Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yumuşak Vites geçişi hk.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    leon99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2011
    Motosikleti
    Gt250R-İnazuma-Mt25-Fazer8
    Merhaba arkadaşlar. gt 250 r kullanıcısıyım. Vites geçişlerindeki "Tak tuk" seslerinden artık çok sıkıldım. Vites düşürürken tavsiyelere uyarak ara gazı veriyorum, devri ayarlıyorum vs vs. ancak bazen öyle ses geliyor ki birşey kesin kırıldı diyorum. Debriyaj açılsa ne kadar masraf çıkar acaba?
    Motorumu başka bir ildeki ustaya götüreceğim. Bu vites geçişindeki sesin kaynağı olarak hangi yedek parçaları almalıyım? Tedarikli gitmek istiyorum.
    Ve ayrıca;
    Motosiklet olarak herhangi bir marka model olarak tavsiyesi verebilir misiniz? Hangi marka modelde vites geçişi yumuşaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    hyoların şanzımanı öyle biraz sanırsam benim motordada aynı şey var kırmızıda durucaz vites düşürmeye başlıyorum artçım "sen baya tekmeliyosun lan vitesi" dedi bende yok dedim öyle bu..

    ama benim için bir sorun değil hatta güzel bişey bana uygun yani

  3. #3
    leon99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2011
    Motosikleti
    Gt250R-İnazuma-Mt25-Fazer8
    Vites geçişinde ben bir zorluk yaşamıyorum takır takır indirip çıkarıyorum ama motorun içinde sanki inşaat var :D Vites azaltıyorum "TOOK" diye iniyor yani şöyle anlatayım. Bir Kova yağ düşün içine yumruk at "Tok" eder o şekilde.
    rm125 bunu beğendi.

  4. #4
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Hyo da o kadar da ses çıkarcak şekilde vites geçisi olmaz. Yağda yada dişli de sorun olabilir.
    Düzgün bir yere göster derim. Benim başıma hiç böyle olay gelmedi. Dediğini anladım. bir sorun var.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  5. #5
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    GT250R da görülen bir sorun sesli vites geçişi dal kırılıyomuş gibi bir kaç arkadaşın motorunda da böyleydi karekteristik özelliği yapıcak bişey yok.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  6. #6
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    cbf150 dede yasıyorum ben 500 km deyım daha
    Cadde34 Motosiklet Tutkunlari

    Cadde34MT

  7. #7
    fatih545 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '16Pulsar200-16'MT07
    İmkanınız varsa forumdan aynı motoru olan biriyle buluşup test edebilirsiniz Hemde tanışmış olursunuz
    *İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.

    *Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.

  8. #8

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mh drift, phamtom-inazuma250-calibre250
    benzeri birşey benimde başıma gelmişti yağı kalıteli bir yağ ile değiştir motoruna uygun yok hala uymuyosa vites kutusu veya debriyaj balatan gitmiştir debriyaj balatasiysa zaten belli km de değiştirmek gerekiyo acemice kulanmışsan bu sure azalıyor tabi

  9. #9
    DarkEvents - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2013
    Şehir
    Kastamonu/Merkez
    Motosikleti
    Ybr 125
    kaliteli yağ kullanmanı öneririm
    ergün1968 bunu beğendi.

  10. #10
    hyce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul Kadıköy
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    hyosunglarda genel olarak normalden biraz daha sesli vites geçişi var sanki. sabah motoru çalıştırıyorum boş vitesten 1'e takarken resmen hafifçe sarsılıyor motor

  11. #11
    leon99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2011
    Motosikleti
    Gt250R-İnazuma-Mt25-Fazer8
    Bu sezon yağ (castrol), yağ filtresi, hava filtresini değiştirdim bakım olarak. Motor 9,500 Km' de şuan. Arka fren balatası bittiğine dair sinyal veriyor. Ön fren balatası "cıık" diye bir ses veriyor hızlanıldığında uğultu şekline dönüyor. Balatalar bittiğine göre sanırım debriyaj balatası da bitmiş olabilir. Bir ihtimal zincir derseniz zincirde orjinal zincir değişim yapılmamış şimdiye kadar.
    Çankırı' dan yazıyorum ve bu şehirde tek bende hyo var yakında Çorum' a gideceğim iyi bir ustanın olduğunu duydum ve belki de Ankara' ya da gidebilirim. İnşaallah tanışırız karşılaştırırız durumu.

    Ön ve arka fren balatası ve debriyaj balatasını nereden temin edebilirim (Site ismi.)

  12. #12
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  13. #13
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı leon99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites geçişinde ben bir zorluk yaşamıyorum takır takır indirip çıkarıyorum ama motorun içinde sanki inşaat var :D Vites azaltıyorum "TOOK" diye iniyor yani şöyle anlatayım. Bir Kova yağ düşün içine yumruk at "Tok" eder o şekilde.
    bahsettiğin olay boştan 1.vitese atarken çıkan ses ise, sen o sesi birde yüksek cc motorlarda dinle.balyozla yere vuruyorlar sanırsın.

    ama yok her viteste öyle diyorsan, acil bir şekilde servise götürsen iyi edersin. ayrıca castrol kullanıyorsan, konuştuğum her hyo kullanıcısına söylediğim şey motul dışında yağ filan kullanmayın bu motorda.

    Alıntı leon99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sezon yağ (castrol), yağ filtresi, hava filtresini değiştirdim bakım olarak. Motor 9,500 Km' de şuan. Arka fren balatası bittiğine dair sinyal veriyor. Ön fren balatası "cıık" diye bir ses veriyor hızlanıldığında uğultu şekline dönüyor. Balatalar bittiğine göre sanırım debriyaj balatası da bitmiş olabilir. Bir ihtimal zincir derseniz zincirde orjinal zincir değişim yapılmamış şimdiye kadar.
    Çankırı' dan yazıyorum ve bu şehirde tek bende hyo var yakında Çorum' a gideceğim iyi bir ustanın olduğunu duydum ve belki de Ankara' ya da gidebilirim. İnşaallah tanışırız karşılaştırırız durumu.

    Ön ve arka fren balatası ve debriyaj balatasını nereden temin edebilirim (Site ismi.)
    10.000 km'de debriyaj balatası filan bitmez.düzgün kullanımda 40.000 km kadar ömrü var..hyosung'larda kullanılan orjinal fren balataların yapısından dolayı bitmeye yakın veya ortalarda o sesi vermeye başlar. alacağınız fren balatasının yumuşak olmasına dikkat edin.Ucuza alacağın fren balatası hem fren performansını düşürür hemde fren diskinin ömründen yer.

    motorun 10.000 km'de ise fren balatası,yağ ve hava filtresi,yağ ve buji, bunun dışında hiçbirşey değiştirmene gerek yok motorda.
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  14. #14
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Durum normal, paniğe gerek yok. RR da bile o ses geliyor hemde çatırtttttt diye. Motul yağ koydum biraz yumuşadı ancak 1 e atarken her turlu o ses geliyor.

  15. #15
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Debriyaj telini ger düzelir
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  16. #16
    leon99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2011
    Motosikleti
    Gt250R-İnazuma-Mt25-Fazer8
    Cevaplar için sağolun arkadaşlar. 1' e takarken gelen "TAk" sesi normal biliyorum. Ama diğer viteslerde bir sıkıntı olduğu kesin. İlk önce debriyaj telini germeyi bir deneyeyim. Olmazsa motoru ustaya bir göstereyim artık debriyajımı açacak ne yapacaksa ona göre sorun çözülürse buraya yazarım. 10,000 Km' deki debriyaj balatası bitmez diyorsanız. Dişlilerde falan mı olur bilemiyorum.

  17. #17
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    geçen gün ışıklarda yanıma son kasanın bir altı yamaha r1 durdu yeşil yanınca birinci vitese taktı sanki o takmadıda caddedeki herkes ortak tekmeledi vitesi tak diye ses geldi mübarekten bunun yanında fazer 1000 kullandım onun vitesleride aynı şekilde kemikli bir yapıya sahipti

  18. #18
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    Alıntı leon99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için sağolun arkadaşlar. 1' e takarken gelen "TAk" sesi normal biliyorum. Ama diğer viteslerde bir sıkıntı olduğu kesin. İlk önce debriyaj telini germeyi bir deneyeyim. Olmazsa motoru ustaya bir göstereyim artık debriyajımı açacak ne yapacaksa ona göre sorun çözülürse buraya yazarım. 10,000 Km' deki debriyaj balatası bitmez diyorsanız. Dişlilerde falan mı olur bilemiyorum.
    devriyajı actırma bosuna.motorda bir sorun yok.dikkat edersen vites düşürürken ses yapıyor bunun sebebi motor devrinin indigin vitese göre yüksek olması.bide şöyle dene devriyajı çektikden sonra devir ibresinin düşmesini bekle sonra vitesi düşür.eskisi kadar ses yapmıycak.ayrıca benim motor şimdilik 70 binlerde ve hala devriyaj balatasında bir sıkıntı yok.birde ben castrol den ilk kullandıgımda vaz gectim.motul kullan farkı göreceksin. benim gibi işe motorla gidip gelmiyorsan ayda 2-3 bin km yapmıyorsan sana motul 300V factory line 10w/40 4t yagını denemeni öneriyorum.en azından bir kez dene.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  19. #19
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    12.000 km kadar motul 300v (10/40), 3000 km'dir motul 5100 (10/40) kullanıyorum. vites geçişleri inanılmaz rahat. ilk başlarda yetkili servisin koyduğu anlaşmalı shell yağlarında bahsettiğin sorunu yaşamıştım ama motul'den sonra her şey değişti. sanırım motulun şanzıman konusundaki başarısı içerdiği ester katkısından kaynaklanıyor. yağ değişim zamanı yaklaştığında, vites geçişlerinde önemli bir sertleşme de olmuyor.

  20. #20
    agilty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Ben o sesin hastasiyim iste

    ---------- Post added at 06:16 ---------- Previous post was at 06:13 ----------

    Alıntı zonta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devriyajı actırma bosuna.motorda bir sorun yok.dikkat edersen vites düşürürken ses yapıyor bunun sebebi motor devrinin indigin vitese göre yüksek olması.bide şöyle dene devriyajı çektikden sonra devir ibresinin düşmesini bekle sonra vitesi düşür.eskisi kadar ses yapmıycak.ayrıca benim motor şimdilik 70 binlerde ve hala devriyaj balatasında bir sıkıntı yok.birde ben castrol den ilk kullandıgımda vaz gectim.motul kullan farkı göreceksin. benim gibi işe motorla gidip gelmiyorsan ayda 2-3 bin km yapmıyorsan sana motul 300V factory line 10w/40 4t yagını denemeni öneriyorum.en azından bir kez dene.
    Ayda 2-3 bin i geciyorsak hangi yag i kullanicaz ?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)