Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBF 150'ye yapsam mı ? Motor yükseltme.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Merhabalar.

    Araştırmalarım sırasında tam istediğim şeyi buldum.

    Tecrübeli sizlerden de öneri almak isterim, bir zararı olur mu ?





    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    yapma amacı nedir ?
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  3. #3
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Daha heybetli görünüm, daha rahat bir oturuş. ( boy 1.80 ).
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  4. #4
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    motorun 3 cm yukselmesi daha heybetli değil daha cılız gösterir sonucta boy uzayında yandan incelir görüntü olarak gereksiz bir meskale bence ve olduki taktınız arkanıza aldıgınız kısı sureklı sırtınızda gezer bence onunla ugrsana kadar koltugunuzu 3-4 cm yuksek sungerle degıstırın kaplattırın surusunuz dahada rahatlar boydan kastında nasıldır bılmem ama 150 mc motorum vardı 185 boyum ayak basma yerlerın kesıp 2 cm asagıya aldım koltugumuda ekstra sungerle yukselttım baya rahat olmustu motor tabi denemeden bise anlasılmaz bide önemli nokta agırlık merkezin değişir en önemlisi arka fren kitleme olasılıgı vıraja giriş bunlar etkiler
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  5. #5
    kocaolgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2005
    Benim boyda180 gayette rahat cbf sorun yok görüntüsü de güzel senin derdin hava atmak ama cbf 150 hava atma motoru değil

  6. #6
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı kocaolgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim boyda180 gayette rahat cbf sorun yok görüntüsü de güzel senin derdin hava atmak ama cbf 150 hava atma motoru değil
    Ben rahat edemiyorum, hava atma amacı da güdüyor olabilirim ammavelakin sizin bu konudaki fikrinizi danışmadım, bunu buraya koyma amacım motora eksi yönde bir zararı olup olmayacağı hakkında fikir almaktır hocam.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    motora bir sıkıntı çıkarır gibi durmuyor Onur..
    ama hangi civata harekete izin verecek onu tam bilmek lazım.
    sonuçta aşağı yukarı harekette biraz gezmek isteyecek...ikiside tam sıkılı olurda harekete izin vermezse sıkıntı olabilir..ikiside izin vermemeli..sadece biri hafif hareket edebilmeli..
    normalde amortisörüde 90 derece çevirmiş oluyorsun ve burç yüzünden aslında orası hareket edebilir..ama bu durumda orayı sabitleyip şaşeye bağladığın yeri hareket edecek şekilde ayarlamalısın..

    umarım anlatmak istediğim şeyi anlatabilmişimdir..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    millet alçaltmak için uğraşır, bizim onur yükseltmek için uğraşır.

  9. #9
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    millet alçaltmak için uğraşır, bizim onur yükseltmek için uğraşır.
    Anti apaçi özelliğimden olsa gerek abi

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motora bir sıkıntı çıkarır gibi durmuyor Onur..
    ama hangi civata harekete izin verecek onu tam bilmek lazım.
    sonuçta aşağı yukarı harekette biraz gezmek isteyecek...ikiside tam sıkılı olurda harekete izin vermezse sıkıntı olabilir..ikiside izin vermemeli..sadece biri hafif hareket edebilmeli..
    normalde amortisörüde 90 derece çevirmiş oluyorsun ve burç yüzünden aslında orası hareket edebilir..ama bu durumda orayı sabitleyip şaşeye bağladığın yeri hareket edecek şekilde ayarlamalısın..

    umarım anlatmak istediğim şeyi anlatabilmişimdir..
    Peki 90 derece çevirmesek abi, direk bi yükseltici aparat yapsak ?
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  10. #10
    MotoGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400 [2024]
    Ağırlık merkezini değiştireceğinden kullanımda sıkıntılar çıkarabilir..
    2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400

  11. #11
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anti apaçi özelliğimden olsa gerek abi



    Peki 90 derece çevirmesek abi, direk bi yükseltici aparat yapsak ?
    o aman da çiftli hareketi (yani iki bağlantınında hareket edip kırılmış gibi görünmesini) engellemelisin...

    alt bağlantıyı bir şekilde sabitlemelisin..o daha kolay ve sağlıklı olur gibime geliyor..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  12. #12
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    Hiç uğraşma bence sonra virajlarda falan biraz acayip oluyor motor.Ufak motorlarda dönüş konusunda alçaklık daha iyi oluyor.
    Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)

  13. #13
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    maşanın altındaki demiri kırmaz mı? sonucta mukavemet olarak bir noktaya kadar.
    esneme payı filan ona göre ayarlanmıştır.
    bana kalırsa boşuna masraf cıkartma kendine
    # motosikletle.blogspot

  14. #14
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    motor yükseltme yazınca 250 cc falan olcak sandım görünce anladım

    tabiki zevk meselesi...
    birGarip..

  15. #15
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    üstat. orjınal amortisorle ve orjınal lastıklerle tek kısı ani fren le birlikte vites kücültünce yanlıyor zaten motor. yukseltınce daha cabuk kayar dıye dusunuyorum

  16. #16

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Super sport cruiser,naked türü motorlarda bir çok marka ve modele uygun amortisör kitleri kullanılmakta.Tabi motor cbf olunca garipsendi.Motoru bırkac cm yukseltmek ve alcaltmakla motorun aerodınamık yapısı, surus karakteri degismeyecektir çölde kara hız rekoru kırmak veya pıst'te yarısmak nıyetınde degılsen...Kullanılan parça alumınyum sanırım?Malzeme yapısı ,capı ve tasarımı onemlidir.Saglıcakla

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yükseltici aparatın tasarımı güzel gibi ama amortisör takozu eksik orda. Şu içinde küçük demir boru bulunan lastik takozlar. Takoz olmadan bütün titreşimi darbeyi o 10'luk civata alır, kırılabilir kırılırsa amortisör bağlantısı olmaz arka teker seleye yapışır.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)