Motosiklet Tamircisindeki Araç-Gereçler
-
Arkadaslar merhaba, hepinize iyi akşamlar.
Bugunden ıtıbaren nerde calısayım nerde ıse baslayım ne yapayım para mı kazanayım meslek mı edıneyım konusundakı kendı kendıme olan tartısmalarımda, babamla karar vererek bi motosiklet tamircisinin yanında calısmaya karar verdim. Aklımda olan bi tamirci vardı oraya gıttım konusmaya, pek ıhtıyacları yok gıbı yanı 3 kısıler zaten 1 cırak 2 usta fakat ben yıne de 5-6 saat durdum. Ustası olsun cıragı olsun cok ıyı muhabbet ettık, git bı patronla konus dedi. Konustum o da dedı 3 kısıler onlar pek ıhtıyac yok gibi ama sen yıne telefon numaranı ver bulunsun bende dedi. Tamam dedim verdim. Aslında benım amacım oraya gırıp ucretlı falan calısmak degıl adam oyle anladı bıraz, tam anlatamadım kendımı ortam uygun degıldı sıparısler falan konusuluyordu o yuzden cok uzatmadan kısa kestım. Yarın tekrar konusucam ki babam da gelıcek, ustalara yardım hem de ogrenmek ıcın baslıcam yarın sabahtan. Sanırım sorun etmezler. Ustalarla ıyı anlasıyoruz cıragıyla da. İşi kolay ve hızlı kapacagımı dusunuyorum kı bilgisayarda araştırmacıyımdır bu forumda bi yazı buldum motosiklet sorunları ve cozumleri üstüne, mubarek baya uzun ama okucam hepsını her aksamm ogrenıcem. Bu forumdan da cok sey ogrenıyorum bu yuzden daha hızlı kapacagımı dusunuyorum ısı. sadece uygulaması kalacak.. Biraz hikayemi yazayım dedım hem benı burda tanıyanlar bilenler için asıl konuysa sormak ıstedıgımse;
Usta biişey istediginde usta o ne bılmıyorum demek ıstemıyorum. Dedigim gibi 3 kısıler sadece 1i herseyıyle bılıyor dıger 2si bbilgiden yoksun bıraz. Bu yuzden kısa zamanda cok sey ogrenmem lazım kapmam lazım kı hem kendım acısından hem de ıstedıgım motosıkletı bır an once alabılmek acısından Başlıga yazdıgım gibi, Motosiklet Tamiricisinde bulunan araç-gereçler nelerdir ? Lokma takımı, Tornavida takımı, Penseler, bazı bakım spreyleri, buji anahtarı vb.. Bunların hepsini öğrenmek istiyorum burada. İsimlerini yazsanız yeterli google'dan bulur hertürlü ezberlerim ben onu zaten bikere gormem yeter Çok teşekkür ederim bu kadar şeyi okumaya katlandıgınız için
he bu arada, forumda arastırmamı yaptım fakat bulamadım boyle bi konu üzerine birşey.. belki yazdıgım sözcükler yüzündendir bilemiyorum ama bulamadım birşey.. Eger ki varsa boyle bir konu, onun linkini de atabilirseniz veya yerini söyleyebilirseniz sevinirim
Think Nothing! Just Twist The Wrist
Reklamlar
-
Bir leğen dolusu 2 ağızlı anahtar, yıldız anahtar. Bi sürü kısa-uzun çeşitli tiplerde tornavida. Çekiç, testere. 2-3 tane büyük levye. Diş açma seti. Büyük bir mengene(tezgaha sabitlenecek). Çektirme setleri. Hava kompresörü ve havalı somun tabancası. Bunlarla çok rahat tamir bakım yaparsın her tür motora.
-
Alyan anahtar takımı olmazsa olmazlarından
-
Her işte olduğu gibi bir acemilik olacaktır mutlaka.
Sen merakınla en kısa sürede alışacaksındır zaten. Hiç merak etme.
