Sıcak havada yol tutuş sorunu
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, Kasım ayında michelin pilot lastik almıştım.Aldığım andan itibaren çok memnun kaldım.Gayet iyi tutuyordu yolu.Fakat havaların ısınması ile birlikte sıcak asfaltta tutunma problemi yaşıyorum.Epey fark var.Bunun sebebi nedir ? Nasıl çözeriz ?
''Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.'' #99 JL
Reklamlar
-
yol ısındığında tutuşunun artması gerekmez mi sağlıklı bir lastikte? 7-8 ay olmuş alalı.. aldığında sıfırdı sanırım. birde kaç km 'dir biniyorsun?
-
Lastik için ısınınca daha iyi yol tutar. Bazı asfalt için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, zift gibi oluyor bazı asfalt sıcağı görünce. O yolda arabalar bile duramıyor.
-
tabii sıfırdı.Lastik daha yeni çok kullanmadım 500 km olmuştur.Acaba asfalt kalitesinin düşük olmasından aslfaltın yapısından dolayı mı oluyor anlayamadım
-
michelinde karakteristik özellik olmuş sanırım bende city grip kullanıyorum ısınınca yol tutmuyor ama yagmurda sogukta harika .. bunun için normalde bastığım havanın biraz fazlasını basıyorum tutunma sorunu çözülüyor
-
hımm söylediğiniz iyi oldu bende deneyim bakayım belki bir faydası olur
-
Sevgili Can,
Lastik havalarında sorun olabilir. Lastikler soğukken ölçüm yap ,el kitabındaki yazan değerler ile karşılaştır. Bunun dışında bir sıkıntı da amortisör yağlarında olabilir. Eğer motorun 2 yaşından yaşlı ise amortisör yağlarını değiştirmeni öneririm.
Sevgilerimle
-
Lastik çok yumuşak, yaz kullanımı için elverişli değil. Pirelli sport demon bu yüzden daha pahalı. Çok ısından yumuşak hamurlu lastik yolu soğuk lastikten daha kötü tutar.
Gran Tourismo oynamış insanlar bilir, sıcak havada soft lastikle çıkılmaz.
Kış için çok elverişli bir lastiğiniz var ama.
Bidahakine pirelli sport demon almanızı tavsiye ederim. Yazın da kışında aynı şekilde tutuyor.
Biraz daha basınçlı kullanmak alstiğinin daha zor soğumasına yardımcı olabilir. Bi denemelisin.
-
biz yol tutsun diye lastik ısıtıyoruz millet yarışlarda padok battaniyesi kullanıyo, michelin saçmalamış heralde biraz... ısınınca tutuşu kaybolan lastik mi olur :S var mı başka aynı dertten muzdarip olan ?
-
Önerileriniz için sağolun arkadaşlar. Evet dediğin gibi özellikle soğuk yağmurlu havalarda fazlasıyla iyi.Neyse artık bi daha ki sefere
-
sedici adlı üyeden alıntı
biz yol tutsun diye lastik ısıtıyoruz millet yarışlarda padok battaniyesi kullanıyo, michelin saçmalamış heralde biraz... ısınınca tutuşu kaybolan lastik mi olur :S var mı başka aynı dertten muzdarip olan ?
Pistteki lastik ısıtıcılar sadece belli bir dereceye kadar ısıtır. Lastik ısıtıcları elinle tutabilirsin. Çok sıcak değildirler. Ayrıca pistte 3. turdan sonra lastik ısıları çok arttığında yol tutuşları düşer.
Michelin pilot sport tam türkiye yollarına göre aslında ama, biraz fazla yumuşak gerçekten.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
lastik ısınınca daha iyi yol tutar bunu hepimiz biliyoruz fakat temas ettiğin yüzeyin aşırı ısınması yol tutuşunu etkiliyor olabilir.Asfalt ile alakası olduğunu düşünüyorum daha çok çünkü daha yeni asfalt çalışması yapıldı bu kış ve yeni asfalt da sorun yaşamıyorum.Ama eski asfalt çok kayıyor.Yani gözlemlerim bu
-
continental lastik kullanıyodum sert hamurlu (cb 1100 de kullanıyodum) ısınana kadar ızdırap çekiyordum ama ısındıktan sonra harika .. şimdi racing makina aldıgımda lastik ihtiyacıma göre continentali tercih edicem
-
sedici adlı üyeden alıntı
biz yol tutsun diye lastik ısıtıyoruz millet yarışlarda padok battaniyesi kullanıyo, michelin saçmalamış heralde biraz... ısınınca tutuşu kaybolan lastik mi olur :S var mı başka aynı dertten muzdarip olan ?
