Yeni motorcuya, motor kullanımında öğütleriniz?
Reklamlar
-
Dün başladım kullanmaya, abim öğretiyor. B ehliyetim var neyseki araba kullanmayı biliyormuşum. Trafiğe çıktım hemen hiç zorlanmadım. A2 içinde başvurdum. Şu an vitessiz benzinli kullanıyorum, bi hafta/10 gün sonra vitesliye geçiş yapıcam. Alacağım motor ise scooter tipi bişi olucak. Abimin bana iyi bir motor bulmasını bekliyorum, bugün yarın gelir herhalde (100 cc altı)
Abim öğretiyor çok iyi bir motorcudur ama aynı anda sizden de bilgileneyim istedim.
Nelere dikkat etmek lazım? Dökümanlar var ama çok ayrıntılı ve uzun. Sohbet halinde sizlerin öğütleri daha cazip geliyor bana.
Reklamlar
-
Sürüş teknikleri bölümünü okursanız iyi olur, orada her şey var....
Sabih TÜZEM
Lifan Emisol 150
-
sabiht adlı üyeden alıntı
Sürüş teknikleri bölümünü okursanız iyi olur, orada her şey var....
ceydamer adlı üyeden alıntı
Nelere dikkat etmek lazım? Dökümanlar var ama çok ayrıntılı ve uzun. Sohbet halinde sizlerin öğütleri daha cazip geliyor bana.
Yukarıda yazdığım gibi....
-
Mersin İl Temsilcisi
biz onca dökümanı boşuna mail etmişiz..
kolay gele.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
biz onca dökümanı boşuna mail etmişiz..
kolay gele.
"Sohbet şeklinde öğüt" kelimesini biraz daha mı bastırmalıydım?! elbette dökümanları gözden geçirdim boşa gitmedi. Ama bu sohbet olmaması anlamına mı geliyor. Deneyimsel öğütlerde önemli.
-
Mersin İl Temsilcisi
ceydamer adlı üyeden alıntı
"Sohbet şeklinde öğüt" kelimesini biraz daha mı bastırmalıydım?! elbette dökümanları gözden geçirdim boşa gitmedi. Ama bu sohbet olmaması anlamına mı geliyor. Deneyimsel öğütlerde önemli.
elbette ki..
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
elbette ki..
O halde alınılması gereken bir durum yok sanırım.
-
Öncelikle benim düşüncem şurdan şuraya gidicem deseniz bile kesinlikle full koruma giymelisiniz tamam kendinize güvenebilirsiniz ben kaza yapmam diyebilirsiniz fakat unutmayın kazalar sadece sizden ibaret değil Allah korusun biri aniden fırlar önünüze birşey olur o yüzden öncelikle kask + eldiven + ceket + dizlik koruma vb korumların ne kadar kısa mesafe olursa olsun giyilmesi gerektiğini düşünüyorum sizinde korumalıklarınızı tamamladıktan sonra sürmenizi tavsiye ederim
UNUTMA iyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.
-
Trafikte arabayla olan yerini unut. Motosiklet kullanırken kimse seni görmüyor farzet ve ona göre kullan. Kamyonlara, dolmuşlara, taksilere, faça doğan ve e30lara fazladan dikkat et.Demir logar ve elektrik kapakları özellikle ıslaksa çok kayar lastiğin ne olursa olsun kayar. Ve tabi ki koruma ekipmanlarını ihmal etme.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
kavşaklara, yan yollara dikkat et, gaz kes, yavaşla, kontrol et. parketmiş araçlara yakın geçme, aynanı kontrol et ve mümkünse açıl. aynalarına her daim dikkat et. gözünün yarısı arkada olsun ;) arkadaşın dediği gibi, kimsenin seni görmediğini farzet (kavşaklardan, yan yollardan çıkanlar, motorsikletleri görmüyor, bilinçaltlarında motora yer vermeyen sürücü çok), diğer tüm şoförlerin hata yapacağını varsay. araçlarla arana mesafe koy, yüksek hızla araç dibine girme. yokuş aşağı inerken gözünü yoldan ayırma, boşta inme. frenleri kullanmayı öğren, düz yolda duruş için ön fren etkili olan frendir, ancak arka frenle birlikte kullanımı dengeyi korumanı sağlayacaktır. yokuş aşağı inerken ön frenlerin etkisi azalacaktır, dik yokuşlardan inişte hızlanma. yokuşlarda arka fren daha etkili oluyor, sanırım ön tekere gelen yük arttığı için balatalar kaçırıyor. şerit değiştirmeden önce muhakkak aynanı kontrol et. ışıklarda durduğunda aynadan arkadan gelen araçların durumuna bak, aynı şekilde ani yavaşlamalarda da arkadan gelenler durabilecek mi aynadan kontrol et. araçların aynalarına bak, şoförün senin geldiğinden haberi var mı kestirmeye çalış. kendine güvenmediğin şeyleri hissetmeden deneme. bir ilavede yol çizgilerinden geçerken tekerinde kayma hissedeceksin, yağışlı havalarda etkisi artacaktır. viraj almayı öğrenmen lazım, tam olarak öğrenmeden virajları hızlı alma, viraja girerken aklında viraj olsun, bir anlık boşlama açıyı kaybedip yoldan çıkmana sebep olabilir. ilk anda aklıma gelenler bunlar. tecrübeni artır.
-
-
korumalarında ve evraklarında eksik varsa kontağa hiç çevirme
allah göstermesin bi kazaya karışırsan seni kimse kurtaramaz
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
erro adlı üyeden alıntı
bol bol oku...
En önemli tavsiye budur. Bol bol oku. Aklına bile gelmeyecek şeyleri uzun süre motor kullanan insanların tecrübelerinden öğrenmiş olursun. Elinin altında internet var, aç youtube'u sürüş teknikleriyle ilgili videoları izle. Kaza videolarını izle. Sonra yine oku. İlla ki bir yerlerde daha önce duymadığın, olabileceğini düşünmediğin bilgi kırıntılarına rastlarsın. Başka insanların hatalarını kendin tecrübe ederek öğrenmek kadar büyük akılsızlık yoktur. Sürüş tekniklerini oku. Örneğin kontra tekniğini oku. Anlamadın mı? Tekrar oku bu sefer gözünün önünde canlandır. Sonra aç videosunu izle. Video bulamadın mı gel burada sor biri çıkar sana "counter steering" arat diye öğüt verir daha fazla video bulursun. Bulabildiğin yazılı ya da görüntülü her dökümanı incele. Yağmurda güvenli sürüş tekniklerini oku. Yeni ıslanmış asfaltın ne kadar kaygan olabileceğini kendin tecrübe etmek yerine önceden okuduğun için bilgin olsun. Islak yol çizgilerinin buz pateninden hallice kaygan olduğunu okuyarak öğren ki ileride seni motordan soğutacak anıların olmasın.
-
-
eruyanik adlı üyeden alıntı
kavşaklara, yan yollara dikkat et, gaz kes, yavaşla, kontrol et. parketmiş araçlara yakın geçme, aynanı kontrol et ve mümkünse açıl. aynalarına her daim dikkat et. gözünün yarısı arkada olsun ;) arkadaşın dediği gibi, kimsenin seni görmediğini farzet (kavşaklardan, yan yollardan çıkanlar, motorsikletleri görmüyor, bilinçaltlarında motora yer vermeyen sürücü çok), diğer tüm şoförlerin hata yapacağını varsay. araçlarla arana mesafe koy, yüksek hızla araç dibine girme. yokuş aşağı inerken gözünü yoldan ayırma, boşta inme. frenleri kullanmayı öğren, düz yolda duruş için ön fren etkili olan frendir, ancak arka frenle birlikte kullanımı dengeyi korumanı sağlayacaktır. yokuş aşağı inerken ön frenlerin etkisi azalacaktır, dik yokuşlardan inişte hızlanma. yokuşlarda arka fren daha etkili oluyor, sanırım ön tekere gelen yük arttığı için balatalar kaçırıyor. şerit değiştirmeden önce muhakkak aynanı kontrol et. ışıklarda durduğunda aynadan arkadan gelen araçların durumuna bak, aynı şekilde ani yavaşlamalarda da arkadan gelenler durabilecek mi aynadan kontrol et. araçların aynalarına bak, şoförün senin geldiğinden haberi var mı kestirmeye çalış. kendine güvenmediğin şeyleri hissetmeden deneme. bir ilavede yol çizgilerinden geçerken tekerinde kayma hissedeceksin, yağışlı havalarda etkisi artacaktır. viraj almayı öğrenmen lazım, tam olarak öğrenmeden virajları hızlı alma, viraja girerken aklında viraj olsun, bir anlık boşlama açıyı kaybedip yoldan çıkmana sebep olabilir. ilk anda aklıma gelenler bunlar. tecrübeni artır.
