Motosiklet Akü Kullanımı ve Ömrü
Reklamlar
-
Merhabalar, adım Kaan forumda yeniyim ve siz bilenlerin bilgilerini paylaşabilmek için burdayım. Yaklaşık 2 hafta önce satın aldığım ilk motosikletim olan Yamaha YZF R125'imi 2. el bir motosiklet olarak aldım. Aldığım yerden tüm bakımlarının yapıldığı söylendi ve bir sıkıntısı olmadığı. Motor daha önce 1 kaza yapmış grenaj değişimi söz konusu şasi ve motor sağlam, tabi bildiğim kadarı ile. Motosikleti hali hazırda ehliyetim bulunmadığından üye olduğum kapalı otoparkta kullanmaktayım. Motosikletime 3 defa bindim düşük hızlarda kısa mesafe sürüş yaptım. Dün motosikletimi malum yeni öğrendiğimden bir kaç defa stop ettirdim ve tekrar çalışmadı. Anahtarı çevirdiğimde motorun ışıklar normal düzende yanıyor fakat marş basarken düğmesine uzun uzun basılı tutmama rağmen motor çalışmıyor. Akünün zayıfladığını düşünerek, motorumu aldığım yere götürdüm. Sağolsunlar tatlı abilerimiz ücretsiz olarak şarj ettiler aküyü fakat aküyü geri getirip motora bağladığımda aynı sorun devam ediyordu. Şimdi bütçemin kısıtlı olmasıyla da beraber motoruma daha doğru düzgün binemeden masraf çıkartmış olması hayli canımı sıktı. Bu duruma yorumlarınızı, arıza ile ilgili tahminlerinizi, ve durum üzerine değerli görüşlerinizi öğrenmekten mutluluk duyarım.
Selamlar
Reklamlar
-
Motoru varsa atesleme kesme dugmesinden kapat, bir de cok kisa mesafe surusler de akuyu bitirir. Aku ilk marsa bastiginda biraz enerji kaybeder ve surunce kendi doldurur. O yuzden min 3-5 km yapmalisin. Uzun sure (1ay) kullanmayacaksan kutup baslarini sök ve kutup baslarini wd40 ile yagla. Hatta akuyu eve otur. Baglarken kutup baslarini sil oyle bagla.
Ayrica ne olursa olsun yeni aku istiyor demek ki. Uzerindeki kac amperse yuvaya sigacak sekilde en yuksek amperlisini alirsan rahat edersin.
İlave: motor akuyu 2000 devirden sonra sarj etmeye baslar. Eger hic calismiyorsa vurdurarak calistir biraz gez.
-
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Ateşleme kesme düğmesini motoru kullanmadığım zamanlarda kapalı tutmamı önerdiniz yanlış anlamadıysam? Keza yeni bir akü maliyeti konusunda fikrinizi öğrenebilirmiyim acaba?
-
Sorunun aküden olduğuna emin misiniz?
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
-
Değilim, sadece yukarıdaki belirtiler üzerine duyduğum öngörüler bunlar, başka bir fikriniz var mı?
-
bence marş motoruyla ilgili bir sorun olabilir marş motorununda bir ömrü var.. farlarıda normal yanıyor diyorsunuz yani güçsüz değil.. o zaman aküyle ilgili sıkıntı yok demektir
-
Çalıştırma düğmesine basarken gösterge ışıkları sönüyor ve elimi düğmeden çekince tekrar yanıyorlar fakat tıpkı motorun ilk açılışında kontağı çevirdiğimdeki gibi hepsi birden yanıp sonra sönüyorlar, keza devir ibreside en sona vurup geri geliyor.
-
Kontağı açtığınızda farlar yanıyor. Fakat marşa bastığınızda bayılıyorsa marş motoru sorun aküdedir. Basıyorsunuz marş motoru aynı tempo çalışıyor, fakat motor çalışmıyorsa sorun ateşlemede olabilir. Böyle sorunlarda hep insanı parasızken bulur maalesef. Geçen benim akünün bittiği gibi .
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
-
Cevaplarınıza teşekkür ederken bir sorum daha olacak: Arızanın Akü yada Marş motoru kaynaklı olma durumlarının ikisinde de onarım masrafları ne civarda olacaktır acaba? Fikirlerinizi öğrenebilirmiyim?
-
Akünde sorun olup olmadığını anlamak istiyorsan yapman gereken şey düzgün ölçüm yapan bir multimetre ile akünün voltajını ölçmek. Akü çalışmıyorken voltaj 13-13.2V arasında olmalı. 12V'dan az ise akü boşalmış demektir.
Aynı testi motor çalışırken de yap. Motor çalışırken gaz ver ve aküdeki voltajı gözlemle. Artıyorsa ama 15V'u geçiyorsa konjektöründe sorun vardır. Artmıyorsa alternatöründe sorun vardır.
15 liralık multimetre ile ölçüm yaparsan doğru değerler alamayabilirsin bu arada, onu da ekleyeyim. Aklına takılan birşey varsa sorabilirsin.
-
Çalıştırma düğmesine uzun süre basılı tutunca ses zayıflıyor. Motorun ışıkları sönüp tekrar yanıyorlar. Bir defa daha aynı durum olmuştu elektrikçi bir abimiz arabasından akü takviyesi yapmıştı. Çok çabuk motoru çalıştırıp çekmişti. Belirtiler yine aynı fakat sonradan araba aküsünden takviye ile çalıştırmanın motosiklete zarar vereceğini duydum ve tekrar denemedim.
-
Internet bağlantın kopunca nasıl hemen format atmıyorsan, belirli bazı adımları izliyorsan, bu da aynı şey. Önce akünden emin olman lazım. Sonra diğer komponentlere bakmalısın.
-
Aküyü şarj ettirip , motoru 10-15 km kullanın , ertesi gün marş basıyorsa sorun yok demektir , şayet basmıyorsa , yeni bir akü takın derim. Haftada bir gün (en az 10 km) yol yapıyorum ve 7-8 aydan bu yana tek marş ta çalışıyor.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
Akünün gidik olduğunu varsayarsak. Burada var yeni akü 52 lira. Eminim daha ucuza da bulunur.
http://www.motorparcalari.net/yamaha-yzf-125-r-vlm-aku-12n5-3b-urun3759.html
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
-
MKK adlı üyeden alıntı
Çalıştırma düğmesine uzun süre basılı tutunca ses zayıflıyor. Motorun ışıkları sönüp tekrar yanıyorlar. Bir defa daha aynı durum olmuştu elektrikçi bir abimiz arabasından akü takviyesi yapmıştı. Çok çabuk motoru çalıştırıp çekmişti. Belirtiler yine aynı fakat sonradan araba aküsünden takviye ile çalıştırmanın motosiklete zarar vereceğini duydum ve tekrar denemedim.
Araba aküsünden marş takviyesi motora zarar vermez oda 12 volttur amperi daha yüksek olduğu için daha çok marş basabilirsin sen 7 amper akü ile 10 marş basıyorsan 70 amperle 100 marş basarsın.
Multimetre de 15 liralık multimetre ile ölçüm yapsanda sıkıntı çıkmaz pahalı olanları daha farklı yerlerde kullanılır bi gerilimi ölçmek için gidip profesyonel voltmetreye gerek yok bende 10 liralık var her işimi görüyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler