Motoru viraja yatırdık. Virajın ortasında su birikintileri var. Ne yapmalıyız ?
Reklamlar
-
Benim de aklımdaki bir soru bu,dün izmirde yagmur yagdı sabaha karsı 6 gbi motora binip okula gidip vize için erkenden hazırlanacaktım. Her zaman gittiğim yol yeşil dere, yol kurumuş , araba yok, motor yeni bakımdan çıkmış olabildiğince dikkatliyim aldığım eğitimleri motor hareket yapmaya çalıştım hep ve trafik olmayan alanda bol bol pratik yaptım yatrdım da bir kaç kere motoru yalan olmasın.
Sağa viraja girdim 70 km gibi bir hızla viraj geniş sayılabilecek bir açıda fakat virajın sonunu göremiyorsunuz , dediğim gbi her gün gittiğim yol gerekli şekilde konumlandım , bakış açımı ayarladım kontrayla yatırıp dönerken su birikntisini gördüm, ön tekerın suya değmesine çok az kalaya kadar ön freni çok çok hafif aldığım virajı etkilemıyecek bir sekılde arkayı ise motorumu tanıdıgım yolun kalıtesını lastıklerımı bildiğim kadarıyla sıkabıldgım kadar sıktım, bu arada gazı bırakmıştım ve su birikintisine girmeden önce debriyajı sıktım. olabildiğince virajın dışına kayarak motoru dik tutmaya çalıştım.
Sormak istediğim yaptığım hatalar nelerdir , belki hepsi başlı başına bir hatadır her yoruma açığım ve acaba motogp de kullanılan sarkma tekniği bu durumda kullanılablr mi zira sarkma ile motorun agırlık merkezi değiştirilp daha dik bir konuma getirildiğini ve temas eden lastik düzeyinin optimumda tutulduğunu bliyorum. Kolay gelsin zahmet edip okuyanlara şimdiden.
Reklamlar
-
Mersin İl Temsilcisi
jiroskopi....
periferik görüş...( gördüğün kadar git)
tecrübe+yetenek...
ve mutlak şans.
herkese lazım olan bir link...
http://donald.hypermart.net/MCWorlDD.htm
printeri olanlar çıkartsın.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Yol tek şeritli değilse arkandan da senden daha hızlı bir araba geliyorsa viraja içerden girip dışarı taşamazsın, arkandaki aracın altında kalma riskin var. Böyle sonunu göremediğin virajlara girerken olabilecek her şeyi düşünmen lazım. Virajın ortasında sorun yaşayıp senin yattığın köşeye parketmiş bir araba bile çıkabilir karşına
-
omeruby adlı üyeden alıntı
Motoru viraja yatırdık. Virajın ortasında su birikintileri var. Ne yapmalıyız ?
Eşhedü enla ila........
Eğer altındaki motor spor motorsa ve hızın yüksekse yukarıdaki yazdığımdan başka yapılabilecek bişey yok.Daha geçenlerde o yolda biriken sular yüzünden bir forum yöneticisi rahmetli oldu.Kendisi ustanın ustası , millete motor kullanmayı öğreten bir insandı.Ancak söz konusu olan yüksek hızla giderken virajın ortasında birikmiş su olunca öteki dünya kaçınılmaz.
Ben bu konuda biraz rahatım.Michelin Anakee2 lastik aldım yeni.Bu lastik ıslak zeminde çok iddialı bir enduro lastiği.Geçen yağmurdan sırılsıklam olmuş yolda denedim.Sonuç müthiş.Sanki yol kupkuruymuş gibi rahatlıkla fren yapabiliyosun.
-
O anki koşullara bağlı ama hiçbir şekilde heycan yapıp motorun kontrolunu kaybetmemeliyiz
Fazla değil.. Bi Cbr'nin ruhsatında adım yazsa yeter.
-
yolda yağ varsa gidonu bırak ve düşüşün keyfini çıkar
-
-
Frene bastın mı gittin gümbürtüye, gaz kes mümkün olduğu kadar yatma.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
omeruby adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Geniş bir viraja girdiğimizi varsayalım. Virajın sonunu göremiyoruz. Yolda sulama yapılmış veya yağ var yani kaygan yol. Bu virajı nasıl güvenli bir şekilde alırız ?
Aklıma Recep ivedik filmindeki uçak sahnesi geldi. Hani uçak düştüğünde panik yapmayın nasıl olsa hepimiz ölecez diye bir replik vardıya Kaygan yol ve viraj? işin biraz şans be dostum.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
Biri dua ya başlıyor öteki motoru dik konuma getiriyor, bunlara rağmen virajlarda hala yatmadıysanız ne şanslısınız! Virajda motoru dik konuma getirirsen o virajı dönemezsin, gazı açarsan virajı motorla sürüne sürüne dönersin. Yapılacak şey gazı bilekten yavaşca keserek hızınızı düşürmek. Lastiklerin ve hızın iyiyse muhtemelen tutunacaktır. Ama aynı şeyleri yağ birikintisi için söyleyemem. Ogün şansın varsa düşmessin. Düşersende şaşırma
-
Hiç yağmurda motora binmiyomusunuz ya herkes tatlı su motorcusu çıktı
-
Mersin İl Temsilcisi
NoMotorNoCry adlı üyeden alıntı
Eşhedü enla ila........
