Ateşleme Sorunu Yardım...
Reklamlar
-
Selam Arkadaşlar.
Benim bir derdim var. ASYA 150 6A scooter ım var. 2 hafta önce yağsızlıktan motor çaktı. Motordan biraz anladığım için motoru kendim tamir etmek istedim.
Neyse, parçaları aldım değiştirdim ve...
Buji bir türlü çamıyor. 2 hafta boyunca Uşaktan Statör, bobin ve cdi getir götür yapmaktan canım çıktı. Fazla zamanımda yoktu aslında. Neyse. Bütün bu parçaları değiştirdiğim halde bir türlü bujiye elektrik gelmiyor. Motor çakma esnasında ne gibi elektrik arızası oluşabilir bir türlü aklım almıyor. Üstelik tüm parçalarıda yeniledim.
Lütfen birisi bana akıl versin.
İsmim Mehmet Yıldız. Afyonun Yeşilhisar beldesindeyim. Uşak'a 70 km mesafedeyim. 5356289458 bu arada.
Herkese minnettar kalacağım.
Reklamlar
-
şimdi göremediğim için yorum yapmak zor ama
1. bujiyi sökün ve marşa basıp motoeun toprak yani şase kısmına tutun eger kıvılcım gelmiyorsa ateşleme yoktur.
Ateşleme yok ise buji ye elektirik getiren kaployu takip edin kopma var mı diye açıp bakın.
2. Şöle bi şey olabilir mi belli ki motoru açtınız sente ayarını kaçırmış olabilirsiniz yanlış yerde ateşler ve bujinin agzı ıslanır bide öle bakın.
Şuan aklıma bunlar geldi bi bakın bunlara yada baktıysanız yazın. forumda bilen arkadaşlarla mantık yürüterek çözücez artık
-
[IMG][/IMG]
CDİ yani beyin denen meretin Kill Switch denen ucu kontak anahtarı kapalıyken şasededir. Bu motoru durdurur/ateşlemeyi keser..
Diğeri dörtlü soketin sol üsttekine gelen ateşleme tetikleme kablolarını geriye doğru takip edin. Servislerin göz dediği parçaya gider.
Bu bağlantılar yada göz problemlidir.
-
CONSTANTİNE adlı üyeden alıntı
şimdi göremediğim için yorum yapmak zor ama
1. bujiyi sökün ve marşa basıp motoeun toprak yani şase kısmına tutun eger kıvılcım gelmiyorsa ateşleme yoktur.
Ateşleme yok ise buji ye elektirik getiren kaployu takip edin kopma var mı diye açıp bakın.
2. Şöle bi şey olabilir mi belli ki motoru açtınız sente ayarını kaçırmış olabilirsiniz yanlış yerde ateşler ve bujinin agzı ıslanır bide öle bakın.
Şuan aklıma bunlar geldi bi bakın bunlara yada baktıysanız yazın. forumda bilen arkadaşlarla mantık yürüterek çözücez artık
Bu yolu denedikten sonra sonuç aynı ise.
MOTORUNUZDA elden stop varmı onu kontrol edin,
yan ayaklıkta STOP SWICH'i varmı onu kontrol edin,Gerekirse iptal edin ve kablolarını bır bırıne eklı ve ayrı olarak yıne deneyın,
Bunlar olmaz ise SARGINIZIN okuyucu ucu vardır şu mıknatıslı olan mavı beyazlı kablo olması gerekli, onu kontrol et,
ve bırde o okuyucunun yerıne tam oturdugunu ve düzgün durdugunu kontrol et,
sanıyorum bu aralarda bir sorun olmalı...
Kolay gelsin,
__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ ___
İlkerabi'NİN
dedini kablo beyindeki SİYAH SARI kablodur,
tüm tesisatın stop sistemini devre dışı bırakır,
bu kabloyu keserek deneyebılırsın,
olmaz ıse yıne eklemeyı unutma ama,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
Merhaba İLKERABİ. Bu Göz dediğini tam olarak nerede bulabilirim. Gizli Saklı bir yerde mi?
Birde
Ben dün gece bir konu açmıştım. ASYA Scooter 150 6a hakkında. Kesinlikle buji ateşleme yapmıyor diye...
--Benim motor 100 ile giderken çakmış ve silindir piston değişiminden sonra bir türlü ateşleme gelmemişti.---
Cevap veren arkadaşıma teşekkürler öncelikle.
1-) CDİ den geriye gidersen GÖZ tabir edilen şeye ulaşırsın demiş bir arkadaş. Onu hiç duymadım. Yeri tam olarak nerede.
Çünkü ben STATÖR, CDİ, BOBİN ve BUJİ olmak üzere KONJÜKTÜR Hariç hepsini yeniledim.
2-) Benim Motorda Yan ayak İçin SWİCH yok. En azından ben şu ana kadar görmedim. Bu yan ayağı açtığında motor stop etmesi hali ise benim motorda yok.
3-) Statör üzerindeki, mavi-beyaz kablo çıkan mıknatıslı şey ise; zaten statör ile birlikte değişmişti. O yüzden ondan kaynaklanan bir sorun olduğunu sanmıyorum.
