Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Bir Aceminin Seçim Konusunda Maksimum Kararsızlığı

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    15 Mayıs 2013
    Dostlar forumunuzu dikkatle okudum ve konuyu açan arkadaşla aynı durumdayım. Ancak ben honda 250 cbr almayı kafaya koydum. 1.83 boy ve75 kilo ile bana idealdir diye düşünüyorum. Yaş gelmiş 30 a o yüzden yok scotermış yok vitessizmiş bunlarla uğraşmayıp direkt olaya dalış yapacağım... Umarım bir delilik yapmam ancak sizden ricam honda cbr250 konusundaki yorumlarınız...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Hocam bence vites olayını gözünüzde çok büyütüyorsunuz, gerçekten çok basit.
    Ben hiç tecrübem yokken aldım ilk bindim şık şık vitesleri değiştirdim.
    Motorda asıl önemli olan firen kullanımıdır.
    Eğer sadece vites nedeniyle almıyorsunuz sorun etmeyin bunu.

    ---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:41 ----------

    Alıntı Hsynylmz3458 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar forumunuzu dikkatle okudum ve konuyu açan arkadaşla aynı durumdayım. Ancak ben honda 250 cbr almayı kafaya koydum. 1.83 boy ve75 kilo ile bana idealdir diye düşünüyorum. Yaş gelmiş 30 a o yüzden yok scotermış yok vitessizmiş bunlarla uğraşmayıp direkt olaya dalış yapacağım... Umarım bir delilik yapmam ancak sizden ricam honda cbr250 konusundaki yorumlarınız...
    Hocam boy kilonun motorla alakası yok, siz ne istiyorsanız o önemli, çok kısa denilebilecek kadar bir arkadaşım var kullanmadığı motor yok.
    Cbr 250 konusunda da çok güzel motordur ona denilecek bir şey yok. Başlangıç için yukarıdaki geçen modeller tavsiye edilir, düşme durumlarında filan az zarar çıkarması açısından.
    Bende 29 umda başladım, 1.83 65 kiloyum ybr kullanıyorum, ve benim gibi geç başlamış çoğu arkadaşım cbf ybr tarzı kullanıyor
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  3. #23
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    Kendi fikrim bu konuda çok büyük bir algı sorunu var. Boy ve kilonun önemsiz olduğunu söyleyenler var
    Saydığın motorlardan YBR 125 TVS 125 ve RKS 150 nin kesinlikle sana uygun olduğunu düşünmüyorum.
    1.82 boy 105 kilodan bahsediyoruz . Ben 1.70 68 kiloyum arkama 50 kilo olan arkadaşım oturduğu zaman ne zaman inecek diye dakika sayıyorum.
    Bir motorda artçı olmakla arkanızda artçı olması çok farklıdır.
    Benim motorum RKS TİTANİC 150 ilk aldığım gün arkadaşım sürdü bende arkasına bindim lan dedim motor 2 kişiyi ne kadar güzel taşiyor.
    Ama ben arkadaşı artçı olarak bindirdiğim zaman in lan in dedim motor gitmiyor :D

    Vitesli yada vitessiz olması sizi pek etkilemez diye düşünüyorum sonuçta çocuk değiliz .
    Zaten saydığınız bu motorlar yırtınsa 120 yapıyor.
    Vitesi çok çabuk öğrenirsiniz . Aldığınız ilk hafta boş bir alanda çalışın araba kullanıyorsanız zaten trafiğe alışırsınız
    Benim tavsiyem CBF 150 RKS 200 PCX 150 yada sizin hoşunuza giden başka bir 200 250 cc motorla başlamanızdır.
    Çünkü motor sizin sandığınız gibi asfaltta akıp gitmiyor 68 kilo olmama rağmen 150 cc motor da altımda birşeyin zorlandığını hissediyorum.
    Siz 105 kilosunuz 200cc altı motorlarda asla rahat edeceğinizi düşünmüyorum.

