Önce bir miktar mazot ve diş fırçası yardımıyla zincir temizliği. Gaz yağı ya da temizleme spreyi kullanmıyorum. Gaz yağı bulmak zor. Sprey pahalı. Varsın erken uzasın zincir. Değiştiririm.
Ardından motor bloğu hariç suyla iyicene kirini akıtmada. Zincire de bol bol su ki mazot aksın.
Sonra fıs fıslı şişenin içine doldurduğum her evde bulunan temizleme sıvısıyla (yerleri temizlediğimiz ) bir mıktar pıslatma. Süngerle ovalama faslı. Sonra su tutup köpüklerden arındırma.
Zinciri ve egzos borusunu, manifoldunu kuru bezle kurutma faslı... Sonra zincire ve ön teker rulmanına Castrol racing lube. Egzos borusu, manifoldu ve açıktaki diğer gereken yerlere WD-40.
Ama naapmıyoruz, fren disklerini WD-40 lamıyoruz. Sonra zinciri 20dk kurumaya bırakıyoruz. O sırada kuru beze aynalar falan kurulanıyor. Sonra bir marş. Biraz ısıtıp kapatıyoruz motoru.
Sürüşe hazır, afiyet olsun.
Yağını kontrol etmiş miydik?
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Ben motorla bazen çamura giriyorum balçık kıvamında. Basınçlı su zor temizliyo benzinliklerdeki 1 tl atılan makineleri kullanmama rağmen
Elektrik aksamda su kacmasindan korktugun yerlere wd40 (gercek olani sakin ha muadil degil) sikabilirsin. Wd40 elektrik aksami sudan korur veya islanmis aksamdan nemin cikmasina yardimci olur.
Onun disinda, kendi yorma pek, git bir oto yikamaciya. Motor ve egzost soguyana kadar bekle. egzosun cikisindaki deligi tika bir bezle. Fircasiz kopuk vebasincsiz su ile motorunu yikat. Buji kapaginin blokla birlestigi bolumune wd40 sık kapagi sokmeden. Dijital gosterge varsa onuda naylon ile kapat. Acikta jack gibi kablo birlesim yeri, bantlanarak tamir gormus bir yer varsa onlari da muhafazaya al. Motoru kuruyunca yakin mesafedeki evine gotur. Zincir bakimi yap. Zincir konusunda youtube da bir suru uygulama videosu var.
İlk mesaja ilave: zinciri de wd40 ile temizleyebilirsin. En mukemmeli ve ucuzu gazyagi dir. Gazyagi bulabiliyorsan zinciri dis fircasi yardimiyla temizle. Oradan ettigin kar ile motul ipone vb marka bir sprey zincir yagi al.
En son isyanımdan sonra kullanışlı bilgiler verilmiş ve orta yolda buluşulmuş :D Şuan malzemeleri tamamlayıp işe başlayacağım teşekkür ederim
bakın arkadaşlar bende kawasaki klr 650 kullanıcısı olarak hep yollarda oldugum için motorumu hiç yıkamam yıkadıgımdada motor direk bi ohhhhh çeker diğer arkadasların da dedıgı gıbı sıvı sabun sıcak su durulama bezı ve sunger daha sonrasında dişli yağları daha sonrasında wd 40 ıle kontak gibi iç zincir dişlisi ve kask kitleme yerlerını bir güzel sildikten sonra bakarım karsısına geçip ulen ne de guzel temızlemısım diyıp az bile kaldı ustundekı temızlık deyıp yenıden ustune atlarım ve kırlenmek guzeldır derım :D
Bu arada zincir yağları würth marka kullanıyorum biraz pahalıdır ama zincirim 30.000 oldu banamısın demedi hala da suruyorum ama bu sıralarda parasal sıkıntı yaşadıgım için ufak mondial cup uma bınıyorum ırgat motoru ya 5 aydır daha elımı surmedım motora yağına bile bakmadım 5 ay once de motordan çıktı hala tamırcı arkadasımın parmak ızlerı duruyor :D neyse artık bu pazar temızlık ıkısınede şart oldu :D anlasıldı kulakları çınlamıstır motorlarımın :D
VESPA PİAGGİO---ASYA 150 SCOOTER----MONDİAL 100KH---KAWASAKİ KLR 650
Oto yıkamacı önermeyin denilmiş ama detaylı temizlik için işini iyi yapan firmalar tercih edilebilir düşüncesindeyim. Umarım reklama girmez.
http://www.scooturk.net/showthread.p...light=y%FDkama
Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)
benim bildiğim, babadan öğrendiğim: Motor yıkanmaz; silinir!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Benzinci 3 liraya yıkıyor, 2 lira bahsişe de cilalıyor. Zamanı motor yıkayarak harcayacağıma, bu zamanı motora binerek geçirmeyi tercih ederim.
