Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü ve Farlar ile ilgili

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ekim 2012
    Merhabalar

    bişey öğrenmek istiyorum

    Motorsikletlerde motor çalışır halde ve sürüç halındeyken açık olan farlar vs. aküden mi beslenir
    yoksa akü kendını şarj eder, farlar enerjiyi başka bi yerden mi alır

    ilginiz için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    aküden alıyor bildiğim kadarıyla

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    şarz dinamosundan yani altarnatörün ürettiği elektirikten kullanır, eger motorda extra ampul ..vs yoksa zaten altarnatörün ürettiği akım gerekenden fazladır, fazla kısımda aküyü sarj eder
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  4. #4
    AYDINLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2012
    Şehir
    AYDIN,İNCİRLİOVA
    Motosikleti
    150 mcx roadracer
    aküden alır hocam dinamo da aküyü sarj eder. ne amacla sormuştun bi sıkıntı mı var?
    Asya 150 T1 - Arora ar 100 7 Kartal - Yuki 150G ÜSTAD - PHANTOM - 150MCX

  5. #5
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    elektronik sistemli çalışan motorlarda far aküden beslenir! motor çalışmaya başlayınca örneğin. 300w lık jenaratörün 60w ampule, kalanınıda(20w sinyal stop elektronik devreler sensörler) aküyü şart etmek için harcar. motorlar jenaratörlerinin %100 nün kullanmazlar eğer kullanılırsa akü verimli şarj olmaz.

    benim motorumun jenaratörü 300w 14v 21A akım gücü üretiyor, bunlardan en büyük payı akü ve sonra sırayla büyükten küçüğe doğru gelen elektirili devlere ve ampuller alır.

    sağlamasını yaparsak; 10A 12v bir aküyü beslemek için en az 12v-14v 120-130w bir jenaratör gücü gerekir. tabi sadece akü değil aynı anda halogen 55w ampul, gerektiğinde sellektörde devreye girecek 60w uzunların ampulu derken min 250-300w akım üretilmesi gerekir..
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  6. #6

    Üyelik
    30 Ekim 2012
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektronik sistemli çalışan motorlarda far aküden beslenir! motor çalışmaya başlayınca örneğin. 300w lık jenaratörün 60w ampule, kalanınıda(20w sinyal stop elektronik devreler sensörler) aküyü şart etmek için harcar. motorlar jenaratörlerinin %100 nün kullanmazlar eğer kullanılırsa akü verimli şarj olmaz.

    benim motorumun jenaratörü 300w 14v 21A akım gücü üretiyor, bunlardan en büyük payı akü ve sonra sırayla büyükten küçüğe doğru gelen elektirili devlere ve ampuller alır.

    sağlamasını yaparsak; 10A 12v bir aküyü beslemek için en az 12v-14v 120-130w bir jenaratör gücü gerekir. tabi sadece akü değil aynı anda halogen 55w ampul, gerektiğinde sellektörde devreye girecek 60w uzunların ampulu derken min 250-300w akım üretilmesi gerekir..
    hocam kaç w harcaz ne yakar ne eder bılmem motorumda gece- gündüz sürüşlerınde xenon far acık gezıyorum
    bazen akü zayıflıyor elden marş yemiyor ayakdan çalıştırmak zorunda kalıyorum yani motor çalışır haldeyeknde aküden alıyor enerjiyi far bundan dolayı çabuk bıtıyor birde akü 12 v enerjı verıyor galıbaa xenon 16 civarı bişy istiyordu galıba

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    farınızın watt değeri 35 watt olmazsa bu sorunu yaşamanız doğaldır..özellikle küçük cc lerde....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    DEISIS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    KAHİRE
    Motosikleti
    XT 660 R
    aynen bende merak ediyordum bunu.
    arbamıda aynı şekilde sürekli far açık kullanırım.-bir zamanlar derdi bir abi "farımda açık yolumda diye-

    bu durum akü zayıflamasına yol açar mı ?

    çaresi yüksek amper akü mü?

    not:orjinal ampul ve orjinal aküyü kullanıyorum
    Fikrin ne fahişesi oldum ne zamparası-Bir vicdanın bilemem kaçtır hava parası..
    Yollar boşaldı artık yolcular buldu vaha, -Yolcular gitmese de yollar gider Allah'a..
    DIŞI SÜKÛN İLE ZAHİR, DERUNU MAHŞERDİR DERUNU MAHŞER..

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    araç ne olursa olsun...motosiklet araba kamyon v.s....

