Topbaşı bi açlışta yakalıycan Kartal Belediye Başkanına yapılanı yapacan ondan sonra dikkat edecekler muhtemelen...
Topbaşı bi açlışta yakalıycan Kartal Belediye Başkanına yapılanı yapacan ondan sonra dikkat edecekler muhtemelen...
Ülkemizin yollarımızın durumu tarzı belli, mümkün olduğunca basmayalım ki sudan falan etkilenmeyelim.
Bugün ankarada epey bi yağmur yağdı, motorla çıktım biraz gezdim, yolların ıslak olması pek bişey değiştirmiyo doğrusu. Şu acemi olup da ön freni sıkar sıkmaz düşenler nasıl beceriyor bilmiyorum ama 15 km hızla giderken freni sıkabildiğim kadar güçlü ve ani sıktım, ön lastiği anca kaydırabildim birazcık daha az freni sıksam bile kaymıyor. Lastiğin kayma eşiği normal frenlemedeki fren koluna uyguladığım gücün 10 katı falan olabilir. Lastiklerim de michelin, pirelli falan değil Unilli. Ön freni sıkıp motoru devirenler heralde motor yatıkken veya gidon sağa sola dönükken ani fren yapıyor.
Bizim burdada galerici beyefendi arabalarını yıkıyor sabunlu suyunuda caddeye boşaltıyor.(Ümraniye Alemdağ caddesi)
şakır şakır yağmur yağarken veya yerler ıslakken zaten kaymaz yere tutunur ama acemisen ıslak kuru farketmez ilk yağmur çiselediğinde kurudan ıslağa geçtiğinde viraj çıkışında motorla yatmışken ani gazlamada ani frenleme yaptığında böyle bi zeminde makinede hangi lastik olursa olsun kayar ancak altında bi odun varmışçasına sürüyorsan (hiç yatırmıyorsan virajlara) gayette yumuşak kullanıyorsan makineyi ancak o zaman kaymaz ve ayakta kalabilirsin
Mengü senin de dediğin gibi acemiler olarak düşüyoruz, kaldı ki fizik kanunlarına göre de düşük hızlarda ani ön fren çok kolay düşürür ama o da acemilikten. Herkes senin gibi 80'le mıcırda viraj alamıyor (motor yatıkken dediğine göre viraj dedim, düz yolda neden yatasın!). Konumuza dönecek olursak, özellikle Altunizade E5 katılım ve çıkışına dikkat edin arkadaşlar, 5 fıskiyenin 3 tanesi direk yola geliyordu, hala düzeltmedilerse. Ayrıca yine orada metro çalışmaları nedeniyle çıkan kamyonların tekerinden çıkan çamurlara azami dikkat. Gerçi yıkama havuzları var ama çok fazla kamyon geçişinde yol illa ki kirleniyor.
80'le mıcırdan geçmek şöyle oluyo dediğim gibi çok az bi mıcırdan geçtim. Verdiğim örnek ufacık bi mıcır beni düşürmüyosa ufacık bi su birinkintisi neden düşürsün demek içindi. Aslında o mıcıra girmezdim de tek tük arabanın geçtiği köy yolunda o gün tam o mıcırın olduğu yerde karşıdan araba geldi iyice sola kaçamadım kaçabildiğim kadarıyla da o kadarcık bi mıcırdan geçmiş oldum.
Mengü reyiz yağmurlu havalarda kaymaz..aksi düşünülemez... reyiz o..reyizler yağmur mıcır demez adeta akar yolda biz fani matorcular düşeriz şaka maka ama bende yağmurlu havalarda hızımdanpek ödün vermiyorum..ön frenajım minumuma düşer...ama kurudan ıslağa ani geçiş olursa sulama alanına daldınmı yani o zaman lastik ishale bağlar...şorolo olur sürüş...
http://youtu.be/qdA_PUF2xuE?t=2m54s
Islak ve çamurlu yolda nasıl gittiğime örnek 1 dakkasını izleyin yeter, burda motorumun lastikleri ön 2.25-17 arka 2.50-17. Fren tabiki yapmıyorum motosiklette motor freninde azami ölçüde faydalanırım. Bide burda bindiğim motorun ön fren kampana zaten fren kolunu sonuna kadar sıksan anca yavaşlatıyor motoru.
Mengüm bende senin gibi sert sürüş bağımlısıyım...mobildeyim videyo desteklemiyor telefon..evde bakarım...yanlış anlaşılmasın ama dikkatli süreceğim diye kız sürüş moduna geçemem...non stop yardırmaca olayım budur...bişey oldumu yatır motoru...işte motor yatırmayı bilmeyenin patlaması sağlam olur...ama bu sulama işi kamikaze gibi...dalıyon ıslak zemine..o an kilitsin...
valla benım motorum abs lı olmasına ragmen anı fren yapmaya korkuyorum ıslak zemınde bu arada goztepe e5 kavsaklarında aksam uzerlerı sulama oluyor dıkkat edelım arkadaslar.
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
yine birilerinin hatasini biz kapatmak zorundayiz. virajlara dikkatli girelim..
Tramvay yolu ıslaksa 4 teker için bile tehlikeli. Araç sollamak için sol şeride (rayların üstüne) çıktım. Sokak dönüşlerinin birinden bir araç ani çıkış yaptı freni kökledim, 6-7 metre kaydım nasıl oldu bilmiyorum çarpmadım, yol virajlı olduğu için lastikler raydan kurtulduktan sonra durabildim. Eğer yol düz olsaydı belki 10 metrede bile duramazdım.
Saygılar.
thb
bizi eskiler tanır, yeniler örnek alır, görenler anlatır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)