Elimdeki malzemeler;
*Turtle wax plus PTFE sıvı cila 30 tl
*Turtle wax wheel cleaner 20 tl
*Turtle wax F21 super protectant torpido koruyucu 20 tl
*2 adet mikrofiber bez 6 tl
*1 adet eski nevresim takımı bedava
*1 adet sarı bez 1 tl
*1 adet sünger 3 tl
*1 adet kipa araba şampuanı :D 3 tl
Bunları daha şimdi Kipa dan aldım ekstra olaraktan carpex tyre repair kit aldım. Motorum 600 km de 4. haftası daha ve ilk kez yıkadım biraz önce.Araba şampuanı ile heryerini sünger yhardıımıyla yıkadım ve duruladım. Ardından cant temizleyhiciyi canta sıktım ve sarı bez yardımıyla dağıttım. 1-2 dk sonra duruladım. Arka lastiğin oradaki çamurları sarı bez yardımıyla aldıktan sonra PEMBE nevresim takımıyla (Ciddiyim gayet iyidir.Tüy bırakmaz) kuruladım güzelce.
Motorun ücra köşesinde deneyip olumlu sonuç aldığım cilayı surdum ve parlattım mikrofber bez yardımıyla. Diğer mikrofiber bezle ise torpido koruyucuyu motorun pilastik bölümlerine güzelce sürdüm.(Çok memnun kaldım). Cilayı daha önceden de arabada denemiştim gayet başarılıydı.Motor için şüpheliydim fakat yıkama sonrasında elde ettiğim temizlik ve parlaklık takdir edilesiydi...
Bahçeme çekip brandamı örttüm çünkü yağmur geliyor.Pazar gezisine fotoğraf çekip paylaşırım arzu ederseniz.
Umarım fikir verir yazdıklarım.
--ULAŞIM=BİR YERDEN DİĞERİNE EN GÜVENLİ ŞEKİLDE GİTMEKTİR.--
(HIZLI VEYA HAVALI DEĞİL)
fazla üzerine titreme motosikletinin sakınan göze çöp batar
cesaretini yenmen için böyle konuları takib et faydalı bilgiler bulacağın aşikar kal sağlıcakla .
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-hikayesi.html
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Üzerinde boya ,vernik olmayan alüminyum jantlara kesinlikle jant temizleme malzemeleri değmemesine dikkat edin. Jantı hemen oksitlendiriyor.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Buradan çıkardığım özet ayda bir yada biraz fazla biraz az olmak kaydıyla kendimiz elimizde olan malzemelerle temizlik yapıyoruz.
3 ile 6 ayda bir oto yikamaciya götürüyoruz WD 40 ile su kaçacak yerleri silip yıkamadan sonra ipone yağ ile zinciri temizleyip tekrar WD 40 ile paylaşmak ihtimali olan yerleri temizliyoruz :-)
Önce malzemeler
1- eski pamuk atlet
2- yumuşak sünger
3- bir kova ılık su
4- oto şampuanı
5- gazyağı
6- dişli yağı(numarasını unuttum 90 numara mıydı neydi)
7- eski diş fırçası
8- musluğa bağlı hortum
Önce hortumla iyice bir suya tutarsın, sonra kovaya ılık su doldurur ,oto şampuanını ilave eder, yumuşak süngerle köpürte köpürte yıkarsın. sonra tekrar hotrumla suya tutar durularsın.Seleyi kurular, motora atlar, 10 dk kadar gazı köklersin ,suyun çoğu gider.Kalan inatçı suyu eski pamuklu atletle siler kurularsın.
Zincir ve dişlilere gazyağı püskürtür, eski diş fırçası ile eski yağ ve tortuları temizlersin.Bir yağ pompası ile(5tl ye heryerde var) dişli yağını zincir ve dişlilere yedirirsin.15-20 dk sonra fazla yağ akar gider.Egzoz içerisinede biraz yağ dökmek iyi olur. 2-3 ayda bir bu tür yıkamadan sonra cila atılırsa motor yeni gibi olur.7 yıllık makinaya "0" mı diye soran çok oldu.Pas küf v.s. hiç olmadı, nede olsa honda kalitesi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)