Sorun burada işte
Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.
Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.
Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım
Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!
Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.
Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.
Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.
İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor
Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.
Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.