Daha önce TORCH Tulum, CABERG Duke Kask, Hein Geriche Freewind bot ile ilgili bir inceleme yazmıştım. O yazıyı yazdığımda henüz ürünleri yeni almıştırm. 5-6 Aylık bir kullanımdan sonra test sonuçlarını yazarsam daha faydalı olabilir diye düşünüyorum. Eski konuyu değiştirmeyi beceremediğim için ayrı bir konu açmak durumunda kaldım. Umarım adminler açısından sorun değildir. Amaç birebir deneyimlerimi aktarmak ve yeni alacak arkadaşlara bir ışık tutabilmek.
Eski konuyu okumayanlar Buradan okumayanlar buradan o konuya ulaşabilirler.
Gelelim uzun dönem izlenimlere...
================================================== =================================
1- CABERG DUKE ÇENE AÇILIR KASK
================================================== =================================
Şu ana kadar aldığım motosiklet ekipmanları içerisinde en memnun kaldığım bir kaç üründen birisi. Bu kaskı sadece ve sadece SHARP testlerinde 5 yıldız alabilen bir kaç çene açılır kastan biri olduğu için almıştım. Ben motosiklet'i bir ulaşım aracı olarak istanbul içerisinde kullandığımdan dolayı Full Face kaskın pek kullanışlı gelmeyeceğini düşünmüştüm.
Aynı zamanda full-face güvenliğinden de vazgeçmek istemiyordum. Bu yüzden hem çene açılır bir kask olması, hemde SHARP güvenlik testlerinden 5 Yıldız almış olması hemde fiyatının kabul edilebilir seviyede olması bu kaskı tercih etmemde etkili olmuştu. Ve iyi'de olmuş. Nedenlerine gelirsek :
Kask son derece konforlu. Ben Large beden almıştım. O zaman yanaklarımı hafif sıkıyordu. Satıcı arkadaş zamanla padlerin esneyeceğini söylemişti. Haklıda çıktı. Şu anda çok rahat. Kasım ayından beri hergün Üsküdar-Karaköy ve Üsküdar-Hadımköy güzergahında kar,yağmur demeden kullandım. Kaskı tam kapalı halde iken kullandığınızda alttaki çene koruyucu plastik çenenizin altını tam kavradığı için hiçbir soğuk rüzgar falan yüzünüze çenenize gelmiyor. Buğu önleyicisini taktıktan sonra ciddi bir buğu sorunu da yaşamadım. Ama uzun süre kapalı kullanımda vizörün alt bölümünde tam ağzınıza den gelen bölümde hafif bir buğu oluşuyor. Tüm kasklarda böylemi bilmem ama ben zaman zaman camı açarak parmağımla buğuyu silmek zorunda kaldım. Ama bu bahsettiğim yaklaışık bir saat falan kapalı kullanımda ve özellikle düşük hızlarda oluştu. Ben genelde trafik durduğunda yada çok yavaş seyrederken ya tamkapalı-cam açık yada çeneden açıp jet-kask olarak kullandım. Bu oopsiyonların çokluğu insana büyük rahatlık sağlıyor. Ayrıca tek hareketle göz hizasının altına kadar inebilen güneş vizörüde son derece işlevsel. Gerek tam kapalı iken çene kilidi, gerekse jet kask iken kaskı kaldırdığınızda düşmesini önleyen kilit, gerekse güneş vizörünü kontrol ettiğiniz mandal son derece kullananışlı yerleştirilmiş. Eldivenle ve tek elle tek harekette her şeyi açıp kapatabiliyorsunuz. Aynı zamanda kilitler kapalı iken de en ufak bir gevşeklik yok. Güven veriyor. Ben genelde sıkışık trafikte arabaların arasından geçerken çeneyi açmak durumunda kaldım. Çünkü fullface olarak kullanımda sağ ve soldaki kör noktalar ciddi risk oluşturuyor. Ama bu sorun tüm fullface kasklarda aynı sanırım. Çünkü arkadaşımın methedip durduğu ve en geniş görüş açısı sunan kask dediği SHARK VISION-R kask ile de aynı görüş sıkıntısını yaşadım. Bu nedenle benim gibi ağırlıklı şehir trafiğinde yüksek mesafeler katedenler için bunun dikkate alınması gerekli bir konu olduğunu düşünüyorum. Güvenliği sadece çarpışma anındaki koruma olarak düşünürsek belki çene aşılır kasklardan uzak durmamız gerektiğini düşünebiliriz. Ama bence çarpışmanın gerçekleşmemesini önlemek te güvenliğin bir parçası. Bu sebeple açık kasklar'ı bilmem ama çene açılır kasklar ağırlıklı yoğun trafikte seyredenler için ciddi şekilde dikkate aalınmalı.
Kaskın ses yalıtımı bana son derece başarılı geldi. Gerek kapalı gerek açık kullanımda kulaklarınızı tam kavradığı için uğultuyu kesiyor. Durduğunuzda bile yanınızda konuşan kişiyi duymak için biraz dikkatli dinlemeniz gerekiyor. Başka kasklarla kıyaslayamayacağım için ses yalıtımı ile ilgili daha fazla bir şey söyleyemem. Ama bence yeterli.
