Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Varadero XL1000 Test

    REKLAM ALANI
  1. #1
    CONSTANTİNE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    Öncelikle iki tekerin üzerinde başka bir dünyaya yelken açan bütün motorcu kardeşlerime ve abilerime selamlar: (yaşıtlarımada)

    Bugun honda varadero xl1000 nin bütün açılarıyla özetlicem yaklaşık 1 aydır test ediyorum...

    Bu büyük enduro toring sınıfındaki yırtıcıyı akranlarıylada kıyasladık

    BMW 1200 gs
    SUZUKİ dl1000
    KTM 990
    VB....

    VE VARADEROYA BAŞLAYALIM

    1.YAKIT
    Öncelikle yakıttan başlamak istedim. Varadero yakıt konusunda sevenlerine istikrarluı bir grafik çizmiyor ne yazıkkı
    IF uzun bir yola gidiyosun ve 6. viteste 4000 devirlerde seyahet edersen buda yaklaşık 120km hıza tekabül ediyor yaklaşık 5 lt ye kadar iniyor.
    uzun yolda hard gitmekte 6lt 6.5lt gibi gene ekonomik üzmeyen bir standart
    şehir içi normal bir kullanımda ise 7.5-8.5lt gibi degerlerde geziyor.
    şehiriçi hard bir kullanımda baba 10lt ye kadar çıkıyor.

    Dediğim gibi degerler cok değişken.

    2.AMARTİSÖR VE ARAZİ
    Varaderonun yay sistemi asfalt için köy yolları için mükkemel dizayn edilmiş. Üzerine bindinizde ve yol kat ettinizde toprakta olsa rahatlığın farkındasınız heybetli duruşunu bu tür yollarda sergiliyor. Tümseklerde çok yavaşlamak zorunda kalmamak güzel benim açımdan. Ancak gel gelelim bu araçlarla hard enduro yapabilirim diyen arkadaşlara. Motorun yay sistemi kaldırsada malesef bizim kas sistemimiz 260 kg lık bir canavarı kaldırmaya yetmez öle şartları zor bir arazide başarı beklenmemeli bu motordan çünkü honda kullanıcısına ağırlığı sebebiyle öle bi imkan sunmamış ama başka imkanlar sunmuş gelicez :D

    3.YOL TUTUŞ VE ASFALT
    Otobanda test ederken bu kadar yuksek makinanın ruzgardan savrulucanı düşünmüştum ancak öle degilmiş. Mühendis oturmuş yapmış demekki Yolu çok güzel kavrıyo müthiş bir ayro dinamik ok gibi tabriyle gidiyor. yuksek hızda sollamalarda o arazide sana köstek olan agırlık burda işine yarıyor. Güven duygusunu hissettiriyor.
    160-180 km dahi sallama yapmıyor. tek sorun önündeki camdan kask rüzgar yiyor hissettiren bir rahatsızlık onun yükselmesi gerek mühendis onu düşünememiş. Ve çok rüzgarlı bir havada motor etkılenmesede sürücüyürüzgar rahatsız edebiliyor.

    4.KIVRAKLIK VE FREN SİSTEMİ
    Koca cüsseli heybetli abimiz bana ilk görüşte dönmez gibi gözüküyordu ama megersem kıvraklık onun en büyük özzelliğiymiş. Canavar sıkışık bir istanbul trafinde cok akıcı değil onun için umutlanmayım gidonu ve kalıbı geniş ilerlemek tecrube ve fiziksel güç gerektirio rahat degil helede yolcunuz varsa eyvah.. Ancak boş yolda viraşlarda dar yollarda neredeyse bir racing kadar kıvrak müthiş bir dönüş manevra kabiliyeti var.
    Fren sistemi zaten bilindiği üzere rakiblerinin arasında en iyisi yada oralarda. Belki bir gs de girebilir listeye o da çok iyi bu konuda. Honda bu motorda ABS kullanmış (2004-....) ve üç kaliber önde ve arkada.. öne yada arkaya bastınızda dengeli olarak iki tarafada baskı yapıyor ve sürücü hatalarını nereyse ortadan kaybediyor viraj içinde dahi frenleme olanağı sunuyor. Eger örnek vermek gerekirse eskiler rıdvan dilmenin nasıl bir anda durdunu bilir işte öle duruyor :D

