Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet temizligi/yikama/yaglama/genel kendinizin yaptigi bakimlar ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    Merhabalar
    Bu konu daha oncelerde de acilmis ama okudugumda surekli bir geyik muhabbeti olusmus.

    Bos zamanlarimda motora bakim tarzi seyler yapmak istiyorum temizleme yaglama tarzi ; ancak motorun yanina gittigim zaman elimden hic bir sey gelmiyor cunku ne yapacagimi bilmiyorum
    motor bana ben motora bakiyorum (biraz da korkutuyor beni acaba orasina burasina su kacar mi yanlis birsey yapar miyim)

    Rica ediyorum benzinligin yikmasindan ve oto yikamacilardan bahsetmeyiniz.

    Ogrenmeye calistigim sey:

    1) Elinizin altinda motor temizlemek icin ne gibi ekipmanlar var ? (oto sampuan,zincir temizleme spreyi,zincir yaglama spreyi,fren balata temizleme spreyleri...... ve benzeri..........marka belirtirseniz daha yararli olur)

    2) Temizlik urunlerinin marka modeli cok farkeder mi ? (urunlere bakiyorum 50 lirayada zincir yaglama spreyi var 5 lirayada var)

    3) Motosikleti nasil temizliyorsunuz ? (Su degmemesi gereken yerler mevcut mu mevcutsa nasil bir cozum buldunuz ?)

    4) Temizledikten sonra ne yapiyorsunuz ? (kurulamak, cilalamak vb......)

    Yorumlariniz icin simdiden tesekkur ederim . Iyi forumlar (sizden ricam detayli ve dogru bir sekilde anlatmaniz)
    cesur509 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    En bi süper yıkanan motorun bile bir haftada tipi kayıyor yine. Bundan ötürü motor yıkamak biraz 'boş' bir iş. Ayrıca motorun su ile temas etmesi paslanmayı hızlandıracağından bu zaten yapılmaması gereken birşey.

    Kaliteli motorlar (ciddi anlamda kaliteli olanlar) dış etkenlere karşı dayanıklı üretiliyorlar. Ucuz motorlarda ise hem malzeme kalitesi düşük hem de alınan önlemler gevşek oluyor. Basınçlı suyu geçtim, yağmur suyunun bile kablo bandıyla sarılmıs elektrik tesisatının icine nüfus etmesi gibi durumlar oluşabiliyor. Bunun üzerine bir de siz yıkama yaptığınızda yaşayabileceğiniz sorunlar haliyle daha da artıyor.

    Motorunuzu temizlemek istiyorsanız sabunlu suya temiz bir sünger basıp, suyunu sıkıp kirli gördüğünüz yerleri silin. Sonra yine temiz bir bezle durulayın. Hortumla motorunuzu yıkama sonrası ortaya çıkan o parıltı yanıltıcı birşeydir. Yapmanızı tavsiye etmem. Yapacaksanız da dikkatli yapın yani.

    Genel olarak motora yukardan bakınca suyun ulaşmaması için üzeri kapatılmış hiçbir yere, sağdan soldan alttan vs su tutmayın. Jant rulmanları, kablo bağlantı noktaları, gösterge paneli gibi kısımlar da bunlara dahildir.

    Zincir yağlama vs bunlar bakıma giriyor biraz. Orda da amacına uygun ürünleri tercih etmeniz lazım. Bazı yağlar var çok iyi yapışıyor ancak ısınınca koyveriyorlar. Bazıları var su değer değmez bırakıyor kendini vs.

  3. #3
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Abi benim kafam rahat, hiç ellemiyorum. Dışının kirliliği hiç umrumda değil.
    Motor kısmından da anlamıyorum zaten. En ufak problemde servis sağolsun.