Sonuç olarak ben CAberg Duke Kask'ta şikeyet edecek ciddi bir sorun bulamadım. Bu nedenle ilk izenim karnesini aynen hakettiğini düşünüyorum.Yani 10 üzerinden :
Dizayn : 10
İşçilik : 10
Kullanışlılık : 10
Malzeme kalitesi : 10
Koruma : 10 (Ben SHARP'ın yalancısıyım. Onlarda 5 üzerinden 5 vermiş. Ayrıca ECE sertifikalı)
Sessizlik : 10 (Bence)
Fiyat / Performans : 10
================================================== ============
2- TORCH SUIT
================================================== ============
Daha önceki yazımda beni Torch süit'e götüren süreci anlatmıştım. Günlük kıyafet üzerine tulum giymek için diğer alternatiflerin hepsinin yabancı olması, pahalı olması ve aynı zamanda beden bulmak konusundaki sorunlar nedeniyle yerli üretim olan Torch Suit markasını denemeye karar vermiştim. Kış boyunca kullandım. O Istanbul'u karın teslim aldığı gün bu tulumla Karaköy- Çamlıca gidip gelmek zorunda kaldım. Genel olarak Tulum işini yapmış olsada tulumla ilgili zaman içerisinde ortaya çıkan bazı sorunlar bana çokta iyi bir tercih yapmadığımı düşündürttü. Sebeplerine gelirsek.
ISI YALITIMI:
Öncelikle tulum ağır bir malzemeden yapıldığı için düşme ve sürüklenme durumunda kesinlikle iyi bir koruma sağlıyor.(Denenmiştir.) Ama sıcak demeyeceğim ama hafif serin havada bile fazla sıcak oluyor. Bu böyle olunca soğuk havada soğuktan koruyacağını düşünürsünüz ama maalesef durum böyle değil. Soğuk havada ise alt üst içlikle kullanırken bile dizlerim, göğsüm ve kollarım ciddi şekilde üşüdü. Üşüme sorununu sonradan keşfettiğim dalgıç kıyafetlerinden evirme FreeMoto marka yelek ve dizlikle çözebildim. Kısacası sıcak havada kesinlikle kullanamassınız. Soğuk havada ise ısı yalıtımı için ek bir şeyler giymeniz gerekiyor.
SU YALITIMI:
Aslında bu tulumla ilgili en büyük hayal kırıklığım su yalıtımı konusunda oldu. Çünkü işe giderken günlük kıyafetlermin üzerine giyip kullanmak zaten tulum almaktaki birinci amacımdı. Ama toplam 30 dakikalık bir yağmurda sürüşten sonra bile tulumu çıkardığımda pantolonun kasık bölgesi sanki altıma işemişim gibi sırılsıklam oluyordu. Bu şikayetimi Motosiklet fuarında Torchsuit yetkilisi Hüseyin bey'e ilettiğimde tulumu izmire göndermemi ve sorunu gidereceğini beyan etti.Ben sorunun dikişlerden kaynaklandığını düşündüm başta ama tam göndermek üzereyken bir gün yine yağmurda Çamlıca-Karaköy arası 30-40 dakikalık sürüşten sonra tulumu çıkardığımda her ki kolumun omuzumdan bileğime kadar sırılsıklam olduğunu farkettim.Hemde hiç dikiş buşunmayan bölgelerde... Islanmak bir yana işyerinde yedek kıyafetim bulunmadığı için o gün her gelene durumumu açıklamak zorunda kalmak son derece can sıkıcıydı. İşin kötü tar afı tulumun ağır malzemeden yapılmış olması nedeniyle üstüne yağmurluk falan giymek'te mümkün değil. Nitekim eğer yağmurluk giyeceksem neden tulum kullanayım sonucuna geliyor insan. Kısaca su yalıtımı konusunda maalesef başarısız oldu.
KORUMA :
Tulumun mazlemesi oldukça ağır bir malzeme. Hüseyin bey Dupont-Cordura olduğunu beyan etmişti. Diz-Kalça-dirsek-omuz ve sırt korumaları kalın ve sertçe sünger-kauçuk benzeri bir mazemeden yapılmış. Koruma olarak son derece yeterli diyebilirim. Yıldız yokuşunda yaklaşık 50-60 km ile seyrederken park halinden sol ikinci şeride direk çıkan arabaya çarpmamak için frenlere asılınca sol tarafıma düşüp 4-5 metre kadar sürüklendim. Malzemede en ufak bir sürtünme izi bile olmadığı gibi trafik polisi bile Ambulans çağırmak konusunda bayağı bir ısrar etmesine rağmen reddettim. Çünkü en ufak bir sıyrık bile almadım. Sadece korumaların çok kalın olması normal kullanımda hareket kabiliyetinizi biraz sınırlıyor ve diz korumaları hafif dışa doğru dönme eğilimi gösteriyor. Bunun dışında koruma olarak bence tam puan.
MALZEME KALITESI:
Tulumun kumaşı yukarıda belirttiğim gibi güven veren ağır bir malzeme. Sadece fermuarların üzerindeki cırt-cırt larda zamanla iplik sökülmeye başladı. Cırtlar yerinde duruyor ve bir sorun yok. Sadece o ipliğin nereden geldiğini bulamamak beni sinirlendiriyor )
Ayrıca korumalar biraz daha ince ve esnek bir malzemeden olsa daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.
SONUÇ:
Uzun dönem kullanımdan sonra Torch Suit'in karnesi maalesef ilk izlenimim kadar iyi olmadı. Yine 10 üzerinden :
Dizayn : 10
İşçilik : 10
Kullanışlılık : 10
Kumaş kalitesi : 10
Koruma : 10
Isı Yalıtımı : 4
Su Yalıtımı : 1
FAKAT HAKKANIYET AÇISINDAN BELİRTMEK ZORUNDAYIM.
Dünya'da bir fenomen olan Aerostich Marka tulum'da da yurt dışı forumlarda tulumun kasık bölgesinden su geçirme şikayetleri mevcut. Belki'de bu Torch markanın değil genel olarak bu tür tulumların ber hendikapı olabilir. Ama kollardaki su geçirmeye bir anlam veremedim.
================================================== =========================================
3- HEIN GERICKE FREEWIND Motosiklet Botu
================================================== =========================================
İşte en büyük hayal kırıklığım.. Gerek marka değeri, gerek fiyatı ve gerekse beklentilerim açısından tam bir felaket olan ürün işte bu. Giydiğinizde motosiklet botu değilde bir basketbol ayakkabısı kadar rahat olması, şık görünümü ve Hein Gericke markası beni bu botu tercih etmemdeki neden olmuştu. Ama aldığımın ilk üç günü içerisinde botun altındaki kaymayı önleyen kırmızı bantların çıkması ile başlayan sorunlar, hafif yağmurlu bir günde eve varıp botu çıkardığımda sırılsıklam çoraplarla karşılaşmamla devam etti. Bazı arkadaşlarım bana motosiklette su geçirmeyen ayakkabının mümkün olmadığını söylediklerinde neredeyse inanmak üzereydim ki. Bir gün botlar kurumadığı için mecbur kalıp eskidiği için atmaya karar verdiğim MERREL marka trekking ayakkabılarımla yola çıkıp hemde sağanak yağmurda Çamlıca-Hadımköy gidip geldikten sonra zerre ıslanmamış çoraplarla eve vardığımda bu botun ne kadar yalnış bir seçim olduğunu anladım. Korumasına,rahatlığına ve görünümüne bir şey diyemem. Ama su yalıtımı berbat. Alttaki kaydırmaz bantlar bir haftada pert oluyor. Ve ondan sonra ayağınızı yere bastığınızda yer ıslaklsa paten kıvamında kayıyor. Isı yalıtımıda berbat. Ayaklarınız resmen buz kesiyor. Ayrıca cırtları bir süre sonra düzgün kapatamıyorsunuz. Dizaynla ilgili bir problem bence. Cırtlar bot ayağınızda iken düz şekilde kapanmıyor. Buruş buruş oluyor. Ve buda görüntüdeki estetiğin içine ediyor.
Kısaca HEIN GERICKE FREEWIND Botun Karnesi kırıkla dolu. 10 üzerinden :
Dizayn : 10 (Görüntü olarak)
İşçilik : 8
Kullanışlılık : 1 (Cırtları kapatmak bir süre sonra bayağı bir iş. Kaydırmaz bantlar düşünce patene dönüşüyor.
Malzeme Kalitesi : 1 (Cırtlar deforme oluyor,Kaydırmaz bantlar son derece kalitesiz tutturulmuş)
Su Yalıtımı : 3
Isı Yalıtımı : 0
================================================== =========================================
SON NOT
================================================== =========================================
Ben motosiklete Kasım ayında başladığım ve Kasım-Nisan arası soğuk ve yağışlı havada kullandığımdan en büyük sorunum hep sısı-su yalıtımı konusundaydı. Bu arada oldukça yüksek bir bütçe ile onlarda ürün alıp denedim. Memnun kaldıklarımı ayrı bir başlık altında yazmayı düşünüyorum. Amacım hiç bir ürünü övmek yada yermek değildir. Bu ürünlerle ilgili kendi deneyimlerimdir. Ben taze bir motosiklet kullanıcısı olarak kendi durduğum yerden olaylara bakıp benim durumumdaki insanlara deneyimlerimi aktarmanın daha önce buralarda yazdıkları deneyimlerinden faydalandığım arkadaşlara ve tüm motosiklet kullanıcılarına vefa borcu olduğunu düşünüyorum.
HERKESE SAYGILARIMLA...