dönecektir zaten... En çok yaptığımız hata viraja girdiğimizde kafamızı döneceğimiz noktaya çevirmek ama gözlerle pür dikkat o noktaya bakmamak olur.. Omurilik, gözlerden gelen iletileri işler ve motorumuzun virajdan çıkabilmesini sağlar.. Sadece kafamızı çevirmek yeterli değildir..
    DALGIC_800 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    08 Ağustos 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbr 250
    dediğini yapmaya çalışacağım dreamkiller.

  4. #4
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Şimdi linki hatırlayamadım ama bunu bir süre önce tartışmıştık.. Orda bir video vardı youtube da da mevcut.. Hatta buldum bile
    cousinecruis, htmetin, durmazzz ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    eğer hızlı girdiysen motoru biraz daha yatırabilirsin eğer yavaşsan yani içeri doğru gitmeye başladısan gazı açman gerekir ben motosiklet teorisi kitabında öyle okudum virajda başınız sıkışırsa gazı açın diyordu ama vites değiştirmek yok hangi viteste girdiysen o viteste çıkıcaksın

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Virajda hangi viteste olursan ol motor devrini sabit tut, hızlanma veya yavaşlama tabi motor ciddi anlamda yatıksa. Virajda genelde vites değiştirilmez. Ben motor yatıkken de vites büyütüp küçültebiliyorum ama devir eşitlemeye ve motorun sabit hızda kalmasına çok dikkat etmek gerek. 250cc bir motorda ciddi güç vardır viraj çıkışında ani gaz vermemek de önemlidir spin atmamak açısından. Motorda her hareketi yumuşak ve akıcı bir şekilde yapınca virajlar sıkıntı olmaz. Başlığa gelirsek(viraj tehlikesi) her virajın güvenle dönülebilecek maksimum hızı vardır her motor için o hızların 10km altında seyretmek gerek tehlike yaşamamak için en fazla. Bir de mutlaka gözünle yolu takip et, yolun dışına odaklanırsan düşeceğin yoksa da düşersin diyorlar ya motor baktığın yere gider virajlarda gerçekten öyle.
    Eagle7 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    08 Ağustos 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbr 250
    bazen debriyaja basıyorum,sanki kontrolü alıyor gibi alıyorum.doğru mu yapıyorum acaba?

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı durmazzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazen debriyaja basıyorum,sanki kontrolü alıyor gibi alıyorum.doğru mu yapıyorum acaba?
    Yanlış yapıyorsun, viteste sabit gazla virajı dönmelisin.

  9. #9

    Üyelik
    08 Ağustos 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbr 250
    tamam dostum

  10. #10
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS

  11. #11
    muhittinKaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Tracer900
    vitesi değiştirmek yada debriyaja basıp bırakmak "kompresyon etkisi" yapacağından arka tekerleğin dönüş hızını ani değiştirir. Buda Arka tekerleğin kaymasına neden olabilir.

  12. #12
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS




    Dream killerin gönderdiği video bu işin en temeli
    serdar1547, DALGIC_800, Alfist ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS

  14. #14
    ihakanvardal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800, Suzuki Hayabusa gsxr 1300
    Sevgili Durmazzz,

    Viraja girmeden evvel doğru viteste olup olmadığını kontrol et mutlaka.

    Mesela ;

    80km/h hızla giridiğn virajda eğer 2.000 yada 4.000 devirlerinde seyir ediyorsan bu senin sürüş konforunu ve güvenliğini tehlikeye sokar. Aynı hızla, yani 80 km/h hızla bir alt viteste 5.000 yada 7.000 devirle girersen ÇOK daha rahat girersin. Bunun sebebi gücü arka tekerleğe çok daha rahat iletmen, bu da maksimum yol tutuşu sağlar. Yüksek devir = Maksimum yol tutuşu. AMA eğer çok yüksek devirlerde girersen mesela 12.000 devirde yine düşük devirlerdeki güç kaybına neden olursun.
    Diyelim ki motorun devir saati 13.000 devir. Yarıya böldüğünde bu 6,5 devir yapar. Senin motorun en perfomanslı deviri 7.000 devirdir. Bu hesaplamayı yapıp yarın virajlara öyle bir gir ve dene bakalım neler olacak.
    zaferce, ducatigt, cousinecruis ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15

    Üyelik
    08 Ağustos 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbr 250
    tşk ederim denicem.

  16. #16
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Konuyla ılgılı egıtım yazılarını ve vıdeolarını ızle . Burda her denılene ıtıbar etme . Kafan karısır .
    Imkanın varsa egıtım al en saglıklısı .
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  17. #17

    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    Amsterdam
    Motosikleti
    CBR600RR
    Alıntı durmazzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bazen virajlara yüksek viteste giriyorum.bu durumda dönerken motor gaz istiyor.yapmam gereken ya gaz vercem yada frene basıp vites küçültecem ama virajlarda hiçbişey yapılmayacağını biliyorum.şimdiye kadar öyle yada böyle virajlardan sağ salim çıktım.henüz yeni sayılırım.bana kimse nasıl süreceğimi öğretmedi.düşe kalka öğrendim.bu senede cc büyülttüm.tecrübelerinize ihtiyacım var.bu gibi durumlarda siz ne yapıyorsunuz? tşkler...

    Guzel bir konuya deginmisin. Her motorcu viraja girmeden kendine bir kac soru sorar. Virajin sekli(buyuklugu/kucuklugu) ve hangi hiz ve vites ile girebilecegini hesaplar, en uygununu secmeye calisir. Senin soruna kimse soyle yapip gireceksin demesi mumkun degil cunku her motor degisiktir ve her virajda degisiktir. ikinci vitesle gir veya ucuncu vitesle dememiz mumkun degildir. Mesela bir naked bike in ucuncu vitesi ile rahatca viraja girip ciktigini var sayalim. ayni viraji ayni hiz ile bir SS motor rahatca ikinci vites ile girip cikabilir. Hangi vites ile girecegini motorunu taniyinca kendin karar vereceksin(tavsiye: bir gun bildigin bir viraji her zaman girdigin vites ile gir. akabinde bir vites dusurup tekrar gir. eger motorunda yeterince guc olmazsa, motorun bende gec kalmadi dedigini duyacaksin).

    Virajda Suprizler ile karsi karsiya kalmamak icin tabiki dikkat edebilecegin bir kac detaylar var:
    1)viraja girmeden virajin seclini gorebiliyormusun, ne kadar sert bir viraj oldugunu anliyabilmek iyidir. yabancilik cektigim yollarda navigasyonu sadece yolun sekline bakmak icin kullaniyorum. virajin detaylarini onceden ogrenmek senin viraja nasil girebilecegini gosterir.
    2) viraja yavas girip, virajin tam ortasinda virajin sonunu gormek sarti ile gazi acabilirsin. bundan evvel yapmak mantikli degildir. her zaman yavas girip sonradan hizlanmak gerek.
    3)virajlarda fites ile oynamak mantikli degildir. eger yuksek bir vites ile girdiginde motorun daha fazla gaz istediginde depraji cok az sıkıp daha fazla gaz vermek gerekebilir. virajda frenlemek dogru degildir ama kullanmak zorunda kaldiginda mecburen kullanacaksin ama bunu arka fren ile yapman gerekir. arka frene hafifden bas. cok bastiginda arka frenin kilitlenip kaya bilir. on frenini asla kullanma.

    Yeni kullanicisin. sınırını tayin et. sınırının uzerine cikmaya calisma. Bu tecrube kazaninca kendiliginden gelir. baskalari boyle viraja giriyor diyede ayni hiz/vites ve sekil ile girmeye calisma. MazAllah kendini yerde bulursun.
    durmazzz bunu beğendi.

  18. #18
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    Okumayla olmaz mutlaka pratik yapman gerekiyor. Benim yapacak olduğum gibi temel sürüş ve ardından ileri sürüş eğitimi almanı tavsiye ederim. Ben videolardaki Uğur Ertekin'in teori ve uygulamalı saha derslerini izlemiştim, kesinlikle gerekli olan birşey. Motosiklet sürmenin zevki asıl bu noktadan sonra başlayacağını düşünüyorum.

  19. #19
    HEROCAN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha Xenter
    ÇOK GÜZEL VE BİLGİLENDİRİCİ Bİ VİDEO OLMUŞ RESMEN HER İKİ MOTORDA TABİR YERİNDEYSE DANS EDER GİBİ YOL ALIYOR BELLİ Kİ HER İKİ SÜRÜCÜDE USTA MOTORCU GENELDE BENDE YOLDA BU ŞEKİLDE GİDERİM EGER KAFAM DİNÇ İSE VİDEOYU ÇEKENLERİN ELLERİNE SAGLIK

  20. #20

    Üyelik
    11 Nisan 2013
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Triumph Street Triple 675
    Virajin ortasinda vites dusurursen yerde bulursun kendini.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)