  4. #4

    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250
    motoruna bebek gibi bakan yok herhalde:d

  5. #5

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    2 ay sonra yıkadım motoru, zincir bakımıyla birlikte 3 saate yakın sürdü, o kadar emekten sonra havada bulut görsem kontağı açmam artık motorun sağlığı açısından sık yıkamamak gerek, ben yıkayacağım zaman ılık suyu kovaya dolduruyorum içine oto şampuanı koyup (sabundan bir farkı oldugunu sanmıyorum) sungerle temizlik yapıyorum ardından hemen hortumla duruluyorum ve sonrasında kurulama. güneş altında motor yıkanırsa köpük, su damlaları falan leke yapabilir. O yüzden köpükle yıkamayı uzun tutmayıp hemen ardından durulama ve kurulama yapmak gerek. zincir temizliği için gazyağı kullanırım. Köşe fırçası gibi bir fırçayı kullanarak gazyağıyla zinciri temizlerim. işim bitince bir de zincir temizleme spreyi kullanır zincirde kalan gazyağından da kurtulmuş olurum. Ama benim motorun zincirini değiştirsem zaten 50 tl tutar dersen bu kadar zahmete değmez. En son zinciri yağlarım en az yarım saat kurumasını beklerim sonra da temizliğin en keyifli kısmı olan bir kurulama sürüşüne geçerim

  6. #6
    ormankebabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6n
    Otomobil şampuanının içinde cila da var, çok güzel parlıyor onla yıkadıktan sonra... Ama bu yıkama işi bir süre sonra kabak tadı veriyor. Yıkıyorum bir saat sonra egzoz, alt sakal falan leş gibi oluyor. Artık sadece zinciri yağlayacağım zaman yıkıyorum.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En bi süper yıkanan motorun bile bir haftada tipi kayıyor yine. Bundan ötürü motor yıkamak biraz 'boş' bir iş. Ayrıca motorun su ile temas etmesi paslanmayı hızlandıracağından bu zaten yapılmaması gereken birşey.

    Kaliteli motorlar (ciddi anlamda kaliteli olanlar) dış etkenlere karşı dayanıklı üretiliyorlar. Ucuz motorlarda ise hem malzeme kalitesi düşük hem de alınan önlemler gevşek oluyor. Basınçlı suyu geçtim, yağmur suyunun bile kablo bandıyla sarılmıs elektrik tesisatının icine nüfus etmesi gibi durumlar oluşabiliyor. Bunun üzerine bir de siz yıkama yaptığınızda yaşayabileceğiniz sorunlar haliyle daha da artıyor.

    Motorunuzu temizlemek istiyorsanız sabunlu suya temiz bir sünger basıp, suyunu sıkıp kirli gördüğünüz yerleri silin. Sonra yine temiz bir bezle durulayın. Hortumla motorunuzu yıkama sonrası ortaya çıkan o parıltı yanıltıcı birşeydir. Yapmanızı tavsiye etmem. Yapacaksanız da dikkatli yapın yani.

    Genel olarak motora yukardan bakınca suyun ulaşmaması için üzeri kapatılmış hiçbir yere, sağdan soldan alttan vs su tutmayın. Jant rulmanları, kablo bağlantı noktaları, gösterge paneli gibi kısımlar da bunlara dahildir.

    Zincir yağlama vs bunlar bakıma giriyor biraz. Orda da amacına uygun ürünleri tercih etmeniz lazım. Bazı yağlar var çok iyi yapışıyor ancak ısınınca koyveriyorlar. Bazıları var su değer değmez bırakıyor kendini vs.
    1400 liraya 0km aldığım cub motoru defalarca basınçlı suyla yıkadım bi kere sorun çıkarmadı, yıkamadan sonra teklemedi bile. Egzoz hariç paslanma da neredeyse sıfır.

  8. #8
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Çok yakın bir abimizin oto yıkamacısı var. Gidip motor soğuyana kadar çay muhabbet, soğuyunca bol köpük 2-3 dk bekleme sonrada tazikli su ve bez ile kurulama. Tabi yıkama öncesinde gaz yağı ile zincir temizliği, yıkama sonra zincir yağlama ve gerdirme. En sonda bez ile kurulama.

  9. #9
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Yahu benimki pis pis pis!!! Eski evimde kapalı garajım vardı yalayıp yutuyordum bebeği ama şimdi sokakta iki apartman arasında duruyor.. ( Ulan duruyordur değilmi? Bak içime kurt düştü şimdi!!) Yıkamaya fırsatım olmadı henüz..

