Merhabalar
bişey öğrenmek istiyorum
Motorsikletlerde motor çalışır halde ve sürüç halındeyken açık olan farlar vs. aküden mi beslenir
yoksa akü kendını şarj eder, farlar enerjiyi başka bi yerden mi alır
ilginiz için teşekkürler
Merhabalar
bişey öğrenmek istiyorum
Motorsikletlerde motor çalışır halde ve sürüç halındeyken açık olan farlar vs. aküden mi beslenir
yoksa akü kendını şarj eder, farlar enerjiyi başka bi yerden mi alır
ilginiz için teşekkürler
aküden alıyor bildiğim kadarıyla
şarz dinamosundan yani altarnatörün ürettiği elektirikten kullanır, eger motorda extra ampul ..vs yoksa zaten altarnatörün ürettiği akım gerekenden fazladır, fazla kısımda aküyü sarj eder
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
aküden alır hocam dinamo da aküyü sarj eder. ne amacla sormuştun bi sıkıntı mı var?
Asya 150 T1 - Arora ar 100 7 Kartal - Yuki 150G ÜSTAD - PHANTOM - 150MCX
elektronik sistemli çalışan motorlarda far aküden beslenir! motor çalışmaya başlayınca örneğin. 300w lık jenaratörün 60w ampule, kalanınıda(20w sinyal stop elektronik devreler sensörler) aküyü şart etmek için harcar. motorlar jenaratörlerinin %100 nün kullanmazlar eğer kullanılırsa akü verimli şarj olmaz.
benim motorumun jenaratörü 300w 14v 21A akım gücü üretiyor, bunlardan en büyük payı akü ve sonra sırayla büyükten küçüğe doğru gelen elektirili devlere ve ampuller alır.
sağlamasını yaparsak; 10A 12v bir aküyü beslemek için en az 12v-14v 120-130w bir jenaratör gücü gerekir. tabi sadece akü değil aynı anda halogen 55w ampul, gerektiğinde sellektörde devreye girecek 60w uzunların ampulu derken min 250-300w akım üretilmesi gerekir..
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
hocam kaç w harcaz ne yakar ne eder bılmem motorumda gece- gündüz sürüşlerınde xenon far acık gezıyorum
bazen akü zayıflıyor elden marş yemiyor ayakdan çalıştırmak zorunda kalıyorum yani motor çalışır haldeyeknde aküden alıyor enerjiyi far bundan dolayı çabuk bıtıyor birde akü 12 v enerjı verıyor galıbaa xenon 16 civarı bişy istiyordu galıba
farınızın watt değeri 35 watt olmazsa bu sorunu yaşamanız doğaldır..özellikle küçük cc lerde....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
aynen bende merak ediyordum bunu.
arbamıda aynı şekilde sürekli far açık kullanırım.-bir zamanlar derdi bir abi "farımda açık yolumda diye-
bu durum akü zayıflamasına yol açar mı ?
çaresi yüksek amper akü mü?
not:orjinal ampul ve orjinal aküyü kullanıyorum
Fikrin ne fahişesi oldum ne zamparası-Bir vicdanın bilemem kaçtır hava parası..
Yollar boşaldı artık yolcular buldu vaha, -Yolcular gitmese de yollar gider Allah'a..
DIŞI SÜKÛN İLE ZAHİR, DERUNU MAHŞERDİR DERUNU MAHŞER..
araç ne olursa olsun...motosiklet araba kamyon v.s....
üretici araç üzerine koyduğu elektrikli cihazlara yetecek şekilde akü ve dinamo koyar..çok az artısı olur...
siz kalkıpta öngörülen elektriğin çok daha fazlasını kullanmak isterseniz ne akü nede dinamo harcanan elektriğin yerine yenisini koyamayacaktır..bu da fazladan kullandığınız miktara bağlıdır...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
35 watt zenon bulun onu takın...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
dinamonuzdan daha çok elektrik çektiği için motoru az da olsa zorluyor..manyetik alanı, mıknatısı motorun dönüşüne ters yönde güç uyguluyor..
bu çok aşırı olmadıkça normaldir..
dediğim gibi standart ekipmanlarla ve sağlıklı akü ile hissedemeyebilirsiniz bile...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Farlarınız rölantide az ışık üretiyor, gaz verince daha parlaklaşmaya başlıyorsa farlar alternatörden besleniyordur. Tüm alternatörler AC'dir. Alternatif akım yani. Alternatörün görevi bir sonraki motor startında aküde yeteri kadar voltaj olmasını sağlamaktır. Bundan ötürü önceliği aküye ayırır. Yok eğer farlar rölanti, dip gaz vs farketmeden tam güçte çalışıyorsa aküye direkt bağlanmış demektir. Buna da DC denir. Direkt akım. 8 veya daha düşük kutup başı olan statörlerde DC sistemler güç bela çalışır. Bundan ötürü örneğin 125 cc scootera gidip de xenon takarsanız akünüz zamanla bitmeye başlar.
Xenon farların harness denen aparatları vardır. Bunlar 12v çalışmayabilir. 12v'dan düşükse 35 watt için daha yüksek amper çekmesi gerekebilir, bu da sigortalarınızı attırabilir veya başka sorunlara yol açabilir.
Aküden çekilen miktarı alternatör yerine koyamazsa akünüz biter. Elektrik tesisatınızın kapasitesini iyice ölçüp bitmeden motora eksta elektrik çekecek şeyler takmayın, sorun yaşarsınız.
Ucuz xenon laraın üzerinde yazanlara aldanmayın.
M tec marka ile hiç sorun çıakrmayan motor ( o zmanlar 400 tl civarındaydı fiyatı) 90 tl lik hıd ile şarj etmemeye başlamıştı.
Çin malı ucuz xenonlara güvenmiyorum.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
akünün yanında motorunuza fazladan elektrikli ekipman takmayın..farınız da 35 watt olsun..sıkıntının kaybolduğunu görürsünüz...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)