6500 yuro diyorlar?
Güzel ama bana göre uzun süre kullanıcalar için en azından çift silindir 500cc 60bg falan yapsalar uzun ömürlü olurdu yani sonuçta tek silindir belli süre sonra sıkılıp yine farklı arayışlara girecek millet. Ara segmentin bence en büyük sorunu bu ya 250cc den sonra motor yok direkt 600cc 4 silindir. 500cc çift silindir race şart bizim ülkeye.
Tasarım buna benzer bir şey olursa 390cc tam ideal motor her türlü kullanım için...
Yoksa hem ara klasman olmadığı için Okan abinin dediği gibi 25 beygirden inip 100 beygire binmek sıkıntılı...
Keza 600cc ve üstünün şehir içi için ne kadar uygun olduğu tartışılır...
Gerçi bunun grenajı şimdi bir YBR parası olur
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
zaten onu isteyipte daha sonra 4 silindire geçicekler için alternatif olacak yoksa millet en iyi ihtimal tek silindir 250cc kullanıp 4 silindir 600 cc ye zıplıyor arada başka motor yok o yüzden çift silindir 500cc ideal olur dedim. Ama ktm nin kalitesi tartışılmaz şuanda 250cc kategorisinde duke200 en iyisidir bence.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Alet safkan race gidon. Duke 390'da AEA full gazlayarak 4.8 lt yaktırdım diyordu. Tek silindirin avantajıyla kontrollu kullanımlarda 3.5 litreye seyahat etmek ulaşım işini halletmek de mümkün.
Ben olası performans verilerini aktarayım
0-100km hızlanma 5.2 saniye
0-400m 13.7 sn yaklaşık 160 km hız
Top speed uygun vites oranlarıyla yaklaşık 200 km(190+)
şimdi daha iyi anlaşılıyor kapitalist sistemde motor üreticilerinin niye90'lı yılların ortasından beri orta sınıfı yok ettikleri. Büyük makinalrı satamam diye boşuna korkmuyorlar.
Duke 390 5.300 avro CBR600RR 11.50 avro Amerikayı bilmem de avrupa da ciddi fanları oluşur...
Ama bi deli çıkıp kuyuya taş attı bile, şimdi 40 firma(!) rakip çıkarmaya uğraşsın bakalım.
binmedik görmedik ama yaptığımız uzay hesaplamalarından en tatlı motorun 4 silindir 400 cc 60 hp 160 kg lık bir makina olacağı kanısına vardık
400cc 2 silindir 50 hp de çok güzel olur, yakıtı da üzmez; mesela suzuki sv400s
ama streetbike olarak duke 390 tamam gibi, öyle görünüyor
duke 390 geçiş için kullanılabilir, ama geçiş motoru olarak adlandırmak ta olmaz, ayıp olur; hem kütükcan da alacakmış bak
not: la supermoto dan konuk sıfatıyla okuyan arkadaşlar, şımarıp bahalı satmayın haaa
evet dediğiniz önerilerde çok güzel olurdu. gerçi ktm yaptımı tam yapıyor 390nın yakıt tüketimide çok güzel buda önemli zaten teknoloji bu yöne kaydı otomobillerde dahil olmak üzere düşük hacim yüksek performans az yakıt bence motosiklet sektöründe de gördüğümüz gibi bu seviyelere geleceğine inanıyorum yani bahsettiğimiz çift 400-500cc 50-60bg lik 3-4lt yakıt tüketen modeller ilerleyen yıllarda çıkacaktır. Ktm de bunun öncüsü gibi gözüküyor şuan.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
geçmişte bu motorların çoğu vardı
ne düşündüler de vazgeçtiler bilemiyoruz; üretim maliyetinin yakınlığı mı sözkonusuydu artık
mesela kawasakinin zxr250 si 4 silindir 45 hp civarı imiş, şahane alet
hondanında önceden cbr250 si 4 silindirmiş şimdi biz tek silindirine biniyoruz. 4 silindirlerde üretim maliyeti çok yakınmış yani 4 silindir 250cc yerine 4silindir 600cc yapıyolar. Aynı şekilde hondada cbr125 tek cbr250de tek silindir üretim maliyetleri çok yakın o yüzden cbr250yi çift silindir yapmadılar...