-
forumda buldugun ''motosiklet sorunları ve cozumlerı'' uzerine olan yazının linkini paylasır mısın? bu arada yenı ısınde başarılar. her sey gonlunce olsun
Bazıları hızlı gitmeyi seçer, siz yaşamayı seçin.
-
tirik07 adlı üyeden alıntı
Alyan anahtar takımı olmazsa olmazlarından
sagolun tesekkur ederım yorum ıcın not defterime ekledim alyan anahtarları biliyorum fakat bugun 3 set farklı turde alyan anahtar vardı. biri sanki yıldız baslı gibiydi alyan anahtar. Bunları ogrenmek de ıstıyorum fakat tekrar tesekkur ederım
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bir leğen dolusu 2 ağızlı anahtar, yıldız anahtar. Bi sürü kısa-uzun çeşitli tiplerde tornavida. Çekiç, testere. 2-3 tane büyük levye. Diş açma seti. Büyük bir mengene(tezgaha sabitlenecek). Çektirme setleri. Hava kompresörü ve havalı somun tabancası. Bunlarla çok rahat tamir bakım yaparsın her tür motora.
eyvallah sagolasın mengü abi senin yorumunu dort gozle beklıyordum, motosikletini kendin tamir ettigini bildigim için
dftuzlu adlı üyeden alıntı
forumda buldugun ''motosiklet sorunları ve cozumlerı'' uzerine olan yazının linkini paylasır mısın? bu arada yenı ısınde başarılar. her sey gonlunce olsun
Motosiklet Tamir Rehberiymiş konunun adı, bu da linki kardeşim http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...kaynak%5D.html
rs_guven adlı üyeden alıntı
Her işte olduğu gibi bir acemilik olacaktır mutlaka.
Sen merakınla en kısa sürede alışacaksındır zaten. Hiç merak etme.
inşallah abi
yıldız baslı gıbı alyan takımı dedıgım bu, adı nedır acaba var mı bilen ?
http://www.google.com.tr/imgres?um=1...4&tx=203&ty=54
bi de bunu gordum bugun adını unuttum bak sımdı bununkı nedır bılen var mı
http://www.google.com.tr/imgres?um=1...18&tx=61&ty=71
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
Bir an önce işi kapta, benim silindiri sen değiştir.
Ne diyor Mengü; "cc'si yükseltilmemiş bir cg, tam olarak cg değildir."
-
Bide milletin motorunu acemilikten söküp toplamamaktansa kırıp dökmektense 1-2 tane hurda motor alıp onları kurcalamak faydalı olabilir, eğer motosiklet tamirinde çıraklık yapmadıysan.
-
Uğurcuğum hayırlı olsun yeni işin. Ben biraz genel yazacağım sana. Yaşını ve tahsil durumunu bilmiyorum ama yazdıklarından iş konusunda azimli ve samimi olduğun anlaşılıyor. Orada kullanılan aletin edevatın adını sanını ne işe yaradığını elbet öğrenirsin zamanla. Önce şunu uzat bunu ver çay kap gel yerleri temizle ile falan başlar. Sonra ufak ufak şu vidayı sık, şurayı sök v.s. Usta yada esnaf geçinmek başka şeydir, adam gibi usta olmak esnaf gibi esnaf olmak başka. Bizim millette işini hakkıyla yapan insan sayısı çok değildir. Ortalık çakallarla dolu. Herif yanında çalıştırdığı işçinin ekmeğinden, emeğinden çalar, kullandığı malzemeden çalar, müşteriyi düdüklemek için kırk takla atar. Mesela bizlerde bilmiyorum, bir fikrim yok, emin değilim falan yoktur. Herkes herşeyi çok iyi bilir. Motosiklet tamirciliğinden örnek verirsek, motorunda bir sıkıntı vardır bi ustaya danışırsın. Ooo şundan kaynaklanıyo, şu değişecek, kesin bundan abi der, bir başkası tamamen alakasız bir durumdan bahseder. Hani çakal çok ya kim ne tutturursa. Birçok sektörde durum böyle. Sen sen ol daha yolun başındasın, hangi işi yapıcaksan adam gibi, hakkıyla yap. Ustana saygıda kusur etme ama kendinide ezdirme. İşini iyi öğren ama yarın bir gün sende usta olduğunda yada bir yer açtığında, en önemli şeyin para kazanmak olduğunu düşünme. Reklam olmasın diye isim vermeyeceğim ama ben taa Kocaeli'den Avcılar'dan Kartal'a servise gelen adamlar tanıyorum. Sırf güven duygusundan dolayı. Biraz uzun ve karışık yazdım ama umarım anlatabilmişimdir. Bahsettiklerim senin ustanla alakalı değil elbette, genel manada konuştum...
