Motosiklet aksesuar ve parçalarında fiyatlar uçuk vaziyette. . tamamen pazarlama stratejisi.
Motosiklet aksesuar ve parçalarında fiyatlar uçuk vaziyette. . tamamen pazarlama stratejisi.
Avrupadaki ürün bizde neden çok pahalı . başlığın konusu bu.
Bizde ortalama % 117 den başlayan gümrük oranları var.Hatta bir ithal ikamesi uygulması varki evlere şenlik. Türkiyedeki üreticiyi koruyabilmek için yurtdışından getirilen aynı ürüne uygulanması düşünülmüş.Ancak zamanlaa her ürüne yaygınlaştırılmış.
Şöyle düşünelim. Toptan bir motorsiklet ürünü getirip satmayı düşünüyoruz.
Getirdik ürünü X liraya , devlet gümrük , harç ve sair diğer vergilerle anında 2.5 X ' e çıkarttı maliyeti.Ülke genel dağıtıcısına verdik. Ülke genel dağıtıcısı, bölge genel dağıtıcısına kar+ Kdv uygulayarak verdi , Bölge il genel dağıtıcıları , O bölgenin toptancılarına , O toptancılarda , perakendecilere , perakendicilerde son kullanıcıya derken arada bir sürü kar ve + her kar ilavesinde büyüyen değişik oranlı Kdv = Son kullanıcı satış fiyatı.
Son kullanıcıya ulaşmadan önceki en son satıcı genelde en çok kar marjını koyan kurumdur.Çünkü son kullanıcıyı çekebilecek işlek bir mekan kurması gerektiği gibi , ürünün raf maliyetinide karşılamak durumundadır. Satılmadan rafta yer işgal eden bir ürün her ay maliyeti arttırır. Ürün ne kadar nadir satılıyorsa stoklama maliyetinden dolayı , kar marjı ve son kullanıcıya maliyeti , bundan dolayı o kadar yüksek olur. Yüksek vergiler ve arada çok aracı olunca bu sonuç kaçınılmaz.
Bu yüzden ebayda gördüklerinize ve Türkiyedeki satış fiyatlarına fazla şasırmamak lazım.
Not: 150 euronun üzerindeki her ürün gümrük beyanına ve vergisine tabiidir. ( bayramlarda akrabalar birbirine hediye gönderebilsin diye bu oran 300 euroya çıkar) Mevzuaatlar o kadar saçma ve hantaldır ki eğer ithalatı izne bağlı olan bir ürün getirtiyorsanız , bu izni verecek kurumları ve bunların uygulamalarını görünce , olan mevcut saçı başıda yolar , yarı deli bir hale gelebilirsiniz.
Örnek olsun diye en basitinden dürbün ve teleskop ithalatında ne türlü izinler gerekirmiş, vakti olan ve gülmek isteyen aşadaki linke tıklayabilir. yani veririm bedelini gider alırım gümrükten , parası neyse veririz olayı yok. İzne tabi bir ürünü , Gerekli izinleri almakdan bir toplu iğne bile getiremezsiniz.
http://turkastro.ussakli.net/wordpre...=14&more=1&c=1
Fiyatlar konusunda ilk tekmeyi devlet çakıyor vatandaşa, orası kesin...
Yalnız ben de şunu anlamıyorum; bir orta ayak alacaksın diyelim. xxx125x modeli için orta ayak 30 lira, xx600xx modeli için orta ayak 300 papel. Bu ney lan?!..
Aslında İstanbul Feneryolu'ndakiler de burnundan kıl aldırmıyor... Rica, minnet alışveriş yapıyoruz...
Türkiye'de de böyle merkezler hep pahalı oluyor. Gemlik de turiste zeytin pahalı, Şişhane'de Avize, Feneryolu'nda Motosiklet aksesuar... örneğin yani...
Piyasaya yeni girenler de aynı marjlarla... yani düşük marj ile sürümden kazanayım diyen pek yok gibi... herhalde... sürüm yok o kadar fazla...
Almanya da bir tek Louis in sattığı Türkiye de tüm pazar herhalde...
Piyasa falan hikaye bu bildiğin yavşaklık. maliyeti 10 lira olan şeyi 300 liraya satmak Y A V Ş A K lıktır.
