Tel Jant Balans - AkorAyarı ?
Reklamlar
-
Motorumda 17" tel jant var. Misal;
Şimdi bu tarz tekerlere balans ayarı yapılıyor mu, yoksa tel jant olduğu için sadece akord ayarı mı söz konusu. Yoksa "2si de farklı farklı ayarlar, o yüzden 2 sini de yaptıman lazım" mı dersiniz??
Bir de daha öncesinde tekerlerimin akor yada balans ayarına ihtiyaç duyup duymadığını en sağlıklı şekilde nasıl anlarım ??
(motor biraz karasız bir sürüş sergiliyor. Ben genel yapısından ve yüksekliğinden dolayı olduğunu düşünüyorum ama yinede tekerleri de bir kontrol ettireyim diyorum)
Reklamlar
-
Balans; hızın arttıkca teker teklemesin ve titremesin diye. Akord ayarı ise simetrisini kaybetmemesi için. Akord ayarını bisikletçiler bile yapıyor. ikisinide yaptırman lazım. Balans ı sadece lastik değişimlerinde yapman yeterli.
-
tahminimce balans ağırlığı eklemek daha kolay olduğu için onu yapıyorlardır. akort ayarı biraz daha uğraş gerektiyor. tekerler sökülecek vs.
-
Tel jantta balans ayarına bakılmaz diye biliyorum çünkü jant hopluyor zıplıyor balans makinasında.
-
Bunu ben de merak ediyorum.
-
Buarada belki işe yararsa diye söyleyim, lastikler tubless yani içlastiksiz.
TanImsIz adlı üyeden alıntı
Balans; hızın arttıkca teker teklemesin ve titremesin diye. Akord ayarı ise simetrisini kaybetmemesi için. Akord ayarını bisikletçiler bile yapıyor. ikisinide yaptırman lazım. Balans ı sadece lastik değişimlerinde yapman yeterli.
Anladım. Akord ihtiyacı doğduğunda yani simetrisi kaybolduğunda yine hız arttıkça teker teklemesi ve titremesi sıkıntısı oluşuyor mu? Yada virajda karasızlık, hafifi yalpalama gibi durumlar...
-
TanImsIz adlı üyeden alıntı
Balans; hızın arttıkca teker teklemesin ve titremesin diye. Akord ayarı ise simetrisini kaybetmemesi için. Akord ayarını bisikletçiler bile yapıyor. ikisinide yaptırman lazım. Balans ı sadece lastik değişimlerinde yapman yeterli.
başka yorum isteme..
ikisinide yaptırmalısın..
akort ayarı tekerin yalpalı dönmesini engellemek içindir...
balans ise ağırlık merkezlerini eşitleyerek belli momentlerde titreme yapmaması,her devirde stabil dönmesini sağlamak içindir...çok hızlanamayan küçük motorlarda hissedemeyebilirsin ama hız arttıkça durumuna göre kontrolünü kaybettirecek bir hal bile alabilir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Buarada belki işe yararsa diye söyleyim, lastikler tubless yani içlastiksiz.
Anladım. Akord ihtiyacı doğduğunda yani simetrisi kaybolduğunda yine hız arttıkça teker teklemesi ve titremesi sıkıntısı oluşuyor mu? Yada virajda karasızlık, hafifi yalpalama gibi durumlar...
Jantta yalpa varsa motor yol üzerinde gezinir. Yukarı aşağı akordsuzluk senin motordaki gibi kalın jantlarda pek mümkün değil bence. Lastiklerinde balans olacağını pek sanmıyorum. Olsa da en fazla 120 km hız yapan bir motoru etkileyecek kadar olamaz diye düşünüyorum.
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
başka yorum isteme..
ikisinide yaptırmalısın..
akort ayarı tekerin yalpalı dönmesini engellemek içindir...
balans ise ağırlık merkezlerini eşitleyerek belli momentlerde titreme yapmaması,her devirde stabil dönmesini sağlamak içindir...çok hızlanamayan küçük motorlarda hissedemeyebilirsin ama hız arttıkça durumuna göre kontrolünü kaybettirecek bir hal bile alabilir...
Söz valla istemiycem, bu son
100ü görüyorum en fazla, çok nadiren 110u geçiyorum. Zaten balans sıkıntısı olduğunu düşünmüyordum motorda, o yüzden az bile varsa balanssızlık bu hızlarda çok etkilemeyebilir beni.