    Motorunuzu yıkayın.. Yıkarken cilalı oto şampuanı kullanabilirsiniz.. Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan birincisi (bana göre) egzozu bir bez ile tıkamak.. Bu sayede içine su kaçmasını engellersiniz.. Ve egzozun açık ucuna direk su tutmayın.. Hava komprosörünüz varsa yıkadıktan sonra ince noktalara mutlaka hava tutunuz.. Böylece olası bir paslanmayı önlemiş olursunuz.. Hatta havanız varsa silmeden önce her yerine hava tutunuz.. Akabinde plastik aksamları sıvı arap sabunu ile siliniz ki parlasın gavur parlasın ki şöyle karşısına geçip keyif sigarası yaktığınızda gözünüz şenlensin, bir daha aşık olun kerataya
    Eagle7 ve pistolpitt bunu beğendiler.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  10. #10
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Yaw bahsettiğiniz temizliği ben kendime bile yapmıyorum
    Bu kadar temizlikten sonra nasıl kıyıpta biniyorsunuz, onu anlamıyorum.
    MBHoro bunu beğendi.

  11. #11
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaw bahsettiğiniz temizliği ben kendime bile yapmıyorum
    Bu kadar temizlikten sonra nasıl kıyıpta biniyorsunuz, onu anlamıyorum.
    Bu güzeldi Bizim buralarda yazın 40 derecede bile olmayan alt yapı nedeni ile yerler ıslak olduğundan motor yıkamak çokta mantıklı bir iş değil

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    be alıyorum pasta cila sıkıyorum temiz bir beze motoru kirli haliyle silmeye başlıyorum 3-4 haftada bir hem sus tutmuyor hemde tozlar yapışmıyor üstüne kolay kolay 500 km de birde motor yağıyla (temiz) zinciri yağlıyorum

  13. #13
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    valla yine sayili kisi bilgi vermis
    bundan onceki acilan konular gibi bu da geyik muhabbetine dondu kimi diyor su zararli kimi diyor ben tazikli suyla yikiyorum :D
    bu isi gercekten bildigini dusunen bir cengaver yok mu :D

  14. #14
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    ben 500 - 600 kmde bir zincirini spreyler temizliyorum. yıkamaya gelınce cok kirli oldugu zamanlar yıkıyorum. su vurunca paslanır faln bu olayı hiç yasamadım ben. arada bi tozunu alıyorum o kadar :D
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  15. #15

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    lastikleri arap sabunuyla yıkayın bakın nasıl parlıyor
    dreamkiller bunu beğendi.

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cool113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastikleri arap sabunuyla yıkayın bakın nasıl parlıyor
    Sonra da motoru ilk yatırmada düşün bakın asfaltın tadına
    ertuğrul66 ve Re!S*33 bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    Alıntı gazo0202 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar
    Bu konu daha oncelerde de acilmis ama okudugumda surekli bir geyik muhabbeti olusmus.

    Bos zamanlarimda motora bakim tarzi seyler yapmak istiyorum temizleme yaglama tarzi ; ancak motorun yanina gittigim zaman elimden hic bir sey gelmiyor cunku ne yapacagimi bilmiyorum
    motor bana ben motora bakiyorum (biraz da korkutuyor beni acaba orasina burasina su kacar mi yanlis birsey yapar miyim)

    Rica ediyorum benzinligin yikmasindan ve oto yikamacilardan bahsetmeyiniz.

    Ogrenmeye calistigim sey:

    1) Elinizin altinda motor temizlemek icin ne gibi ekipmanlar var ? (oto sampuan,zincir temizleme spreyi,zincir yaglama spreyi,fren balata temizleme spreyleri...... ve benzeri..........marka belirtirseniz daha yararli olur)

    2) Temizlik urunlerinin marka modeli cok farkeder mi ? (urunlere bakiyorum 50 lirayada zincir yaglama spreyi var 5 lirayada var)

    3) Motosikleti nasil temizliyorsunuz ? (Su degmemesi gereken yerler mevcut mu mevcutsa nasil bir cozum buldunuz ?)

    4) Temizledikten sonra ne yapiyorsunuz ? (kurulamak, cilalamak vb......)