    Ayrıca kimse yanlış anlamasın ama ybr ve tvs nin selesini odundan yapıyorlar heralde :D hatta bütün motoru yontulmamış odundan yapıyorlar.
    Tamam sapasağlam motorlar ama bizdeki de vücut yani uyuşmasın bir zahmet :D
    Ybr ve tvs diyen arkadaşların bir kere de olsun RKS markasını kullanmasını öneririm övmüyorum motorumu çin malı sonuçta

    Şu da var ki burda 3000-7000 tl arası motorlardan bahsediyoruz . Varsın satarken sizi 2000 tl zarara soksun
    Yeterki kullanırken hoşunuza gitsin
    ugur377 bunu beğendi.

  4. #24
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    ben size gv 250 tavsiye ederdim ama işe gidip gelecekseniz scooter almanızı tavsiye ederim

    bence cruiser enduro supersport gibi motor tipleri araç değil amaç olarak kullanılmalı zevk için yani

    scooter ile işe rahatça gider gelirsiniz

  5. #25
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Alıntı gazo0202 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi fikrim bu konuda çok büyük bir algı sorunu var. Boy ve kilonun önemsiz olduğunu söyleyenler var
    Saydığın motorlardan YBR 125 TVS 125 ve RKS 150 nin kesinlikle sana uygun olduğunu düşünmüyorum.
    1.82 boy 105 kilodan bahsediyoruz . Ben 1.70 68 kiloyum arkama 50 kilo olan arkadaşım oturduğu zaman ne zaman inecek diye dakika sayıyorum.
    Bir motorda artçı olmakla arkanızda artçı olması çok farklıdır.
    Benim motorum RKS TİTANİC 150 ilk aldığım gün arkadaşım sürdü bende arkasına bindim lan dedim motor 2 kişiyi ne kadar güzel taşiyor.
    Ama ben arkadaşı artçı olarak bindirdiğim zaman in lan in dedim motor gitmiyor :D

    Vitesli yada vitessiz olması sizi pek etkilemez diye düşünüyorum sonuçta çocuk değiliz .
    Zaten saydığınız bu motorlar yırtınsa 120 yapıyor.
    Vitesi çok çabuk öğrenirsiniz . Aldığınız ilk hafta boş bir alanda çalışın araba kullanıyorsanız zaten trafiğe alışırsınız
    Benim tavsiyem CBF 150 RKS 200 PCX 150 yada sizin hoşunuza giden başka bir 200 250 cc motorla başlamanızdır.
    Çünkü motor sizin sandığınız gibi asfaltta akıp gitmiyor 68 kilo olmama rağmen 150 cc motor da altımda birşeyin zorlandığını hissediyorum.
    Siz 105 kilosunuz 200cc altı motorlarda asla rahat edeceğinizi düşünmüyorum.

    Ayrıca kimse yanlış anlamasın ama ybr ve tvs nin selesini odundan yapıyorlar heralde :D hatta bütün motoru yontulmamış odundan yapıyorlar.
    Tamam sapasağlam motorlar ama bizdeki de vücut yani uyuşmasın bir zahmet :D
    Ybr ve tvs diyen arkadaşların bir kere de olsun RKS markasını kullanmasını öneririm övmüyorum motorumu çin malı sonuçta

    Şu da var ki burda 3000-7000 tl arası motorlardan bahsediyoruz . Varsın satarken sizi 2000 tl zarara soksun
    Yeterki kullanırken hoşunuza gitsin
    Nedense ben CBF'in tipini hiç beğenmiyorum. İlk motorum olacağı için görüntüyü önemsiyorum ne yalan söyleyeyim şimdi.
    Benim kafamda TVS ile Honda PCX var. %60 TVS %40 PCX gibi. Çünkü ikisininde görüntüsü güzel, gerçi ben YBR'nin de görüntüsünü beğenmiyor değilim ama kalıbıma göre küçük gelir aynı bisiklet Vitesli olayına gelince 1 hafta boş alanda çalışsam ki bu kadar bile sürmeyecektir alışmam diye düşünüyorum.
    Bu arada RKS Çin değil Tayvan ya da Kore malı diye biliyorum. Görüntüsü de çok güzel fakat piyasada çok fazla olmadığı için kafam rahat değil.

