Merhaba, daha demin bir video izledim adam r1 ile son anda 0 geçiyor araba videoyu izleyin yorum yapin şanş mı profesionellikmi
Buyrun video;
Saygılarımla
Merhaba, daha demin bir video izledim adam r1 ile son anda 0 geçiyor araba videoyu izleyin yorum yapin şanş mı profesionellikmi
Buyrun video;
Saygılarımla
2 sinin karışımı ama yetenek ağırlıklı bence , herkezin yapabileceği iş değil o hareket .
arabayı görünce frenlere asılmıyor kaçmak için yer arıyor ve motoru diğer tarafa yatırıyor bu işi bildiği için..
araba 1 saniye önce o yoldan çıkmıyor motorda 1 saniye geç o yola girmiyor ve çarpışmıyorlar.. buda şans
Görüş açısının çok düşük olduğu bir yolda, gereksiz aşırı hız yapıyor.
Bunun neresi profesyonellik?
videoyu izlerken bi tuhaf oldum helal olsun adama.şans ve refleks bariz belli.
o anda adrenalin hat safadaymış soguk kanlı davranmış ama yemişim öyle profesyonelligi araba panik yapıp gaza bassa güm zincirlikuyuya defin işlemleri başlardı.
ss işi gösteriş hız ve ölüm...
Motosiklet mucidi
profesyonellik demeyelim de ustalık mı demek daha doğru olur.
ustalık?
motosiklette hep acemi olduğumuz için, usta olamayız hiç bir zaman
ayrıca, usta demek; öngörü sahibi demektir, tecrübeli ve bu tecrübeyi kullanabilen demektir.
tecrübeli biri, trafikte her an biri veya bir şeyin çıkabileceğini bilir ve öngörür.
bunu yapmış mı?
bence, hayır.
hele tecrübeli biri çevresindekilerin de hayatını riske etmez.
yani, kısacası;
bu adam o an için iyi bir konsantrasyona sahip
o an için araç sürücüsü daha şanslı ( yola kontrolsüz çıkıp hata yapan o )
motosiklet sürücüsünün yaşadığı korku-panik her ne ise bunu bilmiyoruz, o yüzden sadece Allah korumuş diyorum ben.
ben, durduğu yerde düşüp ölen çok iyi usta pilotlar biliyorum.
ya da, kenan sofuoğlu'nun bahattin abisi gibi kırmızı ışıkta geçen bir arabanın altında kalıp canveren şampiyonlar da var tabii...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
ooof of cok fenaymış bak bu. bunun adı profesyonelliktir. başka hiiç birşey degil. şans tabikide var ama %1. %99u burada tecrübe ve yetenek. o yolda o hızla zaten gidilmez fakat belli ki adam kendine güveniyor. tabi güveniyor diyorum da, adam dıger serıde gectıgınde o serıtte araba olsaydı, patlamıstı. burada da şans var aslında. ne diyelim, fifti fifti diyelim en dogrusu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------
kusuruma bakmayın fakat katılmıyorum bu gorusunuze. iyi düşünürseniz detaylı bır sekılde. ustalıgı farkedebılırsınız. o arabayı gormek zaten o hızda ayrı bır ustalık. fakat o anda ne yapılması gerektıgını bılmekse, cook ayrı bır ustalıktır. adam panıkleseydı o arabayı gorunce, frene asılsaydı ki duramazdı frene dokundugu an duserdı ve o hızla gırerdı arabaya. sonucuysa belli. burada ustalık bariz belli. fakat dedıgım gıbı, bu ustalıktan sonrası da sans. ters serıtte araba olsaydı ustalık falan kalmıcaktı. şans iste. sofuoglunun abisininkiyse, ustalıkla alakası yok. ne videolar var şansla ilgili. kader bunun adı baska bısey degıl. insanın kaderinde ne varsa o olur. illa şampiyon diye normal bir insan gibi olmeyecek diye birşey yok. kader bu. şans.
Think Nothing! Just Twist The Wrist
bu olaya profeyonellik diyenlerin yorumlarını şuna benzetiyorum;
uçurumdan ayağı kayan adamın oradaki çalılara takılarak kurtulmasına ne kadar profeyonel denilirse artık.
araba sürücüsü yarım saniye geç gaz bassaydı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------
ben de zaten o büyük ustalardan bahsederken kaderden bahsetmiştim.
siz ne derseniz deyin,
ama hasbelkader aldığım ileri seviye teorik sürüş eğitimlerinde, bana " önlenebilen veya önlenemeyen kazalar" hakkında pek çok video izlettirilmişti.
sonra öğrendim ki, engellenemez kaza sayısı pek az.
ve kazalarımızın pek çoğu hep çevresel faktörlerdir.
kabataslak yorum yapacağınıza bari istatistiki bilgiler verin bize.
bir de ustalık diyorsunuz ya;
aynı olay 100 kere yaşansa, aynı refleksler ( iki taraf için de hem sürücüler hem de araçlar için geçerli ) kaç defa aynı sonucu verir?
belki farkındalığınızda değildir ama; yerdeki minicik bir yaprak, bir mucur tanesi, bir yağ damlası, aracın lastiğindeki balans bile milisaniyeleri değiştirir.
ben, çocuk yaşlarımdayken, olduğum yerde bisikletle U dönüşü yaparken öyle bir düşmüştüm ki.
pedala asıldığım anca arka tekerin altına denk gelen bir parça şeftali kabuğu tepetaklak olmama yetti.
hayat, tecrübelerle doludur...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
şans mı profesyonel mi bilmem de o anda iyi bi yusuf yusuf çekmiştir
Asya 150 T1 - Arora ar 100 7 Kartal - Yuki 150G ÜSTAD - PHANTOM - 150MCX
Adamın hayatı o anda karşı şeridin boş oluşuna bağlı.
