Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kaldırırken vitesi ayarlayamıyorum

    REKLAM ALANI
  1. #1
    DrFeelGood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    selam arkadaşlar başlıktanda anlaşılcağı gibi acemiyim ve bana öğretebilicek kimse yok etrafımda. hyosung rx 125 1999 model motor aldım kapının önünde öyle duruyor. birtürlü vitesi ayarlayıp kaldırmaıyorum..

    boşa alıyorum 1 e atlatırken hafif gaz veriiyorum stop ediyor :/ 2 ye atlatınca direk ediyor :/ birde acaba 1 yerine direk 2 ye atlatarak kalkış yapsam olur mu :/ bulundugum semtte biraz yokuş feci şekilde zorlanıyorum. engin deneyimlerinizle benii aydınlatın lütfen.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Nisan 2013
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Triumph Street Triple 675
    Sanzimana baktir. Dislinide

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    1. viteste kaldıramadığın motoru 2'de nasıl kaldıracaksın 1. vitese tak yarım gaz ver debriyajı hafif hafif bırak motor stop etmeden hareket edecektir. Böyle 5-10 kere deneme yap kalkış yapmak için ideal debriyaj-gaz kullanımını bulacaksın. Yokuşta kalkış yapmak biraz daha zordur ben acemi olmadığım halde motor çekmiyor stop edebiliyor mesela, öyle bi durumda motoru geri çevirip aşağı in aşağıdan hızlan gel. Yokuşta dururken geri manevra ile dönmek dikkat ister mesela direksiyon sağa dönük geri geri yokuş iniyorsan motoru sağ bacağının üzerine yatırıp dik yokuşta motoru devirmeden dönüş yapabilirsin. Motoru yola dik tutmaya çalışırsan bi noktada ayağın motoru tutamayabilir düşersin. Yokuşa doğru motoru yatırıp yokuştan güç alman lazım.
    DrFeelGood bunu beğendi.

  4. #4
    DEISIS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    KAHİRE
    Motosikleti
    XT 660 R
    Cevrenizden geçen bir vitesli motor sürücüsünü durdurn.

    Abi şunu bi sür deyin . Sonra nasıl yaptığını anlattırın.

    En temizi bu.
    HaydarBıçak ve ramizan83 bunu beğendiler.

  5. #5
    Rr6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cruiser
    istanbuldaysan sana seve seve yardım ederim ulaş bana

  6. #6
    DrFeelGood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    teşekkürler mengu, kaldırmaya ugraşırken yanlız üstüme dogru geliyor stop edince bide o zorluk var :/ hepinizden pozitif enerji bekliyorum çabucak ögreneyim. görünmez zihin ışınlarını akıtın gelsin. :(

  7. #7
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Bence önce elini gaza ve debriyajı bırakırken nerde motorun yüke bindiğine alıştır kendini bunları yavaş yawaş yap el alışkanlığı kazan. Ondan sonra özellikle debriyajı nerde bırakırken yüke bindiğini kavraya bilirsen gaz verme meselesinide ona göre ayarlaman daha kolay olur
    DrFeelGood ve MrMaydec bunu beğendiler.

  8. #8
    OGUZHANKY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VT 750 C Shadow
    motoru askıya al. Arka teker havadayken kavrama çalış.

  9. #9
    h2rx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    K.çekmece / IST
    Motosikleti
    Hyena 100 X / Spacy α
    Alıntı DrFeelGood adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hepinizden pozitif enerji bekliyorum çabucak ögreneyim. görünmez zihin ışınlarını akıtın gelsin. :(
    yolladım yarına sende olur.
    1)iki teker arasında yükselti farkı olmayan biyere çek motoru.
    2)çalıştır.
    3)gaz verip bırak. 3000-5000e kadar yükselsin devir( elin gaz tepkisini öğrensin).
    4)gaz vermeden debriyajı mikro milimetre hesabı bırak yavaş yavaş , aheste aheste(bu arada gaza hiç dokunma). motor hafiften 'abi bırak benide gideyim' dediği nokta olan kavrama noktasını ezberleyene kadar debriyajı 3-5 defa sık bırak.bunları yaparken motoru stop etmemeye çalış.
    5)debriyajı bırakırken kavrama noktasına gelmeden önce gazı çok hafif aç. kavrama noktasında ise biraz daha ver gazı. motor hareket ederken dengeni sağlayıp ayaklarını peglere koyduğun anda gazı istediğin kadar açıp herhangi bir araca bodoslama girebilirsin.
    6)yokuşta motoru kaldırmak ise yukarıdakilerine fren ve bir miktar fazla gaz eklenmesiyle oluşur. afiyet olsun.
    DrFeelGood ve MrMaydec bunu beğendiler.

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı OGUZHANKY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru askıya al. Arka teker havadayken kavrama çalış.
    Debriyajı sonuna kadar sıksanız bile arka teker döner vitese takınca. Kavramayı arka teker havada anlamak pek mümkün değil.