Kusura bakmayın ama burada düzeltmek istediğim bir şey var.
Özellikle yokuş aşağı inerken arka frenin etkisi azalır. Tam da dediğiniz gibi ağırlık önde olduğundan, arka lastik yola o kadar da iyi tutunamaz. Dolayısıyla arka fren de sizi o kadar iyi durduramaz.
Ağırlık önde olduğundan ön fren, her zaman olduğundan daha etkili frenleme yapmaya hazırdır. Hatta düz yolda giderken etkili frenleme yapmak için ön-arka kombine yapılan frenlerde, ön frene dokunmadan önce arka frene basıp birkaç milisaniye sonra ön frene dokunmanın mantığı, ağırlığı öne yığmaktır. Ağırlık öne yığılır, böylece ön fren daha etkili bir durdurma gücüne sahip olur.
Tam tersi şekilde de yokuş yukarı bir pozisyonda ön frenin etkisi çok çok zayıflar. Motor durur vaziyetteyken bile sadece ön freni sıkarak motoru sabitlemeye çalıştığınızda, motorun geriye kaydığını görürsünüz.
Eğer yokuş inerken ön frenin sizi durdurmadığını-durdurmayacağını düşünüyorsanız, fren sisteminizi bir bakımdan geçirmenizi-ayarlattırmanızı öneririm.
-
güzel bir cevap teşekkür ederim. ben kendi tecrübeme istinaden söyledim, dik yokuştan inerken ön frenin yavaşlatmada normal etkisini kaybettiğini düşünüyordum. bunun nedenininse motorun ağırlığının önemli bir kısmının ön tekere yığılması olduğunu. ancak sizin bahsettiğiniz arka tekerin yük altında olmaması durumuda doğru bu anlamda. ön frenim düz yolda çok etkili, balatanın kaçırması derken balataların aşınmış olduğunu kastetmedim tabii, yükün ileriye doğru momentle gelmesinden kaynaklı yüklenmenin karşılanamadığını anlatmak istedim. ilginç bir konu bu bence, başkalarıda tecrübe ve bilgilerini paylaşırsa konu daha da netleşir sanırım. benim motora özel bir durum yada frenlerin zayıflığıda olabilir tabii.
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
öndeki 4 tekerlekli aracı takip ederken onu ortalama.
o çukurları, tümsekleri ortalar, arkadan gelen sen o çukura düşersin.
sol arka tekeri takip etmelisin
Takip ettiğin aracı ortalamaman için yürekçe bir sebep söylemiş. 2 sebep de ben ekleyeyim:
1) Araçlardan zamanla yağ, mazot gibi kaygan ve asfalt yapısını bozabilen maddeler damlar. 4 tekerli vasıtaların şerit üzerinde bıraktığı iki teker izi hep belirgindir dikkat ettiyseniz. Üzerinden sürekli teker geçen bölgeler hem daha temiz hem de asfaltı daha sağlam olur. Sözün özü, şeridin ortası teker izlerinden daha kaygandır.
2) Şeridin solunda gitmen önündeki sürücünün seni kendine yakın olan sol aynasından göreceğinden görünmeni kolaylaştırır, farkındalık yaratır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------
Şeridin solunda ve teker izinde gitmeni söylemişken şunu da eklemeyi unutmayayım. Tır, kamyon gibi devasa araçların kaplama lastikleri yolda aşınıp parça kopabiliyor. O yüzden büyük araçların arkasından giderken teker izinden gitmeyin. Mümkünse sollayın geçin.
-
Tabi şöyle de bir durum var.
Yokuş aşağı inişte ön tarafa binen yük normalde olduğundan çok daha fazla olduğundan, düz yolda yaptığınız frenleme dozajının daha üstüne çıkarak frenleme yapmanız gerekecektir.
Ön frenin etkisini kaybettiğini düşünmenize sebep olan şey bu olabilir.
Ama bu, yokuş aşağı inerken motosikleti durdurmada ön frenin daha fazla görev üstlendiği gerçeğini değiştirmez.
Yani yokuş aşağı inerken ön freni biraz daha fazla sıkmak gerekir, aynı zamanda arka frenin etkisi normalde olduğundan daha zayıf olur.
-
Motor baktığın yöne gider
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)