Güvenli sürüşten bi haber olanlara prof luk gibi geliyor.
O adam aracı gördüğünde frene basıp güvenle dursaydı ozaman usta da olurdu profesyonelde. Bu hali ile sadece şanslı hızlı ve aptal olmuş.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
bence de ustalık hangi yolda hangi hızla gideceğini bilmek ve karşına çıkan tehlikeyi farkedip yarı yarıya şansa bırakmadan durabilmektir veya kıvırma tekniği ile atlatmaktır. videoda adam çift yönlü yolda o hızda gidiyor tehlikeyi farkettiği anda karşı şeride manevra yapıp kurtuluyor ancak ya o anda karşıdan bir tır geliyor olsaydı sizce adamın o sözde profesyonelliği onu kurtaracak mıydı?
aynı şeyi konusuyoruz. o hızda dunyanın en ıyısı bıle duramaz. öyle birşey yok. o hızda durmayı dusunmek zaten adamı oldurur baska bsey yapmaz. adamın usta oldugu apacık bellı. ya vırajları gormuyo musunuz ? o vırajlarda o hızı yapabılmek bıle ustalık ıster. adamın yaptıgı tehlike evet ama yapmıs bı kere. onu konusmamak gerek, kazayı nasıl atlatmıs onu konusmak gerek( bunu gelebılecek yorumlar ıcın yazdım.)
Think Nothing! Just Twist The Wrist
KARIŞIK....on karakter
UNUTMAYIN MOTOSİKLET TEHLİKELİ DEĞİLDİR ONU TEHLİKELİ KILAN ÜZERİNDEKİ SÜRÜCÜDÜR HATTA MOTOSİKLET O KADAR MASUMDUR Kİ SİZ OLMADAN AYAKTA BİLE DURAMAZ.
Bence gayet normal , düşük süratte ikiside , bize hızlıymış gibi geliyor çekimden dolayı ! , ustalık , sonunu görmediğin yolda basmak ve tehlikeyle karşı kerşıya kalmak olmamalı !
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
Arkadaş nasıl atlatmış meselesi tamamen şans.
Hayatmın en büyük tehlikesini benim şeridime geçen bir minibüs nedeniyle yaşamıştım. Adam yokuş aşşağı olanca hızıyla önüme atladı.
Ben o anda şoka girmiştim ve magirus amblemi bir apartman gibi gözümde büyümüş ve onun haricinde hiçbirşey göremez olmuştum. Sonra hayatım film şeridi gibi önümden geçerken bir anda kendime geldim. Bende karşı şeridin kaldırım kenarından gidiyorken buldum kendimi. Sonra baktım yaşıyorum frene basim bari diye düşnerek olanca gücümle frenlere bastım park halindeki transporter panelvana çarpıp durdum. Motor tampona saplanıp kaldı dayımın oğlu üzerimden uçup minibüsün ön camından içeri girdi. Ben hala gidonu tutuyordum ama gidon kopmuştu.
Ben bu olayı nasıl ne yaparak atlattım hiç hatılamıyorum. Ne olduğuna dair hiçbir fikrim ok. Bunda 20 yıl önce ilk motorum mz301 ile yaşamıştım ve alabildiğine acemiydim.
bu yaşadığım olayı kameraden seyretme şansım olsaydı herhalde her gören büyük ustalık derdi.
Hızım en fazla 50 km civarındaydı. Minibüs durmadı bile . Benim çarptığım minibüsün sahibi olayı görmüş ve sadece canın sağolsun git motorunla ve dayının oğluyla ilgilen arabayı ben hallederim hiç kafana takma ölümden döndünüz gidin evinize dinlenin demişti. Bikaç kişi şerefsiz minibüsün perşinden koşmuşlar ama durduramamışlardı. vs vs .
Yanlış birşeyi mantıklı bir kılıfa uydurmaya çalışıp gözünüzde yüceltmeyin. Salak her durumda ve şartta salaktır. Aptalda aptaldır. Yapılan aptallığı ustalık kapatmaz. Birgün kapatmaz ogünde son gün olur.
Ozamandan bu zamana çok yol gittim çok çalıştırdım kendimi. Neler geldi başımıza . Her türlü duruma hazırlanmak için sürekli çalıştım sürrekli senaryolar üzerine refleks geliştirme çalışmaları yaptım. Güvenli sürüş kitpları videoları yazıları okuyup her fırsatta öğrendiklerimi uygulayarak pekiştimeye çalıştım. Ve birşey anladımki. Bir tehlikeye girmemek en büyük ustalıktır. Hayatın şansa bırakılmayacak kadar değerli.
O hızda dünyanın en iyisi bile duramazsa yatığının yeri değilmiş demekki. 1. Kural durabileceğin kadar hızlanırsın.....
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)