    5.SAĞLAMLIK VE YEDEK PARÇA
    İşte burada honda rakiplerinden iki adım önde yedek parçasını tüm yetkili bakkallardan ve çakkallardan bulabilirsiniz ve de pahalıda olsa el yakmıyor.
    Sağlamlık konusunu şöle özetlet
    yim africa twini yapan adam geliştirip yapmış. Bu motorlar için bir rivayete göre motorları daha 60.000 de yeni yeni rahatlamaya başlıoyor iyi bir kullanımda 400.000 km gidiyor. maşallah.

    6.PERFORMANS
    MÜTHİŞ.. Çocukken kuşu vurmak için sapandan çıkan bir taş gibi, aborjinlerin yayından fırlayan bir ok gibi, kurtuluş savaşında namludan patlayan bir kurşun gibi. Bir enduro ya göre fazlası. Ancak burada Suzuki dl1000 gerisinde kalmış o dahada hızlı. Ancak 6 ileri vites ve her vitesteki güç kullanıcıyı doyuruyor torku hissettiriyor.

    HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLEĞİMLE
    fz6_fazer, FatihC, fatih545 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    GAZZZZZZ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    İyiymiş,,,, kötü bir özelliği yok mu bu motorun ??

  3. #3
    CONSTANTİNE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    Yakında internette fazla bilgisi bulunmayan KAWASAKİ VN1500 ü yazıcam.. EĞER TESTEDİLMESİNİ BEKLEYEN MOTORLAR VARSA ENDURO CHOPPER SINIFINDA MERAK ETTİNİZ YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞICAM

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyiymiş,,,, kötü bir özelliği yok mu bu motorun ??
    Bizim testimizde kötü özellikleri
    1. Sehir içi yakıt sarfiyatı
    2. Arazi sartlarında etkili olmayışı
    3. Sehir içi trafikte agar yolculu ise çile :D
    onun dışında güzel planlanmış super bir motor
    GAZZZZZZ

  4. #4
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    Hacım varadero ile başlayalım dedin bende arkadan bmw suzuki ktm falan gelcek sandım ama kısmet değilmiş....

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    şehir içi 10 lt dedi yala cupcılar 10 litreyle dünya turu yapar
    güzel paylaşım

  6. #6
    CONSTANTİNE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    Alıntı fromghetto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacım varadero ile başlayalım dedin bende arkadan bmw suzuki ktm falan gelcek sandım ama kısmet değilmiş....
    İnş onlarıda paylaşıcam test etme imkanları bulduklarımız vardı aralarında hacım :D
    fromghetto bunu beğendi.
    GAZZZZZZ

  7. #7
    CONSTANTİNE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şehir içi 10 lt dedi yala cupcılar 10 litreyle dünya turu yapar
    güzel paylaşım
    cup 10 lt ile kaç yılda yaparlar acaba
    GAZZZZZZ

  8. #8
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Ben o 10 lt ile şehirlerarası gezi yapıyorum. 400 km yol gidiyorum. Cup 800-1000 gider herhalde
    Paylaşım için teşekkürler. Motorunuzda hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.

  9. #9
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    10 lt./100 km. tüketimi eski karbüratörlü modellerden kalma bir şehir efsanesi olmuş sanki yada gücüne aldanıp yanlış kullanıma da bağlı olabilir.
    ben tempolu kullanımda bile 8 lt/100 km. yi geçemedim. normal şartlarda iki kişi 5,5 - 6,5 lt/100 km. arasında gidip geliyorum.
    aynı değerlerde harcama yapan scooterler varken bence oldukça makul bir tüketim.

    cup ile kıyaslamak acımasızca olmuş,
    10 cup hacmine, 7 cup gücüne ve 4 cup ağırlığına sahip bir motordan bahsediyoruz
    rahmi34 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)