Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Çinli motorların neden sorun çıkardığını anlatıyım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Proud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Türkler kar yapmak amacıyla Çin'in en ucuz ve böylelikle en kötü olan motorları alıyolar ve Türkiyede bir motosiklete yerleştirip daha yüksek bir fiyata satıyolar. Zaten adamlar kar'ını düşünmese Japonyadan alırdı motorları. Çinde pahalı motor yokmu ? elbette vardır ama Türkler kar yapabilmek için ucuz motorları alıyolar. Yani Çinliler suçlu değil, Onların en ucuz ve kalitesiz fabrikaları bulup alan bizim firmalar suçlu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    olay birazda uygulanan vergilerle ilgili. rekabet edilebilmesi için ucuz ve kalitesiz yapılması gerekiyor. kaliteli parçalardan üretse japon veya italyan fiyatlarından satması gerkecek. siz olsanız aynı fiyatta olsa suzuki mi yoksa mondial mi tercih edersiniz. uygulanan YANLIŞ vergi politikaları yüzünden distribütörler 300 cc ve üzeri motosiklet getiremiyor çünkü satamıyor. 300 cc ve üzeri motosikletler uçuk fiyatlara tekabül ediyor. müşterisini seven ve geri çevirmek istemeyen bazı firmalar azda olsa elinde bulunduruyor. siyasetçilere durumu anlatmaya çalışıyoruz fakat hayatında motosiklete binmemiş hatta çoğuda motosiklete düşman. ötv düşürmeyi bırakın kolayını bulsalar bisiklete ötv getirecekler.

  3. #3
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Ucuz diye önüne gelen,motordan anlayan anlamayan,motora yağ konulduğundan bile bihaber olan insanlar olursa,o adama Japonda dayanmaz merak etme.
    Çinde işçilik ucuz,sen ne verirsen onu birleştirir.Bunu en baba markalarda yapıyor artık.

  4. #4
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    sana tavsiyem eğer denk gelirse arora tiger 200 i bir incele,nasıl malzeme kullanmışlar bak.
    çin malı olan her motosiklete kötü damgası vurmak anlamsız bence
    Trojanali58 bunu beğendi.
    UNUTMAYIN MOTOSİKLET TEHLİKELİ DEĞİLDİR ONU TEHLİKELİ KILAN ÜZERİNDEKİ SÜRÜCÜDÜR HATTA MOTOSİKLET O KADAR MASUMDUR Kİ SİZ OLMADAN AYAKTA BİLE DURAMAZ.

  5. #5
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Çinde üretilen her şey, hurda malzemelerden üretilme ve dayanma sınırı en fazla 5 senedir.. 80 öncesi doğanlar eve alınan bir cihazın, aletin, arabanın, motorun yıllarca dayandığını ve neredeyse bir ömür kullanıldığını hatırlarlar..

    En basit örnek 30 seneden yaşlı bir commodor 16 (+) C var bende, yılda bir TV ye takar kasetten oyun oynarım, onun üzerine şimdiye kadar 20 den fazla desktop ve laptop sahibi oldum, hiç biri onun kadar uzun ömürlü olamadı..

    Bir örnek cep telefonları, ericsson 668 im hala taş gibi, ama uyumlu simcart olmadığından 10 senedir kullanamıyorum, arada açıp nostalji yapıyorum -ki ben bu telefonu 5 sene kullanmıştım. Onun üzerine 20 tane telefon değiştirdim, en sonunda Çin üretimi olmayan bir telefon aradım ve şansıma General Mobile ama aslen pantech olan bir kore telefonu çıktı

    Sözün kısası, Çinde üretilen her şey hurda malzemelerden, düşük işçilik ve kalitesiz üretim standartlarında üretilmekte.. Çinde üretilen her türlü elektronik eşyanın, cihazın, giysinin benim gözümde kullan attan farkı yok, ucuz olmaları sebebiyle herkes bu yönlerini hoş görüyor ama fayda/maliyet açısından aslında herkes zarar ediyor..
    htmetin ve swath bunu beğendiler.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  6. #6
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinde üretilen her şey, hurda malzemelerden üretilme ve dayanma sınırı en fazla 5 senedir.. 80 öncesi doğanlar eve alınan bir cihazın, aletin, arabanın, motorun yıllarca dayandığını ve neredeyse bir ömür kullanıldığını hatırlarlar..

    En basit örnek 30 seneden yaşlı bir commodor 16 (+) C var bende, yılda bir TV ye takar kasetten oyun oynarım, onun üzerine şimdiye kadar 20 den fazla desktop ve laptop sahibi oldum, hiç biri onun kadar uzun ömürlü olamadı..

    Bir örnek cep telefonları, ericsson 668 im hala taş gibi, ama uyumlu simcart olmadığından 10 senedir kullanamıyorum, arada açıp nostalji yapıyorum -ki ben bu telefonu 5 sene kullanmıştım. Onun üzerine 20 tane telefon değiştirdim, en sonunda Çin üretimi olmayan bir telefon aradım ve şansıma General Mobile ama aslen pantech olan bir kore telefonu çıktı

    Sözün kısası, Çinde üretilen her şey hurda malzemelerden, düşük işçilik ve kalitesiz üretim standartlarında üretilmekte.. Çinde üretilen her türlü elektronik eşyanın, cihazın, giysinin benim gözümde kullan attan farkı yok, ucuz olmaları sebebiyle herkes bu yönlerini hoş görüyor ama fayda/maliyet açısından aslında herkes zarar ediyor..
    Vay be anılarım canlandı
    Comodore 64 : Kafa ayarı, kasetten oyun, barbar conan
    Amiga 500: 1 mb ram ve mortal combat, lotus, toki, kick off, sensibel soccer )))

    Yeni bebeler bilmez bunları
    cool113 ve Trojanali58 bunu beğendiler.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  7. #7
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Kalıtelı bır cınlye 10 bın tl verecegıme dandık bır japona , ıtalyana verırım o parayı. Emınım cogunlukta oyle yapar.
    Hemen her urunde cın malından tek beklentı fıyat uygunlugu ıken adamlar. Pahalı cın malı getırmesı ıcın salak olması lazım.
    Ara sıra pahalı mallarıda getırdıler ama hala vıtrın susu olarak kullanıyorlar.
    Ederının bırazz ustunde hondalar bıle 5 senedır depolarda. Cınlıyemı kaldı kalıtelı , pahalı motor pıyasası.
    Emınım cınlı uretıcının bıle kalıte kaygısı yok.
    Dunyanın butun hurdasını cın topluyor . Hurda uzerıne sanayı kurmus adamlar , tersıne muhedıslık ve gerı donusum malzeme ıle bukadar olur .
    Zaten pıyasada kalıtelı malzeme ıhtıyacı yok , yeterınce marka var her sektorde, ucuz malzeme ıhtıyacınıda onlar karsılıyor
    Bu konuda kraldan cok kralcı olmaya gerek yok.
    Imkanlar dogrultusunda alınır kullanılır atılır. Derın dusunme geregı yok.
    mert136 ve Utided bunu beğendiler.

  8. #8
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    70-80'lerde JAPONYA aynı şekilde serbest piyasa ekonomisine giriş yaptı
    Taklit, ucuz ve kalitesiz mal ile dünyaya açıldı.
    Ancak zaman içerisinde o kadar iyi taklit etmeye başladıki, orjinalinden daha dayanaıklı ve sağlam, kendilerine özgü markalar yarattılar.
    Bugün gelinen noktada herşey ortada. JAPON MALI = Dayanıklı - Kaliteli

    Babam anlatır hep; "bir zamanlar japon malı dendiğinde uzak dur diye cevap verilirdi"
    Şimdi aynı şey ÇİN malları için söyleniyor. Ama gelecekte "Çin malı = Kalite" diyebiliriz, hazırlıklı olmak lazım!
    necatik35 bunu beğendi.
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  9. #9

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    ülkemizde imalat teşvik edilmeli. mesela şöyle denebilir. gel bizim ülkemizde üret bizim ülkemizde ürettiğin motorlu taşıtı satarken ötv almayalım veya daha düşük bir oranla piyasaya sür.