Eğer altındaki motor spor motorsa ve hızın yüksekse yukarıdaki yazdığımdan başka yapılabilecek bişey yok.Daha geçenlerde o yolda biriken sular yüzünden bir forum yöneticisi rahmetli oldu.Kendisi ustanın ustası , millete motor kullanmayı öğreten bir insandı.Ancak söz konusu olan yüksek hızla giderken virajın ortasında birikmiş su olunca öteki dünya kaçınılmaz.
Ben bu konuda biraz rahatım.Michelin Anakee2 lastik aldım yeni.Bu lastik ıslak zeminde çok iddialı bir enduro lastiği.Geçen yağmurdan sırılsıklam olmuş yolda denedim.Sonuç müthiş.Sanki yol kupkuruymuş gibi rahatlıkla fren yapabiliyosun.
en baba kışlık lastik bile tam tur iyice ıslanmadan tam tutuş sağlamaz.
yani lastik güzel diye ilk metreden tam tutuş beklenmez.
genel olarak söylüyorum.
yapılan yorumlara bakacak olursak,
hemen her kullanıcı ıslak zeminle virajda karşılaşınca kazayı kesin olarak görmüş.
öyle olsaydı memlekette moto-kurye kalmazdı.
oysa ki, en kısa kaza ortalaması 5 saniyede gerçekleşir.
5 saniyede neler yapılabileceğini tahmin edebiliyor musunuz?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Hemen kelimeyi şeadeti getireceksin
DİL BİR MİLLETİN SES BAYRAĞIDIR .LÜTFEN YAZIŞMALARIMIZDA ALFABEMİZDE OLMAYAN HARFLERİ,NOKSAN HARFLERLE YAZILMIŞ KELİMELERİ KULLANMAYALIM. Benim ayağımın altı da müsait ,başımın üstü de. Nerede duracağını sen belirle.
-
Yatırdın düştün... banyo yaptın demek. Ama sen sen ol yatmadan yola çıkmadan önce banyo yap
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
Bana kalırsa ciddi bir konudan bahsetmekteyiz ve yorum yapan bir kaç kişi dışında herkes işin makarasında. Siz motosiklet kullanmıyormuyuz? Çölde mi yaşıyorsunuz? Veya herşeyiniz mükemmel ve paylaşmak mı istemiyorsunuz anlamadım ama işe yarar bilgilere ihtiyacım olduğunu ve hatta herkesin olduğunu düşünüyorum. Geyikte yapılması gerek elbette ama işe yarar birşeyler paylaşalım bir şeyler öğrenelim öyle yapalım bunu. Tamamiyle şahsi görüşümdür ve kimseye kasıtlı bir sitem veya art niyet içermemektedir.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hiç su var demem konumunu korur basar giderim. Cub motorumu yağmurda da sürdüm ıslak kuru geçişleri olan yollarda da çok sürdüm. Lastikleri incecik olmasına rağmen virajda sudan etkilenmiyor. Büyük motorlara hiç bir şey olmamalı, en azından korkup paniklemezseniz. Ancak söz konusu motor scooter ise virajda yatırmaktan kaçınmalı
aaa bak orda dur .yagmurda motor surmek demek yollarin ve lastiklerin iyice yikanmis olmasi demek virajda pek sorun yaratmaz..fakat lastikler ve yol kuru iken birden islak bir alandan gectigin anda lastiklerde bulunan toz suyla temas ettiginde balcik kivamina gelir dumduz gitsen bile motorun kicini saga sola oynatir.kaldiki yatirasin en mantikli yapilacak olan benim fikrimce viraj acisini genis tutmaya calisip motoru daha az yatirma yada imkanimiz varsa hic yatirmama eylemini gerceklestirmeye calismamiz gerekir.
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
-
Arkadaşlar burada yorum yazan hemen hemen herkes 2 tekerin sürüş tekniklerini az çok biliyor. Şimdi sadece ıslak yol için konuşacak olursak; Sürekli yağmur yağarken tamamen ıslak bir yolda viraja girmek, hiç yağmur yağmayan kuru bir günde bir sebepten dolayı ıslanmış bir viraja girmekten 10 kat daha güvenlidir. Yağ veya mazot dökülmüş virajdan bahsetmek bile istemiyorum çünkü arabada bile çok dikkat etmek gerekiyor.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
Görebildiğim kadar yatırırım motoru. Bir kere başıma geldi, su yerine kaymak asfaltın ortasında kamyondan dökülmüş mıcıra denk geldim. Ne yaptım ? Kenardaki kar birikintisine girdim, motorda bende hasarsız atlattık. Sanırım bu bana bir mesajdı, bir dahakine bu kadar şanslı olamayabilirim
-
Konuyla çok alakalı değil ama, dertli olduğum bir konu var...
Ben acemi olduğumdan keskin virajlarda hep görebildiğim kadar yatırıyorum motorumu (mondial mash scooter), mesela 270 derecelik dönüşler var, köprülü kavşak veya yonca kavşaklar gibi... Bu tip yerlerde iyice hızımı kesiyorum 40 km falan oluyor bazen, ama o zaman da arkadaki araç selektör yapıyor, korna çalıyor, beni acayip rahatsız ediyor ama ben o virajı daha yüksek hızda dönemiyorum ne yapayım viraj içinde tıkanmış trafik çıkar, yağ çıkar, su çıkar, karşıya geçmeye çalışan yaya çıkar, çıkar da çıkar... Ama arkamdaki yüzünden viraja konsantre olamıyorum çok ama çok rahatsızım bu durumdan yazmak istedim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)