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben size gv 250 tavsiye ederdim ama işe gidip gelecekseniz scooter almanızı tavsiye ederim

    bence cruiser enduro supersport gibi motor tipleri araç değil amaç olarak kullanılmalı zevk için yani

    scooter ile işe rahatça gider gelirsiniz
    Amacım sadece işe gidip gelmek değil, motor sürmeyi öğrenip chopper / cruiser tarzına mesela bir Harley-Davidson geçmek. Tabi bu bir süreç.

    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bence vites olayını gözünüzde çok büyütüyorsunuz, gerçekten çok basit.
    Ben hiç tecrübem yokken aldım ilk bindim şık şık vitesleri değiştirdim.
    Motorda asıl önemli olan firen kullanımıdır.
    Eğer sadece vites nedeniyle almıyorsunuz sorun etmeyin bunu.
    Vites olayını yapamam değil, elbette yaparım.
    Fakat tecrübesiz olduğum için dış çevre faktörlerine motorun üstünde alışık değilim.
    Ayrıca denge, fren, trafik akışı motorun üstünde kesinlikle farklı olacağını düşündüğüm için scooterla başlamak akıllıca mı olur diye düşünmüştüm.

  6. #26

    Üyelik
    10 Mart 2013
    slm bende sym orbit 125s var scooter çok memnunum çok güzel motor kalkış yol tutuş mükemmel bu motoru araştırıp almanı öneririm hem fiyatı uygun hen de kaliteli taiwan da üretiliyor

  7. #27

    Üyelik
    19 Mayıs 2013
    selam. foruma yeni katıldım. motosiklet alıcam bu yaz. arkadaşların scooterlerini kullandım. suzuki inazuma'yı zaptedebilir miyim sizce yardımcı olursanız sevinirim

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Transalp
    10 senelik araba tecrübesi olan biri vitesli motoru kullanmakta hiç zorlanmaz.Alışmak 1 haftayı geçmez.Ancak motorda yeni olduğunuz için ilk motorun hafif ve kullanımı kolay olması gerekli.Benim size tavsiyem scooterları es geçin ve direk vitesliyle başlayın.Vitesli motor olarak da cbf150 tavsiye ederim.Rahatlık , konfor 10 numara.Her yola gelir.Asfalt yol toprak yol her yolda konforludur.Fazla ağır bir motor olmadığından başlangıç için en ideal motorlardan biridir.Motor koruma demiri takarsanız motoru istediğiniz kadar düşürebilirisiniz.Hiç bişey olmaz.Ama kendisi kolay devrilmeyecek çok dengeli bir motordur.İkinci el cbf150 alıp yolların tadını çıkarın.Tipine falan takılmayın.İlk aldığımda ben de tip olarak beğenmemiştim.Çok itici gelmişti.Ama zamanla acayip yakışıklı gelmeye başladı.Aşık oldunacak nadir motorlardan biridir.

