Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sürücü kursu yüzünden ilk kazamı yaptım :(

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Rahat ol aynı şeyler çoğu başlayan kişinin başına gelmiştir, benimde başıma geldi nedenini sana söyleyeyim Bende ilk cup çalışmaya başlayınca direğe ufak bir dokunuş yapmıştım
    2 3 saat evin önümde 8 çizip durdum ve ertesi gün sınava girip geçtim

    Gaz kolunu çok önden kavrayarak tutuyorsun demek ki, az gaz verince sen geri asılıyorsun ve otomatik olarak gaz veriyorsun, tabi acemi olduğun için ön fireni kullanamıyorsun, ayağını yere koymak için beklediğin için arka fireni de kullanamıyorsun haliyle, başını alıp gidiyorsun

    2. tüyo ise şu:
    Motoru dengede tutan arka tekerin itme gücüdür, bunun için kalkıştan sonra gazı az açıp aynı ayarda tutarak gitmendir, eğer gaz kesip verirsen dengen allak bullak olur, yani hep gaz sabit olsun
    Arkadaşların dediği gibi 2. vites kullan
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Şöyle göstereyim. Bak sağ elcikte fren kolu var. Sol elcik ise boş.
    Çünkü bunlar yarı otomatik yani debriyajsız motosikletler. Önce buna bir bak.
    Sürdüğün motosiklet bundan mıydı? Sonra devam edelim.


  3. #23
    Xallez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Motosikleti
    Calibre 250R
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O arkadaşın kafası karışmış. Ben sana diyorum ki vites sırasını yanlış yazmış.
    Sen hala o yorumda takılı kalıyorsun.
    Hiçbir fikrim olmadığından her yorum önem veriyorum hocam.
    Peki öyleyse son olarak bu motorda debriyajı bırakırken kavrama falan hissetmedim ben. Debriyajı yavaşça bıraktım ardından gaz verdim. Ama giderken bi süre tekler gibi oldu motor. Daha sonra kesildi. Bunu engellemek için ne yapmalıyım. Misal debriyajı sonuna kadar sıkıpda bırakıyorum ben ama videolarda görüyorum adamlar hep azcık sıkıp da bırakıyorlar. Bu durum için ne yapmamı tavsiye edersiniz?

    ---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:05 ----------

    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle göstereyim. Bak sağ elcikte fren kolu var. Sol elcik ise boş.
    Çünkü bunlar yarı otomatik yani debriyajsız motosikletler. Önce buna bir bak.
    Sürdüğün motosiklet bundan mıydı? Sonra devam edelim.

    http://img441.yukle.tc/images/4970CU...cle-CB125-.jpg
    evet buna çok benziyordu ama sol elcik onda boş değildi işte.

  4. #24
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Yani debriyajlı bir cub. Ben hiç denk gelmedim. O zaman vites sırası nasıldır ki?
    Kavrama noktası bazı motosikletlere göre değişebilir ama genelde hafif sıkman yeterli olacaktır.
    Yani kavrama en sonlarda olur genelde. Sınav yerine erken gidip birkaç tur atmakta fayda var.

  5. #25
    Xallez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Motosikleti
    Calibre 250R
    İşte buldum. Linkteki motosikletin aynısıyıdı.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-k.k-vade-farksiz-12-taksit-mondial-100-cc-hyena-x-super-fiyat-116219667/pasif-ilan/#classifiedTitle

  6. #26
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Xallez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte buldum. Linkteki motosikletin aynısıyıdı.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-k.k-vade-farksiz-12-taksit-mondial-100-cc-hyena-x-super-fiyat-116219667/pasif-ilan/#classifiedTitle
    Aa benim motordan. Bunun 1. vitesi acayip kısadır, fazla gaz verip debriyajı bırakırsan gidonu kafana geçirirsin saniyesinde. Motor çok hafif olduğundan bi şekilde durumu kurtarmıştım yere düşürmemiştim motoru.

  7. #27
    Xallez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Motosikleti
    Calibre 250R
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aa benim motordan. Bunun 1. vitesi acayip kısadır, fazla gaz verip debriyajı bırakırsan gidonu kafana geçirirsin saniyesinde. Motor çok hafif olduğundan bi şekilde durumu kurtarmıştım yere düşürmemiştim motoru.
    peki ilk önerin dışında başka önerebileceğin birşey var mı hocam

  8. #28
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX


    Sonradan büyük depo taktım.