Hayırlı olsun yeni işinde başarılar...
Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bide milletin motorunu acemilikten söküp toplamamaktansa kırıp dökmektense 1-2 tane hurda motor alıp onları kurcalamak faydalı olabilir, eğer motosiklet tamirinde çıraklık yapmadıysan.
benim de aklımda bu var abi. uygun zamanımda hurda bı motor bulup kurcalıcam onu.
rs_guven adlı üyeden alıntı
Bir an önce işi kapta, benim silindiri sen değiştir.
Ne diyor Mengü; "cc'si yükseltilmemiş bir cg, tam olarak cg değildir."
değişirim abi ne demek yav. ücret bile almam da risk alman gerek biraz kırar dökersem falan
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
gokayugur adlı üyeden alıntı
Uğurcuğum hayırlı olsun yeni işin. Ben biraz genel yazacağım sana. Yaşını ve tahsil durumunu bilmiyorum ama yazdıklarından iş konusunda azimli ve samimi olduğun anlaşılıyor. Orada kullanılan aletin edevatın adını sanını ne işe yaradığını elbet öğrenirsin zamanla. Önce şunu uzat bunu ver çay kap gel yerleri temizle ile falan başlar. Sonra ufak ufak şu vidayı sık, şurayı sök v.s. Usta yada esnaf geçinmek başka şeydir, adam gibi usta olmak esnaf gibi esnaf olmak başka. Bizim millette işini hakkıyla yapan insan sayısı çok değildir. Ortalık çakallarla dolu. Herif yanında çalıştırdığı işçinin ekmeğinden, emeğinden çalar, kullandığı malzemeden çalar, müşteriyi düdüklemek için kırk takla atar. Mesela bizlerde bilmiyorum, bir fikrim yok, emin değilim falan yoktur. Herkes herşeyi çok iyi bilir. Motosiklet tamirciliğinden örnek verirsek, motorunda bir sıkıntı vardır bi ustaya danışırsın. Ooo şundan kaynaklanıyo, şu değişecek, kesin bundan abi der, bir başkası tamamen alakasız bir durumdan bahseder. Hani çakal çok ya kim ne tutturursa. Birçok sektörde durum böyle. Sen sen ol daha yolun başındasın, hangi işi yapıcaksan adam gibi, hakkıyla yap. Ustana saygıda kusur etme ama kendinide ezdirme. İşini iyi öğren ama yarın bir gün sende usta olduğunda yada bir yer açtığında, en önemli şeyin para kazanmak olduğunu düşünme. Reklam olmasın diye isim vermeyeceğim ama ben taa Kocaeli'den Avcılar'dan Kartal'a servise gelen adamlar tanıyorum. Sırf güven duygusundan dolayı. Biraz uzun ve karışık yazdım ama umarım anlatabilmişimdir. Bahsettiklerim senin ustanla alakalı değil elbette, genel manada konuştum
sagolun cok tesekkur ettım yorumunuz için ki gerçekten haklısınız katılıyorum bu sözlerinize. Güven duygusunu vermedikten sonra müşteriye bence yapılan iş iş değildir.
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
O fotodaki tork alyan diye geçer.
Servise motorlar daha çok hangi nedenlerle geliyor onu öğrenip ona göre kendinizi geliştirin. Nadiren piston değişimi için motor uğrarken, genelde çoğunluğu motor yağı, buji, hava filtresi, lastik değişimi gibi sebeplerle gelir.