  9. #29

    Üyelik
    19 Mayıs 2013
    İnazuma ağırdır ve başlangıç motoru olarak elenmesi gerek diyorsunuz yani

  10. #30
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bence bu boy bu kilo ya ne pcx olur ne tvs
    ucuz yollu bi vitesli motor alın kullanmayı onda öğrenin 1 yıl veya belli bi km yaptıktan sonra da boyunuza uyacak bi enduro alın mesela
    v storm
    taransalp

  11. #31

    Üyelik
    19 Mayıs 2013
    Çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz ve zaman ayırıp birşeyler yazdığınız için

  12. #32
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Konuyu sonuna kadar okudum anladığıma göre sizin istediğiniz hem kolay kullanılsın (scoter) hemde atik ve çevik olsun hızlanırken devir aralıklarını ben beliryeyim ama debriyajla uğraşmak gözünüzde büyüyor (vitesli motosiklet) Bence bu iki istediğin ortak buluşma noktası cub tipi motosiklet kullanımı kolaydır (scotera yakındır) viteslidir devir aralıklarını kendiniz belirleyebilirsiniz üstelik bunu yapabilmek için debriyaj kullanmak zorunda değilsiniz (debriyajsızdır aynen triptronik otomobiller gibi)
    Eğer çin malı takıntınız yoksa Mondial 100 ukh gibi bi motosiklet sizin için ideal olacaktır sıfır alsanız bile kullanıp gereken tecrübeyi edindikten sonra maksimum 500 TL zararla satabilirsiniz

    Yok eğer çin malı olmasın iyi bir şey olsun derseniz Honda İnnova tarzı bi modelde bakabilirsiniz (sizi üzmeyecektir) fakat satarken edeceğiniz zarar biraz daha fazla olur sadece

    Apachenin yeşil ve 2013 modelleride müthiş ayrıca




    Gri olanda fena değil hani




  13. #33

    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Şuanda Yok.
    Merak ettiğ*im bir konudur teşekkürler bilgiler için

  14. #34
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    Hocam öncelikle size tavsiyem scooter la başlamanızdır ve önerebileceğim model honda ps 150i'dir. 2008 de dylandan sonra üretilen modeldir enjeksiyonlu ve oldukça ekonomik bir motosiklettir. Dylan ın artık sıfırı üretilmediğinden pek tavsiye etmiyorum, modası geçti denilebilir. Ps 150i ilk aşamada sizi tatmin edecektir.

  15. #35
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Şu an için scooter alacaksam;
    PCX ha yok vitesli motor almaya kadar verirsem de TVS Apache 2013 ya da Honda CBF150 alacağım.
    En az 1 sene maksimum 2 sene satıp chopper/cruiser tarzına geçeceğim 1 ay daha sürem var. Bende kararsızım.

  16. #36

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Şahsen scooter ile başlayıp vitesliye geçmiş biri olarak: Vitesli eziyet be kardeşim, keyif için alınacaksa tek alternatif scooter. Ha kuryesindir,adrenalin tutkunusundur o ayrı. Yakın bir zamanda tekrar bir maxiscooter almaya niyetliyim.

  17. #37
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen scooter ile başlayıp vitesliye geçmiş biri olarak: Vitesli eziyet be kardeşim, keyif için alınacaksa tek alternatif scooter. Ha kuryesindir,adrenalin tutkunusundur o ayrı. Yakın bir zamanda tekrar bir maxiscooter almaya niyetliyim.
    Ne kuryeyim ne de andrenalin tutkunu rüzgarı hissetmek istiyorum ama büyük motor sürmek istediğim için zamanla vitesli öğrenmek şart.

  18. #38

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Tek derdiniz trafik olsaydı scooter derdim ama ileride almak istediğiniz motorlar da var, size ilk olarak TVS Apache 2013 görünüyor. 10 yıllık araba kullanıcısıysanız zaten vitesli motosiklete hemen alışırsınız bir zorluğu da yok kaldı ki. Bahsettiğiniz yerden eğitim kesin alın çok faydalı olur. motosiklet tutkunuz keyifli geçsin

  19. #39
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    scooter da karar verirseniz PCX zayıf kalabilir PS150 daha iyi bir seçim olur 16 hp gibi bir gücü var aprilia scarabeo 200 de olur 19 hp cüssenizede uygun. Aprilia forumda sayılanların hepsinden daha iri bir makinadır. vitesli konusunda zaten seçim ler doğru.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)