Motosikletinizi nasıl yıkıyorsunuz?
Reklamlar
-
İyi akşamlar öncelikle Motorlarınızı nasıl yıkıyorsunuz köpük uyguladıktan sonra süngerle siliyor musunuz ? yoksa hiç sünger değdirmiyor musunuz? motorun soğumasını beklemeye gerek var mı dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Ayrıntılı bilgisi olan yada uyguladığı şekli yazan olursa çok sevinirim
NOT:Çambalı damlamış motora nasıl çıkarabilirim?
Reklamlar
-
motor iyice soğumadan yıkama hocam silindiri çatlatırsın
saygılar
-
Nasıl yıkanır bilmiyorum ama nasıl yıkanmaz biliyorum. Kompresörlü yıkamacılarda yıkatırsan motor üzerindeki etiketleri sökebiliyor
-
-
Boyanın uzun süre sıfır gibi, bez çiziği dahi olmadan kalmasını istiyorsan.
1) Kesinlikle motoru silerek temizleme. Tamam her zaman motor yıkayamıyoruz zahmetli iş, fakat gerekirse 1-2 gün pis gez ama silme. Çünkü silerek temizlediğimizde tozun bezle beraber boyanın üzerinde gezinmesi sonucu gözümüzle göremeyeceğimiz kadar ince ( kılcal ) çizikler oluşuyor. Her seferinde aynı şey olacağı için 5-6 ay sonra bu çizikler birikerek boyanın sıfır boyaya göre daha mat olmasına neden oluyor. Çoğu insan bunu güneşte soldu sanar fakat buna esas neden tozlu motoru silmemizdir.
2) Basınçlı su ile stickerları çıkarmıyacak kadar uzaktan yıka, fırça asla kullanma çünkü zamanla 1. maddede belirttiğim durumla karşılaşılacakıtr
3) Kurularken bezi bastırmadan silmeye özen göster.
Bu tarz şeylere dikkat ederseniz 2-3 yıl sonra dahi aynı bayideki motor kadar parlak kalabiliyor. Aşağıdaki motor bugün sattığım 2 yıllık motorum. Asla cila falan yok
http://imageshack.us/a/img339/7594/9...8010245219.jpg
-
visamlord adlı üyeden alıntı
Nasıl yıkanır bilmiyorum ama nasıl yıkanmaz biliyorum. Kompresörlü yıkamacılarda yıkatırsan motor üzerindeki etiketleri sökebiliyor
Aynı kaderi paylaşıyoruz Neyse birşeyler halledeceğiz elbet
Heil Spellcheck
-
benimde tavsiyem anahtar deliğine dikkat etmen. özellikle yıkamacılar basınçlı suyu yakından tuttuğu için deliğin içi su doluyo ve kurumasıda zor olduğu için ileride arıza yapabiliyor.
-
oto şampuanı, süngerle yıkıyorum. duruladıktan sonra biraz suyun süzülmesini bekliyorum. sonrada micro fiber bezle (cam silinen tipler değil tülü olanlardan) kuruluyorum. microfiber bez hem çizmiyor hemde daha emici. en az 6 ayda bir boya koruma uyguluyorum renginin solmaması için.
-
-
Ben motosikletimi benzincide yıkatırım ama komprasörle su tutturmam. Köpük sıktırırım (1 tL atıyorlar makinaya köpük için), koltuk altında veya topcase' de herdaim araba yıkamada kullanılan büyük süngerlerden bulundururum ve onunla o köpüğü bir güzel yayarım. Sonrada musluktan akan suyla kendim yıkarım.
Çambalı yazmışsın. Çambalı, zift ve yağır benzeri çıkması zor olan lekeler için WD40 kullanıyorum. Aynı zamanda jantlarıda arada sırada (tekerlere ve fren diskine denk gelmesin) WD40 ile parlatırım. Farkı WD40 benzeri çözeltirlerde mevcut fakat WD40 onlardan farklı olarak toz v.b yapışmasını engelliyor ve gerçek anlamda tam bir korozyon düşmanı.
Birçok lekeyi çıkartmak adına WD40 tavsiye ederim ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
Ben motorumu camsil ile siliyorum on numara parlıyor 3 sene oluyor hiç usanmam yazın 2 günde bir silerim motorumun siyah olması
daha çok tozları belli ediyor 1 gün bile silmeyince ama silince süper oluyor bakmaya doyum olmuyor :d
-
yağmur yağsın diye bekliyorum
-
Boş camsil şişesinin içine bulaşık deterjanı, bulaşık parlatıcı ve su karıştırıyorum, bol bol sıkıp pamuklu bezle siliyorum. Bahsettiğin vb lekeler ve yağ kalıntıları içinse asprinn diye bi ürün var a101de. 3lira civarı. Onu kullanıyorum. 2 haftada bir kere de likit cila uyguluyorum. Hem göz dolduruyo hemde çizikleri. Ha unutmadan; seleyi de torpido sütüyle siliyorum.
-
Benzin istasyonun da köpükle yıkıyorum fırça kullanmadan. Güzelce duruladıktan sonra sonax sıvı cila kullanıyorum hem plastik hem metal aksamlarda kullanılabilen. Sonuç mikemmel
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-motorum.html
-
Arkadaş herkes motoruna ne kadar hassasmış.
Hiç kendi için çekap yaptıran sağlık taraması için giden varmı merak ettim.
Okadar takılmayın yaw dünya malı.
-
basınçlı suyu krenaja yakın tutma
motorun plastik aksamlarına bir kere bile tozlu kalsa yarın yıkarım deme çünkü tozu kaptımı bidaha eski haline gelmez
en önemlisi mikrofiber bezsiz kurulama aksi halde çizikler olur
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Arkadaş herkes motoruna ne kadar hassasmış.
Hiç kendi için çekap yaptıran sağlık taraması için giden varmı merak ettim.
Okadar takılmayın yaw dünya malı.
babam hep der ki 'sen malına bakarsan o da sana bakar.' Yolda kalmak rezilliğin dik alası. Allah kimsenin başına vermesin. Sadece dışı değil mekanik kısmıyla da yakından ilgiliyim hem arabamın hem motörümün. Eminim ki burda birçok kişi de böyledir. Bi de keyif veriyo bana. :-)
-
numangokce adlı üyeden alıntı
babam hep der ki 'sen malına bakarsan o da sana bakar.' Yolda kalmak rezilliğin dik alası. Allah kimsenin başına vermesin. Sadece dışı değil mekanik kısmıyla da yakından ilgiliyim hem arabamın hem motörümün. Eminim ki burda birçok kişi de böyledir. Bi de keyif veriyo bana. :-)
"Aslan yattığı yerden belli olur." bu da başka bir Atasözü : ) ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
Motosikleti tazyikli suyla ıslatıp fırça ile sabunluyorum, sonra yine tazyikli suyla duruluyorum gıcır gıcır oluyor. Bazen kafama eserse bir bezle kurularım, depoyu yan kapakları seleyi, ön far kafasını çamurluğu arka stop'u falan. Onun dışında motoru evde garajda yıkadığım için mutlaka dışarı çıkartıp 10-15 dakka gezerim motor iyice kurusun pas yapmasın diye.
-
Mersin İl Temsilcisi
ben bir tekmeyle yıkabiliyorum dicem..
dedim bile...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)