Öncelikle iki tekerin üzerinde başka bir dünyaya yelken açan bütün motorcu kardeşlerime ve abilerime selamlar: (yaşıtlarımada)
Bugun honda varadero xl1000 nin bütün açılarıyla özetlicem yaklaşık 1 aydır test ediyorum...
Bu büyük enduro toring sınıfındaki yırtıcıyı akranlarıylada kıyasladık
BMW 1200 gs
SUZUKİ dl1000
KTM 990
VB....
VE VARADEROYA BAŞLAYALIM
1.YAKIT
Öncelikle yakıttan başlamak istedim. Varadero yakıt konusunda sevenlerine istikrarluı bir grafik çizmiyor ne yazıkkı
IF uzun bir yola gidiyosun ve 6. viteste 4000 devirlerde seyahet edersen buda yaklaşık 120km hıza tekabül ediyor yaklaşık 5 lt ye kadar iniyor.
uzun yolda hard gitmekte 6lt 6.5lt gibi gene ekonomik üzmeyen bir standart
şehir içi normal bir kullanımda ise 7.5-8.5lt gibi degerlerde geziyor.
şehiriçi hard bir kullanımda baba 10lt ye kadar çıkıyor.
Dediğim gibi degerler cok değişken.
2.AMARTİSÖR VE ARAZİ
Varaderonun yay sistemi asfalt için köy yolları için mükkemel dizayn edilmiş. Üzerine bindinizde ve yol kat ettinizde toprakta olsa rahatlığın farkındasınız heybetli duruşunu bu tür yollarda sergiliyor. Tümseklerde çok yavaşlamak zorunda kalmamak güzel benim açımdan. Ancak gel gelelim bu araçlarla hard enduro yapabilirim diyen arkadaşlara. Motorun yay sistemi kaldırsada malesef bizim kas sistemimiz 260 kg lık bir canavarı kaldırmaya yetmez öle şartları zor bir arazide başarı beklenmemeli bu motordan çünkü honda kullanıcısına ağırlığı sebebiyle öle bi imkan sunmamış ama başka imkanlar sunmuş gelicez :D
3.YOL TUTUŞ VE ASFALT
Otobanda test ederken bu kadar yuksek makinanın ruzgardan savrulucanı düşünmüştum ancak öle degilmiş. Mühendis oturmuş yapmış demekki Yolu çok güzel kavrıyo müthiş bir ayro dinamik ok gibi tabriyle gidiyor. yuksek hızda sollamalarda o arazide sana köstek olan agırlık burda işine yarıyor. Güven duygusunu hissettiriyor.
160-180 km dahi sallama yapmıyor. tek sorun önündeki camdan kask rüzgar yiyor hissettiren bir rahatsızlık onun yükselmesi gerek mühendis onu düşünememiş. Ve çok rüzgarlı bir havada motor etkılenmesede sürücüyürüzgar rahatsız edebiliyor.
4.KIVRAKLIK VE FREN SİSTEMİ
Koca cüsseli heybetli abimiz bana ilk görüşte dönmez gibi gözüküyordu ama megersem kıvraklık onun en büyük özzelliğiymiş. Canavar sıkışık bir istanbul trafinde cok akıcı değil onun için umutlanmayım gidonu ve kalıbı geniş ilerlemek tecrube ve fiziksel güç gerektirio rahat degil helede yolcunuz varsa eyvah.. Ancak boş yolda viraşlarda dar yollarda neredeyse bir racing kadar kıvrak müthiş bir dönüş manevra kabiliyeti var.
Fren sistemi zaten bilindiği üzere rakiblerinin arasında en iyisi yada oralarda. Belki bir gs de girebilir listeye o da çok iyi bu konuda. Honda bu motorda ABS kullanmış (2004-....) ve üç kaliber önde ve arkada.. öne yada arkaya bastınızda dengeli olarak iki tarafada baskı yapıyor ve sürücü hatalarını nereyse ortadan kaybediyor viraj içinde dahi frenleme olanağı sunuyor. Eger örnek vermek gerekirse eskiler rıdvan dilmenin nasıl bir anda durdunu bilir işte öle duruyor :D
5.SAĞLAMLIK VE YEDEK PARÇA
İşte burada honda rakiplerinden iki adım önde yedek parçasını tüm yetkili bakkallardan ve çakkallardan bulabilirsiniz ve de pahalıda olsa el yakmıyor.
Sağlamlık konusunu şöle özetlet
yim africa twini yapan adam geliştirip yapmış. Bu motorlar için bir rivayete göre motorları daha 60.000 de yeni yeni rahatlamaya başlıoyor iyi bir kullanımda 400.000 km gidiyor. maşallah.
6.PERFORMANS
MÜTHİŞ.. Çocukken kuşu vurmak için sapandan çıkan bir taş gibi, aborjinlerin yayından fırlayan bir ok gibi, kurtuluş savaşında namludan patlayan bir kurşun gibi. Bir enduro ya göre fazlası. Ancak burada Suzuki dl1000 gerisinde kalmış o dahada hızlı. Ancak 6 ileri vites ve her vitesteki güç kullanıcıyı doyuruyor torku hissettiriyor.
HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLEĞİMLE