Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Çekişten düştü.. Sebebi nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    */ AHm3T /* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    Yamaha BW's 100 motorum son zamanlar biraz çekişten düştü.
    Bilen bilir, baya güçlü bi motordur. Dere bayır tırman, bana mısın demez. Lakin biraz son zamanlar çekişten düştü.
    En kısa zamanda yağını değiştircem ve buji bakımlarını yaptırmadım, yaptırcam. bunlar etkili olurmu?
    Bu ikisinden başka hangi sebepten çekişten düşebilir?
    Saygılar...
    Motosiklet aşktır !
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Kawasaki Klx 250 D`Tracker
    Piston segman degisme vakti gelmistir buyuk ihtimal
    */ AHm3T /* bunu beğendi.

  3. #3
    */ AHm3T /* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    Ovvv maliyetli işler diyosun Rektefiye sanırım bahsettiğin olay. Şimdilik kuruş yok, ufak maliyetlerle atlatamazmıyız acaba
    Motosiklet aşktır !
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !

  4. #4
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    sadece piston sekman 20 TL silindir piston sekman 70 80 lira contafln 90 100 tl tutar bide işçilik 150 TL civarı olur diye tahmin ediyorum belki daha az tutar belki daha çok

  5. #5
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Sübap ayarı istiyorda olabilir. Makine açılmadan kolay kolay bilimeyiz sorunu.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübap ayarı istiyorda olabilir. Makine açılmadan kolay kolay bilimeyiz sorunu.
    2 zamanlı motor ve subab ayarı
    dreamkiller, utkan35, ramizan83 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    */ AHm3T /* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    Söylediğiniz fiyatlarla olacağını hiç sanmıyorum. Parçası bana göre pahalı aletler bunlar. Öyle 200-300 le kurtulamayız sanki
    Motosiklet aşktır !
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !

  8. #8
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    internette ben baktım 70 80 lira civarı silindir piston seti ama çin çan con sanırım orjinali ne kadar bilmem aslında 2 zamanlıda silindir piston sekman değişmek kolay

  9. #9
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı */ AHm3T /* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha BW's 100 motorum son zamanlar biraz çekişten düştü.
    Bilen bilir, baya güçlü bi motordur. Dere bayır tırman, bana mısın demez. Lakin biraz son zamanlar çekişten düştü.
    En kısa zamanda yağını değiştircem ve buji bakımlarını yaptırmadım, yaptırcam. bunlar etkili olurmu?
    Bu ikisinden başka hangi sebepten çekişten düşebilir?
    Saygılar...
    Pardon ne yağını değiştireceksin ?


    İki zamanlı motorlarda yağlama yanma ile aynı anda olur.

    Bildiğim kadarıyla bws lerde yağ haznesi ayrı. Benzin deposunu doldurur gibi yağ deposunuda doldurman gerekir. İkisini karıştırarak yakar çok da fena kaçar.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  10. #10
    */ AHm3T /* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pardon ne yağını değiştireceksin ?


    İki zamanlı motorlarda yağlama yanma ile aynı anda olur.

    Bildiğim kadarıyla bws lerde yağ haznesi ayrı. Benzin deposunu doldurur gibi yağ deposunuda doldurman gerekir. İkisini karıştırarak yakar çok da fena kaçar.
    Aga dişli yağı yok mu bu motorda? Ondan kastım. Yoksa normal yağı biliyorum, onu koyuyorum zaten sürekli.
    Motosiklet aşktır !
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !

  11. #11
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    dişli yağı derken bunlarda dişli yok bildigim kadarıyla direk makinadan janta güc aktarımı var diye biliyorum orayımı yağlıcaksınız

  12. #12
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Hangi yağı değiştireceksin iki zamanlı motorda ne yağı belki kullandığın markayı değiştirebilirsin castrol den şaşmamak lazım.İki zamanlı motorlar beasittir eliniz az biraz anahtar tutuyorsa yapabilirsiniz.Kolay gelsin.

  13. #13

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    arka tekerin oradaki milin bağlı olduğu şanzıman kutusundan bahsediyor sanırım arkadaş. onun içerisindeki yağı değiştirmek istiyor. fakat performansta fark edeceğini zannetmem. 2 zamanlı motorlar daha kısa sürede aşınırlar. büyük ihtimalle segmanlar aşınmaya başladı kompresör kuvveti azaldı bu yüzdende çekiş azaldı. segman değişimi işi çözebilir diye düşünüyorum.

  14. #14
    */ AHm3T /* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    Bilmiyorum işte aga genel bakımdan kasıt ne olur diye sordum o yüzden? Bu adam benim motoru aldığında nereleri inceler, hangi organlara dokunur onu diyorum :D
    Motosiklet aşktır !
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !

  15. #15
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bu motorlarda hafif performans kayiplari. Once hava filtresi sonra bujiden ve karburator ayarindan kaynaklanir . Bunlar en az maliyetli ve kolay isler once bunlardan baslanir . Bodozlama piston silindir denemezde sokulup degistirlimezde . Hala sorun yasarsan kompresyona ve krank kecelerine bakilir . Gerekiyorsa ya uygun fiyata yan sanayi ile yada parasi mohom deeel dersen orjinali ile degisir . Yag ister motor ister sanziman yagi olsun performansini cok Ciddi etkilemez . Iyisini kullanmansa fayda var.
    Birde benzinede yag koyduysan eksozunda tikanmis olabilir .

  16. #16
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorlarda hafif performans kayiplari. Once hava filtresi sonra bujiden ve karburator ayarindan kaynaklanir . Bunlar en az maliyetli ve kolay isler once bunlardan baslanir . Bodozlama piston silindir denemezde sokulup degistirlimezde . Hala sorun yasarsan kompresyona ve krank kecelerine bakilir . Gerekiyorsa ya uygun fiyata yan sanayi ile yada parasi mohom deeel dersen orjinali ile degisir . Yag ister motor ister sanziman yagi olsun performansini cok Ciddi etkilemez . Iyisini kullanmansa fayda var.
    Birde benzinede yag koyduysan eksozunda tikanmis olabilir .
    eyüp ne yazarsan imzamı atarım kardeşim... +1


    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübap ayarı istiyorda olabilir. Makine açılmadan kolay kolay bilimeyiz sorunu.
    ah be kardeşim keşke bişey yazmasaydın
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  17. #17
    */ AHm3T /* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorlarda hafif performans kayiplari. Once hava filtresi sonra bujiden ve karburator ayarindan kaynaklanir . Bunlar en az maliyetli ve kolay isler once bunlardan baslanir . Bodozlama piston silindir denemezde sokulup degistirlimezde . Hala sorun yasarsan kompresyona ve krank kecelerine bakilir . Gerekiyorsa ya uygun fiyata yan sanayi ile yada parasi mohom deeel dersen orjinali ile degisir . Yag ister motor ister sanziman yagi olsun performansini cok Ciddi etkilemez . Iyisini kullanmansa fayda var.
    Birde benzinede yag koyduysan eksozunda tikanmis olabilir .
    Başkan teşekkür ederim. not alıyorum yazdıklarına. teknik serviste ustanın gözüne gözüne sokarım :p yalnız en son yazdığın kafamı karıştırdı. 2 zamanlı motor, benzin ve yağ bölgeleri ayrı. benzine yağ karıştırmıyorum. benzin haznesine benzin, yanındaki yağ haznesine yağ koyuyorum üstad.
    Motosiklet aşktır !
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)