    Alıntı Xallez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki ilk önerin dışında başka önerebileceğin birşey var mı hocam
    2. viteste kaldır motoru, zorlansın o yine de gider.
    rs_guven ve aksoyy bunu beğendiler.

  9. #29
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Mengü'ye bir özel mesaj atalım da ilgilensin o zaman.

  10. #30
    ozcanaykul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Bu ne yaw sınavda sürücü kursu vitesli motor mu verıyor. Allah yardımcın olsun kardesım inşallah kazasız belasız bi kerede gecersın sınavı...
    Xallez bunu beğendi.

  11. #31
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengü'ye bir özel mesaj atalım da ilgilensin o zaman.
    Burdayım zaten.
    rs_guven bunu beğendi.

  12. #32
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Ahanda Mengü gelmiş. Bunun vites sırası nasıl oluyor. O konuda bizi aydınlatır mısın?

  13. #33
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahanda Mengü gelmiş. Bunun vites sırası nasıl oluyor. O konuda bizi aydınlatır mısın?
    Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana

  14. #34
    ozcanaykul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana
    debriyajı nıye koymuslar o zaman ben anlamadım :D

  15. #35
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    ewt sakin ol mengu abininde dedigi gibi cupların 1 vitesi cok seridir bi anda şaha kalkar o yuzden 2. vitesde sür

  16. #36
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ozcanaykul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajı nıye koymuslar o zaman ben anlamadım :D
    Çok süper bişey, kullanmayan bilemez nasıl olduğunu, cub'larda da bence manuel olmalı. Manuel debriyaj olmazsa motor freni işin tadını kaçırıyo düşük hızlarda manevralarda.

  17. #37
    Xallez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Motosikleti
    Calibre 250R
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana
    O zaman ben yarın şöyle yapıyorum;
    Marşa basıp çalıştırıyorum> Debriyajı hafif sıkıp 2. vitese atıp debriyajı bırakıyorum ( pek kavramadığından motor hala durağan) > ardından hafif gaz açıp sabit gazla inşallah sürüşü tamamlıyorum.

    İşlem adımlarında bir hata var mıdır hocam?

  18. #38
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Xallez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman ben yarın şöyle yapıyorum;
    Marşa basıp çalıştırıyorum> Debriyajı hafif sıkıp 2. vitese atıp debriyajı bırakıyorum ( pek kavramadığından motor hala durağan) > ardından hafif gaz açıp abit gazla inşallah sürüşü tamamlıyorum.

    İşlem adımlarında bir hata var mıdır hocam?
    Motoru çalıştır debriyajı sık 1'e tak motor tüfek tepmesi gibi zıplayacaktır debriyajı bırakmadan motoru sağ ayağınla ileri geri oynatırken sol ayağınla pedala bir daha bas 2'e tak, motoru biraz bağırt devir göstergesi var 4-5 bin devire gel, debriyajı yavaşça bırakmaya başla motor bayılır gibi olursa daha da gaz ver, hem motor önünü kaldırmaz hem de motoru yürüttün işte işlem tamam.

  19. #39
    Xallez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Motosikleti
    Calibre 250R
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru çalıştır debriyajı sık 1'e tak motor tüfek tepmesi gibi zıplayacaktır debriyajı bırakmadan motoru sağ ayağınla ileri geri oynatırken sol ayağınla pedala bir daha bas 2'e tak, motoru biraz bağırt devir göstergesi var 4-5 bin devire gel, debriyajı yavaşça bırakmaya başla motor bayılır gibi olursa daha da gaz ver, hem motor önünü kaldırmaz hem de motoru yürüttün işte işlem tamam.
    Sana ve yardımcı olan herkese çok çok teşekkür ederim hocam. Bu sınavı geçersem sürücü kursuyla değil sizlerin sayesinde geçicem inşallah. Dediklerinizi yarın harfiyen uyguluycam. Tekrar yardımlarınız için çok teşekkürler

    He bide motorun devir göstergesi çalışmıyor ama napalım onu da sesinden tahmin edicem artık

  20. #40
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bide hiç değilse debriyaj kullanımını düzgünce öğrenmeden calibre 250 almayın hem size hem motora yazık olur.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)