Öncelikle hoşgeldiniz ve kolaylıklar dilerim. Zor bir aşamadasınız sizde benim gibi. Ben de çok araştırdım şu malum en çok tutulan 3 250cc'lik motorları.
http://www.sportrider.com/bikes/146_...t/viewall.html
Adresinde çok güzel bir karşılaştırma var. Yeterli ingilizceniz yoksa amatör bir çevirimler birlikte sunayım, umarım yararı olur.
"HYOSUNG'UN ayak+bacaklar için alanı az. ön göğüs şişik olduğu için üstüne daha çok yatıyosun ama bileklere daha fazla ağırlık veriyo. ayrıca göğüs şişik olduğu için yanlardan, bacaklarını daha açık tutmak zorunda bırakıyor. Bu da onun kısa mesafe ve şehir içi kullanımını zorlaştırıyor. Cbr en dar göğüslü olanı, ninja çok az daha geniş ama daha güçlü.
Hyosung'un debriyajı sert. Ninja ve Cbr de tereyağıından kıl çeker gibi dokunur dokunmaz geçer. Gaza tepkiyi yüksek torku olduğu için en iyi Honda verir. Hyosung'la Nija torku düşük olduğu için daha çok gaz vermeniz gerekir. En iyisi 1. Honda 2.Hyosung 3.Ninja, gaz alma konusunda.
112 km.lik hızda Honda'nın osuruğu kesilirken Hyosung iyi idare eder ama ninja esas gücünü göstermeye başlar. Hırıltı konusunda Kawasaki en sessiz yumuşağıdır. Hyosung'da titreşim,uğultu fazladır 6000-9000 rpm'de ve uzun mesafede fazla yorar. Honda aynadan arkayı görmeyi en iyi sağlayandır açı olarak. Ninja ve Hyosungda dirsekleriniz ayna görüntüsünü fazlasıyla kapatır.
1 litre benzinle en uzun mesafeyi Honda'yla katedersiniz (yaklaşık 30km) ama deposu 13 litredir. Hyosung'la 1 litre benzinle 28.5 km civarı yol alırsın ve bir depoyla 400 km civarı devam edersin. Honda daha az yakmasına rağmen depo küçük olduğu için daha çok benzin molası verirsin. Deposu en büyük olan Ninja ama 1 litreyle 19.5 km yol yapar ve bir depoyla 322 km yol yapılabilir.
Süspansiyon konusunda en çevik Honda. Hyosung Ninja'dan 14 kg, Honda'dan 27 kg daha ağır, ayrıca dingil açıklığı da fazla olduğu için bu konuda en hantalı Hyosung. virajlara hızlı girişte en iyi Ninja idare eder, Cbr ve Hyosung sarsılır gezmeye başlar.
Fren olarak da en iyisi Ninja, İlk öğrenenler için aslında en rahatı honda.
Kawasaki'nin test notları :
-Diğerlerinden daha hızlı
-Durağan şasi, keskin fren,
-Yüksek devire ihtiyacı var
-En çok yakan
Honda'nın test notları :
-En hafif, en çevik ve kıvrak olanı.
-İyi orta mesafe, en iyi yakıt ekonomisi
-100'den itibaren zorlanıyor
-Lcd panel çok küçük
-En iyi kalkışı yapıyor
Hyosung'un test notları
-Büyük motor govdesi
-En uzun menzile sahip
-En ağır
-Motor titriyor, devirlerde yapışkan (ne demekse artık)
-vVrajlarda köşelerde biraz kaba
Amatör deneme sürüşü görüşleri; (hatun)
Honda:
Çok hafif ve kolay kontrolü olan bi motor. Kendi motorumu almaktan hep korkardım ama bu motoru denediken sonra okadar korkmama gerek olmadığını gördüm. Frenleri çok iyi , motor konforlu. Oturma pozisyonu ve elciklerin(ellerini koyduğun yer
pozisyonu gayet iyi. Göstergelere çok dikkatli bakmazsan göremiyosun.
Hyosung:
Döndürmek için zorlamak zorundasın. Honda'ya göre daha çok hız yapabildim. Mandallar bence doğru yerde değil, bacaklarım zorlandı kramp gibi. Boyunuz belli bi boyun altındaysa bunu almayın. Motoru kesinlikle Honda'dan daha hızlı. Dijital göstergenin görülmesi kolaydı. frenler iyiydi , süspansiyonlar Honda'ya göre daha sert. Hyosung çok oynak değil , daha çok uzun mesafe için, en çok gücünü sevdim.
Kawasaki:
Manevra yapması kolay. S şeklinde bir dönüşü 80le giderken kolaylıkla yapabildim. Oturuş konforlu, Honda'yla Hyusong arasında. Honda'dan daha hızlıydı, diğerlerine göre daha pürüzsüz bir sürüşü var. Analog gösterge görmeyi zorlaştırıyor. Frenler güçlü ama yumuşak. Süspansiyon yumuşak ama Honda kadar değil.
Hangisini alırsınız?HYOSUNG'la Kawasaki arasında kaldım. İkiside Honda'dan hızlı ve motor sesi daha iyi.
(erkek):
Honda:
Çok az motor kullanan biri olarak kendimi Honda'da rahat hissettim. Motorun hafif ve kontrol edilebilir olmasını severim o yüzden Honda'yı sevdim. Öotordan çok bisikletteymişim gibi hissettim. Gücü iyi ama Ninja kadar değil. Fren iyi, vites iyi, gaz verirken bir kaç kez vitesi kaçırdı gibime geldi.