Bu motora geçiş motoru diyebilecek arkadaş ( taygır dememiş kıvırmış)
ya Rossinin bizzat kendisi
ya da racing motorun ara gaz vermekten ve düzde sıkmaktan ibaret sanan viraja girip çıkma ve frenaj konusunda gerçek anlamda bir fikri olmayan ve aslında kökleri oldukça eski bir tarikata dayandığı söylene gelen adamların inanışıdır
Ama bu araçla hava da atılmaz uzay gemisi sesi çıkarmiyi ve guçcuk
Ara geçiş motoru konusunda ufak bir örnek vereyim, gelmiş geçmiş en muhteşem ara geçiş motorlarından biri olan VFR400, abisi olan VFR750 den daha pahalıya mal oluyordu fabrikaya mesela Sizce ara geçiş motorlarını neden kaldırmış olabilirler yada biz olsak kaldırmaz mıydık Asıl soru "Neden ara geçiş motorlarını tamamen kaldırdılar da mantıklı arageçiş motoru yapmak için bunca yıl beklediler?". Bunun da sebebi var da, neyse konumuz o değil.
Duke 390, RC390 dan daha fazla satar diye düşünüyorum hala. Ve burada bahsedilen "ne kadar makul motor yahu aslında" muhabbetleri bilinçli kullanıcılar için geçerli. Bu motorlar iyi satabilir belki ama bir CBR yada CRF 250 gibi satış patlaması yapamazlar. Çünkü TR'de SS ci gruplar bu motorda fiyat, performans, ses ve cüsse (biliyorsunuz biz bir "saplanma" muhabbeti var) özelliklerini kabul edilemez bulacaklar.
Ama benim için en rahatsız edici durum ise Duke200 yada 390 'nın çok fonksiyonel olmaması. Hadi RC modelleri tarzımız değil dedik geçtik, Duke alalım dedik. Lakin bu motorlara (uzun boylu iseniz) sığmak zor. 2kişi sığmak daha da zor, işkence (CBF150 ye hayli hayli sığdık, duke'e sığamadık demiş). Tamam topkase olmasın ama neredeyse arkaya soft-çanta yada depoya ön çanta koyulacak yer bile yok sayılır. Yani alayım da, her işimi göreyim, uzuuun yıllar binerim demek zor. Ama motorlar çok iyi, çok eğlenceli orası ayrı...
Bir de en önemli avantajı abana abana sürüş yapıldığında bile 4.8 lt yakıyor olması. Yakıtı az olunca sürüş zevki bir başka güzel oluyor
güzel bir photoshop harikası ktm duke 390 ile aynı kablo çıkış yerleri sayıları dahi aynı ayrıca ktm racing ruhuna ters rc serisi sivri kuyruğa sahip
Bir sonraki motosiklet olarak 390 duke düşünüyordum,şimdi birde bunlarla kafa karıştırıyorlar nakedçıyım ben zorla ssci yaptıracaklar
aslında yakın değil
ne egzantrik bir şase ne de harika fren sistemlerine ihtiyaç yok bunlarda, dolayısyla arge maliyeti çok az
geriye motor bloğu kalıyor. evet orada masraf yaklaşabilir lakin yine aynı olmaz. olayı dört silindirden yola çıkarak değerlendirmeyin sadece, 40 hp çok büyük bir güç değil, iç malzemedeki çalışma da süpersportlar kadar derin olmayacaktır
bununla birlikte ötv farkı da var
15 bin liraya satılabilecek aletler olurdu
son süratleri 180-190 km/s ama çok çabuk hızlanabilen aletler
iyi bir hazırlık motoru
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)