Berberlerdeki çıraklar nasıl usta saç keserken öyle durup bakıyorsa aynı o şekil takılmanız gerekecek biraz. Youtube'da engine rebuild diye aratın çıkan videoları falan izleyin.
Motosikletin üzerinde çok farklı yapılar var. Örneğin ben amortisör ve fren aksamını çok iyi, elektronik aksamı da iyi bilirim ancak motorun iç yapısından anlamam fazla. Sizin de böyle bilgileriniz varsa o konularda yoğunlaşmak daha iyi olabilir, gelen müşteriye kendinizden birşey katarsınız vs. Tabi çıraklıkta buna ne kadar izin verirler ayrı.
Motoru tamire getiren kişi işinin bir an evvel yapılmasını, motor yapıldıktan sonra da bir daha sorun çıkarmamasını ister. Kişisel olarak sorun yaşayacağınız durumlardan uzak durun. Ortam sakinken herkes güleryüzlü olur ancak işler üst üste binince aynı hoşgörüyü çalışma arkadaşlarınızdan falan göremeyebilirsiniz. Kendinizi ekstrem durumlara iyi hazırlayın yani.
Kolay gelsin.
-
ugrgnr adlı üyeden alıntı
değişirim abi ne demek yav. ücret bile almam da risk alman gerek biraz kırar dökersem falan
Feda olsun sana.
Bizim berber dükkanında da hep çıraklar, beni traş ederlerdi.
Yani hepsi benim saçımla traş olmayı öğrendi.
-
rs_guven adlı üyeden alıntı
Feda olsun sana.
Bizim berber dükkanında da hep çıraklar, beni traş ederlerdi.
Yani hepsi benim saçımla traş olmayı öğrendi.
eyvallah abi sagolasın keşkke biraz bilgim olsaydı da gelıp yardım etseydım sana
toomuchcc adlı üyeden alıntı
O fotodaki tork alyan diye geçer.
Servise motorlar daha çok hangi nedenlerle geliyor onu öğrenip ona göre kendinizi geliştirin. Nadiren piston değişimi için motor uğrarken, genelde çoğunluğu motor yağı, buji, hava filtresi, lastik değişimi gibi sebeplerle gelir.
Berberlerdeki çıraklar nasıl usta saç keserken öyle durup bakıyorsa aynı o şekil takılmanız gerekecek biraz. Youtube'da engine rebuild diye aratın çıkan videoları falan izleyin.
Motosikletin üzerinde çok farklı yapılar var. Örneğin ben amortisör ve fren aksamını çok iyi, elektronik aksamı da iyi bilirim ancak motorun iç yapısından anlamam fazla. Sizin de böyle bilgileriniz varsa o konularda yoğunlaşmak daha iyi olabilir, gelen müşteriye kendinizden birşey katarsınız vs. Tabi çıraklıkta buna ne kadar izin verirler ayrı.
Motoru tamire getiren kişi işinin bir an evvel yapılmasını, motor yapıldıktan sonra da bir daha sorun çıkarmamasını ister. Kişisel olarak sorun yaşayacağınız durumlardan uzak durun. Ortam sakinken herkes güleryüzlü olur ancak işler üst üste binince aynı hoşgörüyü çalışma arkadaşlarınızdan falan göremeyebilirsiniz. Kendinizi ekstrem durumlara iyi hazırlayın yani.
Kolay gelsin.
sagolun cok tesekkur ederım yorumunuz için
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
-
rs_guven adlı üyeden alıntı
Feda olsun sana.
Bizim berber dükkanında da hep çıraklar, beni traş ederlerdi.
Yani hepsi benim saçımla traş olmayı öğrendi.