Hyosung:
Bir kez daha, çok eğlenceliydi. Yarış motoru kullanıyor gibi hissettim. Güç olarak Ninja'ya benzer,tamamen kontrol altında. Fren iyi, çok keskin değil. Benim kalıbımdaki birine göre ağırlığı çok değil.
Kawasaki:
Hızlı hissettim. Gücü hoşuma gitti ama altımdan kaçıp gitcek gibi değil, ki bu iyi hissettiriyor. Tutuşu güzel ağır değil. Tamamen rahat ve güvenli hissettim. Frenler çok iyiydi. Negatif bişey bulamadım söyleyecek.
Hangisini alırdın? Honda'yı alırdım çünkü daha rahat ve hafif.
Jake (erkek)
Honda:
2den 3'e , 3ten 4.viteslere geçişlerde daha güçlü gibi hissettim. Ninja kadar savrulmadan hız yapabilirim gibi geldi. Ninja kadar atik değil. Koltuk biraz daha yüksek ve trafiği izlemek için daha iyi bi pozisyon sağlıyor. Frenler Ninja kadar sıkı değildi, bu konuda Ninja Honda'ya toz yutturur.
Hyosung:
Kesinlikle Honda va Kawasaki'ye göre büyük, hantalımsı. Ama çok konforlu. Çok sıkışık değil, hareket alanınız var. Gücü Cbr kadar refleksli değildi. Ama sevdim iyiydi, pürüzsüzdü. Dönüşler iyiydi, ağırlık eşit paylaştırıldığı için "s" dönüşlerde zorluk yaşamadım. Çn frenler iyi ama diğerleri kadar sıkı değil, arka frenlerin diğer motorlar kadar iyi çalışması için biraz efor sarfetmek gerekiyor.
Çaylak olarak Hyosung almazdım, Diğer motorlar gibi yeni öğrenenin işini kolaylaştıran bi motor değil.
Ninja:
Hafif,manevra yapması kolay, ağırlığı ideal. Frenler mükemmel,bu konforlu güvenli hissettiriyor. Motor gücünü sevdim, biraz açtım ve çok eğlendim. İhtiyaç duyduğum ayarları çok kolay hissedip yapabildiğim için çok sevdim. Oturma pozisyonu çok rahat, ne yüksek ne alçak. Dizlerin yukarda kalcak şekilde değil rahat oturack şekilde pozisyon alabiliyosun.
Hangisini alırdın? Ninja ve Cbr arasında kalırdım ama Cbr'yi alırdım.
Düşünceler:
April Trestick:
Ben kısa birisiyim. Gerçekçi olursak Kawasaki'yle Honda arasında kaldım. Hyosung bana göre değil, çok uzun,çok ağır, günlük yaşamda başa çıkamam. Bu çok kötü çünkü v-twin motor severim ve muhtemelen Hyosung'u herkesten çok sevebilirdim.
Ninja'yı tercih ederim. Güçlü motoru, azıcık alçak koltuğu kontrolü sağlamamı benim için kolaylaştırıyor.
Bradley Adams:
Her üç motorla yüzlerce kilometre yaptıktan sonra önemli noktayı keşfettim : 250lik motorlar güç bölümü değilde eğlence zevk bölümünü sunuyorlar. ama ne kadar eğlenceli olsalar da bir tanesi buna uymuyor.
Kızıl saçlı üvey evlat olarak tanımlayabileceğim Hyosung, fark edilebilcek kadar az işlenmiş(kibar) diğerlerine göre, daha agresif sürüş pozisyonu, ağır kontrol ve sert debriyajı var. Ama sonra, Honda ve Kawasaki var, büyük ölçüde farklı dizaynda ama çok benzer performanstalar.
Günün sonunda paramı Kawasaki'ye verirdim. Bu Honda kötü bi motor demek değil, aslında tam tersi. Honda hafif, çevik, yüksek torku var(şehir içinde) bu da onu yeni başlayanlar için ideal yapar. Ama kawasaki daha performanslı,süsmansiyon ve motor karakteristikleri daha iyi.
Kent Kunitsugu:
500 cc lik bir honda mb5'in vardı günlük ulaşımda kullandığım, 1982 'de, yani böyle küçük bir motorun yeni başlayanlar için nekadar öğretici olduğunu iyi bilirim.
Hyosung 2006 yılında kullandığımız gr650r den sonra çok yol katetmiş. Form ve bitiriş olarak çok iyi, firma yakıt enjeksiyonu işini tamamladı. Ama yine de japon motorlarına göre işlenecek yerleri var, eğer bu 3 motoru kıyaslarsak Hyosung bu fiyatı Haketmeyeni, çünkü diğerleri daha kaliteli ve fonksiyonlu.
Yeni Cbr350 yeni başlayan motoru için tüm özelliklere sahip, süpriz yaratcak kadar iyi performanslı ve kurnaz teknolojili. Aklımdaki problem, kaldıramıyacağı bir güç barındırıyor. Ninja, diğer elde, sahibini çok daha uzun süre meşgul edecek yeterli performansa sahip."
Çeviri tamamen amatörce el emeği göz nurudur. İsim belirtilmeden kopyala/yapıştır yapılmamasını rica ederim.