Beeen
Ay çok heyecanlandımKışın hiç sorun yaşamadım yağmur çamur kar buz.Mantığa göre hava basıncını yükseltmek daha fazla kaydırmaz mı acaba.Gerçi geçen hafta sorun yaşamadım uzun yolda.virajlara çok rahat daldım.Ama şehir içinde sıkıntı var ne kadar ısıtsam da lastikleri.
-
Bence asfalt problem arkadaşlar.Cidden yeni asfalt gayet iyi tutuyor.Eski kalitesiz asfalt fena.Fenerbahçenin orda her zaman çok güzel girdiğim virajdan bugün çıkamıyordum az kaldı.Kıç bi anda kendini bıraktı
-
Bende Unilli var -5 derecede de 30 derecede de mükemmel yol tutuyor hem de michelin'in yarı parası.
-
turkish39 adlı üyeden alıntı
Beeen
Ay çok heyecanlandım
Kışın hiç sorun yaşamadım yağmur çamur kar buz.Mantığa göre hava basıncını yükseltmek daha fazla kaydırmaz mı acaba.Gerçi geçen hafta sorun yaşamadım uzun yolda.virajlara çok rahat daldım.Ama şehir içinde sıkıntı var ne kadar ısıtsam da lastikleri.
hava basıncını yükseltme konusu havayı iki katına çıkartın anlamında anlaşılmasın .. ön 32 arka 33 diyor standart ölçüler ben 35 37 kullanıyorum şuan ...
bu tutunma konusu herkişinin kendi becerisi ilede alakalı olduğunuda düşünüyorum .. ama şuna inanın ki gerçekten asvalt kalitesi çok düşük ve heryerde inşaat toz toprak yollar çok kirli siz siz olun herzaman girdiğiniz viraja herzaman aynı girmeyin
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
Yol ısısı ıle lastık ısısı arasındakı fark lastıgın daha sıcak olması yonunde ne kadar artarsa tutus okadar ıyı olur .
Asfalt okadar ısınıyorkı lastık ısısı o sıcaklıgın uzerıne cıkamıyor . Soguk lastık etkısı yapıyor . Lastık ısınsa bıle asfalta gore daha soguk kalıyor . Ayrıca asfaltın cınsıde boyle zamanlarda olaya ayrı bır renk katıyor .
Tabı ısınıp hamura donen lastıgın yanal baskı altında yuvarlanma egılımıne daha fazla gırmesıde ayrı mesele .
Usenmıeden bıde ornek verım barı .
Asfalt 10 derece ıken 20 dereceye cıkan lastık sıcaktır . Ama hava 30 derece olunca asfalt 50-70 derecelere kadar cıkar ve bu durumda 40 dereceye cıkan lastık hala soguktur .
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
Ama pstlerde nasıl oluyor dersenız orası ayrı bı mecraa .
Asfalt ozel , lastık ozel , ozel lastık ısıtıcısı , pılot ozel .
Benım 20 turda cıkaramayacagım sıcaklıga yarım turda cıkarıyorlar
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
bu lastikleri yapanlar kış lastiği yaz lastiği diye ikiye ayırmış.hamur farklı sertlik dereceleri vs....... tabiki motorundada sorun yok ise.
-
Büyük ihtimal yoldan kaynaklanıyor.
soğuk asvalt uzun süre sıcağı yediği zaman o çakıllar kaybolup dümdüz oluyor, soğuk havalarda sorun yaratmıyor ama sıcak havada eriyince ıslak yoldan daha kötü.
Özellikle sıcak günlerde parlak ve düz asvaltta çok dikkatli olmak gerek
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)