Arkadaşımdan aldığım cbf 250 ön fren balatasına 120 tl istedi honda..
aynı balata cbf 150 de de var..sanırım 60-70tl filandır..
cb125 te de var..o zaman fiyatı 30-40 düşer.
pcx te de aynısı var..fiyat 100 civarı tahminim...
bunlar kesinlikle birebir aynı balatalar...
mct 250 de de aynı balata var..ve emaneten bende olan cbf 250 de de mct 250 nin balatasını taktım..7.5 tl...10tl bile değil yani...
farklı markayı geçtim..
aynı markanın farklı modellerinde kullanılan aynı ürüne istenen farklı fiyatlar ne demek oluyor???
şimdi üretim bant arz talep mevzusu kalmadı ortada...kaktırabildiğine oldu...
http://www.motosikletim.com.tr/urun/hepcobecker-junior-55-arka-canta.aspx
hele buna ne demeli bu fiyata motorsiklet yapanlarvar ustune kar koyup okadar adam var memlekette yerli bir ureticimiz olsa belki sitesinden felan satsa bukadar fiyatlar ucmaz.. piyasaya denge gelir satıcıda vicdansız.. sistemde..
o sele ped i ni ben koltukçu arkadaşa yaptırdım hemde beleşş
sele pede baktım ebayda 70 dolarlar civarı geçen aklıma takıldı bi araştırayım dedim adı aklıma gelmemişti
ben bu işi yurt dışından getirterek çözdüm.bile bile uçuk ara farklar ödeyemem arkadaş aynı ürün 215 lira türkiyede
ebayda 36 dolar daha ne diyeyim ben...
Yerli üretim dedinizde aklıma aldığım bir duyum geldi. Çin malı diyoruz ve küçümsüyoruz bir çok yerde! Büyük firmaların Çin'de fabrikalar kurup oradan üretim yapmalarının sebebini sadece ama sadece işçilik masraflarının daha az olduğuna bağlamamak gerekir diye düşünüyorum! Bir çok afrika ülkesinde bence Çinden daha ucuz işçi bulabilirlerdi! Bunda benim fikrimce en büyük etken "ham maddenin ülkeye giriş olanakları". Yani duyduğuma göre Çin hammadde girişlerine vergi veya benzeri bindirmeler yapmıyor! Yani ben ülkeye demir sokacakken işlenmemiş demiri vergisiz sokuyor işliyor, şekillendiriyor ve satıyorum. Satışta ise vergi biniyor ancak bu strateji ülkedeki işsiz sayısına (bu özellikten ötürü büyük markaların orada fabrika kurması sonucu,[birde bir kaç yıl önce yapılan bir istatistik çalışmasında Çinde her yıl ortalama 10 milyon insan ekonomik anlamda sınıf atlıyor]) etki ediyor! Ancak bizim ülkemizde bir üretim yapayım desen ve hammaddenin Türkiye'de bulunmadığını yada pahalı olduğunu düşünsen ve yurt dışından getirtmeye çalışsan ona bir vergi biniyor. Hadi üretimi yaptın ihracat yapacaksın yurt dışına satacaksın bir vergi de burada biniyor! Sonra benim ülkemde neden sanayi gelişmiyor oluyor! Ülkede var olan hammaddelerin işlenmesini gerçekleştirdiğimizde ancak maliyetten yırtıyoruz biraz! Bu sebeple ülkemizde de ağır sanayi çok gelişmemiş tekstil gibi sektörler zamanında da inanılmaz yol kat etmiş. Çünkü ipliğin hammeddesi ülkede bol miktarda yetişiyor ve bir çok ilde iplik fabrikaları var. Ülkede gelişmiş kumaş fabrikaları da var! Yani hem ülkemizin yer altı kaynaklarını kullanmayan ve yurt dışından getirmek için de bin bir türlü vergiyle karşılaşan, izinle karşılaşan bir stratejimiz olduğu sürece ben bu ülkede ağır sanayinin gelişeceğine pek inanmıyorum. Yeryüzünün en kaliteli krom yatakları ülkemizde ama madenleri yıllardır işletilmiyor! Bunun sebebi yer yer uluslararası faktörler yer yer de bizim biraz hazıra alışmamız olarak görüyorum! Bunları dediğim gibi yerli üretim diyen arkadaşlar için anlatıyorum. Yerli üretimi yapmak bir çok üründe dışardan getirmekten daha zor! Kaldı ki patent vs. gibi olaylara hiç girmiyorum bile!