Traş olmayı değil, traş etmeyi olacaktı yanlış yazmışım
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
paşam,
bu mesajı erken okusaydım sana şöyle bir fikir verirdim.
en yakın hırdavatçı veya varsa koçtaş vb. yerlere gidip orada çalışanlardan rica et.
sana malzemeyi ve adıyla beraber ne işe yaradığını anlatırdı.
resimle filan kolay olan bir şey değil bu.
matkap resimde anlaşılır ama ağırlığı var, uç söküp takması var gibi...
ama bence doğru yoldasın
teşekkür ederim yorumunuz için sagolun oturdugum yer küçük bi ilçe, hırdavatcı bol bol var hatta büyük birtane var koctas kadar degıl tabiiki ama yine tüm aletlerın bulunacagını dusunuyorum. Oraya gıdıp ogrenırım kısa zamanda. gercekten aklıma hiç gelmedi bu cok tesekkur ederım
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
Kaçııın Acemi Usta...
-
lokma takımı, tornavida seti, açık ağız anahtar seti, yıldız anahtar seti, t anahtar seti, 50 lt. hava kompresör, havalı kompresör seti (hava tabancası, mazot tabancası vs..) havalı sökme, cırcır anahtar seti, mengene, taşlama, kaynak makinesi, matkap, çektirmeler, diş açma seti, alyan seti. aklıma gelenler bunlar fakat bunlarında kaliteli olması gerek bu yüzdende maddi yönden seni zorlayabilir. ben yavaş yavaş 2-3 yılda bu malzemeleri toplamıştım. tamirdende anlıyorsan tamirci parası vermeyeceğinden zamanla bu aletler kendini amorti edecektir.
-
Kardeşim Hakkında Hayırlısı olur inş.
Senin için yarın bir resim çekip atacağım buraya
keşke erken görseydimde bu akşamdan işini halledebilseydin
kısaca,
AÇIK AĞIZLI ANAHTAR: (numaralar üzerlerinde yazılıdır zaten) iki tarafıda açıktır ve birer veya ikişer numara olarak büyürler...
YARIM ANAHTAR: (bir tarafı açık anahtarlı dier tarafı yuvarlak ve bilindir yıldız denilen anahtarlıdır)
YILDIR ANAHTAR:(her iki tarafıda yuvarlak tam kapalı yıldız anahtarlı)
LOKMA TAKIMI:zaten bilirsin sanırım minik minik uçları olur biri büyük dieri küçük iki adet kollu çırrr çırrr'lı sapı olur ve uçları monte edilip kullanılır,,,,
YILDIZ UÇLU VE DUZ UÇLU TORNAVİDALAR:: e bu kadarda değil bilirsin bunu sanırım incesi olur kalını olur vs
KLAVUZ SETİ:bu set yalama olan cıvata yuvalarına yeni diş açmada kullanılır,
PAFTA SETİ:bu set ise tam tersi klavuzun yalama olmuş olan civatalara diş yapmada (diş çekmede) kullanılır,
KLAVUZ KOLU VE PAFTA KOLU: bu kollarda isminden anlaşıldığı üzre klavuz ve pafta çekmede kullanılırlar...
ÇEKİÇ: anladın sen onu ;) ufağı ve büyüğü yani ağır'ı vardır,,,
ÇEKTİRME:bu aletler motosikletin bilimum irili ufaklı el ile çıkmayan parçalarını sökmeye yararlar...
PENSE,KARGA BURUN,YAN KESKİ, bunlar olmazsa olmazlardır,
AYARLI PENSE: kenarında ayarı bulunan ve her boy somun ve cıvatayı sökmede ve sıkmada kullanılır,
ALYAN ANAHTAR: boy boy olur ve 6'gen kenarlıdır, şekillerine aldanma,kimi saplı olur kimi küçük L şeklinde olur,,,
T, KOL ANAHTAR : T şeklinde olur ve sadece tek numara lokma anahtar uçları olur,fakat her numarası bulunur kullanım şekline göre...
Daha bir sürü parça var sen bunları ezberle yeterli kardeşim
Kolay gelsin şimdiden sana
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
Çabanı takdir ettim umarım Allah yolunu açık eder bu işi meslek edinir geçimini sevdiğin işten sağlarsın. İşe başladığında en fazla 1 aya her aletin ne olduğunu öğrenirsin zaten uygulamalarıyla ;)
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)