motor ve motosiklet malzemesi satan satıcı profili!
-
arkadaşlar sadece benim başıma mı geliyor bilmiyorum, motor ve ilgili mazemelerini satan dükkanlardaki satıcıların 10 tanesinden 8'i konuşma özürlü oluyor.adama birşey soruyorsun doğru dürüst cevap vermiyor kendi kendine mırıldanır gibi konuşuyor duymak için kafamı uzatıyorum "ha?ne?" diye soruyorum, eleman yine aynı tonda devam ediyor.nedir bu işin sırrı anlamadım?!
kelimeleri ağzından kerpetenle alıyorum. ilgili malzeme hakında kendi bildiklerimi sayıp "şöylemi böylemi" diyerek onay yolu ie bilgi alıyorum!genelleme yapmak yanlış olur demiyecem ısrarla genelleme yapıcam.bu adamların ÇOĞU "alsanda olur almasanda beğenmediysen sittir git" havasında.milyarlarca lirayı önlerine dökmedikten , standtta duran 20 milyarlık motoru almadıktan sonra adam yerine koyan yok.eldiven, dizlik yada yağmurluk gibi onlar için önemsiz olsa gerek(aslında fiyatları 30 euro'dan başlıyor!) malzemeleri soruyorsanız boşuna ilgi beklemeyin.o sırada dükkanda kendi müşterisi varsa(bu tiplerde ne hikmetse göbekli 40 yaş üzeri fabrikatör tipli, elinde bi pürosu eksik, behiç pek karekterlerine benziyor) yada siz ordayken geldiyse, artık satıcı adeta "bir an önce sittir git" diye suratınıza bakıyor.
motosiklet kültürünün gelişmesinde negatif yönlerden biriside bu konudur diye düşünüyorum.henüz 16 yaşımdayken amerikadaki uçak firmalarına mektuplar yazar, posterler isterdim.dougles, boeing ve şimdi adını hatırlamadığım daha birkaç dünya devi uçak firmasından defalarca posta yolu ile posterler ve tanıtım broşürleri aldım(ücretsiz).gelen büyük zarfların üzerindeki posta ücreti bile 3$ üzeri oluyordu.zarflar özel hazırlanmış gönderilen resimler katlanmaması için köpük destekli oluyordu.dünyanın öbür ucundaki hiç tanımadıkları bir çocuk için, muhtemelen hiçbir zaman müşterileri olmam yada bu firmaya para kazandırmam da mümkün değilken, sırf bir kişinin daha gönlünü kazanmak adına bunu yapıyorlar.aynı yıllarda ankara'daki tai'ye de mektup yolladım.cevap verme zahmetine katlanmadılar.
biraz uzun oldu ama umarım maruzatımı anlatabilmişimdir.
Reklamlar
-
Ya ewet söylediklerinde haklısın.Adamların umrrunda değil yaw sanki ihtiyaçları yok......
Geçenlerde beldeyama ya mail çektiydim de okudular mı onu bile bilmiyom
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
-
Haklısın jawa. Bu sene başında Ankara'daki satıcılarda mont kask v.s. malzeme araştırmaya kalkıştım çoğunda kovulmuştan beter olmuştum.Bende herşeyi yiba çarşısından aldım.En azından müşteriye insanca davranıyorlar.
-
Bende sana tamamen katılıyorum jawa benimde canım çok sıkılmıştı bu işe mont filan alırken... hatta ben ordayken 40 yaşlarında göbekli biri geldi bana bi tane large bi tane small mont ver dedi. (dianese) 1000 euro ödedi çıktı. adam yerine konmak için böyle olmak lazım onlara göre....
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
Ne alacağını bilmek ve paran olsı yeterli sanırım...
-
.
Ne alacağını bilmek ve paran olsı yeterli sanırım
Sorun olan bu değil.Çeşitli seçenekler arasından seçim yapmaya veya ödeme koşullarında kendimize uygun şartlar oluşturmaya çalıştığınızdan insan muamelesi görmüyoruz. Onların beklediği, alışverişte bütün insiyatifi onlara bırakalım sonrada ne olduğunu bilmediğimiz veya aynı kalitede daha ekonomik seçenekler varken sırf markası yüzünden bir dünya paraya mal alalım.Heriflerde sigaralarını tüttürüp keyifle koltuklarına gömülsün.Maalesef parayı sokaktan bulmuyoruz.Çalışıp kazanıyoruz.
-
izmirde doğa motorlu araçlardan motoru aldım ama alırken adam bişi olursa getir halledelim takıldığın bişi olursa bilgi veriririz falan filan söylüyor tama dedik aldık. aldıktan sonra yaşadıklarım;
ilk haftadan iki kere lastik patladı gittim benzinciye yama yaptırdım tabi bi hafta içinde iki kere patlayınca acaba lastik havasında mı bi şey var yoksa ben bi yerde hata mı yapıyorum diye doğa motorlu araçlarda motoru satın aldığım kişiyi aradım ve olayı anlattım aldığım cevap;
"çivi giriyordur ondan patlıyordur!". teşekkür ettim kapattım.