4-)Konjüktür arızalana bilir mi? Nedenini bilmiyorum. Onu da değiştirmedim bir tek.
5-)Karbüratör üzerinde bulunan iki kablo çıkan JİKLE galiba o kablolar nereye gidiyor acaba? Beni engelleyen onlar olabilirmi? Ateşlemeyle bir ilgisi olabilir mi?
6-) Birde Motor 100 ile rampa aşağı giderken çakılınca ne gibi elektriksel arızalar oluşabilir. Mesela devir 6000 den 0 a iniyor.
7-)Statör voltajını ölçerken ve motoru marşa basarken 2-3 volt gibi bir alternatif akım çıkıyor. Bu normal mi? Buji için ayrılan sargıda 100 volt alternatif akım var (marş basma halinde) bu da normal mi?
-
Arkadaşım konjoktörün görevi aküyü şarj etmektir. Bizim konjoktörlerin arızası kısa devre yapıp alternatörü yüklemesi ve akü şarj etmemesidir genelde..
3. soruda sorduğun manyetik alet servisin göz dediği alettir. Piston üst ölü noktada iken beyine (CDİ'ye) pals yani anlık akım gönderir. Bu akım gelmiyorsa CDİ bujiyi çaktırmaz..
5. Jikleye kontağı açınca 12 volt geliyor. Jigle ısınınca iğnesi azıcık fazla verdiği benzini keser. Ateşleme ile alakası yok.
İndiksiyon bobininden sonrasını şu şekilde kontrol edersin:
İndisikyonun arkasındaki kabloyu (fişlidir) çıkar.. Şeritli (renkli) olan şasedir. Öteki (yani to ignition coil yazan) kabloya akünün artısından kablo ile anlık elektrik verdiğinde bujinin çaktığını görürsün. Pipoyu çıkarıp karanlıkta şaseye yaklaştırmak gerekir..
Bu tamamsa CDİ ye alternatörden besleme gelmiyordur.. Soğutma fanının ordan gelen 3+2 li kabloları kontrol edin.. (AC ignition power) yazan yer CDİ nin beslemesidir.
Marşa basınca burada da (cdi nin tipine göre ac veya dc dir) elektrik olması gerek.
Şimdi çıkmak zorundayım.
Yarın sabah CDİ voltajlarını ölçüp yazarım gerekirse. Ancak alternatörden çıkan kabloları ivedilikle kontrol edin önce..
-
Selam İLKERABİ Usatm. Motorun ateşleme sorununu nihayet çözdüm. Dün gece gece saat 3 e kadar uğraştım. Sorun CDİ soketindeki gevşeme ve temassızlık imiş. Bulmam o kadar zor olduki; kabloları her ölçtüğümde sağlam çıkması ve CDİ arızalı zannedip sürekli arayış içersinde olmam beni adeta çıldırmıştı... Neyse buji elektriğine de maruz kaldık ama değdi doğrusu.
Birde önemli bir bilgi vermek istiyorum. Scooter larda, yani vites olamayan scooterlarda yağsız kaldığında çakma sonucu motor tamamen harap olmuyor. Nedeni; motor çakılır çakılmaz piston sıkışıyor fakat tekerlekten bağlantı kesildiği için öylece kalıyor. Ve soğuyunca tekrar marşa bastın mı çalışıyor. Zincirli ve vitesli olmuş olsa hasar gören piston sürekli dönmeye zorlanacağı için, silindirde tahriş çok fazla olacak işte o zaman motoru komple tamir etmek gerekecek. Lütfen bu bilgiyi tüm scooter kullanan arkadaşlara ulaştırın.
Teşekkürler.
Motorum ASYA 150 6 A
-
piston sıkıştığı zaman kayışlı oldugundan kayış sıyırıp motoru kurtarıyor yani
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Bu yolu denedikten sonra sonuç aynı ise.
MOTORUNUZDA elden stop varmı onu kontrol edin,
yan ayaklıkta STOP SWICH'i varmı onu kontrol edin,Gerekirse iptal edin ve kablolarını bır bırıne eklı ve ayrı olarak yıne deneyın,
Bunlar olmaz ise SARGINIZIN okuyucu ucu vardır şu mıknatıslı olan mavı beyazlı kablo olması gerekli, onu kontrol et,
ve bırde o okuyucunun yerıne tam oturdugunu ve düzgün durdugunu kontrol et,
sanıyorum bu aralarda bir sorun olmalı...
Kolay gelsin,
__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ ___
İlkerabi'NİN
dedini kablo beyindeki SİYAH SARI kablodur,
tüm tesisatın stop sistemini devre dışı bırakır,
bu kabloyu keserek deneyebılırsın,
olmaz ıse yıne eklemeyı unutma ama,
Serkan abi,telefonla görüşmemize istinaden az evvel sorunu teşhis ettim,statörü söktüm dediğin gibi sorun sargıda,yenisini alıp toplayacağım,yüreğine sağlık
İstanbulda'ki arkadaşlar çok şanslı değerini bilin serkan ustanın,
Ustam,istanbula geldiğimde mutlaka ziyaretıne geleceğim.
Saygılar.
Not:Konu güncel kalması açısından postladım,benzer sorunu olan arkadaşlara yardımcı olacaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)