    üretici araç üzerine koyduğu elektrikli cihazlara yetecek şekilde akü ve dinamo koyar..çok az artısı olur...

    siz kalkıpta öngörülen elektriğin çok daha fazlasını kullanmak isterseniz ne akü nede dinamo harcanan elektriğin yerine yenisini koyamayacaktır..bu da fazladan kullandığınız miktara bağlıdır...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10

    Üyelik
    30 Ekim 2012
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    farınızın watt değeri 35 watt olmazsa bu sorunu yaşamanız doğaldır..özellikle küçük cc lerde....
    100 cc motorsiklet

  11. #11
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    35 watt zenon bulun onu takın...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  12. #12

    Üyelik
    30 Ekim 2012
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    35 watt zenon bulun onu takın...
    xenon 35 watt ışık verıyor ama ne kadar enerjı alıyordu akuden unuttum kutusunu atmıştım

  13. #13
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Alıntı artes55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xenon 35 watt ışık verıyor ama ne kadar enerjı alıyordu akuden unuttum kutusunu atmıştım
    35 watt 2,9 amper çeker.


    Peki konuyla alakasız olacak biraz ama benim motosikletimde xenon var 35 watt açtığımda rölantide hafif düşme oluyor bunun sebebi nedir ?
    HONDA

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    dinamonuzdan daha çok elektrik çektiği için motoru az da olsa zorluyor..manyetik alanı, mıknatısı motorun dönüşüne ters yönde güç uyguluyor..
    bu çok aşırı olmadıkça normaldir..
    dediğim gibi standart ekipmanlarla ve sağlıklı akü ile hissedemeyebilirsiniz bile...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  15. #15
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Farlarınız rölantide az ışık üretiyor, gaz verince daha parlaklaşmaya başlıyorsa farlar alternatörden besleniyordur. Tüm alternatörler AC'dir. Alternatif akım yani. Alternatörün görevi bir sonraki motor startında aküde yeteri kadar voltaj olmasını sağlamaktır. Bundan ötürü önceliği aküye ayırır. Yok eğer farlar rölanti, dip gaz vs farketmeden tam güçte çalışıyorsa aküye direkt bağlanmış demektir. Buna da DC denir. Direkt akım. 8 veya daha düşük kutup başı olan statörlerde DC sistemler güç bela çalışır. Bundan ötürü örneğin 125 cc scootera gidip de xenon takarsanız akünüz zamanla bitmeye başlar.

    Xenon farların harness denen aparatları vardır. Bunlar 12v çalışmayabilir. 12v'dan düşükse 35 watt için daha yüksek amper çekmesi gerekebilir, bu da sigortalarınızı attırabilir veya başka sorunlara yol açabilir.

    Aküden çekilen miktarı alternatör yerine koyamazsa akünüz biter. Elektrik tesisatınızın kapasitesini iyice ölçüp bitmeden motora eksta elektrik çekecek şeyler takmayın, sorun yaşarsınız.

  16. #16
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ucuz xenon laraın üzerinde yazanlara aldanmayın.
    M tec marka ile hiç sorun çıakrmayan motor ( o zmanlar 400 tl civarındaydı fiyatı) 90 tl lik hıd ile şarj etmemeye başlamıştı.
    Çin malı ucuz xenonlara güvenmiyorum.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı DEISIS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arbamıda aynı şekilde sürekli far açık kullanırım.
    Otomobillerinizin farlarini gündüz yakmayin.
    Bunun otomobilinize bir zarari yok ama motosiklet kullanicilarina büyük zarari var.
    Otomobil kullanan tüm arkadaslardan ricam, gündüz far yakmamalaridir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N 2013
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobillerinizin farlarini gündüz yakmayin.
    Bunun otomobilinize bir zarari yok ama motosiklet kullanicilarina büyük zarari var.
    Otomobil kullanan tüm arkadaslardan ricam, gündüz far yakmamalaridir.
    Ne alaka yaaa... Asıl motorlular için far yakmalılar.

  19. #19
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dinamonuzdan daha çok elektrik çektiği için motoru az da olsa zorluyor..manyetik alanı, mıknatısı motorun dönüşüne ters yönde güç uyguluyor..
    bu çok aşırı olmadıkça normaldir..
    dediğim gibi standart ekipmanlarla ve sağlıklı akü ile hissedemeyebilirsiniz bile...
    Anladım.1500 devirde ise 1200 e falan düşüyor.Kaliteli bir aküyle hissedilmeyecek kadar keser diyorsunuz yani ?
    HONDA

  20. #20
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    akünün yanında motorunuza fazladan elektrikli ekipman takmayın..farınız da 35 watt olsun..sıkıntının kaybolduğunu görürsünüz...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)