2. hafta sele çizgi halinde yırtılmaya başladı zaten o bölümde motor geldiğinde kumaş katlanmış gibi gözüküyordu. neyse seleyi doğa motorlu araçlara götürdük ve aynı adamdan aldığımız cevap;
"buraya siz ip bağlamışsınızdır ondan burası böyle yırtılmıştır!" ya niye ben bi sele kumaşı için yalan söyliyim ya kafayı yicektim.tamam dedim ve sabırla çıktım. seleyi gittim güzelce deri kaplattım.
ve 2 ay önce motorun servise gitmesi gerektiğinden tekrar aradım ve servisten birini bağladılar. adama napılcak diyorum servise geldiğinden bilgi sahibi oliyim diye adam getir hallederiz diyo 2-3 kere tekrar sordum adam takılmış gel bakar hallederiz diyor. iyi dedim kapadım sonra aradan bi süre geçtikten sonra götürdüm.
Herbalife ürünleri için pmden mesaj atın
35 BTU 55
-
bu "gel hallederiz" lafı zaten tam bir tuzak lafıdır.hakikaten hallediyorlar ama sorununuzu değil cebinizdeki parayı ve sinirlerinizi.
banro'nun da dediği gibi parayı sokaktan bulmuyoruz, çalışıp kazanıyoruz.bu paralar aylarca yıllarca çalışıp biriktirilmiş bazen de bankaya borçlanarak toplanmış paralar.elbette dükkana girdiğimiz zaman en hesaplısı en uygunu hangisi ise seçip beğenicez, düşünecez hatta birkaç yere sorup fiyat kalite araştırması yapacaz.
sanıyorum bu tip satıcıların kafasında bu işin zengin işi olduğuna dair eskiden kalma bir önyargı var.
bu malzemelerin internet üzerinden temin edilmesi konusunda bilgisi olan varsa bizimle paylaşsın lütfen.
http://www.louis.de/
http://www.hein-gericke.de/
http://www.polomotorrad.de/
-
Müşteriye ilgi göstermeme ve hakir görme konusuna katılıyorum. Pek çok dükkana/tamirciye girip çıktım (istanbulda) şu anda alışveriş ettiklerim sadece bana normal davrananlar. Bir müşteri olarak saygıyı da tezgahtarın benle ilgilenmesini daha kapıdan girer girmez hak ediyorum. Bunu gösteremeyecek yerlerden de uzak duruyorum.
Zaten malların fiyatları da 3 aşağı 5 yukarı aynı.
-
Doğa motorlu araçlar, tam doğa uygulaması yapıyor demektir. Eğer bana öyle yapsın, zaten yapanlar tecrübe ile sabitlenmiştir. İlişkiyi keserim...
-
BANRO Yiba çarşısı nerde?
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
-
Ankara'da.Gitmek istersen Ankara ulus meydanına gel,herhangi birine sor tarif eder.
-
evet aynı olaylar herkeze oluyo demek ki aynı olay Manavgat ndr'de başıma geldi gitdim kask sordum 350 euro dedi yüzüme bile bakmadan bende gıcıklık diye garantisi var mı kredi kartı kabul mu diye sorular sordum. Adamlar sanki soru sormaya karşı alerjileri var
vede aleme inat parçacı dükkanı açıcam adamlar adı parçacı ama ne parça var ne bişey
ve ustalara dikkat adamlar kasap gibi parçalıyo motoru tabi hepsi değil ama bazıları ve benim ustaya gidince bazen görüyorum adamlar kafasına göre uydurmuş ustada aynen ''gene kasaplar yapacağını yapmış'' diyo.
-
14 Aralık 2004, 15:21
#14
sirkeci honda da fiyat soruyorum.adam bana alcakmisin kardes yoksa ugrasmayalim dedi...acaip kizmistim...
Manic Depression Is Touching My Soul...
-
14 Aralık 2004, 16:29
#15
Tam tersine sirkeci Hondaya gittim olağanüstü bir ilgiyle karşıladırlar.. süper ilgilendiler usanmadan cevapladılar sorularımı Gerçi ben yeniyim herbişeyi almam lazım dedim ondan olabilir
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
-
15 Aralık 2004, 13:46
#16
Benimde çok başıma geldi böyle şeyler. Bende kendi kendime sormuştum "acaba bende mi bir negatif enerji var", sorma tarzım mı yanlış diye. Demek ki sizlerinde başına geldiğine göre ben kabahatli değilim.
Ya bu adamlar müşteriden anlamıyolar ya da hakikaten doymuşlar.
Ama yine de genelleme yapmıyayım.
Dragstar 650 Classic
Süper Fırsat 5" gps bluetooth fm transmitter 2gb sd kart full harita tr sadece 215 tl . Fırsatı kaçırma!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler