Merhabalar. Geniş bir viraja girdiğimizi varsayalım. Virajın sonunu göremiyoruz. Yolda sulama yapılmış veya yağ var yani kaygan yol. Bu virajı nasıl güvenli bir şekilde alırız ?
Merhabalar. Geniş bir viraja girdiğimizi varsayalım. Virajın sonunu göremiyoruz. Yolda sulama yapılmış veya yağ var yani kaygan yol. Bu virajı nasıl güvenli bir şekilde alırız ?
tamamen şahsi fikrim.
sulama alanından önce (virajın sağa olduğunu varsayıyorum) motosikleti dik konuma getirerek ve sol şeride doğru geçerek, maksimum frenleme yaparak, birikintiye girdiğin anda; virajın açısına göre tatlı şekilde yatılır. motor kendi haline bırakılmalı. kesinlikle birikintide iken ani gaz açma veya kapama, ani frenleme, motorda aktarma yokken vitese geçirmek için debriyajı bırakma gibi eylemlerden kaçınmalısın.
[sola geçmendeki amaç, viraj açısını geniş tutup daha az kontrayı sağlamaktır.]
ben böyle yapardım. yapıyorumda, birikintiden geçerken olabildiğince dik tutmaya çalışyıorum motosikleti.
yanlış olabilir. ustaların karar verir doğrusuna.
20
beynim o an neyi emrederse onu yaparım. Şimdi burda onu yaparım, bunu yaparım diyenlerin o an o dedikleri aklının ucuna bile gelmez.
Bende şahsi fikrimi belirteyim ; Şimdi virajdaki yağı devre dışı bırakalım , su üzerinden konuşalım , zira yağda pek bir kurtarma imkanımız yok , düm düz yolda bile en ufak manevrada hele ki frende kendini yerde bulursun yağlı yolda , tesadüf eseri bu olaya bizzat şahit olmuşumdur peş peşe dümdüz yolda kaç motor düşmüştü 2-3 sene önce , kötü bir durum Yağlı yolda kurtarmak için uzun uzun yazmak lazım ve gerekli şartların oluşması lazım mesela viraj ve yağ direk bu şartı bozuyor kurtarma şartını ))
Sudan bahsedersek gerçekten tehlikeli bir durum , şahsi kanaatim geneldede öyle yaptım birkaç kez başıma geldi.
Viraja girmeden önceki artık suya ne kadar mesafe kaldıysa 3-5 metre gerekli ayarda frenimizi yapıp (çok fazla değil motor dikelir sonra virajda bidaha yatırırsınız hop yerde) ondan sonra oluruna bırakmak.Mümkün ise ; yani lastiğinizin müsade edeceğini düşündüğünüz şekilde çok çok hafif frene dokunabilirsiniz.Altını çiziyorum çok hafif.Çünkü kuru havada bile ayarsız viraja girdiğinizde üzerine birde fazlaca fren yaptığınızda gene düşersiniz.Artık hissederek yapmak lazım o kadarını.
Kurtaramıyacağınızı düşünüyorsanız motoru yatırarak siz ayrı bir köşeye motor ayrı bir köşeye belki en az hasar ile atlatabiliriz ki şayet ; bu şekilde yani kurtaramıyacağımı anladığım bir deneyimim olmadı , muhtemelen panik yapıp motoru bırakmamaya çalışırım ki buda büyük yanlış.
Yukarıdaki arkadaşlarında dediği gibi doğrusuna bu işin USTALARI karar verir , yanlış yönlendirmek istemem bekleyin yorumları.
Hiç su var demem konumunu korur basar giderim. Cub motorumu yağmurda da sürdüm ıslak kuru geçişleri olan yollarda da çok sürdüm. Lastikleri incecik olmasına rağmen virajda sudan etkilenmiyor. Büyük motorlara hiç bir şey olmamalı, en azından korkup paniklemezseniz. Ancak söz konusu motor scooter ise virajda yatırmaktan kaçınmalı
Çok haklı olmana rağmen, alınan eğitimler ve tecrübe ile beyninin ne yapması gerektiğini daha önceden ona öğretmiş olman gerekli. Aksi halde tecrübesiz bir sürücünün beyni o anda genellikle freni emreder kiii bu da kaçınılmaz son olan kazaya davetiye çıkartır.
Temel kural virajın çıkışına bakmak. Olması gereken hızda girdiysen birazcık su bir şey yapmaz ama sen şehir içinde Rossi gibi girdiysen viraja hiç bir teknik kurtarmaz. Yağ meselesine gelincede, o konuda alternatif çok yoK ama en mantıklı seçenek motoru dik konuma getirip maksimum frenleme yapmak ve yağın az olduğu noktadan geçmek. Yağlı asfaltta hiç bir lastik dik duramaz. Tabi bütün bunların yanında, önünde, arkanda, sağında solunda seni geçmeye çalışan yada sıkıştıran bir aptal olmamalı.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
gazı kıs, frene asla basma
kaderle birlikte gerisi mekanik yeteneklere kalıyor
viraja girerken hızını virajın çapına göre değil virajın görebildiğin kısmını dönebilecek kadar ayarlamış olman lazım. virajın çıkışını göremiyorsan hızını olabildiğince düşürüp az yatırarak viraja girersin. dönüşün ortalarında karşına su, yağ birikintisi değil tıkanmış trafik de çıkabilir, mecburen durmak zorunda kalabileceğini hesaplayarak viraja girmen lazım. baktın ortada dönüşünü bozacak bişey var, iyice yavaşlayıp az yatırdığın için herhangi bir tehlike yaşamadan hatta gerekirse motoru durdurup yere basarak piti piti geçersin üzerinden.
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Allahü lâ ilâhe illâ hüvel hayyül kayyûm. Lâ te’huzühû sinetün ve lâ nevm. Lehû mâ fis-semâvâti vemâ fil erd. Menzellezî yeşfeu indehû illâ biiznihi. ya’lemü mâ beyne eydîhim vemâ halfehüm velâ yühîtûne bişey’in min ilmihî illâ bimâ şâe vesia kürsiyyühüssemâvâti vel erd. Velâ yeûdühü hıfzuhumâ ve hüvel aliyyül azîm.
Aklıma tek gelen bu oldu.
O degilde virajda fren ciddi ciddi sıkıntılıymış.. Ben de sıkıntılıydım hep yapmayın dedikleri için denemek istedim.. Motorun nasıl kendini dooğrultup, dışa açıldığını tahmin bile edemezsiniz.. Etmeye çalışmayın zaten..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Görebildiğin kadar giderek bu surprizleri minimuma düşürmek gerekir.
motoru yatırmış girmişsen zaten yapıcak bişi yok
motorun yatış açısını küçült.zaten viraja girdiysen gazı çıkarken açıcağın için gazla pek işin olmaz asıl konu motoru yatırmak
Mustafa Kemal Atatürk
İlerisini göremediğim viraja ilerisinde her an herşey olabilecek gibi sakin ve temkinli girerim, motoru mümkün olduğunca az yatırırım, yani ilerisi tamamen su, toprak vs. olsa bile konumumu bozmadan ilerleyebilecek şekilde girerim viraja. Senin dediğin virajda araba sollamakla aynı riske geliyor benim gözümde.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
gördüğümüz son su birikintisi olur
Kimse dememiş, motoru diker suya girerim diye. Tabi su gölet gibiyse, yerler ıslaksa biraz yavaşlarsınız suya girene kadar yeterli olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)