Lakin asıl sorum; Kendim, akord ihtiyacı olup olmadığını nasıl anlarım? Akordcuya götrümeden anlayamazsın diyorsanız tamam ama boşu boşuna da götürüp, "dürüst" birisine denk gelerek zaten bozuk olmayan akord ayarımı haybeye yaptırmayayım diyorum Arka tekeri kaldırıp çevirdiğimde arka jantın çok düzgün olmadığını farketmiştim geçen. Sanki yamulmuş gibiydi hafiften, belki simetrisi bozulmuştur dediğiniz gibi.
-
arka ve ön tekeri ayrı ayrı kaldır ve çevir..
lastik için değil jant için söylüyorum..
jantın lastiğe birleştiği noktaya(tek br noktaya) bak.dönerken sağa sola yukarı aşağı hareket ediyormu yoksa ip gimi dönüyormu??
sağa sola yukarı aşağı çok fazla bir hareket varsa akort yaptır..
jant düzgün ama lastik saçmalayarak dönüyorsa janta oturmamış olabilir,balon yapmış olabilir,içerde yama ket yapmış olabilir..ikisi farklı çözülür...
yav yine bi sürü yazdım iyimi?
bide şu konumu incele..
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...t-yapalim.html
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Eski motosikletim Tel Jantlıydı. Az çekmemiştim. Pek fazla motosiklet jantı akord eden yok. Bisikletçiler de yanaşmıyor fazla. KAdıköy de Buzz motor yapıyor. Lastik başına 100 TL gibi bir para alıyorlar. Eğer söküp götürürseniz 25 lira daha almıyorlardı o zaman.
-
Ben ankaradayım, burada birilerini bulmak gerekecek.
Akord yaptırmak için lastikleri çıkartmaya gerek var mı?
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Ben ankaradayım, burada birilerini bulmak gerekecek.
Akord yaptırmak için lastikleri çıkartmaya gerek var mı?
Akord için lastikleri çıkarıyolar evet.
-
Benim KLX in arka teker akort istiyor BUZZ a bir soralım bakalım 100TL biraz fazlaymış ama.
-
Ön çatalların bakımı için ön tekeri sökücem, o arada arkayı da söküp lastikleri de çıkatıp akord yaptırmaya karar verdim. Çünkü arka telleri de tek tek tıklatarak kontrol ettim, gevşeyenler var...
O sebeple ANKARADA AKORD YAPTIRABİLECEĞİM neresi var acaba ???
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Ön çatalların bakımı için ön tekeri sökücem, o arada arkayı da söküp lastikleri de çıkatıp akord yaptırmaya karar verdim. Çünkü arka telleri de tek tek tıklatarak kontrol ettim, gevşeyenler var...
O sebeple ANKARADA AKORD YAPTIRABİLECEĞİM neresi var acaba ???
Syanur benimkide tel jantli biyer bulursanız birlikte gidelim...
-
şu telli janta balans olurmu benimde aklımı kurcalıyo.
benim xt nin çn jantı 21 inc den 18 e düşürdüm 20 cm tel aldım sirkeciden konple degiştirdim arkanın tellerinide degiştirdim.jantı cıplak soyup dizerken ciddi anlamda zorlandım ama akort ayarı yaparken sakin kafayla yanımada bi fincan cay aldım tek tek aynı ölcüde telleri sıkarak ve son olarakta yandan ve üstten akort teli degdirerek ayar yaptım şuan mis gibi çok hard kullanıyorum yamulmadı.
akort ayarı yapmak bişi degil herkez en basit kurbagacıkla ayarı yapabilir ama sorun yukarı aşşa sekmede bunu düzeltmek ciddi anlamda zor.
ben asla tamirciye gitmem sadece sevdigim abime danışırım ve sanmıyorumki tamirci akort ayarıyla uğraşsın adamlar kolay paraya temiz işe bakıyor.
-
Tamam asla tamirciye gitme ama her işin de bir ustası var. Ben akord ustası arıyorum, yani bu işi yapan, eli alışmış, tecrübe etmiş... Yoksa motor tamircisi çok, gitsen "bırak yaparız" derler elbet.
Benim de uğraşabildiğim şeyler bir yere kadarmış, açıkçası akord ayarıyla uğraşmak istemiyorum, düzgün yapamazsan bir daha da uğraşmaya vaktim zaten yok. Sorun vakit aslında. Bir de lastiği sökmek, takmak, şişirmek felan ne yazıkki şu anda elimdeki alet edevat ile pek mümkün değil.
@deniz bulursam haber veririm
-
Ankarada balans ayarı yapan bulursanız banada haber edin yav
-
hacı herşeyden önce senin arka teker yere dik basmıyo bile olabilir...arkanda sürerken ben öyle gördüm..ya da sadece bir göz yanılsamasıydı...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)