Bütün Sosyal Medya Mecralarında DoganLokman işte... lokmandogan.com
Belki arz talep meselesi, belki piyasanın darlığı... Ancak bir gerçek var ki perakende olarak çinden 8 $'a müşteriye gönderilen bir eldiveni (bunu toptan alan tüccar çok daha ucuza alıyor), burnumuzun dibinde 55 TL den satmaya kalkınca adam,,, diyorsun ki "pazar biraz büyümüş çünkü görüyoruz ki fiyatlar düşmüş ama bizi enayi sanan bir grup hala mevcut". Ben de para mı Çin Yen'ine yatırıyorum buaralar, yalan yok. Sebep ortada...
#sürenadam
Sıkın dişinizi çinliler yakında piyasayı ele geçiricek
tabi önce ön yargıları kırmak , at gözluklerını çıkarmak lazım
herkes tutuğunu öpme peşinde malesef ben araba tamponlarından örnek vereyim orjinali 1500 tl civiarı bir tampon arkadaşım yan sanayi üretimi yapıyor plastik aynı tamponun maliyeti 30 tl(gerçek fiyattır kesinlikle sallama değil) ki parçacılar 700 civarına satıyorlar bursada varın düşünün karı
sen orj vespa yada aprilia tişörtü fercoda kaç para hiç baktınmı ali abi? (yazmaya utanıyorum)
ben fuardan aldım orjinal aprilia tişörtü 20tl ye
eskiden japon politikasıydı ürünü maliyetine ver parayı yedek parça ve servisten kazan taktiği. bu taktik öyle tutmuşki bütün firmalar bu taktiği uygular olmuş. geçen gün japon bir motosikletin tek arka sinyalin 260 TL olduğunu yazmıştı forumda arkadaşımız. bu parçanın giriş maliyeti nedirki gümrüğü ve diğer vergisi ne kadar olsun. tamamen distribütör vicdanına kalmış bir durum. bu bariz adam soymak. sonrada reklam yapıyorlar sitelerinde aman orjinalden şaşmayın. o paraya orjinal olmayan en az 10 tane sinyal takımı alırım, değiştirir değiştirir kullanırım. çoğu kullanıcı aman motorun bir yerine birşey olur deyip korkarak biniyor motosikletine. ss motosikletin varsa kazara düşüp karenajlarda hasar varsa gitti bir kucak para. karenajlarda altın madenide kullanılıyor anladığım kadarıyla. yoksa bu maliyetlere çıkması imkansız. oysa şu uçuk fiyatlardan vazgeçip en azından avrupa satış fiyatlarından satsalar en azından kimse yurt dışıyla uğraşmayacak hemde ülkemiz vergi geliri elde edecek. vergiler konusuna gelince her zaman söylerim ülkemizin başına ne geldiyse siyasetçiler yüzünden gelmiştir.
üretimle de ilgili birşey değil bence...palionun orjinal jant kapağının tanesi 60 TL...takımı 240 TL yani...yan sanayisinin takımı 30 TL...solma falanda yok 1 yıldır...arkadaşa aldık oradan biliyorum...
Bi malın başına motosiklet,bayan,çocuk sözcüğü ya da ecnebice bi sözcük gelirse o mal pahalıdır arkadaş.Gümrükmüş,serbest piyasaymış hikaye.Türkün kazıklamak için uydurduğu hurafedir onlar
Vakti zamanında VN800 üme bir gidon için aramadığım yer kalmamıştı. Senede 1 giriyormuş ülkeye falan filan. Herkes de tutturabildiği fiyata satıyor. Artık böyle sıkıntılarım kalmadı Çünkü kendim imal ediyorum. ApeHanger, çaylak, Kartal ve Drag tipi gidonları aynı kalitede hakettiği maliyette birçok şehre gönderiyorum.
Sağlıcakla.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)