  11. #11
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Sakin ol, odaklan, cilala ve parlat.

  12. #12
    DrFeelGood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    130 kiloluk motoru 40-50 derece yokuşta nasıl düz yere çekeceğim ben, ön frenle lastik yakma pahasına deneyeceğim dediklerini yarın. 50 kere stop eder heralde yapana kadar :d


    Alıntı h2rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yolladım yarına sende olur.
    1)iki teker arasında yükselti farkı olmayan biyere çek motoru.
    2)çalıştır.
    3)gaz verip bırak. 3000-5000e kadar yükselsin devir( elin gaz tepkisini öğrensin).
    4)gaz vermeden debriyajı mikro milimetre hesabı bırak yavaş yavaş , aheste aheste(bu arada gaza hiç dokunma). motor hafiften 'abi bırak benide gideyim' dediği nokta olan kavrama noktasını ezberleyene kadar debriyajı 3-5 defa sık bırak.bunları yaparken motoru stop etmemeye çalış.
    5)debriyajı bırakırken kavrama noktasına gelmeden önce gazı çok hafif aç. kavrama noktasında ise biraz daha ver gazı. motor hareket ederken dengeni sağlayıp ayaklarını peglere koyduğun anda gazı istediğin kadar açıp herhangi bir araca bodoslama girebilirsin.
    6)yokuşta motoru kaldırmak ise yukarıdakilerine fren ve bir miktar fazla gaz eklenmesiyle oluşur. afiyet olsun.

  13. #13
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Geçen gün sahildeyken can sıkıntısından motosiklet nasıl sürülür diye bir video çekmiştik,tam senlik Sabredersen onu youtube a atayım izle belki faydası dokunur.

  14. #14

    Üyelik
    22 Nisan 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    HONDA CBF 1000 FA
    Alıntı h2rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yolladım yarına sende olur.
    1)iki teker arasında yükselti farkı olmayan biyere çek motoru.
    2)çalıştır.
    3)gaz verip bırak. 3000-5000e kadar yükselsin devir( elin gaz tepkisini öğrensin).
    4)gaz vermeden debriyajı mikro milimetre hesabı bırak yavaş yavaş , aheste aheste(bu arada gaza hiç dokunma). motor hafiften 'abi bırak benide gideyim' dediği nokta olan kavrama noktasını ezberleyene kadar debriyajı 3-5 defa sık bırak.bunları yaparken motoru stop etmemeye çalış.
    5)debriyajı bırakırken kavrama noktasına gelmeden önce gazı çok hafif aç. kavrama noktasında ise biraz daha ver gazı. motor hareket ederken dengeni sağlayıp ayaklarını peglere koyduğun anda gazı istediğin kadar açıp herhangi bir araca bodoslama girebilirsin.
    6)yokuşta motoru kaldırmak ise yukarıdakilerine fren ve bir miktar fazla gaz eklenmesiyle oluşur. afiyet olsun.
    Eline sağlık arkadaşım. Cok doğru ve degerli bilgiler.

  15. #15
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    alışırsın alışırsın bugün değil belki yarın alışırsın DrFeelGood
    debriyajı bırakırken aynı oranda gaza bas 1 2 öğrenirsin
    http://www.youtube.com/watch?v=YlaIUXobg9E

  16. #16
    jacks0n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMax250-TM-'20
    Bende senin gibi acemiydim dostum.. istanbul trafiğinde dur kalk-dur kalk yarım saatte çözdüm motoru.. senin trafiğe ihtiyacın var bence :D

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı jacks0n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende senin gibi acemiydim dostum.. istanbul trafiğinde dur kalk-dur kalk yarım saatte çözdüm motoru.. senin trafiğe ihtiyacın var bence :D
    Öncesinden manuel araba kullanmayı biliyodun ama heralde, vitesli araba süren motor da sürer, kamyonda minibüste otobüste sürer 5 dakkada öğrenip.

  18. #18
    jacks0n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMax250-TM-'20
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncesinden manuel araba kullanmayı biliyodun ama heralde, vitesli araba süren motor da sürer, kamyonda minibüste otobüste sürer 5 dakkada öğrenip.
    hiç tecrübem yok diyemem elbette ama ..(bence) zorlayıcı bir şart olunca öğrenme süresi kısalıyor. tabi soğukkanlı, panik yapmayacak bir yapınız varsa..

  19. #19
    DrFeelGood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    bendede araba ehliyeti var ama arabadan zor geliyor, honda titanda ögrenmştim sürmeyi o vibratör gibi makineydi ama bundan kolay kaldırıyordum. belkide yokuştan bu kadar zorlanıyorum bilemicem. çocuklar bi kaybolsun birazdan çıkıp tekrar deneyeceğim elin çocuğunu ezmeyeyim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)