    Yorumlariniz icin simdiden tesekkur ederim . Iyi forumlar (sizden ricam detayli ve dogru bir sekilde anlatmaniz)
    1- Aynı malzeme ile sabunlama, durulama, bezi sıkınca da kurulama yapılabileceğini okuduğum sentetik güderi aldım. Birkaç defa kullandım; memnunum ondan. Sabunlama konusunda bildiğimiz zeytinyağlı sabun kullanıyorum. :D Oto şampuan vb. birşey kullanmadım henüz. Bakım konusunda Würth'ün zincir yağlama spreyi, balata temizleme spreyini aldım; zincir temizleme spreyini bulamadığımdan dolayı onun yerine, zinciri gaz yağıyla temizlemeyi düşünüyorum (zincir dışındaki aksamlara gaz yağının teması sonucu görebileceği olası zararları önlemek için mümkünse maskelemek iyi olur).
    2- Zincir yağı fiyatları ürünün miktarına göre de, tahminimce kalite ve teknolojisine göre de değişir.
    3- Yukarıda üyeler bahsetmişti sanırım gösterge paneli vb. yerleri daha dikkatli temizlemek iyi olur.
    4- Kurulamayı dediğim gibi bezi sıktıktan sonra uyguluyorum. Hiç cila kullanmadım şimdiye kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------

    Ayriyeten sormak istiyorum; araçlardaki vida, somun vs. parçaların galveniz olmadığını varsayarsak bunları pastan korumak için ne yapılabilir? Sentetik güderiyle uygulamak üzere cilalı-cilasız oto şampuan gibi bir ürün tavsiye eder misiniz? Motor yıkama yapılmalı ise nasıl yapılmalı?

  18. #18
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    birazcık peçete ve cam sil kullanıyordum genelde
    UNUTMAYIN MOTOSİKLET TEHLİKELİ DEĞİLDİR ONU TEHLİKELİ KILAN ÜZERİNDEKİ SÜRÜCÜDÜR HATTA MOTOSİKLET O KADAR MASUMDUR Kİ SİZ OLMADAN AYAKTA BİLE DURAMAZ.

  19. #19
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    2-3 haftada bir hortum yardımıyla kendim yıkıyorum ve büyük zevk alıyorum...

    Ben litresi 5 lira olan cilalı bir oto şampuanı kullanıyorum...

    Kurularken mikrofiber bir bez kullanıyorum...

    Kontak vb. yerlere WD 40 sıkıyorum...

    Zinciri fırça kullanarak Gaz yağı ile bir güzel temizliyorum...

    Zinciri 90 numara dişli yağı ile bir güzel yağlıyorum...

    Ve karşısına geçip bir müddet seyrediyorum
    Bu güne kadar sağolsun beni hiç yolda bırakmadı , bende ona en iyi şekilde bakıyorum...
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  20. #20
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Oto yıkamadan falan bahsetme demişsin ama bahsedeceğim
    Motoru önce oto yıkamada bir kere yıkat. Yalnız motor bloklarına mümkün olabildiğince uzaktan vursun usta suyu.
    Sonra migros tarzı bir marketten biri ıslak biri kuru kullanılmak üzere iki tane mikrofiber bez al.
    Her gün motora binmeden önce kuru bezle mutlaka tozunu al.
    Oldu ya orasına burasına çamur geldi motorun, ıslak bezle çamuru silip diğer bezle kurula.
    Bu işlemi (özellikle tozunu silme işlemi) her gün tekrarlarsan, motorun her daim pırıl pırıl kalır ve oto şampuanıydı, cilaydı vs. gerek kalmaz.
    Ben bu bahsettiğim işlemi yeni motorumda her gün uygulamaya başladım. Biraz önce yağmurlu havada kullandım motoru, bahçeye girer girmez direk ıslak bezle sildim heryerini (bez kuru olsaydı da ıslanacaktı zaten silerken ) daha sonra kuru bezi aldım ve güzelce kuruladım motoru. Şu anda camımın önünde pırıl pırıl yatıyor
    Bezlerin mikrofiber olmasına dikkat et derim. Çünkü diğer bezler hem düzgün kurulamıyor hemde sildiğin yerlerde su lekesi ve küçük iplik, pamuk vb. parçacıklar bırakıyor. Mikrofiber bez ise resmen cila etkisi yaratıyor
    Zincirini temizlemek için atık motor yağını fırçayla bol bol zincire sürebilirsin veya gaz yağı kullanabilirsin. Tertemiz yapar zinicirini.
    Zincir yağı olarak iphone kullanmanı öneririm. Beyaz bir rengi vardır yağın ve direk zincire yapışır ve sıçrama yaparak motorunu kirletmez. Böylelikle daha uzun aralıklarla zincirini yağlarsın.
    Motosikletli Kaplumbağa...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)