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Çin deki geri dönüşüm yeni birşey değil.Dünyada Geri dönüşüm olmamış olsaydı dünya çöpe dönerdi.bmw,mercedes gibi bir çok marka geri dönüşümden elde edilen malzemeleri kullanıyor.Fazla göze batmasada 30 sene öncede çinden mal ithal ediliyordu.Evladiyelik oluyordu.Adamlarda tüketim az üretim şu an çok fazla.Kahrolsun zhou

  11. #11
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Geri dönüşümden yana sıkıntı yok. Gayet faydalı fakat geri dönüşümde de bir kalite standardı vardır mutlaka.
    Ayrıca çin malı scooterların plastik parçalarını geri dönüşümcüler almıyor meslea. Artık dönüşebileceği son aşamada olduklarından direk çöpe gidiyorlar. Geri dönüşümde yetmiyor tamamen ortadan kaldırmaya. Çöp sıkıntısını tamamen bitirmez ama geciktirebilir.

    Japonya konusunda da Zamanında Amerikanın büyük karalama kampanyalar var. Aynı bir dönem bizdeki Anadol otomabillerine karşı renonun yaptığı ve başarılı olduğu kampanla gibi.
    Renonun bu olayınada yalaka ve satılmış Türk medyasından destek verenlerde oldu. Anadol arabayı inekler yiyor meselesini herkes bilir. Resimler manşetler le dönemin in ötesinde bir aracı tarihe gömdüler resmen. Halbuki bırakın ineği hiçbir canlı cam elyafı ve polyesteri yemez.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  12. #12

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    Trakya da bir yer
    Çağımızın mal profili;
    adi ve güzel
    istisnalar var ama genellikle arza sunulan tüm mallarda görebilirsiniz bu tanımı.
    Hey gidi 80-ler 90 lar
    18 yıl kullanılan çamaşır makinaları, 25+ yıldan beri çalışan buzdolabı- hala durur ve çalışır- 20 yıldır çalışan televizyon...
    hala giden 50 model jawa mz bmw ler...
    miras bırakacak bi mal yaratın be...
    cool113, COMTAN ve Trojanali58 bunu beğendiler.

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Japonların yarı fiyatına motor satılmasını çekemiyolar tek sorun bu. Canım motosiklete binmek istedi diye illa gidip 5 bin lira mı vermem lazım japon motosikletlere. Çinlilerde 1500-2000 liraya iş gören motorlar var.

  14. #14
    ScaLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Motoran CBS 150 Balancer 13' 7000km
    Çok doğru. Gidip 350-1200cc aralığında motor almayacaklar için, çin malı gayet kullanışlı ve dayanıklı modeller mevcut. Ben motora açıktan yağ alsam 25000km gider, kaliteli yağ alsam 50000km gider. Malı kötülemekten önce tüketicinin bilinç durumuna bakmak lazım. Adam dünyanın en bilinçsiz kullanıcısıysa, hondayı da mundar eder, çinliyi de. Ya da gerçekten bilinçli birisiyse, çok bariz üretim hatalarıyla karşılaşılmadığı sürece bir çinliyi diğerlerinden daha uzun kullanabilir.

  15. #15
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Bende Commador, Amiga dönemindenim, hepsi halen ilk günki gibi çalışıyor. Kim ne derse desin böyle birine çin işini kabul ettirtebilmek çok zor.

    Tercih edilebilir kılan çok ciddi fiyat farkı vardı, artık o da yok. Kullanım ömrü ve hizmet farkı kadar fiyat farkı olmalı ki bari bi anlamı olsun.

    Hızlı tüketimi destekleyen mantaliteye, en ufak tedirginliği, güvensizliği beraberinde getiren ürünlerin tümüne, üründen çok üreticinin hizmetine para ödemeyi birtürlü kabul edemeyen kafa yapısına hem karşıyım, hem anlam veremiyorum
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)